.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A6 C4] Wytrzymałość turbiny kkk14
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=105753
Strona 1 z 1

Autor:  pawelb [ 19.paź.2010 12:31:22 ]
Tytuł:  [A6 C4] Wytrzymałość turbiny kkk14

Do jakiego ciśnienia bezpiecznie można podkręcić taką turbinkę i do jakich obrotów ze względu na wydajność jest w stanie utrzymać to ciśnienie.
Nie znam tematu turbin, ale z tego co wiem jest w nich zawór zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem - przy jakim ciśnieniu zadziała - jakie ciśnienie max można osiągnąć przy pomocy chipa zanim trzeba będzie fizycznie ingerować w działanie tego zaworka ?

Autor:  Gustav [ 19.paź.2010 13:41:51 ]
Tytuł: 

1.3 bar'a i to tylko przy okolicach 3000rpm.

Autor:  Dred [ 19.paź.2010 20:48:34 ]
Tytuł: 

ja bym to jeszcze zweryfikował.
sprawdzałeś to na swoim aucie czy na cudzych??

Autor:  przemekk74 [ 19.paź.2010 21:46:42 ]
Tytuł: 

to sie liczy, ta sama T moze w mniejszym silniku wyzej ladowac niz w wiekszym
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... linearplus
Pozdrawiam,
Przemek

Autor:  pawelb [ 20.paź.2010 02:11:36 ]
Tytuł: 

Pytam, bo chcę sobie czipka założyć w ciemno, gdy zapytałem tego, co nimi handluje co modyfikuje w sofcie, stwierdził że m.in ciśnienie doładowania i że +0,2bar jest bezpieczne i mniej szkodliwe dla turbiny przy prawidłowej eksploatacji niż żyłowanie jej na zimno gdy pracuje na fabrycznych parametrach.

Autor:  Megster [ 20.paź.2010 05:53:59 ]
Tytuł: 

Żyłowanie czegokolwiek na zimno nie jest zdrowe.

Autor:  spanky [ 20.paź.2010 22:18:51 ]
Tytuł: 

tu nie tyle chodzi jak max doladowanie ustawi [jest to bardzo wazne] , ale jak sie ustawi doladowanie w calym zakresie obrotów/dawek , mozna nie dmuchac mocno a i tak zmeczyc sprezarke ... ;)

Autor:  Megster [ 21.paź.2010 06:19:38 ]
Tytuł: 

A jak ktoś się średnio zna, to nawet może tak ustawić doładowanie, że potem korby wyglądają tak, jak ta w podpisie Dreda.

Autor:  arekr [ 23.paź.2010 07:10:05 ]
Tytuł: 

Silnik wytrzyma spokojnie 1.7bara
gorzej z turbo
male A/R strony goracej powoduje duze cisnienie w kolektorze
wydechowym
lopatologicznie mowiac silnik dlawi sie wlasnymi spalinami

Max cisnienie tej turbiny 1.2bara :peace:

Autor:  pawelb [ 28.paź.2010 16:08:36 ]
Tytuł: 

arekr, a ile wytrzymuje seryjne sprzęgiełko bez gwałtownego przyspieszenia jego zużycia - u ciebie widzę ma co wytrzymywać :)

Co do turbiny - nie chce mi się wierzyć, aby jakiekolwiek ustawienie turbinek k14 mogło w jakiś sposób zaszkodzić korbowodom, skoro silnik nawet T 1,7bar wytrzyma co jak sądzę arekr sprawdzał patrząc na wynik.

Autor:  arekr [ 31.paź.2010 15:40:40 ]
Tytuł: 

Orginalny dwumas wytrzymywal
dopoki raz go nie przypalilem :diabel:
Teraz mam jednomas od AAT
i daje rade

KKK K14 ma mala przepustowosc spalin
Mozna nia sporo dmuchnac ale tylko w peaku
pozniej na wyrzszych obr puchnie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/