.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z AEL-a https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=103740 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | pawelb [ 13.lip.2010 13:18:37 ] |
Tytuł: | [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z AEL-a |
Czy ktoś mierzył osiągi AAT po wymianie końcówek wtryskiwaczy na takie jak w AEL-u (DSLA 150 P 502) bez zmiany softu ? Ile można osiągnąć taką modyfikacją, jakie są minusy takiej podmianki ? Czy jest w ogóle możliwość wymiany samych rozpylaczy we wtryskach z AAT na większe a może trzeba się zaopatrzyć w całe wtryskiwacze od AEL-a ? |
Autor: | malcik441 [ 13.lip.2010 19:57:26 ] |
Tytuł: | |
Jak już zakładać to od VW T4 AXG, AHY, to są 216, lub kupić końcówki bosio 230, tylko do tego już trzeba zdrową pompę. Na 216 + soft powinno być ok 170KM. AEL ma 210 seryjnie. |
Autor: | pawelb [ 14.lip.2010 10:18:03 ] |
Tytuł: | |
Z tego co się naczytałem na forach to dla silnika AAT bezpieczne jest 150hp, również ze względu na osprzęt (turbina i pompa). Obawiam sie też dymienia z wtryskami 210 czy 216 (bez zmiany softu) a softu nie chcę zmieniać bo gotowce z allegro to podobno straszne gnioty, niebezpieczne dla silnika. Jakie oznaczenie wg Boscha mają takie końcówki 216 ? ps znalazłem, DSLA150P1019 |
Autor: | cowboy [ 14.lip.2010 10:48:18 ] |
Tytuł: | |
pawelb napisał(a): Z tego co się naczytałem na forach to dla silnika AAT bezpieczne jest 150hp, również ze względu na osprzęt (turbina i pompa).
Obawiam sie też dymienia z wtryskami 210 czy 216 (bez zmiany softu) a softu nie chcę zmieniać bo gotowce z allegro to podobno straszne gnioty, niebezpieczne dla silnika. Jakie oznaczenie wg Boscha mają takie końcówki 216 ? ps znalazłem, DSLA150P1019 2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT 2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE 2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm 2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm 2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm 2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm 2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE 2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm co dymienia... róznica pomiędzy 210 a 216 jest niewielka... jesli chodzi o cene to jest identyczna moim zdaniem, a kilka kompletów do AAT zrobiłem najlepiej zapodać 216 BOSIO, najtańsza opcja |
Autor: | pawelb [ 14.lip.2010 11:09:25 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za gruntowne wyjaśnienie sprawy. Może optymalne ale nie koniecznie najtańsze:) Ile można zyskać mocy i Nm na samej podmiance końcówek na 0.210 i 0.216 (bez zmiany softu), o ile wzrasta spalanie - ma ktoś jakieś pomiary z hamowni ? |
Autor: | cowboy [ 14.lip.2010 12:15:15 ] |
Tytuł: | |
pawelb napisał(a): Dzięki za gruntowne wyjaśnienie sprawy.
Może optymalne ale nie koniecznie najtańsze:) Ile można zyskać mocy i Nm na samej podmiance końcówek na 0.210 i 0.216 (bez zmiany softu), o ile wzrasta spalanie - ma ktoś jakieś pomiary z hamowni ? tańsze są koncówki chinskie, ale ja tego nie polecam IMO + 20KM@30NM powinno przybyć na 216 co najmniej ... na seryjnym sofcie |
Autor: | pawelb [ 14.lip.2010 12:44:38 ] |
Tytuł: | |
A jak to jest z tymi ciśnieniami otwarcia. Ile jest w stanie "zdziałać" pompa od AAT - 190, 200, 220 ? Czy większe ciśnienie otwarcia ma jakiś wpływ na jakość rozpylania ? Co się dzieje, gdy ciśnienie wynosi np 180mpa lub gdy jest różne w poszczególnych garach - załóżmy w jednym ma 180 w kolejnym 195 ? |
Autor: | cowboy [ 14.lip.2010 14:53:26 ] |
Tytuł: | |
pawelb napisał(a): A jak to jest z tymi ciśnieniami otwarcia.
Ile jest w stanie "zdziałać" pompa od AAT - 190, 200, 220 ? Czy większe ciśnienie otwarcia ma jakiś wpływ na jakość rozpylania ? Co się dzieje, gdy ciśnienie wynosi np 180mpa lub gdy jest różne w poszczególnych garach - załóżmy w jednym ma 180 w kolejnym 195 ? cisnienie otwarcia wtrysku pilotującego zostało zwiekszone by zachować norme czystości spalin i nowsze silniki mają 220/300 a starsze 190/300 nie ma to większego wpływu na moc jaką można osiągnąć.. przecież dawka zasadnicza (z której jest moc) jest wtryskiwana przy cisnieniu 300 Bar ważne żeby wtryski miały wyregulowane obydwa cisnienia, bo wtedy jest lepsze rozpylenie... jak wtryski mają większe otworki i duże cisnienie wtrysku, to ta sama dawka paliwa zostanie szybciej wtrysnieta i lepiej rozpylona, co objawia sie przyrostem mocy i obnizeniem spalania, przy okazji jest nieznacznie bardziej twarda praca silnika, na skutek szybszego spalania dawki zwykle wtryski bazowo 190/300 po 250-300 tys km na skutek wybicia się (de facto skrócenia) iglicy w rozpylaczu (wysoka temp, cisnienie itd) mają 165/265 Bar ... ja znam ze 100 przypadków kiedy 216 ustawione 220/300 szły do 1Z (bazowo 90KM) i w większosci pompa dawała rade ale znam kilka gdy np podczas rozruchu trzeba zakrecic ciutke dłużej.. generalnie zdrowa pompa nie odczuje tego.. |
Autor: | pawelb [ 14.lip.2010 15:27:25 ] |
Tytuł: | |
I wszystko jasne. Na czym polega w takim razie zużycie końcówek wtryskiwaczy (tzw lanie) - skoro większe otwory to większa dawka paliwa wtryskiwana w krótszym czasie to można wyciągnąć wniosek, że teoretycznie stare końcówki z wypłukanymi otworkami (większa średnica) po ponownym wyregulowaniu obu ciśnień - zwłaszcza tego drugiego przez wymianę podkładek na grubsze (by zniwelować skrócenie się iglicy) powinno dać efekt podobny do wymiany końcówek załóżmy z 0.205 na 0.230 ? Pod warunkiem, że nie ma innych zużyć typu nadmierne luzy pomiędzy iglicą a przekładką itp. Dobrze kombinuję, czy jestem w błędzie ? |
Autor: | cowboy [ 15.lip.2010 11:09:04 ] |
Tytuł: | |
pawelb napisał(a): I wszystko jasne.
Na czym polega w takim razie zużycie końcówek wtryskiwaczy (tzw lanie) - skoro większe otwory to większa dawka paliwa wtryskiwana w krótszym czasie to można wyciągnąć wniosek, że teoretycznie stare końcówki z wypłukanymi otworkami (większa średnica) po ponownym wyregulowaniu obu ciśnień - zwłaszcza tego drugiego przez wymianę podkładek na grubsze (by zniwelować skrócenie się iglicy) powinno dać efekt podobny do wymiany końcówek załóżmy z 0.205 na 0.230 ? Pod warunkiem, że nie ma innych zużyć typu nadmierne luzy pomiędzy iglicą a przekładką itp. Dobrze kombinuję, czy jestem w błędzie ? nie, źle kombinujesz i jesteś w błędzie otworki w rozpylaczach się nie wypłukują, a zapychają sadzą i nagarem , co powoduje zmniejszenie drożności iglica się po prostu skraca (wybija) zmienia swój kształt w końcówce rozpylacza i stąd: a) zmniejszenie ciśnienia rozpylania na skutek skrócenie b) lanie wtrysku na skutek pkt a) oraz nie przylegania idealnie iglicy czasem nawet nowe końcówki leją (Fratelli Bosio) mimo że nowe nie da sie na nich wytworzyć ciśnienia tylko zamiast rozpylać sikają paliwem pozdrawiam |
Autor: | pawelb [ 15.lip.2010 11:57:07 ] |
Tytuł: | |
Skoro tak to wnioski nasuwają się takie, że aby zregenerować wtryskiwacz przywracając jego pełna sprawność wystarczy: - wypłukać niedrożne otworki w końcówce (nitro, benzyna itp), - zregenerować (doszlifować) iglicę by ponownie pasowała do końcówki wtryskiwacza (czego pewnie się raczej nie robi, w zamian wymieniając komplet końcówka/iglica), - wymienić podkładki regulacyjne na grubsze lub wymienić trzpień na odpowiednio dłuższy ustawiając właściwe ciśnienia. |
Autor: | cowboy [ 15.lip.2010 15:15:40 ] |
Tytuł: | |
pawelb napisał(a): Skoro tak to wnioski nasuwają się takie, że aby zregenerować wtryskiwacz przywracając jego pełna sprawność wystarczy:
- wypłukać niedrożne otworki w końcówce (nitro, benzyna itp), - zregenerować (doszlifować) iglicę by ponownie pasowała do końcówki wtryskiwacza (czego pewnie się raczej nie robi, w zamian wymieniając komplet końcówka/iglica), - wymienić podkładki regulacyjne na grubsze lub wymienić trzpień na odpowiednio dłuższy ustawiając właściwe ciśnienia. nie przywrócisz jego pełnej sprawności ! mozna czyscic mechanicznie otworki, jest tez metoda ultradzwiękowa doszlifowanie samej iglicy tez niewiele by dało bo zuzywa się tez gniazdo w rozpylaczu natomiast ponowną regulację cisnień mozna zawsze zrobić ... pytanie tylko czy chce się rzeżbić skoro NOWE rozpylacze Fratelli Bosio to stosunkowo niewielki wydatek - moim zdaniem nie ma sensu |
Autor: | pawelb [ 16.lip.2010 02:32:24 ] |
Tytuł: | |
A jakie mogą być skutki różnych ciśnień otwarcia w poszczególnych cylindrach - załóżmy, że wysiadają w jakiś tam sposób 2 z 5 wtryskiwaczy, wymienia się końcówki i reguluje te niesprawne na nominalne ciśnienia pozostałe pozostawiając bez zmian. I tym sposobem dwa gary mają załóżmy 220/300 a te nietknięte (w pełni sprawne ale z mniejszymi w wyniku zużycia ciśnieniami) powiedzmy 190/270 - jaki efekt, jakie nieprawidłowości w pracy silnika może taka sytuacja powodować? Czy można to jakoś "wykryć" w VAG-u ? |
Autor: | helloWorld [ 26.lip.2010 11:10:34 ] |
Tytuł: | |
Volvo S60 pod kątem wdrożonych w nim nowoczesnych systemów o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów nowego S60 dbają między innymi następujące systemy: ROPS, ACC, WHIPS, LDW, czy PRS. Taka ciekawostka. Kolejny spam o Volvo i żegnamy się z kolegą, bo to 3cia karteczka. Monster |
Autor: | cowboy [ 03.sie.2010 07:57:35 ] |
Tytuł: | |
pawelb napisał(a): A jakie mogą być skutki różnych ciśnień otwarcia w poszczególnych cylindrach - załóżmy, że wysiadają w jakiś tam sposób 2 z 5 wtryskiwaczy, wymienia się końcówki i reguluje te niesprawne na nominalne ciśnienia pozostałe pozostawiając bez zmian.
I tym sposobem dwa gary mają załóżmy 220/300 a te nietknięte (w pełni sprawne ale z mniejszymi w wyniku zużycia ciśnieniami) powiedzmy 190/270 - jaki efekt, jakie nieprawidłowości w pracy silnika może taka sytuacja powodować? Czy można to jakoś "wykryć" w VAG-u ? wtryski sie raczej równomiernie zużywają jak robić to wszystkie wtryski na raz nie da się tego wykryć, bo na korekcje w grupie 013 mają wpływ jeszcze inne czynniki, trzeba wtryski wyjąć i sprawdzić, inaczej sie nie da |
Autor: | pawelb [ 03.sie.2010 21:09:56 ] |
Tytuł: | |
Wspomniałeś o grupie 013, a więc różnice ciśnień otwarcia poszczególnych wtryskiwaczy (wymiana wszystkich końcówek bez regulacji) mogą mieć wpływ również na wartości korekt tak jak też podejrzewałem. Dzięki za łopatologiczne wyjaśnienie tematu. |
Autor: | Hincó [ 28.sie.2010 13:50:22 ] |
Tytuł: | |
Odświeżę temat dla potomnych AAT + 216 (od cowboya) daje niesamowitą różnicę, przynajmniej w 100. Około 145 koni bez korekty softu. Wystarczyło wyregulować dawkę i kąt Na YT wrzuciłem filmik AAT+216 gdzie widać jak licznik teraz żwawo się porusza (nawet na bioestrze):) |
Autor: | pawelb [ 29.sie.2010 11:43:43 ] |
Tytuł: | |
Pomierzone czy wywróżone z fusów |
Autor: | Hincó [ 29.sie.2010 22:32:19 ] |
Tytuł: | |
Powróżone bo AEL w A6 ma wg Waszej stronki niecałe 10 s a ja AEL'a jak i AHF w A3 objeżdżam bez zająknięcia, plus czas mierzony do 100 poniżej 10s |
Autor: | pawelb [ 30.sie.2010 11:05:48 ] |
Tytuł: | |
Z tym <10s do 100 to ładnie, widać to zresztą na filmiku. To zapewne wpływ wysokiego momentu obrotowego ale o mocy to by raczej coś powiedziała max prędkość jaką teraz uzyskujesz. A jak masz z dymem po wciśnięciu gazu do dechy na 3 biegu aż do wykręcenia 4500rpm ? Widzisz w lusterku wstecznym coś (lub cokolwiek |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |