.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[ael] zmienna geometria itp..
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=104633
Strona 1 z 1

Autor:  kuba2955 [ 29.sie.2010 20:10:04 ]
Tytuł:  [ael] zmienna geometria itp..

rozkminia ktos temat dokładniej? ile by to kosztowało, jakie graty... załóżmy silnik ael z pompą bez turbiny ~1800zł, jakas dość duza turbina ~1200zł, komputer z transportera co to by ogarnął ~800zł, końcówki wtrysków, ewentualnie przeróbka pomy coby więcej wydoliła ~1300zł. dobrze ja licze? jaką turbine byscie polecili? ile by mozna na tym osiągnąc? 200km/450nm? nie wiem czy warto w to wchodzic, trochy by to potrwało zanim to zlepic i wszystko kupic. zapraszam do dyskusji :) czy nie bardziej sie opłąci wchodzic w 1.9tdi, dodam ze auto jest 5 cylindrowe więc łatwy montaż aela

Autor:  SJake [ 30.sie.2010 00:12:21 ]
Tytuł: 

Kuba, jest sens? Źle Ci AEL jedzie?
Wwalisz kasy, a efekt może być mizerny lub bardzo nadto wrażliwy na użytkowanie.

Jeśli tak - to kup coś mocniejszcego. Sprzedaj AEL-a, dołóż trochę "chleba". Kup S6, ew-plus, włóż dobry GAZ... i wal diesle.

Kombinowanie z dieselkami zawsze kończy się stratą.

Autor:  kuba2955 [ 30.sie.2010 07:18:54 ]
Tytuł: 

ja wiem...tyle ze gaz mnie wkurza a ten moment w dieslach ... :D sie zobaczy, moze ktos cos takiego robił i sie podzieli?

Autor:  Kliku [ 30.sie.2010 10:58:20 ]
Tytuł: 

jest temat o jednym AELu na forum co mial ponad 200 KM -> .
Do tego co pisales dochodzi kolektor itp.

Autor:  Gustav [ 30.sie.2010 11:19:21 ]
Tytuł: 

Kliku napisał(a):
jest temat o jednym AELu na forum co mial ponad 200 KM -> .


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=97630

Autor:  malcik441 [ 30.sie.2010 11:21:27 ]
Tytuł: 

Chyba najlepiej zrobić tak:
- większe turbo
- wtryski 0,230
- FMIC
- kolektor dolotowy + przeróbka głowicy
- przeróbka wydechu, wywalenie kata
- pompa też pewnie jakaś przeróbka
- odpowiedni soft pod te graty
- sprzęgło wzmocnić i dwumas zmienic na jednomas, bo seryjny drży przy 170KM

Powinno być ponad 200KM

O czymś może zapomniałem, niech ktoś poprawi.

Autor:  kuba2955 [ 30.sie.2010 11:31:07 ]
Tytuł: 

dobra ale jak ma ciągnąć dobrze od 2500 czy od 3000 to bez sensu według mnie, bo nie po to jest diesel nie? a jak sie wstawi zwykłe duze turbo to pewnie tak bedzie...to miałoby byc w audi 90...chce tdi na pompie a nie na pompowtryskach. 1.9tdi bardziej sie do tego nadaje?

Autor:  malcik441 [ 30.sie.2010 11:48:19 ]
Tytuł: 

1,9 TDi jest bardziej oklepane, 2,5 Tdi R5 mało kto robi jakieś większe mody i dlatego nikt niewie co dalej powyżej 200KM, do AEL-a każdy robi chip to już 170KM, ew wtryski, a później i tak nic nie zrobisz tylko większe turbo bo seryjna przy wyższych obrotach nie utrzyma ci ciśnienia.
Jak wstawisz większe turbo to ci będzie ciągnąć od 2,5 do powiedzmy 4 tys.

Autor:  kuba2955 [ 30.sie.2010 12:30:01 ]
Tytuł: 

no właśnie więc nie wiem co lepiej wychodzi. na 1.9 będzie chyba lepsza elastyczność z turbiną vnt. co do 2.5 tdi znalazłem jakies filmiki jak nagina taka 100 z aat zrobionym na niby 250km. oto modyfikacje, w dziwnym języku :D :
Motor: 520 Race Saybor csúcsok, KKK K24/26 turbó, 10VT benzines leömlő, nagy cooler, kompletten átírt elektronika, dupla üzemanyagszűrő, 60as rendszer egy átmenő dobbal...
a tak jedzie:
http://www.youtube.com/watch?v=5ph8D-NoEq0
na 250 to chyba nie wygląda

Autor:  Bobo [ 30.sie.2010 17:00:10 ]
Tytuł: 

malcik441 napisał(a):
Chyba najlepiej zrobić tak:



- kolektor dolotowy + przeróbka głowicy

- pompa też pewnie jakaś przeróbka




A po co to ? Pompa z transportera 11mm spokojnie wystarczy na duże moce jak jest zdrowa. Przeróbki głowicy? chyba porządny remont (może lekki porting , ale bez przesady)

Przecież r5 jest jak każdy diesel, ta sama droga co i w 1.9.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/