.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=100065 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lukaszek_82 [ 09.lut.2010 20:54:31 ] |
Tytuł: | Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS |
Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!! |
Autor: | To_JA_! [ 10.lut.2010 10:28:35 ] |
Tytuł: | Re: Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS |
lukaszek_82 napisał(a): Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!!
Moja propozycja jest prosta, Auto prawie na pewno ma spory przebieg, więc końcówki wtrysków przed "wzmacnianiem" i tak wypada wymienić - załóż końcówki od AEL lub ew. od AFN czy też AHY (przy regulacji otwarcie na 190bar - AHY ma fabrycznie za wysokie 220). Jeżeli reszta silnika jest zdrowa to uzyskasz od razu 145-150PS z niedużym dymem, jedynie w liczniku będzie zaniżał zużycie. Powodzenia. |
Autor: | cowboy [ 10.lut.2010 11:21:19 ] |
Tytuł: | Re: Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS |
To_JA_! napisał(a): lukaszek_82 napisał(a): Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!! Moja propozycja jest prosta, Auto prawie na pewno ma spory przebieg, więc końcówki wtrysków przed "wzmacnianiem" i tak wypada wymienić - załóż końcówki od AEL lub ew. od AFN czy też AHY (przy regulacji otwarcie na 190bar - AHY ma fabrycznie za wysokie 220). Jeżeli reszta silnika jest zdrowa to uzyskasz od razu 145-150PS z niedużym dymem, jedynie w liczniku będzie zaniżał zużycie. Powodzenia. koncówki AFN / ASV/ AHF itd - 0,205 koncówki AEL - 0,210 koncówki AHY/AXG - 0,216 cisnienia mozna wyregulowac obydwa, zarówno wtrysku pilotującego na 190 lub 220 Bar oraz to ważniejsze zasadnicze na 300 Bar AAT po programie i wtryskach 216 łapie 170KM - jest tu gdzieś wykres kolegi z forum co brał ode mnie 216stki http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=98609 |
Autor: | To_JA_! [ 10.lut.2010 11:28:24 ] |
Tytuł: | |
Z moich doświadczeń wynika że ustawienie pilota na 220bar dla ori pompy opóźnia znacząco kąt wtrysku przy rozruchu więc jest kłopotliwe. Przy nowej pompie (głowica wysokociśnieniowa) i nowych wtryskach AHY zapalanie przed granicą grzania świec wymagało wielu obrotów. Po wyregulowaniu na 190bar jest idealnie. |
Autor: | lukaszek_82 [ 10.lut.2010 15:24:22 ] |
Tytuł: | |
tzn jakie pasuja idealnie wtryski???? tak zeby turbo i ori pompa oraz silnik grały jak z nut;-) jakie idealne rozwiazanie to jest ??? i jakie sa koszty takiej przerobki????? czyli chipowanie odpada????!!! Kto to przerabiał już tak zeby mechanicznie nic nie ucierpiało???? |
Autor: | cowboy [ 10.lut.2010 16:20:04 ] |
Tytuł: | |
To_JA_! napisał(a): Z moich doświadczeń wynika że ustawienie pilota na 220bar dla ori pompy opóźnia znacząco kąt wtrysku przy rozruchu więc jest kłopotliwe. Przy nowej pompie (głowica wysokociśnieniowa) i nowych wtryskach AHY zapalanie przed granicą grzania świec wymagało wielu obrotów. Po wyregulowaniu na 190bar jest idealnie. kąt opóźnia się o 20 jednostek, czesto w normie, ale zawsze mozna podregulować no chyba że pompa juz kiepska i jak wczensiej stare wtryski miały realne cisnienia 170/270 Bar (po 200 tys km) to moze być to duża zmiana cisnienia mozna ustawiać sobie dowolne, jak Pan każe tak ja łażę moze być nawet 205 / 315 Bar z dokładnościa +_1-2 Bary lukaszek_82 napisał(a): tzn jakie pasuja idealnie wtryski???? tak zeby turbo i ori pompa oraz silnik grały jak z nut;-) jakie idealne rozwiazanie to jest ??? i jakie sa koszty takiej przerobki????? czyli chipowanie odpada????!!! Kto to przerabiał już tak zeby mechanicznie nic nie ucierpiało????
idealnie zapodaj 216 + remap softu załóż 216 i jak bedzie mało zrob chipa koszt 216 na bazie zestawów BOSCH masz np tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671&start=0 dla 5 cylindrów trzeba dodać jeszcze 1/4 tej ceny mozesz tez zakupic dużo tańsze koncówki Fratelli Bosio 216 |
Autor: | To_JA_! [ 11.lut.2010 06:24:27 ] |
Tytuł: | |
Dla ciekawych tematu znalazłem coś takiego w sieci , niestety są pomierzone tylko Bosio ale zawsze to jakaś miara: http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm Pozdrawiam! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |