.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.gru.2024 03:23:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 472 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 01:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 13:23:52
Posty: 6
Lokalizacja: pszczyna
Kolego bil on mnie odsyla do Ciebie poniewaz Ty o tym najwiecej wiesz dokonaliscie z mariuszem przejsciowki.Czy jest mozliwosc zrobienia takiej przejsciowki dla mnie oczywiscie za oplata?? w moim liczniku ktory zakupilem sa wtyczki:niebieska,zolta i szara.Potrzebuje pomocy poniewaz nie znam sie na tym nic a nic a z tego wszystkiego co tam bylo pisane to wiem tylko tyle ze licznik pasuje po przerobce ze trzeba zewrec jakies tam masy i nic wiecej,nie spedzilem na tym temacie 5 min tylko 5 godzin.Prosze wiec o Pomoc,i mam pytanko nie mam kompa wiec co mi bedzie gralo w tym liczniku??PLISS podajcie mi to bo nie umie tego znalezc :) Dziekuje bardzo jestem wdzieczny bardzo za pomoc,nie mam zielonego pojecia jak zrobic takowa przejsciowke.licznik chyba mam na 2.32 piny i raz 20
oto zalączam fotki gdzie sa wtyczki niebieska,biala,zolta,i jakas czarna do czego ona sluzy?
Obrazek
Obrazek
gdzie moge zdobyc schemat pinow do mojej audiczki?? tylko nie potrafie niemieckiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 18:18:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Kolego boniu

Masz licznik z pierwszych modeli A4
95-97r 2x26 PIN 1X20
wcześniej arczitu opisał te piny żółtą i niebieską na 16 stronie
biała kostka to podłączenie pewnie do manetki zmiany w komp , reset , termometr
rezanie będziesz sam musiał popróbować
powodzonka :):

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Ostatnio edytowano 06.lut.2008 21:12:30 przez RAFIII, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 17:44:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 13:23:52
Posty: 6
Lokalizacja: pszczyna
Dziekuje kolego raffi,ale do czego sluzy ta czarna wtyczka?? jest opisana na drugim zdj. jako nr.4.Musze robic przejsciowke jak bede przekladal piny??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 21:19:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Hejka koledzy

Boniu specjalnie dla ciebie (i dla potomności :D )

Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody do modelu roku 1997

Złącze wielostykowe, 26-stykowe, niebieskie
Obrazek
1 - Niewykorzystane
2 - Zadziałanie brzęczyka
3 - Zacisk 15 – ZAPŁON +12 V
4 - Zacisk 15 – ZAPŁON +12 V
5 - Niewykorzystane
6 - Zacisk 61 – MASA (kontrolka ładowania, masa=błąd )
7 - Hamulec ręczny/zakłócenie działania hamulca- (masa)
8 - ABS, sygnał bezpośredni
9 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał bezpośredni
10 - CAT
11 - ABS, sygnał zwrotny
12 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał zwrotny
13 - Światło postojowe po prawej stronie – ( +12V )
14 - Wyłącznik zapłonu styk S – ( +12V )
15 - Niewykorzystane
16 - Niewykorzystane
17 - Zadziałanie gongu
18 - Ciśnienie oleju 1,8 bar – (masa= błąd)
19 - Zacisk 58d – podświetlenie deski
20 - Poziom płynu chłodzącego – ( masa=OK. )
21 - Kierunkowskaz prawy – ( +12V)
22 - Światła drogowe-kontrolka – ( +12V)
23 - Wejście prędkościomierza
24 - Płyn hamulcowy - ( masa= błąd)
25 - Klocek hamulcowy – ( masa= OK.)
26 - Światło postojowe po lewej stronie – ( +12V )



Złącze wielostykowe 26-stykowe, ŻÓŁTE

Obrazek
1 - Zacisk 58 – (58s +12V)
2 - Zacisk 58 – (58s +12V)
3 - Sygnał liczby obrotów – ( + 12V )
4 - Sprężarka układu klimatyzacji
5 - Wyświetlanie godziny
6 - Sygnał prędkości 1 – ( ?masa )
7 - Sygnał prędkości 2 – ( ? masa)
8 - Czujnik stykowy drzwi kierowcy – ( masa )
9 - Zacisk 30 – ZAWSZE +12V
10 - Zacisk 30 – ZAWSZE +12V
11 - Niewykorzystane
12 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa
13 - Kierunkowskaz lewy – ( +12V )
14 - Niewykorzystane
15 - Niewykorzystane
16 - Przełącznik zamka pasa bezpieczeństwa
17 - Niewykorzystane
18 - Zacisk 31 - MASA
19 - Zacisk 31 – MASA CZUJNIKA WODY
20 - Przewód diagnostyczny
21 - Niewykorzystane
22 - Niewykorzystane
23 - Lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec
24 - Immobiliser – ( masa )
25 - Czujnik poziomu paliwa – ( masa)
26 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego – (masa)


Złącze wielowtykowe 20-wtykowe, czarne
Obrazek
1 - Sygnał zużycia
2 - Niewykorzystane
3 - Niewykorzystane
4 - Niewykorzystane
5 - Temperatura zewnętrzna
6 - Skrzynia AUTOMATYCZNA
7 - Niewykorzystane
8 - Niewykorzystane
9 - Poziom płynu spryskiwacza
10 - Ciśnienie hydrauliczne
11 - Komputer RESET
12 - Radio/telefon - Clock
13 - Radio/telefon - Data
14 - Komputer GÓRA
15 - Radio/telefon - Enable
16 - Tylne światło/światła mijania
17 - Przekaźnik świec żarowych
18 - Komputer DÓŁ
19 - Światło hamowania
20 - Niewykorzystane



Złącze wielowtykowe 4-wtykowe, czarne ( B )
Obrazek
1 - Czujnik temperatury oleju
2 - Niewykorzystane
3 - Niewykorzystane
4 - Niewykorzystane




Do B4 musisz poszukać, bo nie mam.
Ale zobacz tu:
http://www.frogs.pl/content/view/41/37/




PS
Ostatnio przerabiałem przejściówki do mojego nowego licznika i przy okazji pojawiło mi się radiowe nastawianie zegarka (symbol wieżyczki obok zegarka) :) Obrazek


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 14:02:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2007 11:38:17
Posty: 49
Lokalizacja: Kraków
Powracam znowu :P

Panowie znalazlem sobie chlopa w KRK co mi przekoduje immo , zczyta pin , zakoduje kluczyki za 250zl .

Czyli wystarczy jak kupie licznik po lifcie czyli po 2001 i on to zrobi co wymienione u gory i wloze i wszystko bedzie dzialac ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 19:40:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Mad_MAX napisał(a):
Powracam znowu :P

Panowie znalazlem sobie chlopa w KRK co mi przekoduje immo , zczyta pin , zakoduje kluczyki za 250zl .

Czyli wystarczy jak kupie licznik po lifcie czyli po 2001 i on to zrobi co wymienione u gory i wloze i wszystko bedzie dzialac ??



No kolego to wal do gościa jak w dym. We wrocku pytałem o samo ściągnięcie pinu to jeden "szpec" krzyknoł 500 zł !!!

Zapytaj jeszcze tego jegomościa czy nie będzie problemu z zakodowaniem immo, bo są różne typy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 20:02:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 13:23:52
Posty: 6
Lokalizacja: pszczyna
Koledzy a skad wy braliscie schematy licznikow waszych B4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 21:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
boniu napisał(a):
Koledzy a skad wy braliscie schematy licznikow waszych B4


Większość schematów jest na forum. Ja osobiście do B5 szukałem tutaj i Elsie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 15:55:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
czesc, od wczoraj mam auto w rozbiorce :( zegary ma od a4 z 97roku, fis dziala, zaczalem od manetki, zdjalem kolo kierownicy manetke tez i tu zaskoczenie :O od mojej starej manetki jest inna wtyczka od manetki wycieraczki, nowa ma mniej wejsc. po przelozezniu kabli ( porownalem oznaczenia) zostaly mi jeszcze 4przewody :O przy okazji zwuwazylem ze mialem nadpalone pin od swiatel drogowych (przekladalem to po zmianie na nowe lampy soczewkowe) wiec postanwoilem wymienic cala manetke, podlaczylem wszytko zlozylem kierownice, podlaczylem aku iiiii.... wycieraczki dzalaja dziwnie, nie ma czasowych, 2 i 3ci bieg dziala, spryski tez ale nie uruchamiaja wycieraczek, teraz swiatla; wlaczaja sie dzialaja, ale... kierunki nie dzialaja, na wylaczonym zaplonie posotojowki sie swieca, wiec manetka wybiera i nie jest walnieta, awaryjne dzialaja. pomyslalem ze sprawdze na starej manetce i tez nie dzialaja, czyzbym pomieszal kable jak przekladalem wtyczke z pinami? teraz ECU otworzylem go o skad mam wiedziec ktory to pin 10? jest tam chyba 5 wtyczek i kazda z nich ma swoje oznaczenia pinow. Dodatkowo moja niunia ma jeszcze dodatkowa wtyczke 10 pinowa temp zew, nie moge znalesc rozpiski, nigdzie jej nie ma, wlaczylem zaplon i zaczalem mierzyc pojedyncze piny na jednym znalazlem 12V czyzby to byl wygnal od czujnika temp zew? niechce sobie spalic zegarow juz na samym poczatku. Panowie prosze pomozcie bo teraz Moja Niunia nie nadaje sie do jazdy. Pozdrawiam Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 18:23:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Kolego Jocker
Jest chyba morzliwość rozkręcenia manetki od wycieraczki abyś przełożył przełącznik
Do fisa reszte zostaf to co miałeś w aucie orginalnie.
Pin od świateł drogowych przypalił śie dlatego bo słaboo dotykała być morze wtyczka
To nic niema wspulnego z soczewkami .
Jeśli chodzi o czujnik temp, zew opiera śię tylko na masie żaden plus
musisz sobie zakupić czujnik temperatury skoro niemiałeś orginalnie w czujniku
masz dwa kable jeden do masy drugim do licznika czujnik zamontuj najlepiej
między z derzakiem a chłodnicą
Miłego rezanka

:peace:

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 21:32:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
manetke rozebralem i niestety "bebechy" ma inne, dziala na innej zasadzie, ale z tym juz sobie poradzielem, poprostu z dwoch zrobilem jedna, obciolem glowiki i polaczylem jedno z drugim i sklejilem mocnym klejem.
Obrazek z Manetka jest sprawa rozwiazana. Najbardziej martwia mnie kierunki, czy ktos z kolegow ma moze wtyczke z obcietymi kablami i moze mi zrobic zdjecie badz rozpisze po kolei ktory kabel gdzie, to jest bardzo dziwne bo jestem prawie pewny ze wszystko przelozylem tak jak nalezy. Pin byl przepalony bo jak zmianialem z lamp valeo(h4) na valeo (h7) musialem przelozyc kabel bo w przeciwnym razie dlugie swiecily by na przemiennie z krotkimi, podczas wymiany urwalem koncowke i polaczylem ja przewodem, dlatego sie nadpalila.
W ECU (adr) jest 5-6 wtyczek, z ktorych 4 wchodza do kabiny za deska rozdzielcza, nie wierze ze nikt nie szukal jeszcze tego sygnalu spalania :(
czujnik temperatury mam, i tu jest dla mnie zagadka ktory przewod w wtyczce (10pin) jest sygnalowym od czujnika, chyba zrobie metoda prob, jeden przewod w tej wtyczce ma 12V ale to chyba jest tylko zasilanie do wyswietlacza, prawda? to by bylo na tyle na dzis, jutro od rana w garazu bede siedzial, kazda rada bedzie dla mnie na wage zlota, Goraco pozdrawiam ,Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 21:58:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
11 pin lub 10 pin w czerwonej wtyczce ECU kolor niebiesko czarny
jak coś uda zarezać daj znać :d

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 09:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
czesc, dzis siwezy zaczynam od nowa :D wzialem obie manteki od swiatel do domu, odpalilem else i pytanie ktory z pinow to piny od kierunkow??
1 - Przełącznik świateł, zacisk 58
2 - Przełącznik, zacisk 14
3 - Przełącznik świateł i przełącznik zmiany świateł i sygnału świetlnego, zacisk 30
4 - Przełącznik świateł i przełącznik zmiany świateł i sygnału świetlnego, zacisk 30
5 - Przełącznik świateł postojowych, zacisk PL
6 - Przełącznik świateł postojowych, zacisk P
7 - Przełącznik świateł postojowych, zacisk PR
8 - Przełącznik świateł, styk 11 (światła do jazdy w dzień)
9 - Przełącznik zmiany świateł i sygnału świetlnego, zacisk 56b
10 - Przełącznik zmiany świateł i sygnału świetlnego, zacisk 56a
11 - Przełącznik zmiany świateł i sygnału świetlnego, zacisk 56
12 - Przełącznik świateł, styk 1 (światła do jazdy w dzień)
13 - Przełącznik świateł, zacisk X
14 - Przełącznik świateł, styk 3 (światła do jazdy w dzień)
panowie pomozcie.
dzieki Darkowi juz wiem gdzie jest sygnal spalania:D
Pozdrawiam Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 10:04:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
no i mam panowie, obejrzenie obu manetek przynioslo rezulatary
Obrazek
na zdjeciu widzicie obie manetki i widacz roznice prawda, na nowszej jest dodatkowe gniazdo trapezowe, to sa kierunki a na starej widac 3 piny przy srodkowej krawedzi, lacza sie z druga czescia manetki, teraz juz wiem dlaczego wtyczka od wycieraczek ma tyle kabli :P czyli z tym sprawa tez zalatwiona, chyba bo pisze to jeszcze bez zrobienia testow. zaraz ide i bede pisal co i jak. pozdrawiam Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 13:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
juz prawie zrobione, jednak zastanawia mnie kilka rzeczy, mianowicie
Złącze wielowtykowe 20-wtykowe, czarne
1 - Sygnał zużycia
2 - Niewykorzystane
3 - Niewykorzystane
4 - Niewykorzystane
5 - Temperatura zewnętrzna
6 - Wskazanie zakresu
7 - Niewykorzystane
8 - Niewykorzystane
9 - Poziom płynu chłodzącego
10 - Ciśnienie hydrauliczne
11 - Komputer samochodowy - Reset
12 - Radio/telefon - Clock
13 - Radio/telefon - Data
14 - Komputer samochodowy z lewej strony
15 - Radio/telefon - Enable
16 - Tylne światło/światła mijania
17 - Przekaźnik świec żarowych
18 - Komputer samochodowy z prawej strony
19 - Światło hamowania
20 - Niewykorzystane

co to jest 6: wskazanie zakresu?, 10: cisnienie hydraluliczne, 19: swiatlo hamowania?
jak to podlaczyc i z czym to sie je. Pozdrawiam Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 17:12:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Jocker01 napisał(a):
juz prawie zrobione, jednak zastanawia mnie kilka rzeczy, mianowicie
Złącze wielowtykowe 20-wtykowe, czarne
1 - Sygnał zużycia
2 - Niewykorzystane
3 - Niewykorzystane
4 - Niewykorzystane
5 - Temperatura zewnętrzna
6 - Wskazanie zakresu
7 - Niewykorzystane
8 - Niewykorzystane
9 - Poziom płynu chłodzącego
10 - Ciśnienie hydrauliczne
11 - Komputer samochodowy - Reset
12 - Radio/telefon - Clock
13 - Radio/telefon - Data
14 - Komputer samochodowy z lewej strony
15 - Radio/telefon - Enable
16 - Tylne światło/światła mijania
17 - Przekaźnik świec żarowych
18 - Komputer samochodowy z prawej strony
19 - Światło hamowania
20 - Niewykorzystane

co to jest 6: wskazanie zakresu?, 10: cisnienie hydraluliczne, 19: swiatlo hamowania?
jak to podlaczyc i z czym to sie je. Pozdrawiam Jocker01



6 - wskazanie zakresu (dla automatycznej skrzyni biegów, linijka na samym dole FISa, przy zwykłej skrzyni nie aktywna)
10 - pojęcia nie mam :D ja tego nie podłanczałem i FIS nie wyświetla żadnego błędu
19 - kontrola świateł STOP (podaj masę na ten PIN, w przeciwnym razie wyświetli ci to:
Obrazek

Pozdro dla wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 19:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
jedne problemy rozwiazalem to pojawily sie nowe :(
swieci mi sie air bag, vag mowi o jakims zwarciu w zegarach, liczniki sa samochodu z przed liftu tak wiec nie powinno swiecic, prawda? nie dziala mi buzzer fizycznie istnieje, bo rozlozylem zegary i jest podlaczony ale nie wiem dlaczego nie buczy, jakos trzeba go wlaczyc? mam teraz o 100.000 mil mniej przebiegu :P ale jak to zmienic aby bylo tak jak nalezy? pomomo tego ze zmienilem dane w adaptacji co do inspekcji wciaz miga mi ins 2 na zegarach jest data 10/1996. poradzcie, Pozdrawiam Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 20:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2007 14:41:59
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Na airbag na pewno musi iść masa sprawdz instalacje
Co do buzera działa tylko kiedy masz otwarte drzwi włączone światła i wyjęty kluczyk
Co do in2
Obrazek

_________________
Pozdrawiam RAFII
Audi A4 B5 1.9TDIObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 22:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
RAFIII wiem kiedy buzzer ma dzialac, i do tego powinien dzialac podczas testow w vag-com i tego nie robi w obu przypadkach, dzieki za przypomnienie o kasowaniu inspekcji, sadzilem ze vag sobie da rade
a jednak nie, na airbag ma isc masa, hmm rozuemiem ze mam posprawdzac piny tak? czy poduszke jeszcze raz zdemontowac i sprawdzic wszystko tam, pozdrawiam Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 09:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
czesc, juz wiem co jest z buzzere, jest spalony. jak podlaczam omomierz nie ma rzadnego odzewu a powinien pojawic sie opor, dodatkowo po podlaczeniu baterii 1,5V powienien sie odezwac a tego nie robil, czyli rozwiazaniem bedzie podlaczenie jakiego zewnerznego glosniczka, macie pomysl jaki? ile ohm? a co do poduszki to wyklucze dzis jakies zwarcie w samej instalacji podlacze stare zegary i zobacze czy rowniez pokaze sie jakis zwarcie. pozdrawiam Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 472 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: