.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=100065
Strona 1 z 1

Autor:  lukaszek_82 [ 09.lut.2010 20:54:31 ]
Tytuł:  Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS

Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!!

Autor:  To_JA_! [ 10.lut.2010 10:28:35 ]
Tytuł:  Re: Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS

lukaszek_82 napisał(a):
Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!!


Moja propozycja jest prosta, Auto prawie na pewno ma spory przebieg, więc końcówki wtrysków przed "wzmacnianiem" i tak wypada wymienić - załóż końcówki od AEL lub ew. od AFN czy też AHY (przy regulacji otwarcie na 190bar - AHY ma fabrycznie za wysokie 220). Jeżeli reszta silnika jest zdrowa to uzyskasz od razu 145-150PS z niedużym dymem, jedynie w liczniku będzie zaniżał zużycie.

Powodzenia.

Autor:  cowboy [ 10.lut.2010 11:21:19 ]
Tytuł:  Re: Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS

To_JA_! napisał(a):
lukaszek_82 napisał(a):
Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!!


Moja propozycja jest prosta, Auto prawie na pewno ma spory przebieg, więc końcówki wtrysków przed "wzmacnianiem" i tak wypada wymienić - załóż końcówki od AEL lub ew. od AFN czy też AHY (przy regulacji otwarcie na 190bar - AHY ma fabrycznie za wysokie 220). Jeżeli reszta silnika jest zdrowa to uzyskasz od razu 145-150PS z niedużym dymem, jedynie w liczniku będzie zaniżał zużycie.

Powodzenia.


koncówki AFN / ASV/ AHF itd - 0,205
koncówki AEL - 0,210
koncówki AHY/AXG - 0,216

cisnienia mozna wyregulowac obydwa, zarówno wtrysku pilotującego na 190 lub 220 Bar oraz to ważniejsze zasadnicze na 300 Bar

AAT po programie i wtryskach 216 łapie 170KM - jest tu gdzieś wykres kolegi z forum co brał ode mnie 216stki

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=98609

Autor:  To_JA_! [ 10.lut.2010 11:28:24 ]
Tytuł: 

Z moich doświadczeń wynika że ustawienie pilota na 220bar dla ori pompy opóźnia znacząco kąt wtrysku przy rozruchu więc jest kłopotliwe.
Przy nowej pompie (głowica wysokociśnieniowa) i nowych wtryskach AHY zapalanie przed granicą grzania świec wymagało wielu obrotów. Po wyregulowaniu na 190bar jest idealnie.

Autor:  lukaszek_82 [ 10.lut.2010 15:24:22 ]
Tytuł: 

tzn jakie pasuja idealnie wtryski???? tak zeby turbo i ori pompa oraz silnik grały jak z nut;-) jakie idealne rozwiazanie to jest ??? i jakie sa koszty takiej przerobki????? czyli chipowanie odpada????!!! Kto to przerabiał już tak zeby mechanicznie nic nie ucierpiało????

Autor:  cowboy [ 10.lut.2010 16:20:04 ]
Tytuł: 

To_JA_! napisał(a):
Z moich doświadczeń wynika że ustawienie pilota na 220bar dla ori pompy opóźnia znacząco kąt wtrysku przy rozruchu więc jest kłopotliwe.
Przy nowej pompie (głowica wysokociśnieniowa) i nowych wtryskach AHY zapalanie przed granicą grzania świec wymagało wielu obrotów. Po wyregulowaniu na 190bar jest idealnie.


kąt opóźnia się o 20 jednostek, czesto w normie, ale zawsze mozna podregulować :)
no chyba że pompa juz kiepska :) i jak wczensiej stare wtryski miały realne cisnienia 170/270 Bar (po 200 tys km) to moze być to duża zmiana

cisnienia mozna ustawiać sobie dowolne, jak Pan każe tak ja łażę :) moze być nawet 205 / 315 Bar z dokładnościa +_1-2 Bary :)

lukaszek_82 napisał(a):
tzn jakie pasuja idealnie wtryski???? tak zeby turbo i ori pompa oraz silnik grały jak z nut;-) jakie idealne rozwiazanie to jest ??? i jakie sa koszty takiej przerobki????? czyli chipowanie odpada????!!! Kto to przerabiał już tak zeby mechanicznie nic nie ucierpiało????


idealnie zapodaj 216 + remap softu

załóż 216 i jak bedzie mało zrob chipa

koszt 216 na bazie zestawów BOSCH masz np tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671&start=0

dla 5 cylindrów trzeba dodać jeszcze 1/4 tej ceny :)

mozesz tez zakupic dużo tańsze koncówki Fratelli Bosio 216

Autor:  To_JA_! [ 11.lut.2010 06:24:27 ]
Tytuł: 

Dla ciekawych tematu znalazłem coś takiego w sieci , niestety są pomierzone tylko Bosio ale zawsze to jakaś miara:
http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm

Pozdrawiam!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/