.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A6 C4 AAT] - chip tuning https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=104099 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pawelb [ 31.lip.2010 12:35:48 ] |
Tytuł: | [A6 C4 AAT] - chip tuning |
Silnik jak w temacie, sterownik w wersji podnoszącej obroty do 1200 w BS, końcówki wtryskiwaczy od AEL-a (0.210) - skąd wziąć bezpiecznego, uniwersalnego "gotowca". Wynalazków z alledrogo nie chcę - podobno totalna fuszerka niebezpieczna dla silnika. Priorytety standardowe - niskie spalanie i dobre zapalanie w każdych warunkach, wzrost momentu obrotowego, wzrost mocy - wystarczy ~140km. Nie jest dla mnie priorytetem wysoka prędkość max. a raczej dobre "zbieranie się" w całym zakresie obrotów bez czarnej chmurki za autem. |
Autor: | przemekk74 [ 31.lip.2010 21:58:44 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 AAT] - chip tuning |
chcesz tzw gotowca (czyli za darmoche/prawie darmoche) ale nie z allegro bo tam na 100% bedzie zle? Gotowiec ma zmniejszyc zuzycie paliwa i podniesc moc no i nie dymic... Poczytaj o sterowaniu dieslem bo masz nierealne oczekiwania Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | pawelb [ 01.sie.2010 00:31:41 ] |
Tytuł: | |
Nie wierzę w voodoo. Dla czego by niby miało być to niemożliwe ? Nie piszemy o ekstremalnym tuningu gdzie, aby wycisnąć każdy nm czy km trzeba hamować i stroić soft. Ja mam na myśli standard, który sprawdzi się w każdym silniku tego typu. Podobno nawet mając wtryskiwacze 0.210 zwykła podmiana map od AEL-a daje moc i moment nie odbiegający od AEL-a. |
Autor: | hubos21 [ 01.sie.2010 08:06:20 ] |
Tytuł: | |
każdy silnik jest inny, inaczej eksploatowan, mniej lub bardzije zużyty a cały osprzęt nie jest zawsze idealnie sprawny w 100% tak jak nowy, dlatego każde auto stroi się indywidualnie jeśli chcesz mieć bezpiecznie |
Autor: | pawelb [ 01.sie.2010 09:26:29 ] |
Tytuł: | |
A tam, gadasz jak zawodowy tuner - jak jest sprawny to w pewnym zakresie moim zdanie można w ciemno. Czy producenci samochodów robią soft do każdego indywidualnie, bo każdy silnik może być nieco inny ? Robią jeden z zachowaniem przeważnie wielkiego marginesu bezpieczeństwa uwzględniającego rozbieżności i zużywanie się silnika. Spokojny tuning zmniejsza ten margines i moim zdanie nie powinien niczym grozić - nie mylić z wyciśnięciem ostatniego Nm i pozbawieniem silnika tego "marginesu" całkowicie bo tu bez hamowni się zapewne nie obędzie a uszkodzenie silnika i tak stanie się o wiele bardziej prawdopodobne. |
Autor: | przemekk74 [ 01.sie.2010 09:41:14 ] |
Tytuł: | |
stroi sie fortepiany, nic indywidualnego specjalnie dostac nie mozna bo odczytujac pare blokow vagcomem przy pelnym bucie i wolnych obrotach oraz majac wykres mocy z hamowni malo wiadomo o indywidualnosc silnika (co najwyzej - trzeba go naprawic/ da sie czipowac) - to indywidualne strojenie takich starych diesli to powszewchna sciema by podniesc wartosc uslugi. Dlaczego Twoje oczekiwania sa nierealne? Nie uzyskasz mniejszego spalania bo masz prosto sterowanego klekota...wartosci dawek sa luzno zwiazane z iloscia faktycznie zasysanego powietrza, kat wtrysku zalezy jedynie od obrotow i wcisniecia buta, nie ma przepustnicy dbajacej o jakis staly stosunek ilosci paliwa i powietrza, nie masz sondy lambda, czujnika temp. spalin (Twoje ECU jest gluche i slepe) - takiej generacji samochody sie koksuje a nie stroi + modlitwa by leciwa T podkrecona nie rozleciala czy zaczela walic olejem w dolot. Dodaj sobie do tego fakt, ze tunerzy nie sa programistami piszacymi indywidualny soft a jedynie zmieniaja mapy (czyli parametry seryjnego programu - robia to co w branzy informatycznej nazywa sie customizingiem). Bezpieczenstwo? Nie wiem czy wiesz ale producent wybral taka a nie inna T z okreslonych powodow - by nie byla za wielka (by nie zbierala sie za pozno) ale by tez nie rozlatywala sie za szybko (pracowala bezawaryjne n km) .. teraz po zrobieniu 200, 300 a moze 400 tys ktos zmienia 2 mapki i ustawia by dmuchala przy bucie wiecej? Gdzie tu bezpieczenstwo? Sprzeglo: bylo projektowane na okreslony moment... teraz przejechalo juz hektar km a ktos pogrzebie w mapkach i bedzie momentu + 30% - na tym forum gdzies niedawno byl watek jak ktos z 1.9PD po czipie zajechal zaraz sprzeglo, kupil drugie tez seryjne - zajechal je takze i chcial nawet je reklamowac! Teraz aspekt prawny: jezeli ktos za darmo robi modyfikacje to tylko sie cieszyc ale zakladam, ze takich przypadkow jest malutko... te gotowce to albo na pale robione mody (bez sprawdzania jak to dziala w aucie) lub zwyczajnie kradzione (znaczy sie ktos zaplacil za to u tunera /"indywidulany" czip tuning/ a nastepnie dorwal czytnik kosci czy kabelek (u Ciebie sa kosci), przeczytal i wystawil gdzies na necie bez zgody autora modyfikacji. Jak sadze malo sie znasz na czipa i istnieje ryzyko ze wsadzisz faka. Sama modyfikacja map to dla fachowca z 30 min lacznie z zapisem kosci wiec znajdz kogos kto moze cos bedzie sciemnial o indywidualnym cziptuningu ale przynajmniej zrobi to z glowa Podejrzewam, ze jest n sterownikow do Twojego silnika wiec szukajac gotowca musialbys odczytac jego numery, masz jakies nie ori wtryski wiec szanse, ze znajdziesz "za darmoche" to czego szukasz sa zerowe Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | pawelb [ 01.sie.2010 11:57:13 ] |
Tytuł: | |
Wybacz, ale z mechaników korzystam tylko w podbramkowych sytuacjach (gdy sam nie daje rady) bo niestety kilku ich odwiedziłem i żadna naprawa nie była profesjonalnie wykonana łącznie z głupią wymianą klocków hamulcowych (niestoczone tarcze i trzepanie całą budą przy hamowaniu), uszczelki w pompie (niewyregulowany kąt zapłonu, niewyregulowana dawka), itp itd. Te nie ori wtryski też sobie sam powymieniałem - łączny koszt 320pln a nie jak mi oferowali pompiarze - końcówka w "promocyjnej" cenie 390pln + robocizna - 5 x 500 + 2500 a pewności czy dobrze zrobione nie ma żadnej. Praca silnika po wymianie die do poznania, po prostu ożył - do 2200rpm znacznie lepiej pracuje, nie kopci aż do 4500rpm równo ciągnąc a wskazanie spalania spadło z 7,3 na 6,6. Więc tym bardziej nie chcę oglądać na oczy pobliskich warsztatów zajmujących się chip tuningiem, podejrzewam że nie odbiegają "profesjonalizmem" od tych typowo mechanicznych. A mój post na forum, ponieważ liczyłem, że może tu znajdę odpowiednie kostki po kosztach tych allegrowych ale sprawdzone lub poprawnie zrobione. Sterowniki są zdaje się trzy i jeden z nich podnosi obroty przy pomiarach na 1200rpm, jak w AEL-u. |
Autor: | szogun0 [ 01.sie.2010 12:06:09 ] |
Tytuł: | |
Coś ci się pomieszało. Niby jakiego gotowca chcesz, jak masz niestandardowy silnik. Załóż wtryskiwacze takie jak mają być to wtedy gotowiec będzie odpowiedni. A tak to jedynie robota dla tunera. No ale wtedy to nie kosztuje stówke. |
Autor: | pawelb [ 01.sie.2010 12:20:31 ] |
Tytuł: | |
Sterownik wersja z AEL-a, wtryski z AEL-a, pompa wtryskowa, turbina i sprzęgło te same co w AEL-u (tak mówi etka). Dla mnie to już jest AEL tyle, że mapy wtrysku ma z AAT, czyż nie ? |
Autor: | szogun0 [ 01.sie.2010 12:39:21 ] |
Tytuł: | |
W mnie nie są to te same sterowniki. Może sprzętowo i wyglądem. |
Autor: | przemekk74 [ 01.sie.2010 13:01:25 ] |
Tytuł: | |
no to jezeli sie znasz, nikomu nie ufasz i chcesz zaoszczedzic kase to robisz tak: wytargasz epromy z ecu, w czytnik kosci i ich zawrotosc masz w pliku. Szukasz jakiegokolwiek tunera (moze byc z allegro, ogloszen parafialnych - nie istotne) co nie jest przebierancem i mowisz: zrob pan moda takiego: - T ustaw na x - dostosuj wszystko do wtryskow Y - zwieksz dawki o Z - zmien kat wtrysku ... - inne co chcesz (pewnie w 300 zylach sie zmiescisz) Po otrzymaniu nawet w mejlu wynikow sciagasz wersje demo winolsa (za darmoche do sciagniecia) i otwierasz w nim jednoczesci swoj soft ori jak i mod - program porowna i pokaze co tuner narobil .. bedzie to co chciales to nagrywasz nowe kosci i po sprawie, nie reklamacja, bluzgi itp Jezeli jednak nie znasz sie na tym to musisz sie poznac albo dac komus zarobic za wykonanie kompletnej uslugi Przemek |
Autor: | pawelb [ 01.sie.2010 14:28:46 ] |
Tytuł: | |
Po co modyfikować mapy ? Pytanie - czy podmiana map na IDENTYCZNE jak w AEL, bez kombinowania jest możliwa i da w praktyce parametry pracy silnika zgodne z AEL i jak ją zrobić. Czy ktoś taką operację przeprowadzał w swoim samochodzie ? Fabryczny soft jest chyba pewniejszy niż tuner z ogłoszeń parafialnych ? Jakim softem posługują sie tunerzy do modyfikacji map - Race EVO, czy jest jakaś alternatywa ? |
Autor: | przemekk74 [ 01.sie.2010 21:01:43 ] |
Tytuł: | |
na oczy nawet silnika 2,5R5tdi nie widzialem ale na szybko z tego co google mowia to w tym slabszym jest MSA11 a mocniejszym MSA12 (to typ sterownika). Oznacza to, ze operacje, ktora chcesz zrobic mozna porownac z proba uruchomienia gry od atari na zx spectrum. Moze mozliwy jest swap calego ecu? - pytanie czy "czujniczki" jak np MAF itp sa takie same bo jak nie to zapomnij, ze bez tunera sie obedzie Jedyny program, ktory ja umiem obslugowac to winols i nie mam pojecia czy jest lepszy czy gorszy od innych Jest kupa watkow na forach niemieckich o upgradzie 115 na 140 (no ale trzeba przynajmniej biernie znac niemiecki...) Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | pawelb [ 01.sie.2010 23:26:51 ] |
Tytuł: | |
No cóż, internet pełny jest śmieci i nie wiadomo w co wierzyć. Ja znalazłem znowu inne informacje - w obu jest sterownik MSA11. MSA12 był montowany w którychś silnika 1.9tdi w audi 80. Etka podaje: 4A0 907 401 P - AEL, 4A0 907 401 E - AAT. (oba skrzynia manual) Mam też oryginalne i zmodyfikowane wsady do sterownika AEL ale wersji z automatem. Jest również dostępny oryginał wsadu AEL z manualem. Ja chyba sobie odpuszczę temat samodzielnego chiptuningu, pozostaje gotowiec z allegro lub "prawie" seria. Jak by ktoś chciał rozwijać temat samodzielnego grzebania w "mapach" to z chęcią poczytam bo temat ciekawy. pzdr |
Autor: | szogun0 [ 01.sie.2010 23:42:02 ] |
Tytuł: | |
pawelb napisał(a): Etka podaje: 4A0 907 401 P - AEL, 4A0 907 401 E - AAT. (oba skrzynia manual) I myślisz, że to są te same sterowniki, to po co mają różne numery? |
Autor: | pawelb [ 02.sie.2010 00:01:24 ] |
Tytuł: | |
Różnią się zapewne zawartością kostek pamięci, to wystarczy aby dać inną literkę Są stosowane z oznaczeniami, z literkami P, E, F, K, R i Q na końcu w zależności ot tego, czy AEL, czy AAT w wersji automat/manual, policyjny, straż pożarna itp. Nie podejrzewam, aby każdy z tych sterowników był inny. |
Autor: | przemekk74 [ 02.sie.2010 14:43:45 ] |
Tytuł: | |
z jakiejs auckji na eaby.de Cytuj: You are bidding on an Audi ECU taken from a 1997 Audi A6 2.5TDi
This ECU is used on Audi 100 with the 2.5TDi AAT engine (manual gearbox) from 1994 and the Audi A6 with the 2.5TDi AAT engine (manual gearbox). It will work with the AEL engines aswell, the only differences being the 2 main chips which control boost and injection amounts. Part number: 4A0.907.401.E mozesz miec racje (jak i ten gosc od aukcji) ale wcale tak byc nie musi Czy nie prosciej wziac na probe od kogos cale ecu od "140" i zobaczyc czy zatrybi? jak tak kupisz sobie takie - przeciez do takich starych aut to grosze kosztuje (tym bardziej ze nieruszone swoje sprzedac przeciez mozesz...) Przemek |
Autor: | pawelb [ 02.sie.2010 15:06:32 ] |
Tytuł: | |
Może i łatwiej ale trzeba mieć dawcę. Zakup z alledrogo też można zrobić, tyle że moje ecu wiem, że sprawne a jak kupie z demobilu i nie będzie prawidłowo działać to się będę znowu zastanawiał czy jednak niekompatybilne, czy może jest uwalone. http://www.elecauto.com/vols40.htm tu jest lista ECU |
Autor: | spanky [ 02.sie.2010 18:45:00 ] |
Tytuł: | |
jak ma byc tanio to sciagnij z neta ori soft od AEL'a ,kup dwie pamieci,zaprogramuj wloz w swoj sterownik i sie przekonasz ... taniej sie nie da ... |
Autor: | Sprinter [ 02.sie.2010 19:26:43 ] |
Tytuł: | |
AAT i AEL mają te same sterowniki, ale w A6 (być może też końcówka produkcji A100 C4 w 94r.). 100-tki C4 AAT miały stare padliny chyba 8-bitowce. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |