.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Przeróbka reflektora w B4 z soczewkowego na bi-xenonowy.
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=10585
Strona 1 z 2

Autor:  jajek2 [ 06.gru.2004 13:50:15 ]
Tytuł:  Przeróbka reflektora w B4 z soczewkowego na bi-xenonowy.

Własnie zamontowałem bi-xenony w mojej niuni i zrobiłem kilka fotek - dzięki Maridk za wklejenie :peace:

A teraz dokładnie jak to było:
1. na allegro wyszukałem odpowiedni zestaw bi-xenonowy.
2. rozebrałem reflektory żeby dostać się do orginalnych soczewek
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/1.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/3.jpg
3. wziąłem zakupione wkłady bi-xenonowe.
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/4.jpg
4. ponieważ wkład bi-xenonowy niewiele różni się długością od soczewki
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/5.jpg
5. więc starłem się tak zrobić, żeby całość zmieściła się w orginalnej obudowie reflektora. Ponieważ orginalna soczewka była tak zamocowana, że nie dotykała ramką soczewki do lustra lampy, więc stwierdziłem, że pozwolę aby bi-xenon oparł się o lustro lampy. Jednak ponieważ bi-xenon ma większą średnicę soczewki więc, żeby wykorzystać ją w pełni to zdecydowałem się powiększyć otwór w lustrze. Powiększałem ten otwór do momentu aż metalowa ramka soczewki bi-xenonowej oparła się na lustrze reflektora. Otwór powiększałem w taki sposób, żeby wewnętrzna krawędź otworu była skośna jak soczewka - dzięki temu jest lepiej (moim zdaniem). Po przymiarce bi-xenona do lustra reflektora pozostało tylko dorobić blaszki mocujące.
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/6.jpg
6. po dorobieniu blaszek miałem już bi-xenon zamocowany do lustra.
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/7.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/8.jpg
7. przymierzyłem to do obudowy i okazało się, że czwarte mocowanie bi-xenona wadzi o jedną ze ścianek - obciąłem je i po roblemie (i tak nie używane).
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/9.jpg
8. z przodu zamontowany bi-xenon wygląda tak.
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/10.jpg
9. teraz wziąłem się za kabelki. Postanowiłem wszystkie przeróbki zrobić w reflektorze (żeby pozostawić orginalne przyłącza w samochodzie). Nie obcinałem orginalnych końcówek, ale wlutowałem się przed nimi. Zasilanie przetwornicy jest wzięte z zasilania żarówki światła mijania, a zasilanie cewki elektromagnesu przysłony z zasilania żarówki świateł drogowych.
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/11.jpg
10. po zlutowaniu kabelków złożyłem lampę. W czasie składania ustawiłem lustro reflektora tak, żeby mieć możliwość ręcznego podniesienia go w czasie ustawiania świateł (trzeba zwrócić uwagę, żeby cewka elektromagnesu była uniesiona nad dolną częścią obudowy reflektora). Następnie założyłem wtyczkę żarnika i przymierzyłem pokrywkę. Wystarczyło teraz wyciąć w dolnej części pokrywki otwór na kabel wysokiego napięcia i kabelki do zasilania przetwornicy.
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/12.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/13.jpg
11. i reflektory przerobione.
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/14.jpg
12. jedyna widoczna z zewnątrz zmiana to średnica oprawki soczewki (na rysunku trochę schodkowa, ale to wina zoomu painta).
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/15.jpg
13. za radą rezaczy zmieniłem bezpieczniki nr 10 i 11 na 15A.
Po założeniu do autka - jasność porażająca.

Jeszcze muszę tylko zapewnić stałe zasilanie przetwornicy przy zapalaniu światła drogowego. Mam dwa pomysły:
1. zrobię zwarcie w przełączniku kierownicy pomiędzy stykami 56 i 56b.
2. styk 56 będzie załączał przekaźnik, który zewrze 56b z X.

Zrobiłem wersję z przekaźnikiem. Przekaźnik umieściłem tuż przy złączu (w dolnej osłonie kierownicy). Kupiłem przekaźnik na 30A (suma bezpieczników 10 i 11) i gniazdo z wsuwkami. Problem był z elastycznym kabelkiem o przekroju 2,5 mm2, ale istatecznie użyłem 4x0,75 mm2). Dlaczego taki gruby? Ponieważ takie kable dochodzą do styków 'X' i '56b'. Styki zwierne przekaźnika podłączyłem tak, że do '30' przekaźnika podłączyłem (wlutowałem się) styk 'X' z wtyczki przełącznika świateł a do '87' przekaźnika podłączyłem (wlutowałem się) styk '56b' z wtyczki przełącznika świateł. Zasilanie cewki przekaźnika podłączyłem ze styku '56' wtyczki przełącznika świateł - ale wlutować się nie było do czego ponieważ ten styk jest stosowany wyłącznie w samochodach produkowanych na rynek Włoski, więc zrobiłem małą rzeźbę - przeplot odizolowanego kabelka przez otwór wtyczki i po kłopocie. Okazało się natomiast, że brakuje mi masy dla przekaźnika i musiałem odkręcić półkę nad nogami kierowcy, żeby doprowadzić kabelek i przykręcić do masy.
Układ działa znakomicie. Skutkiem ubocznym takich połączeń jest fakt, że po zapaleniu silnika, włączeniu świateł i chęci wyłączenia świateł (przełącznikiem przy kierownicy) światła świecą dalej :D . Po prostu następuje samo podtrzymanie napięcia na cewce przekaźnika (X+56b+56). Żeby zgasić światła trzeba wyłączyć silnik lub prubować włączyć długie (wtedy rozłącza się styk 56b z 56). Ale dzięki takiemu stanowi rzeczy dwukrotnie zmniejszam częstość iskrzenia w przełączniku świateł (dłużej sobie pożyje) ponieważ w czasie wyłączania świateł obwód jest rozwierany przez przekaźnik. :peace:

A tu kilka fotek (tyle co z telefonu).
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_184954.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_185022.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_185135.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_185814.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_190052.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_191529.jpg
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_191550.jpg

Autor:  Maridk [ 06.gru.2004 13:57:41 ]
Tytuł: 

Piękna robota.
Cyknij jeszcze fotkę na aucie z włączonymi lampami.

Autor:  wowo [ 06.gru.2004 15:00:04 ]
Tytuł: 

soczewka bixenonowa jet od jakiegoś autka? czy uniwersalna?

Autor:  DeS [ 06.gru.2004 15:11:07 ]
Tytuł: 

Mistrzostwo świata - super opisy pod zdjęciami!

Autor:  BiLu [ 06.gru.2004 15:15:54 ]
Tytuł: 

czy mocowania soczewki bi-xenonowej pasuja bez wiekszej rzezby?

Autor:  wowo [ 06.gru.2004 15:19:11 ]
Tytuł: 

Właśnie. Więcej szczegułów. Jakieś komplikacje, koszta itp.

Autor:  DeS [ 06.gru.2004 15:22:47 ]
Tytuł: 

Ja się jeszcze zapytam szanownego towarzystwa gdzie nabędę soczewki bi-xenonowe, bo na allegro właśnie ktoś nabył i już nie ma :(

Autor:  BiLu [ 06.gru.2004 15:25:01 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
Ja się jeszcze zapytam szanownego towarzystwa gdzie nabędę soczewki bi-xenonowe, bo na allegro właśnie ktoś nabył i już nie ma :(

co chwile ktos na allegro ma takie.
poza tym gielda, szroty, ci ktorzy trudnia sie rezaniem xenonow zawodowo, forum "ogloszenia" :): etc
ps. cuz za spamerskie pytanie ;)

Autor:  mq [ 06.gru.2004 15:31:46 ]
Tytuł: 

hoho DeS w C3 bedziesz bi-ksenon robil ? :peace:

Autor:  DeS [ 06.gru.2004 15:37:20 ]
Tytuł: 

mq napisał(a):
hoho DeS w C3 bedziesz bi-ksenon robil ? :peace:


Niestety koszty... wyliczyłem, że to około 1200 zł... :(

Autor:  jajek2 [ 06.gru.2004 15:48:36 ]
Tytuł: 

Uzupełniłem pierwszy post. :)
I jeszcze czas od zdjęcia lamp do wyjazdu na bi-xenonach to ok. 24 h pracy. Ja to rozłożyłem sobie na 3 dni. :peace:

Autor:  wowo [ 06.gru.2004 16:20:34 ]
Tytuł: 

Bardzo ładanie. A ile to pochłomęło $$

Autor:  jajek2 [ 06.gru.2004 21:24:19 ]
Tytuł: 

Tak jak napisał Des. Mnie bez kosztów wysyłki kosztowało to 1000,00 PLN. Czasem warto pomarudzić. :peace:

Autor:  Timo [ 06.gru.2004 23:16:03 ]
Tytuł: 

Pelen podziw.
Lubie takie robotki reczne :D :peace:

Autor:  Maridk [ 09.gru.2004 11:31:28 ]
Tytuł: 

cd
http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/

Autor:  maciu [ 09.gru.2004 13:17:07 ]
Tytuł: 

bi-ksenon to mijania i długie razem?

co ze starymi długimi?

Autor:  jajek2 [ 09.gru.2004 13:49:52 ]
Tytuł: 

Bi-xenony to mijania i drogowe razem, więc drugie drogowe zbędne, ale ja wszystko zostawiłem tylko nie wpiąłem kabelka do żarówki. :)
Zastanawiam się czy nie podłączyć tam jakiś stroboskopów. :619: Może inne pomysły? :peace:

No i dzięki Maridk za kolejne wklejenie.

Autor:  Karli [ 10.gru.2004 00:31:03 ]
Tytuł: 

jajek2 napisał(a):
Bi-xenony to mijania i drogowe razem, więc drugie drogowe zbędne, ale ja wszystko zostawiłem tylko nie wpiąłem kabelka do żarówki. :)
Zastanawiam się czy nie podłączyć tam jakiś stroboskopów. :619: Może inne pomysły? :peace:

No i dzięki Maridk za kolejne wklejenie.

Super robota Jajek i extra opis.
Co do stroboskopów to pomysł dobry, będza szybciej zjezdzać. :D :peace:
Ja u siebie musiałem przerobić dekielki trochę inaczej, ale też jest dobrze i w miarę szczelnie.

Autor:  leon [ 23.sie.2006 21:52:50 ]
Tytuł: 

możecie odkopać temat czyli zamieścić jeszcze raz fotki z rezania bixenonów oraz mam pytanie jakie soczewki zamontować?? od czego?? nie mogę sie jeszcze zdecydoać czy robić xenon czy bi. może ktoś podrzuci za i przeciw jaka różnica kosztów rezania xenonów a bixenonów? ma ktoś może namiar na kogos kto w atrakcyjnej cenie sprzeda taki zestaw do przeróbki? jakies linki z allegro kto ostatnio kupował bo zestawów jest tyle i w tak różnej cenie że nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie. no i najważniejsze od jakiego auta dawcy wziąć soczewki xenon lub bixenon???

Autor:  AMIGO [ 23.sie.2006 22:11:09 ]
Tytuł: 

Co prawda marza mi sie tylko mono-xenony ale bede sledzil watek :diabel: i chyle czola przed Toba! :peace:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/