pawel 525 napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
arekr napisał(a):
Twardsza praca moze byc spowodowana wiekszym cisnieniem
otwarcia 0.210 maja 190bar
0.216 maja 220bar
Na pewno nie ponieważ 216 mam wyregulowane na 190bar , gdyż znacząco wpływa to na łatwość rozruchu (krzywka i średnica tłoczka w pompie są inne w silniku AHY - co daje inne "opóźnienie" wtrysku w stosunku do statycznego ustawienia pompy).
Pozdrawiam i powodzenia!
Widzę że przerabiałeś temat ciśnienia na wtryskach może doradzisz jakie trzeba ustawić w AAT ,po wymianie wtrysków zauważyłem słabszy start na zimnym , wcześniej palił od strzała teraz po 2-3 obrotach.
To ciśnienie ma wpływ tylko na odpalanie czy też na spalanie ?
Przy nowych końcówkach rozpylenie jest dobre więc wpływ na zużycie paliwa będzie nieznaczny. Jeżeli na nowych końcówkach pali gorzej to znaczy że pompa już słaba przecieki duże, jeśli ciśnienie piewszego stopnia ustawiłeś na 190bar to zostaje ci tylko przyspieszenie pompy na 0.45-0.6mm (zakładam że dałeś rozmiar fabryczny AAT ma chyba coś typu 185?). Powinieneś mieć na ciepłym paliwie na biegu jałowym 4.5-5.5 st BTDC - inaczej na słabszej pompie będzie gorzej zapalał. Można też skorygować obszar rozruchu dla pompy w programie. Szczególnie ważne przy rozruchach na bardzo ciepłym silniku po krótkim postoju na trasie autostradowej.
Powodzenia!
1.Ciśnienie mam ustawione na 220/300 czy to znaczy że mam przestawić na 190/300 ?
2.Czy można zostawić ciśnienie na 220/300 tylko zmienić dawkę startową w komputerze?
3.co do BTDC nie wiem co to jest ale domyślam się że coś związanego z logami u mnie nie do sprawdzenia bo to AAT 93r więc uboga diagnostyka
3.kąt wtrysku mam ustawiony na 50
4.pompa suchutka zero jakiegokolwiek wycieku
1.Moim zdaniem lepiej przy słabej pompie ustawić wtryski 190/300 i od razu poczujesz różnicę.
2.Efekt obu działań nie jest identyczny i wpływa na różny sposób na poprawę rozruchu - korekta programu zwiększa rzeczywiste dawkowanie w obszarze rozruchu ale nie może zmienić kąta wyprzedzenia wtrysku dopóki nie powstanie ciśnienie w pompie wytworzone przez pompę podającą, tak więc potrzeba kilku obrotów wału.
3.BTDC - Before Top Dead Center (przed górnym martwym położeniem - tłoka oczywiście), skoro masz ubogą diagnostykę to 50 jednostek jak mniemam na wolnych przy ciepłym paliwie daje nam około 0.5 st BTDC czyli malutko ja bym dodał ze 3 stopnie czyli ~75-80 jednostek.
4.Jeżeli chodzi o przecieki miałem na myśli nieszczelność tłokorozdzielacza który daje przecieki do wnętrza pompy - więc ich nie zobaczysz - a skutkuje to słabszym rozpyleniem przy dużych obrotach (niższe max ciśnienia wtrysku) i mniejsze max rzeczywiste dawkowanie (część teoretycznej dawki nie przechodzi przez wtryskiwacz tylko przez nieszczelności sekcji wysokociśnieniowej i zostaje w pompie).
Pozdrawiam i powodzenia!