.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.lut.2025 13:30:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 11:00:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dochodzimy tu chyba do momentu gdzie "kazda panna swoj ogrodek chwali".
Jakby nie zrobil tuner - znalazl/nie znalazl limiterow, po dymie, po momencie etc etc... to i tak drugi powie - to gniot przyjedz do mnie to Ci to poprawie jak nalezy.
Nie chce generalizowac bo osobiscie bylem swiadkiem dyskusji jak rob z GD bronil modyfikacji Rogala.

Wyjatek tylko potwierdza regule.

Przemo - pewnie ze Twoje VNT daje rade... tak samo jak z butami.... kupisz adidasy za 300 masz je 5 lat... kupisz za 50 "buty sportowe" w Tesco... po roku do smietnika bo pekla podeszwa.
Ale po 3 miesiacach obie pary dają rade. :)

Oczywiscie sprezarka,glowica, pompa etc. - moze sie wykrzaczyc po kazdym tuningu co jeszcze bardziej komplikuje tu sprawe.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 11:06:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Panowie, weźcie jeszcze pod uwagę że rozprawiamy o autach z przebiegami liczonymi w setki tysięcy km, eksploatowanymi w bardzo różny sposób w tym czasie, więc porównywanie "efektów" takich modyfikacji jest raczej mocno subiektywne :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 14:13:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie Przemku, źle mnie zrozumiałeś.

Nie zamierzam nikogo chwalić a ni nikomu dosolić. Po prostu schodzimy z dyskusją do poziomu akademickiego spuszczania się nie wiadomo nad czym.
Cena nie ma tu nic do rzeczy, a przynajmniej ma najmniejszy wpływ na technikę.

Mój kolega, który zajmuje się chipsami od wielu lat udowodnił nam że możemy modelować mapy jak chcemy a i tak kilka rezystorów wpiętych w nastawnik, mapper i czujnik ciśnienia doładowania zapewnią lepszego kopa, większą moc i moment ...
Udowodnione na hamowni już latka temu na bazie zdrowego AFN`a.
Oczywiście ja jako idealista musiałem podjechać do niego , zrobić program, wydałem kasę a kolega w identycznym aucie objechał mnie na tuninku za parę zyli ...
Oczywiście taka modyfikacja nie wpłynie na pracę silnika, bo niby jak ma wpłynąć jeśli graty są zdrowe.
Jeśli leje wtrysk nawet seria zabije tłok a wy się spuszczacie bo ktoś dolał paliwa nieco niżej i fura trochę zadymiła ...

Chip tuning vs rezystor tuning to ta sama wojna jaka ma miejsce przy dyskusjach o wyższości otto nad dieslem czy blondynkami nad czarnulkami.

Żeby nie było - od 2003 roku mam auto którym jeździłem po tuningu rezystorowym. Nic się nie stało, żaden tłok nie odpłynął , turbina ma się dobrze, kompresja po 31 barów.
W 2 innych autach mam tuning wykonany przez zmianę map. Efekt ? Ten sam, choć kosztowało mnóstwo kasy , no i miałem przejazdy na hamowni ...
Tłuczcie się dalej, choć nie wiem do czego to doprowadzi ... chyba tylko do kompromitacji kolegi, który pójdzie bić się o 250 zł zdaje się ...
:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 06:48:31 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8318
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
O właśnie Basket, jak w KAŻDEJ dziedzinie teraz bardzo czesto da się zrobic samemu, duzo taniej, trzeba mieć dużą wiedzę.
A powstają firmy które wiedzą często wcale nie dużo, biorą dużą kasę i zarabiają na niewiedzy.
Dziedzina zycia dowolna.
Zupełne OT: choćby mięso:
1. Kup wędlinę w sklepie
2. Kup surowe mięsow w sklepie i sam upiecz
3. Kup świnię od hodowcy (na sztucznych paszach wiadomo), zabij, upiecz.
4. Sam wychoduj sobie świnię, zabij, upiecz.

Pierwsza opcja najdroższa, najczęsciej używana, najgorszej jakości, preferowana i polecana we wszelkich mediach
Ostatnia opcja: relatywnie najtańsza (ew. opcja 3), uzywana już tylko na wsiach, najlepsza w smaku, ale ostro ganiana, wprowadzane "normy" unijne uboju, itp - krótko Państwo chce zlikwidować, pośrednicy chcą zlikwidować, zakłady mięsne zdusić itd. DLACZEGO? Bo im $ usiekają i do tego jak ktoś postronny spróbuje to widzi że można 4x taniej i 4x smaczniej!!

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 09:48:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Nie zrobiłem logów bo nie wiem jak to zrobić samemu. Żona jakoś się nie kwapi, poza tym traktuje mnie jak idiotę "po co ty podłączasz ciągle jakieś kable do tego samochodu".
Wczoraj znajomy za mną jechał. Jechałem niezwykle delikatnie, na dworze +31C, kopcił praktycznie cały czas. Dodanie gazu zostawiało za samochodem małą "radioaktywną" chmurkę, którą było widać jeszcze 200 m za samochodem :) Jedzie pięknie, trochę jak z turbiną VNT.
To auto to stary szrot (385 tys), trochę z nim eksperymentuję. Najpierw wbrew regułom zalałem go syntetykiem Lotos i to po blisko 100 tys przejechanych km na półsyntetyku. Jeżdżę już drugą zmianę i jeszcze nic się nie "wysrało" poza chłodniczką oleju ;) Żadnych zmian w stosunku do półsyntetyka.
Teraz dla "jaj" wsadziłem mu czipa za 250 zł. Ciąg dalszy nastąpi.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 10:08:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
tqmeh napisał(a):
Czyli wszyscy niedowiarkowie mają potwiedzenie że albo tanio albo dobrze.

tu sie nie zgodze..... za pierwszrgo czipa z montazem zaplacilem 350pln a ze "zielony" nie jestem wiec z reka na sercu moge powiedziec, ze nie bylo tam niczego co by mozna nazwac fuszera - nie bylo zmienionych osi na mapach (to mozna bylo zrobic - ja zrobilem...) tylko wartosci ale, ze trafily mi sie rozne wsady od mniej i bardziej znanych z PL (znaczy kasujacych powyzej klocka) i tez to zlewali - ogolnie zmiany w mapach byly logicznie powiazane
Reasumujac: bledne jest myslenie, ze cena jest specjalnie mocno zwiazana z jakoscia... partacz i nawet jakby wzial 10tys na czipa starego piernika (jak ten w tym watku) zrobi to zle (bo sie nie zna) a ktos kto ma troche oleju w glowie jakby mial czipowac wsady po 100zyla nadeslane mu poczta zrobi to lepiej
Czip starego klekota jest na tyle prosty, ze albo ktos sie na tym nie zna i jedynie wgrywa bezrozumnie co popadnie (jakosc nieprzewidywalna - obstawiam, ze tak jest w tym przypadku) albo rozumie mapy i robi to z glowa
W tym watku mowa jest o tak prostym w sterowaniu dieslu, ze to dziecko ze szkoly podstawowej zrozumiec moze (Mozarta tuningu naprawde nie potrzeba!)

Podkrecone mocno klekoty beda kopcic przy bucie bo moc idzie z koksu (duzo koksu to jeszcze nie zarzut) - tyle, ze calosc powinna byc logicznie spojna (zmiany w mapie T pasuja do zmian w koksie, to pasuje to zmian w kacie wtrysku etc... - tego w tym sofcie zabraklo...)

pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 10:49:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Przemku.... tylko że szanująca sie firma z ugruntowaną pozycją na rynku nie bedzie kasowała 10k za starego klekota, weźmie pewnie coś więcej za swoje logo umieszczone na Epromie i tyle ;) .
Jest też 99% szansy na to że zdobią to b. dobrze i poprą wykresem, z drugiej zaś jest też 65% szans na to że Pan Rysio wgrywający co poparnie w garażu skopie temat.

Przedmiotowe softy do C4 co 2x 27c512 jak rozumiem wysyłane pocztą.
Nie obyty w temacie klient ma b. duże szanse że położy ECU przy samej próbie instalacji nowego koksu

Pozdrawiam

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 11:21:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jak pamiętam jakiś czas temu w Poznaniu jak rozpytywałem o czipa to jakaś ogólna niechęć była do dłubania AEL`a. .... a bo to stare... itd. Moim zdaniem mamy na formum kilka osób które zna ten silnik na wylot i dla pełnej satysfakcji właśnie do tych osób należałoby się udać. Kupowanie kości z allegro w których nie wiemy co siedzi nieważne ile by kosztowały to trochę wyrzucanie kasy.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 12:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
podkresle jeszcze raz..... takie stare diesle sa tak proste w sterowaniu, ze do przygotowania moda wystarczy ze tuner nie jest debilem i jest wzglednie trzezwy... wiecej, nawet nie musi nic robic bo wystarczy, ze nasciaga n gotowcow, wybierze takiego co byl robiony przez istone czleko (a nie malpo) ksztaltna. Robienie "moda" do tak starego i popularnego auta nie ma najmniejszego sensu bo jest ich przeciez tysiace.. wystarczy znalezc jakikolwiek sensowny i juz (pomijam kwestie praw autorskich - ale tunerzy tez maje je w d... bo zarabiaja na modyfikacji softwaru od np boscha do ktorego nie maja najmniejszych praw).
A nawet....aby to od zera przygotowac (mowie obrobka softu) nie potrzeba paru h sleczec wiec jak slysze, ze ktos do takiego auta zaplacil 1200 za czipa to smiac mi sie chce
Cytuj:
Jak pamiętam jakiś czas temu w Poznaniu jak rozpytywałem o czipa to jakaś ogólna niechęć była do dłubania AEL`a. .... a bo to stare

moze chodzi o to, ze winols nie odszukuje automatycznie map w MSA (co czyni z EDC) i przez to trzeba na chwilke mozg zmusic by rozpoznac mape 3D na podstawie widoku 2D i dodatkowo rozpoznac gdzie jest opis osi a gdzie sa wartosci mapy..
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 13:04:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
MSA 11,12,15 jest na tyle rozkminione, że nie ma potrzeby nad niczym myśleć, więc tylko prawdziwy osioł, a nie tuner miałby z tym kłopot. Ale kto wie...

A to, że tunerzy kręcą nosem na AEL'a i tym podobne wynika z tego, że prawie wszystkie mają nabite nie po 200-400k jak to u nas się miewa w TDI, ale pewnie po blisko bańce, a to już kłopot żeby takie auto się nie zaczęło sypać po sofcie...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 15:18:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2011 18:22:38
Posty: 20
Lokalizacja: Radom/Przysucha
czy rezystor, czy czip z allegro, czy profesjonalny tjuner, wolny kraj, a czy rezystor, czy czip z allegro może być tak samo dobry jak profesjonalny tjuning z wieloma próbami na hamowni, odpowiedzcie sobie sami

martab99 - ale treść merytoryczna była ciekawa, z błędami ciężka sprawa, dysleksja bardzo przeszkadza, przed wysłaniem czytałem ze 3 razy pod kątem błędów... :/

_________________
Chiptuning, Mechanika, Diagnostyka


Ostatnio edytowano 28.cze.2011 13:06:45 przez ciahciah, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2011 11:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ostatnie komentarze:

100% POZYTYW ! 1.8T na zmodyfikowanym sofcie przez tego pana jedzie jak złe :-) Nie jest to jakieś wgrywanie "gotowca" tylko zgrywa fabryczny soft ze sterownika i puźniej po naniesionych zmianach wgrywa się go do auta i jazda. POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!
Chiptuning AUDI A4 A6 1,8Turbo, 350 zł

Polecam chip tuning w tej firmie, BMW 143KM, sprawdziłem na hamowni i wyszło 178 KM i +75NM
Chiptuning BMW E38 E39 2,5 TDS, 250 zł

Szczerze polecam. Audi jeździ rewelacyjnie. Zapewne nie raz skorzystam z usług. POLECAM!!

CHIPTUNING AUDI 100/A6 C4 2,5 TDI 115/140KM, 250 zł

Hehe, wszyscy zadowoleni!

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2011 12:05:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
Przeciez tez mozesz dac komentarz :) napisz mu co i jak

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2011 21:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2011 20:18:14
Posty: 2
Lokalizacja: Suwałki
Auto: A6 2,5TDI AEL
też mam gotowca z allegro, ciekawe czy to nie te same źródło, mogę podesłać logi i wykres z hamowni, tylko że na 216-tkach

_________________
A6 C4 AEL 187KM 425NM, POWER 'by "To JA !"+k16+0,230, FIMC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chipy z allegro
PostNapisane: 27.maja.2014 21:54:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
odgrzebię czy idzie zaczipować auto dobrze bez hamowni , mam dobra ofertę jest gość który podobno jak twierdzi pisze program pod auto ale nie ma hamowni , dane zbiera niby żeby sprawdzić program w live data

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chipy z allegro
PostNapisane: 28.maja.2014 15:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
ja mam "chipa" robionego na podstawie logow tylko, logi przed zmiana mapy, logi po zmianie mapy, jakies tam korekty male byly, ale wszystko robione na podstawie logow, bez hamowni

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chipy z allegro
PostNapisane: 30.maja.2014 21:16:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Da rade.... ja mam tak zrobione.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chipy z allegro
PostNapisane: 03.cze.2014 14:09:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2014 11:29:35
Posty: 137
Lokalizacja: Pomorskie Bytów
Auto: B4 quattro cel S4 2.7 biturbo
Hmm.. Kojarzy mi się to z takim przymierzaniem ubrań "przed lustrem" bez zakładania. Albo trafię albo prawie. Dobra mapa musi zostać przetestowana podczas obciążonego silnika(czyt jazdy). Nie wspominając o wcześniejszym sprawdzeniu czy dana jednostka w ogóle się nadaje do mapowania. Zajechanego, zużytego motru nie naprawisz chipem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chipy z allegro
PostNapisane: 03.cze.2014 14:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Wg mnie przetestowana jest podczas logów wykonywanych właśnie podczas jazdy... I z tych logów wynika, czy coś jest nie tak... Chyba, że się mylę to mnie spanky popraw, bo też się przymierzam do takiego chipa bez hamowni :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: