.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.kwi.2025 23:15:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 472 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 21:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Audi ma trzy rodzaje wtyczek
Szkoda że nie można nic załączyć bo bym zapodał PDFy od typów budzików


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 17:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
siwus, czy miałeś problem z kontrolką AIRBAG'u i z poziomem płynu chłodzącego ?

Jeśli chodzi o płyn to doprowadziłem odpowiedni pin ale po okolo minucie po włączeniu zapłonu wyświetlało wielki symbol wody na FIS'ie. Na odpowiedni pin podałem masę(dodatkowo) i po problemie, chyba.Bo w ten sposób to wyeliminowałem czujnik poziomu wody :(

Co do airbagu, to u mnie w niebieskiej wtyczce na pinie 9 jest AIRBAG,sygnał bezpośredni a na pinie 12 - AIRBAG,sygnał zwrotny. Tak wyczytałem z pinout'u mojego licznika. W praktyce okazało się, że na pinie 12 nic nie ma. Po podłączeniu 9 pina do odpowiedniego w nowym liczniku okazało się że lipa :/ Po włączeniu zapłonu kontrolka AIRBAG delikatnie zaczyna mrugać a po jakiś kilkunastu sekundach zaświeca się.

Jak myślicie co to może być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 17:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Masz chyba zły opis.
Airag jest na pinie 6.Podanie masy powoduje zgaszenie lampki.
Na pinie 9 powinna być masa, a na 12 ładowanie.
Od czego masz ten licznik? jakie numery?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 18:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja mam auto z 1995r. Jest tam 2x26 PIN'ów. Niebieska kostka i żółta. Wg pinout'u jest tak:

Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody do modelu roku 1997

Złącze wielostykowe, 26-stykowe, niebieskie

1 - Niewykorzystane
2 - Zadziałanie brzęczyka
3 - Zacisk 15 – ZAPŁON +12 V
4 - Zacisk 15 – ZAPŁON +12 V
5 - Niewykorzystane
6 - Zacisk 61 – MASA (kontrolka ładowania, masa=błąd )
7 - Hamulec ręczny/zakłócenie działania hamulca- (masa)
8 - ABS, sygnał bezpośredni
9 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał bezpośredni
10 - CAT
11 - ABS, sygnał zwrotny
12 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał zwrotny
13 - Światło postojowe po prawej stronie – ( +12V )
14 - Wyłącznik zapłonu styk S – ( +12V )
15 - Niewykorzystane
16 - Niewykorzystane
17 - Zadziałanie gongu
18 - Ciśnienie oleju 1,8 bar – (masa= błąd)
19 - Zacisk 58d – podświetlenie deski
20 - Poziom płynu chłodzącego – ( masa=OK. )
21 - Kierunkowskaz prawy – ( +12V)
22 - Światła drogowe-kontrolka – ( +12V)
23 - Wejście prędkościomierza
24 - Płyn hamulcowy - ( masa= błąd)
25 - Klocek hamulcowy – ( masa= OK.)
26 - Światło postojowe po lewej stronie – ( +12V )




Złącze wielostykowe 26-stykowe, ŻÓŁTE


1 - Zacisk 58 – (58s +12V)
2 - Zacisk 58 – (58s +12V)
3 - Sygnał liczby obrotów – ( + 12V )
4 - Sprężarka układu klimatyzacji
5 - Wyświetlanie godziny
6 - Sygnał prędkości 1 – ( ?masa )
7 - Sygnał prędkości 2 – ( ? masa)
8 - Czujnik stykowy drzwi kierowcy – ( masa )
9 - Zacisk 30 – ZAWSZE +12V
10 - Zacisk 30 – ZAWSZE +12V
11 - Niewykorzystane
12 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa
13 - Kierunkowskaz lewy – ( +12V )
14 - Niewykorzystane
15 - Niewykorzystane
16 - Przełącznik zamka pasa bezpieczeństwa
17 - Niewykorzystane
18 - Zacisk 31 - MASA
19 - Zacisk 31 - MASA
20 - Przewód diagnostyczny
21 - Niewykorzystane
22 - Niewykorzystane
23 - Lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec
24 - Immobiliser – ( masa )
25 - Czujnik poziomu paliwa – ( masa)
26 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego – (masa)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 15:27:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
siwus masz jakąś inną rozpiskę niż ta co podałem wyżej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 10:32:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
nabyłem liczniki z fisem z białym podświetleniem , elektronicznym zegarkiem
(1999 data ) po odpaleniu licznika 3x32 piny .
mam audi a4 1.9 tdi z końca 1996 r.
i som dwie kostki ( żółto , niebieska 2x 26 piny )
teoche porezałem z tych rospisek co wcześniej popisali bilu ,mariuszd itd.
chyle czapke za ich dokonania .
i mam ten sam problem co u ciebie czyli airgag
podświetlenie licznika gdy załaczam światła klimatronik ledwo się
jaży sensor oleju no i immo mryga wskażnik paliwa w połowie
a to dlatego, że miałem połowe teraz pytanie czy będzie dobrze?
po przejechaniu paru kilometrów w dobrą strone czy w przeciwną
wskażnik temperatury nie ruszył mi się no i obroty
no i kiedy otwieram drzwi zapalają śię licznik i data zegar
na forum ktoś opisywał ja podłączyć podświetlenie nowa złączka pin15
stara złączka pin19 wstawić potecjometr 10kohm do masy
jak coś zrezam to napisze

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Ostatnio edytowano 14.sty.2008 22:02:44 przez RAFIII, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 19:26:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Tak jak myślałem wskażnik paliwa idzie w przeciwną strone !!!!!!!
dziwne sensor oleju czek control gdy połączymy na krutko pin 15 (zielonz) (MASA)
czyli ( poziom oleju /olej temperatura ) znika na chwile póżniej znowu trzeba zetknąć by zgasła
co do oświetleni licznikow dalej mam problem !!!!!

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Ostatnio edytowano 14.sty.2008 22:01:01 przez RAFIII, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 19:45:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Dla mnie został problem z czujnikiem oleju (SENSOR), wskazaniem temperatury oleju,airbagiem.

Airbag zwarłem do masy i już nie świeci :|

Ten świecący SENSOR podobno można oszukać stosując jakiś emulator czujnika. Rozmawiałem z kobra7 i mówił, że jak będzie miał czas to wykona taki układ. (możesz zagadać z nim to zrobi dwa ;)

Paliwo pokazuje mi dobrze ale musiałem zmienić pływak. Podobno pasuje od passata.Ja kupiłem od A6 i musiałem zrobić jeden z dwóch, ale chyba sie udało. Mówię chyba, bo jestem w czasie testów. Na razie to od Fula do 1/2 oszukuje trochę. Wyszło że na połowie zbiornika zrobiłem 300 kilometrów. Vag pokazał że w baku jest 34 litry. Myślę że od połowy w dół będzie pokazywał normalnie ale to jeszcze zobaczymy.


Problem podświetlenia rozwiązałem "po chamsku"
Zakleiłem od spodu tarczę prędkościomierza w okolicy 0 Jest tam takie przezroczyste oczko do fotodiody.
Następnie "wlutowałem" nad tą fotodiodę zwykłą LED białą. Zasilanie dla mniej wyprowadziłem na 29 pin szarej wtyczki (wcześniej wolne miejsce). Dalej ten pin połączyłem ze światłami pośtojowymi.
Efekt:
Przy włączonych swiatłach wszystko świeci super jasno (klimatronik też).
Gdy wyłączę światła następuje tzw "efekt kinowy" i wszystko (wskazówki,FIS,klimatronik) ściemniają się. W nocy to jak dla mnie super efekt.

Ale, będę chciał to przerobić i dołożyć jakiś zewnętrzny potencjometr.

Immo będzie mrugać, bo ten zegar ma je w sobie a w naszych rocznikach jest poza nim.
Rozwiązałem to wylutowując jedną stronę diody od płyty (masę) i połączyłem tą wylutowaną stronę z 32 pinem szarej kostki (wcześniej wolny pin). Następnie pod ten pin podłączyłem masę od ori immo i wszystko jest tak jak być powinno.

Wskażnik temperatury "chodzi" ale dopiero jak silnik będzie miał ponad 60 st C.

Obrotomierz trzeba uruchomić w VAGu
17-Instruments, -> Adaptacja -> kanał 60
ustaw wartość na 1026
U mnie zadziałał.

Przy otwieraniu drzwi zaświeca się zegar i kilometry. To super bajer. Wszystko masz OK.

Powodzenia kolego i pisz jak ci idzie na tym polu walki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 20:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Siemanko ARCZITU
Dzęki za podpowiedz !!
Jeśli chodzi o czujnik paliwa to niewiem jeszcze czy nietrzeba zamienić kable
bo jest dokładnie odwrotne wskazywanie paliwa to jeszcze zobacze
faktycznie sensor oleju musi mieć impulsową mase by zniknął
co do podświetlenia faktycznie będzie lepiej zastosować potencjometr
co do immo fajne rozwiązanie !!!!!!
a co do otwartych drzwi czy udało ci się z tym samochodzikiem ?
Jeśli chodzi o AIRBAG pewnie przy zapłonie Tobie sie w ogóle nie świeci zwierając go z masą. Ja jeszcze popróbuję z tym powalczyć i jak dojdę to Tobie napiszę.
Z WAGiem to jest tak,że jeszcze nie mam dostępu-kolega ma program-.ciężko go dorwać. Jeśli coś uda to napiszę.
Dziekuje za podpowiedzi,
pozdrawiam:)

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 11:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Hej RAFIII

Cieszy mnie fakt, że nie jestem sam w tym rezaniu zegarów :D

Jeśli chodzi o czujnik paliwa, to pierwszą rzeczą którą zrobiłem, to było przelutowanie kabli w pływaku (zamiana miejscami) - NIC to nie dało :/

Ikonki otwartych drzwi nie udało mi się uruchomić, bo podobno licznik który posiadam przekazuje tą informację za pośrednictwem magistrali CAN :/
Szkoda, bo fajny bajer. Może kiedyś jak ktoś wykona taki emulator CANa to uda się uaktywnić tą funkcję.

Tak, airbag teraz wogóle się nie zaświeca :/
Ktoś pisał że to wina różnych sterowników czy czegoś tam :) i tez można wykonać inwerter (kobra7 może go zrobić)


Pozdrawiam cię kolego i pisz jak będziesz miał jakieś problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 19:54:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
witaj arczitu
również cieszę sie, ze moge zamienic z tobą troche słów.

dziwne, w starym liczniku airbag rozłacza masa pin 12 niebieska
a w nowym taki problem ???
a czy ( pin 10 cat ) niebieska, czy podłączyłeś z nową ???
co to w ogóle jest !
czy tez masz nowy licznik 3x32 pin ?
pozdrawiam :)

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Ostatnio edytowano 14.sty.2008 21:57:52 przez RAFIII, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 20:16:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
CAT - to jest katalizator. Jest taka kontrolka na liczniku. Nie podłanczałem tego , bo w nowym liczniku nie znalazłem takiego pina.

Mój licznik tez ma 3x32 piny i jeszcze ori ringi :D


Tak sobie dumam na temat temperatury oleju. I wymyśliłem, że może da się zrobić taki świński myk:
Oddzielić wskaźnik temperatury oleju od płyty licznika (same ścieżki),
podłączyć wskaźnik temperatury bezpośrednio do tego "starego" czyjnika oleju.
W starym liczniku prawdopodobnie tak to było podłączone. Musiałby się wypowiedzieć w tej sprawie jakiś elektronik, bo nie wiem na jakiej zasadzie działa ten wskaźnik.
Coś pokąbinuję i się odezwę .

A twój licznik z którego roku jest ?
Może znasz jego numer ?

pozdawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 21:43:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
W moim liczniku, kiedy odpalałem, wyświetliła sie data 1999
niby program z tego roku ?
Ale sprawdze jutro. Zamontowałem go już w aucie a do garażu
mam 15 minut pieszo .
Z tym olej temp postaram się dowiedzieć w tym tygodniu.
Znam gostka poprzez znajomego, który siedzi w tych tematach,
pracował w vw jako elektronik tylko jego dorwać graniczy z cudem .

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 18:13:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
OK. To postaraj się zagadać z tym gościem z VW. Może on cos podpowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 18:24:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
hej arczitu
jeśli chodzi o rok produkcji tacho to mam 2000r 7 miesiąc
ori ringi nie mam ale to nie problem http://dido.win.pl/sklep/index.php?cPath=21_25
jesli chodzi o rezanie w liczniku z wskaźnikiem temp oleju to nie polecam .
mi sie udało zakupić czujnik temp oleju za 6 dych
wchodzi on od miski olejowej ma pokazywać temp i sensor ma zniknąć .
ma 3 piny
( 1)=zapłon 15 niebieska ,( 2)=masa ,( 3)=15zielona
w sobote spróbuje zamontowac.
a wogle jaki masz silnik ?

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Ostatnio edytowano 16.sty.2008 22:31:32 przez RAFIII, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 18:42:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2007 11:38:17
Posty: 49
Lokalizacja: Kraków
Panowie a powiedzcie mi jak bedzie u mnie wygladala sprawa z wymiana licznika ??

Teraz mam A6 C5 i licznik z pelnym FISem , chcialem sobie wymienic na taki z zegarkiem elektronicznym no i zeby FIS byl sprawny.

Jakby sie dalo to chcialbym zalozyc licznik ten po lifcie z lepszym FISem :)

Pomozcie chlopakowi :)

Z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 22:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
u ciebie kolego MAD MAX
jest problem z immo !!!!!
reszta to tylko korekta w pinach

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 23:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2007 11:38:17
Posty: 49
Lokalizacja: Kraków
Tzn. ze trzeba przekodowac immo z mojego licznika na ten nowy, tak??

A z tymi pinami to co ??

A reszta to plug&play?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 23:08:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
arczitu
ten kod , który ni podałes na odpalenie obrotomierza
u Ciebie dziła dobrze ?
na którymś forum było opisane że :

AABCD
00062

AA-to liczba oznaczająca wyposażenie ( autocheck"a )
B-liczba oznaczająca kraj
C-liczba oznaczająca ilośc cylindrów
D-wersja silnika TDI , benzyna

pozdrawiam :-)

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 23:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
mad max
pewnie masz kostki 2x32 , 1x20 pin
na tych kostkach sa troche inaczej piny rozmieszczone

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 472 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: