.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 14:12:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Climatronic umbau
PostNapisane: 17.kwi.2005 12:05:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dla zainteresowanych tematem chcialbym oswiadczyc ze udalo mi sie odpalic nowy klumatronic czyli sterownik z 2ma wwysiwetlaczami w Coupecie w ktorej mialem dotad stary sterownik klimatronica wiecej szczegolow soon bo glowny temat czyli klimatyzacja dalej nie jest rozwiazany a co bylo glowna przyczyna takiego posuniecia. automatycznie jeslei wszystko ruszy jak nalezy klimatyzacja bedzi epracowala na czynniku R134a i oleju syntetycznym . niestety elementy ktore posiadam sa w stanie nienajlepszym a konkretnie parownik klimy jest nieszczelny. mam nadzieje ze sprezaka bedzie OK bo w przeciwnym wypadku cala instalacja jest nic nie warta no moze poza czescia elektryuczna ktora wlasnie uruchomilem i dziala :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 01:17:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
czy jest jakas konkretna roznica w dzialaniu pomiedzy sterownikiem z 1 a 2ma wyswietlaczami ? czy tylko wzgledy estetyczne za tym przemawiaja ?

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 08:12:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
po pierwsze w starym klimatronicu nie bylo sterowania klapami a byl tylko kilka kombinacji nastawow klap typu Auto Bi-Lev i na szyby , poza tym nie ma plynnej regulacji nawiewu . sterownik sam automatycznie ustawial sobie ta predkosc a mu moglismy jednynie zredukowac nawiew do minimum poprzezwybranie opcji LO lub zwiekszenie nawiewu na max poprzez opcje HI
w nowym sterowniku jest pelne rozroznienie kierunkow nawiewu na szyby czy tez na gore jak kto woli , na kratki czyli na twarz i na nogi czyli na podloge , jest 12to stopniowa regulacja sily nawiewu , poza tym jest mozliwosc przy dowolnej konfiguracji nawiewow wylaczenie sprezarki , co w starym klimatronicu bylo mozliwe tylko na opcji Econ ale kierunki nawiewow byly takie same jak na Auto.
poza tym w nowym klimatronicu jest lepsza mozliwosc diagnozowania uszkodzen poprzez pamiec bledow i mozliwosc ich odczytania czy to na wyswietlczu klimy czy poprzez PCtalub VAG .
kolejna i mysle ze najistotoniejsza zmiana jest wymiana ukladu l;imatyzacji na uklad pracujacy na nowym typie gazu R134 a ktory jest tanszy w zakupie , czesci do tego typu instalacji sa tansze i latwiej dostepne a kupujac uzywane mamy wieksze prawdopodobienstwo kupic sprawne bo a to poprostu nowsze instalacje

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 08:48:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Hans, sorka, że nie mogłem zostać na niedzielę, chętnie bym zobaczył jak to działa in real. Mam nadzieje, ze dziś mama jechała do pracy sprawnym autem ;)

To kiedy bierzemy się za moją instalkę? :]

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:19:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
luzik , za Twojego potworka mozemy sie wziac nie predzej jak odpale klime tutaj i wszystko bedzie finito bo poki co jedyny wolny czas jaki mam musze na to poswiecic a poki co nie wiem jak szybko uda mi sie wszystko sklecic do kupy , licze ze przyszly weekend bedzie dcydujacy i skoncze teemat tej klimy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:54:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dużo gratów trzeba powymieniać żeby pracowała na nowym czynniku?
szacowałes koszty?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 09:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
OT: Hans, jaki numer OEM ma filtr oleju do 3B ? :]

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 10:05:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Leo napisał(a):
OT: Hans, jaki numer OEM ma filtr oleju do 3B ? :]

http://etka.auto2.ru/au/ACOQ/1992/141/49/1440992/

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 10:23:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no kurde, musiałem słabo szukać ...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 22:05:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
maciu napisał(a):
dużo gratów trzeba powymieniać żeby pracowała na nowym czynniku?
szacowałes koszty?
narazie nie szacowalem kosztow bo jeszcze nie wylozylem na to ani gorsza ale to co musialem wymienic to silowniki klap gora/dol i centralnej oraz silownik klapy glownej , silownik klapy wewnetrznego obiegu jest taki sam , poza tym zmianie ulegly wszystkie czujniki , po pierwsze ze wzgledu na inne zlaczki a po drugie ze wzgledu na inne parametry elektryczne. poza tym wiazka elektryczna nawiewu i klimatyzacji , sprezarka klimy i osuszacz , chlodnice i parownik mam rowniez ale parownik jest uszkodzony wiec idzie na zlom a w zamian bedzie albo nowy albo ten ze starej instalacji ... w zasadzie to wszystko ... oczywiscie zanim zaczalem cala zabawe oddalem wszystko do sprawdzenia do fachowca od klimatyzacji , dzieki czemu wiem juz ze parownik nadaje sie na zlom , czyli cala nadzieja ze reszta jest OK ale to bede wiedzial jutro jak tez to ile bede musial dolozyc na nowy parownik wzglednie czy bedzie uzyty stary z R12

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 07:14:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
chodziło mi bardziej co trzeba było wymienić w związku z przejsciem
na nowy czynnik a nie ze sterszego typu klimatronica na nowszy...

rozumiem ze u mnie bylyby to weze i ? sprężarka?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 08:33:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
caly problem polaga na tym ze do R12 stosuje sie mineralny olej a do R134a syntetyczny , zeskniecie tych 2 rodzajow olejow powoduje wytworzenie sie piany aby tego uniknac nalezaloby wyminic wszystkie elementy ktore mialy stycznosc z olejem lub ... wyczyscic je bardzo dokladnie poza tym elementy gumowe ktore mialy stycznosc z olejem a takie elementy to elementy sprezarki oraz weze gumowe

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: