.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 06:07:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 20:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Sprinter napisał(a):
AAT i AEL mają te same sterowniki, ale w A6 (być może też końcówka produkcji A100 C4 w 94r.). 100-tki C4 AAT miały stare padliny chyba 8-bitowce.


Być może, na forach jest trochę postów ludzi pozbawionych diagnostyki w AAT poza grupą zdaje się 000.

Ja mam dostęp u siebie do wszystkich logowanych na forum parametrów, choć mój egzemplarz również jest z 94 roku ale już z powakacyjnej produkcji A6 - tym widocznym od razu przy logowaniu wyróżnikiem jest zdaje się podnoszenie obrotów po przejściu z MB przy logowaniu grupy 000 do BS na 1200 lub 1000obr - można o tym przeczytać tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 371d55c2fb

Z tym, że wydaje mi się, że to wszystko to są 8-mio bitowe sterowniki - wskazuje na to możliwość wyboru przy adaptacji wartości 0-255 czyli zakres do którego opisania wystarcza 8 bitów, ale ja informatykiem nie jestem, więc tylko mi się wydaje :)

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 20:46:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawelb napisał(a):
Sprinter napisał(a):
AAT i AEL mają te same sterowniki, ale w A6 (być może też końcówka produkcji A100 C4 w 94r.). 100-tki C4 AAT miały stare padliny chyba 8-bitowce.


Być może, na forach jest trochę postów ludzi pozbawionych diagnostyki w AAT poza grupą zdaje się 000.

Ja mam dostęp u siebie do wszystkich logowanych na forum parametrów, choć mój egzemplarz również jest z 94 roku ale już z powakacyjnej produkcji A6 - tym widocznym od razu przy logowaniu wyróżnikiem jest zdaje się podnoszenie obrotów po przejściu z MB przy logowaniu grupy 000 do BS na 1200 lub 1000obr - można o tym przeczytać tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 371d55c2fb

Z tym, że wydaje mi się, że to wszystko to są 8-mio bitowe sterowniki - wskazuje na to możliwość wyboru przy adaptacji wartości 0-255 czyli zakres do którego opisania wystarcza 8 bitów, ale ja informatykiem nie jestem, więc tylko mi się wydaje :)

0-255 to sterownik 16-bitowy ... 0-128 to ósemka ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 22:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
To git.
Tylko pytanie czy cały soft AEL->AAT może bezpiecznie być zaaplikowany czy raczej wyłącznie podmiana map a z tym drugim to już podejrzewam bez precyzyjnych wskazówek nie dam rady.

Zresztą jakie kostki i jaki programator + czym to wszystko zaaplikować (soft) też póki co nie bardzo wiem ;)

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 06:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a kto Ci powiedzial ze w tych kosteczkach sa tylko mapy (czyli parametry) a nie tez sam program?
czy masz kosci w podstawkach czy wlutowane... bo jak to drugie to min 50zyla ktos za wlutowanie podstawek wezmie
Nie wiem jakimi finansami operujesz i co jest dla Ciebie duzo a co malo - ale wg moich standardow 'za grosze' wzialbym od jakiegos tunera nagrane kosci (jezeli w ecu sa podstawki) albo albo kupil caly ecu
kosci do mojego steownika byly po 3.5pln/sztuke kiedys (nie pamietam oznaczen) , wysylka z e-sklepu chyba z 5-10pln
Programator wzialem od kollegi nazywa sie willem (nie kolega, programator!)
Pytasz sie ciagle o jakies bezpieczenstwa... jezeli auto mechanicznie jest takie same bo bezpieczenstwo eksploatacji bedzie jak w ael a jak nie to nie (zrob juz prosze tego swapa/wymiany ecu/kosci i napisz po prostu ostaniego posta w watku jak wyszlo)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 08:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
przemekk74 napisał(a):
a kto Ci powiedzial ze w tych kosteczkach sa tylko mapy (czyli parametry) a nie tez sam program?


Nikt mi nie powiedział i ja tego również nigdzie nie napisałem więc zupełnie nie wiem skąd taki wniosek.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 17:16:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Zapakuj ECU od AELa, albo dogadaj się z tunerem, żeby Ci wrzucił seryjne mapy z AELa w Twoje ecu i daj już święty spokój, a jak się boisz o bezpieczeństwo to wstaw stare wtryski i hulaj dalej totalna serią.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 19:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nie po to jest chyba forum aby dawać rady w stylu "nie działa to wymień silnik" albo "chcesz więcej mocy to zajedź do tunera"...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 19:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):
Nie po to jest chyba forum aby dawać rady w stylu "nie działa to wymień silnik" albo "chcesz więcej mocy to zajedź do tunera"...


Nikt za Ciebie też nie zrobi, ile można się radzić w prostej sprawie, już kilka razy Ci powiedziano co możesz zrobić i dalej masz jakieś wątpliwości. Jak się nie orientujesz to płacisz dla tunera, bo już prostszym językiem nie da się wytłumaczyć i napisać tego co już zostało Ci napisane. Mapy od AELa, albo remap przez tunera, jedno i drugie najlepiej, dla własnego dobra, zrób u kogoś kto zna się na robocie i wgra Ci odpowiednie mapy.
Wiesz już wszystko, teraz to zrób i napisz jak wrażenia. Nie ma co tu więcej radzić.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 08:22:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nie chodzi o to co można zrobić a jak to zrobić (i nie mam tu na myśli wyjęcia kostek i zawiezienia do tunera) - takiej odpowiedzi nie widzę i zapewne nie ujrzę...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 16:26:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):
Nie chodzi o to co można zrobić a jak to zrobić (i nie mam tu na myśli wyjęcia kostek i zawiezienia do tunera) - takiej odpowiedzi nie widzę i zapewne nie ujrzę...


Nie mam zielonego pojęcia o co Ci chodzi, wgranie serii z AELa to chyba najtańsza możliwa opcja. Jak to zrobić:

-kupujesz hot air
-kupujesz dobrą lutownicę
-kupujesz programator epromów
-kupujesz kostki
-ściągasz ori soft od AELa

-jak wiesz gdzie jest to wykręcasz sterownik rozkręcasz go i odnajdujesz interesujące Cie kostki z softem
-hot airem wylutowujesz je
-oczyszczasz miejsce lutowania i wlutowujesz nowe kostki (może wlutować też podstawki pod nie)
-skręcasz sterownik, biegniesz do autka wkładasz i sprawdzasz czy odpala
-jak odpala to skręcasz auto
-jak nie odpala to łapiesz się za głowę, zaczynasz się zastanawiać, czy dobre kostki wlutowałeś, czy dobrze polutowałeś czy dobry soft ściągnąłeś i piszesz kolejne 15 postów na forum, na które ktoś Ci odpisze: "mówiliśmy jedź do kogoś kto ma o tym zielone pojęcie".

Na pewno wolisz zrobić wszystko sam, niż zapłacić nieduże pieniądze dla kogoś kto się na tym zna i ew wie jak uniknąć niepowodzeń lub sobie z nimi poradzić ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 16:47:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Bobo napisał(a):
-kupujesz hot air
-kupujesz dobrą lutownicę
-kupujesz programator epromów
-kupujesz kostki
-ściągasz ori soft od AELa

(...)

Na pewno wolisz zrobić wszystko sam, niż zapłacić nieduże pieniądze dla kogoś kto się na tym zna i ew wie jak uniknąć niepowodzeń lub sobie z nimi poradzić ?


Hihi, ładne parę stówek leci we własne zabawki, a efekt... ;) Ale nauka bezcenna. :helm:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 19:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Z tego co wiem kostki są w podstawkach więc rada trochę nietrafiona - gdyby ktoś nie wiedział i wziął serio tą wskazówkę to by sobie niepotrzebnie kosztów narobił.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 19:40:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):
Z tego co wiem kostki są w podstawkach więc rada trochę nietrafiona - gdyby ktoś nie wiedział i wziął serio tą wskazówkę to by sobie niepotrzebnie kosztów narobił.
Z tego co ja wiem, to w mało, którym sterowniku są w podstawki, ale jak wiesz to już nie zadawaj więcej pytań tylko rób robotę w końcu.
Akurat podstawki to nie taki ogromny koszt w porównaniu do reszty o której napisałem.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 21:28:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Sprinter napisał(a):
Bobo napisał(a):
-kupujesz hot air
-kupujesz dobrą lutownicę
-kupujesz programator epromów
-kupujesz kostki
-ściągasz ori soft od AELa

(...)

Na pewno wolisz zrobić wszystko sam, niż zapłacić nieduże pieniądze dla kogoś kto się na tym zna i ew wie jak uniknąć niepowodzeń lub sobie z nimi poradzić ?


Hihi, ładne parę stówek leci we własne zabawki, a efekt... ;) Ale nauka bezcenna. :helm:


to zalezy co sie robi ale czasami efekt przechodzi najsmielsze oczekiwania .... :D


Bobo napisał(a):
pawelb napisał(a):
Z tego co wiem kostki są w podstawkach więc rada trochę nietrafiona - gdyby ktoś nie wiedział i wziął serio tą wskazówkę to by sobie niepotrzebnie kosztów narobił.
Z tego co ja wiem, to w mało, którym sterowniku są w podstawki, ale jak wiesz to już nie zadawaj więcej pytań tylko rób robotę w końcu.
Akurat podstawki to nie taki ogromny koszt w porównaniu do reszty o której napisałem.


akurat tutaj kolega moze miec racje ... w tych sterownikach [na 100% w AEL] ale i AAT podejrzewam ze tez, sa podstawki wiec koszty hot-air i podstawek przynajmniej odpadaja ;)

reszta taj jak pisalem na poprzedniej stronie ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 08:23:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Nie chodzi o to co można zrobić a jak to zrobić
Z tego co wiem kostki są w podstawkach więc rada trochę nietrafiona

oj chlopie... pompujesz watek niemilosiernie a prostej operacji przeprowadzic nie mozesz.
Jezeli w tym sterowniku sa kosci w podstawkach (odkrecisz srubki obudowy to bedziesz to widzial) to na pytanie "jak to zrobic" odpowiadam: wydlubujesz kosci z podstawek (igla lub takimi obcazkami specjalnymi do tego) + wkladasz nowe kosci - jezeli zatrybi to betatesty a jak nie to wkladasz stare seryjne i myslisz dalej
Nie masz ori softu? kup sobie jakas plyte "1000 czipow tralala" z allegro - do tak starego i popularnego auta nie sadze zeby nie bylo ori softu.. jak zaprogramowac kosci? Programator willem + program "willem eprom m51" (ja takiego zestawu uzywalem)
Tu masz jakis stary watek o roznicach aat ael
http://www.a6klub.pl/100-c4-25tdi-aat-j ... vt5701.htm
Zabierasz sie do tego jakbys lodz podwodna na helikopter przerabial...
Roznik
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 11:57:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nie ja pompuję wątek a Wy.
Jedyna rzeczowa informacja jaką na razie od Was otrzymałem to: "Programator willem + program "willem eprom m51".

To, że trzeba epromy wylutować, jak podstawkach to wyjąć, zaprogramować, czym wylutować i skąd wziąć soft to oczywiste oczywistości - nie wiem jaki sens ma rozpisywanie się na ten temat.

Interesowała by mnie za to opinia kogoś, kto takiej aplikacji całego softu próbował, względnie kogoś kto z powodzeniem przerzucił same mapy. Mógłbym kupić programator, kostki, wrzucić soft i sprawdzić czy działa ale w takim przypadku działając "na pałę" czemu miało by służyć to forum - pochwaleniu się, że sobie czipa zrobiłem i ze się "udało" ?

Co do linku - tam się pisze o jakichś różnicach w turbinach, pompach, wale korbowym ... Etka podaje wspólne oznaczenia tych elementów dla AAT i AEL więc zapewne kolejny wątek z informacjami wyssanymi z palca...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 17:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):

Interesowała by mnie za to opinia kogoś, kto takiej aplikacji całego softu próbował, względnie kogoś kto z powodzeniem przerzucił same mapy. Mógłbym kupić programator, kostki, wrzucić soft i sprawdzić czy działa ale w takim przypadku działając "na pałę" czemu miało by służyć to forum - pochwaleniu się, że sobie czipa zrobiłem i ze się "udało" ?



Ktoś musi być pierwszy :D Najwyraźniej wszyscy inni postanowili pojechać do kogoś kto się zna na robocie, niż kombinować samemu z "uniwersalnymi chipami" itd. Więc zrób tak jak wszyscy piszą i napisz o wrażeniach niech "forum służy" dzięki Twojej osobie.

Ps. Ktoś na forum wypowiadał się na temat jakiegoś tam programu z allegro (wypowiadał się pozytywnie), odnajdź więc ten wątek i popytaj autora skąd i za ile wziął ten soft i kup sobie taki sam.

Ps2. No dobra wysiliłem się zrobiłem to za Ciebie oto link: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t&start=40

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 19:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
dzięki, czytałem ten wątek, wynika z niego, że ten chip to jedna wielka niewiadoma - ten kolega który go zastosował nie udostępnił logów dynamicznych i nic na jego temat nie wiadomo a sprzedawca tych chipów z allegro uchodzi za raczej nie wartego zaufania kombinatora.

A może ktoś jest w stanie ocenić "jakość" modyfikacji softów do aat mając pliki do wglądu ?
http://www.sendspace.pl/file/1b5c3958b0ba094eb7d8f62
http://www.sendspace.pl/file/397ea011ac919ec7378c828

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2011 23:51:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Podbijam :D

Coś nam wyrosło w temacie :): ??

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: