.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.mar.2025 15:57:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 31.mar.2015 17:18:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
jak cos to moge podjechac i oblukac te siedzenia :)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 31.mar.2015 20:35:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Spoko...dzieki. okazalo sie ze kolo ma ta Audi w Czarnowie.
Pojechalem... zaklepalem i dalem zaliczke :) Ogolnie cala 2.5 tdi tip po dzwonie z policyjnym passatem stoi do rozbebeszenia. Sedzenia swietne...lepsze od moich bo nie sa pozaczepiane i na dodatek mniej wysiedziane. Wersja ta sama...elektryka gora dol i ledzwie plus grzanko :)
Jutro chyba pojade wyjąć... przy okazji guzik od hamulca recznego zabiore bo moj ktos kombinerkami potraktowal.
Szukalem takich siedzen od poczatku jak mam to auto a tu 5km od domu wyplynely :)
Jutro nowa tandem pompa bosch z koncowka 209 Q ląduje w moim avf :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 08.kwi.2015 12:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
drookash napisał(a):
Z silnikiem już się zdążyłem polubić :) Ostatnia awaria zniknie za kilka dni - mianowicie cieknąca pompa tandemowa LUK wyleci i wpadnie BOSCH z końcówką 209Q za jakiegoś nowszego auta.
Wiem, że jest wiele gotowych przepisów krok po kroku by wyjść na jakąś tam cyfrę - ale wszyscy celują w max... Mnie interesuje 130 > 170-180PS. Jak już wstępnie zdecydowałem to Spanky będzie moim zaklinaczem chipa.
Na tą chwilę wywaliłem katalizator, wystukany - została ori obudowa. Wymieniłem dwumasę i docisk z tarczą z silnika BRD - mocniejszy docisk i mocniejsza 8-sprężynowa tarcza. Przeczyszczona turbina, logi OK, masa drobnych wężyków, uszczelek itd powymieniana - tak by było jak za nowości. Realny przebieg mojego motorka to coś koło 350-360tyś, mimo iż na budziku 235 tyś pokazuje - norma.
W najbliższych dwóch miesiącach zakupię turbinę od silnika BRD i... no właśnie - co poza softem trzeba tu jeszcze dodać by bezpiecznie dobić do tych 170-180PS?
Zależy mi by silnik wyglądał na pierwszy rzut oka na całkowitą serię - bynajmniej na razie.
Myślałem o FMICu z silnika 2.5 ale... czy będzie pasował do pasa przedniego 1.9TDI ? Nie chcę by wisiał na "trytkach" - ma wyglądać jak ORI.
Czy jest wymagany do takich mocy ? Co jeszcze by bezpiecznie pojeździć ?



tu masz B6 AVF quattro + tCAHA na seryjnym FMIC

https://www.facebook.com/edctuning/post ... 85842420:0

generalnie przy dłuższym pałowaniu auto puchnie , ale przy normalnej jezdzie i chwilowych przyspieszeniach całkiem żeśko sie odpycha .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 08.kwi.2015 20:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Calkiem ladnie to wyglada i powiem szczerze takie cos mnie interesuje :) Moment poprowadzony super. FMIC z 2.5 tdi mozna latwo zaadaptować i gdy trzeba będzie to tak zrobię. Temp w dolocie spadnie i sprawnosc sie podniesie. Liczę może nie na tak spektakularne wyniki ale chcę by auro nie puchlo latem. Dziwne, że w serii miał taką moc... Jakie wtryski? BA ? AL? Ile kosztuje taka turbinka?
Kto wie czy nie zjawie sie u Ciebie osobiscie Spanky :) Muszę tą pompę ogarnąć i gumki na fele 18" kupić co tanie nie będzie :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 08.kwi.2015 23:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
drookash napisał(a):
Calkiem ladnie to wyglada i powiem szczerze takie cos mnie interesuje :) Moment poprowadzony super. FMIC z 2.5 tdi mozna latwo zaadaptować i gdy trzeba będzie to tak zrobię. Temp w dolocie spadnie i sprawnosc sie podniesie. Liczę może nie na tak spektakularne wyniki ale chcę by auro nie puchlo latem. Dziwne, że w serii miał taką moc... Jakie wtryski? BA ? AL? Ile kosztuje taka turbinka?
Kto wie czy nie zjawie sie u Ciebie osobiscie Spanky :) Muszę tą pompę ogarnąć i gumki na fele 18" kupić co tanie nie będzie :(


Pompki to AR
Turbo z montazem to okolice 1400 zl .

Zbieraj , zbieraj ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 09.kwi.2015 23:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
AR ? Jaką mają wydajność wiesz może ? Bo z tego tutaj zestawienia widać, że najlepiej łapać pompki z Touraega ;)
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... stcount=43
AL z ARL niewiele im ustępują.

Czytam wiele negatywnych opinii o turbinkach z silników BRD.
Czy ta z CAHA wstaje z dołu tok jak ori AVF/AWX ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 10.kwi.2015 09:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
drookash napisał(a):
AR ? Jaką mają wydajność wiesz może ? Bo z tego tutaj zestawienia widać, że najlepiej łapać pompki z Touraega ;)
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... stcount=43
AL z ARL niewiele im ustępują.

Czytam wiele negatywnych opinii o turbinkach z silników BRD.
Czy ta z CAHA wstaje z dołu tok jak ori AVF/AWX ?



AR jak zdrowe to przy mocnym sofcie pokażą okolice 220 PS

CAHA - reakcja na gaz jak i wstawanie tak jak w ori turbo ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 10.kwi.2015 09:48:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Rozumiem, że do CAHA potrzebny również kolektor z CAHA, bo na tym z AWX jest tak http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 08810.html :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 10.kwi.2015 10:46:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kolektora z CAHA nie trzeba ... ;) wszsytko ładnie i równo wisi na oryginalnym AWX/AVF

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 10.kwi.2015 21:34:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Faktycznie ze sprężarkami BRD/BVA... to trochę loteria... z dobrym dołem.
Chociaz niektórzy tunerzy twierdzili ze to kwestia wystrojenia.

Się tak tylko zastanawiam po kiego isc w takie grube mody z ośką.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 10.kwi.2015 23:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Do latania bokami za kilka miesiecy bede mial S6 C5 albo inne szybkie autko w Q.
Na dobrych oponach premium typu 235/45 r17 czy 245/40 tr 18 trakcji starcza pod te 180ps nawet w ośce. Zalozylem od kumpla zwykłe 195/65 r15 na kilka dni i prawie zawsze na 2 biegu gdy chce to urwe gumke. Na moich 235 o wieeele ciężej to zrobić i rzadko sie udawalo.
Przemik zapytaj Buby...ta moja ośka z seryjnym AVF na nowych gumach wykreciła najlepszy czas torowy na ostatnim zlocie. Zaznaczam, że było mokro, zimno i ślisko. Miejscami błoto pośniegowe. Dla mojej frajdy postanowilem dac jej lepsza szanse dajac kilka KM więcej.
Turbinka caha to 1400pln. Soft...dogadam ze Spankym. Za jakiś czas pewnie skończy się moja turbawka więc szukam alternatyw.
Mocy nidgy za wiele..

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 10.kwi.2015 23:42:49 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
a moj czas.. 1:53 :D

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 11.kwi.2015 18:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):

Się tak tylko zastanawiam po kiego isc w takie grube mody z ośką.


400/200 to jak najbardziej parametry pod ośkę ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 11.kwi.2015 21:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Zarathustra napisał(a):
a moj czas.. 1:53 :D

Małym offtopem... 1:34,74 ;) Buba mnie z toru wyganiał bo wstyd na zlocie quattro od ośki po pupie dostać :)

200KM być może ale pod warunkiem, że nie będzie to miaļo wpływu na codzienną jakość użytkowania furacza.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 11.kwi.2015 21:53:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
drookash napisał(a):
Zarathustra napisał(a):
a moj czas.. 1:53 :D

Małym offtopem... 1:34,74 ;) Buba mnie z toru wyganiał bo wstyd na zlocie quattro od ośki po pupie dostać :)

200KM być może ale pod warunkiem, że nie będzie to miaļo wpływu na codzienną jakość użytkowania furacza.


heheeh, strach pomyslec co bedziesz esą wyrabiał :)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 12.kwi.2015 23:09:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Na zlocie w pogawedce przy kolacji doszlismy z kilkoma osobami do wniosku ze kierowcy quattro jechali zbyt pewnie i brawurowo. Ja oską wybieralem optymalny tor jazdy bez poslizgu a tam gdzie do niego dochodzilo robote robilo ESP. Nowe gumy tez wieeele pomagaly.

Spanky jak to jest u was z kosztami by zrobic CAHA suszarke i soft pod nia? Zejdzie caly dzien?
Mieliscie juz auto z Bydgoszczy wiec chyba warto do Was jechac :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 13.kwi.2015 07:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
drookash napisał(a):
Na zlocie w pogawedce przy kolacji doszlismy z kilkoma osobami do wniosku ze kierowcy quattro jechali zbyt pewnie i brawurowo. Ja oską wybieralem optymalny tor jazdy bez poslizgu a tam gdzie do niego dochodzilo robote robilo ESP. Nowe gumy tez wieeele pomagaly.

Spanky jak to jest u was z kosztami by zrobic CAHA suszarke i soft pod nia? Zejdzie caly dzien?
Mieliscie juz auto z Bydgoszczy wiec chyba warto do Was jechac :)


Przybliżoną cene szuszarki i montażu masz juz napisaną wyżej , reszta kosztow to już na PW .
Na spokojnie jeden dzień trzeba sobie zarezerwować .

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 22.kwi.2015 22:18:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Czy zastąpienie ori puszki katalizatora (odcinka od turbo, z siatką + puszka i flansza na wydech) zestawem zastępczym może poprawić przepływ wydechu ?
Aktualnie mam pustą puszkę po katalizatorze. To czym chcę zastąpić to zwykła rurka z małym tłumikiem zamiast katalizatora. Średnica wewnętrzna jest taka jak reszty wydechu. Mam obawy, że zawirowania powietrza w pustej puszcze po cat swowalniają przepływ spalin.
Ładować się w coś takiego ? http://allegro.pl/katalizator-tlumik-au ... 54912.html
Montaż P&P, starej nie tracę, zawsze mogę wrócić do ORI.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 22.kwi.2015 22:23:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Jak ja wywalałem kata stałem przed podobnym problemem i mi odradzono, zostałem przy ORI puszce.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 22.kwi.2015 23:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
No właśnie nie jestem przekonany :/
Zwiększenie średnicy i jej ponowne zaniżenie powoduje "czopek" powietrza w wydechu. Nie ma ono chyba równego flow, a na dodatek powstają wibracje na ściankach cata.
Niech mnie ktoś wyprostuje jak się mylę.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: