.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Przeróbka reflektora w B4 z soczewkowego na bi-xenonowy. https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=10585 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | jajek2 [ 06.gru.2004 13:50:15 ] |
Tytuł: | Przeróbka reflektora w B4 z soczewkowego na bi-xenonowy. |
Własnie zamontowałem bi-xenony w mojej niuni i zrobiłem kilka fotek - dzięki Maridk za wklejenie A teraz dokładnie jak to było: 1. na allegro wyszukałem odpowiedni zestaw bi-xenonowy. 2. rozebrałem reflektory żeby dostać się do orginalnych soczewek http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/1.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/3.jpg 3. wziąłem zakupione wkłady bi-xenonowe. http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/4.jpg 4. ponieważ wkład bi-xenonowy niewiele różni się długością od soczewki http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/5.jpg 5. więc starłem się tak zrobić, żeby całość zmieściła się w orginalnej obudowie reflektora. Ponieważ orginalna soczewka była tak zamocowana, że nie dotykała ramką soczewki do lustra lampy, więc stwierdziłem, że pozwolę aby bi-xenon oparł się o lustro lampy. Jednak ponieważ bi-xenon ma większą średnicę soczewki więc, żeby wykorzystać ją w pełni to zdecydowałem się powiększyć otwór w lustrze. Powiększałem ten otwór do momentu aż metalowa ramka soczewki bi-xenonowej oparła się na lustrze reflektora. Otwór powiększałem w taki sposób, żeby wewnętrzna krawędź otworu była skośna jak soczewka - dzięki temu jest lepiej (moim zdaniem). Po przymiarce bi-xenona do lustra reflektora pozostało tylko dorobić blaszki mocujące. http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/6.jpg 6. po dorobieniu blaszek miałem już bi-xenon zamocowany do lustra. http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/7.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/8.jpg 7. przymierzyłem to do obudowy i okazało się, że czwarte mocowanie bi-xenona wadzi o jedną ze ścianek - obciąłem je i po roblemie (i tak nie używane). http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/9.jpg 8. z przodu zamontowany bi-xenon wygląda tak. http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/10.jpg 9. teraz wziąłem się za kabelki. Postanowiłem wszystkie przeróbki zrobić w reflektorze (żeby pozostawić orginalne przyłącza w samochodzie). Nie obcinałem orginalnych końcówek, ale wlutowałem się przed nimi. Zasilanie przetwornicy jest wzięte z zasilania żarówki światła mijania, a zasilanie cewki elektromagnesu przysłony z zasilania żarówki świateł drogowych. http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/11.jpg 10. po zlutowaniu kabelków złożyłem lampę. W czasie składania ustawiłem lustro reflektora tak, żeby mieć możliwość ręcznego podniesienia go w czasie ustawiania świateł (trzeba zwrócić uwagę, żeby cewka elektromagnesu była uniesiona nad dolną częścią obudowy reflektora). Następnie założyłem wtyczkę żarnika i przymierzyłem pokrywkę. Wystarczyło teraz wyciąć w dolnej części pokrywki otwór na kabel wysokiego napięcia i kabelki do zasilania przetwornicy. http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/12.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/13.jpg 11. i reflektory przerobione. http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/14.jpg 12. jedyna widoczna z zewnątrz zmiana to średnica oprawki soczewki (na rysunku trochę schodkowa, ale to wina zoomu painta). http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/15.jpg 13. za radą rezaczy zmieniłem bezpieczniki nr 10 i 11 na 15A. Po założeniu do autka - jasność porażająca. Jeszcze muszę tylko zapewnić stałe zasilanie przetwornicy przy zapalaniu światła drogowego. Mam dwa pomysły: 1. zrobię zwarcie w przełączniku kierownicy pomiędzy stykami 56 i 56b. 2. styk 56 będzie załączał przekaźnik, który zewrze 56b z X. Zrobiłem wersję z przekaźnikiem. Przekaźnik umieściłem tuż przy złączu (w dolnej osłonie kierownicy). Kupiłem przekaźnik na 30A (suma bezpieczników 10 i 11) i gniazdo z wsuwkami. Problem był z elastycznym kabelkiem o przekroju 2,5 mm2, ale istatecznie użyłem 4x0,75 mm2). Dlaczego taki gruby? Ponieważ takie kable dochodzą do styków 'X' i '56b'. Styki zwierne przekaźnika podłączyłem tak, że do '30' przekaźnika podłączyłem (wlutowałem się) styk 'X' z wtyczki przełącznika świateł a do '87' przekaźnika podłączyłem (wlutowałem się) styk '56b' z wtyczki przełącznika świateł. Zasilanie cewki przekaźnika podłączyłem ze styku '56' wtyczki przełącznika świateł - ale wlutować się nie było do czego ponieważ ten styk jest stosowany wyłącznie w samochodach produkowanych na rynek Włoski, więc zrobiłem małą rzeźbę - przeplot odizolowanego kabelka przez otwór wtyczki i po kłopocie. Okazało się natomiast, że brakuje mi masy dla przekaźnika i musiałem odkręcić półkę nad nogami kierowcy, żeby doprowadzić kabelek i przykręcić do masy. Układ działa znakomicie. Skutkiem ubocznym takich połączeń jest fakt, że po zapaleniu silnika, włączeniu świateł i chęci wyłączenia świateł (przełącznikiem przy kierownicy) światła świecą dalej . Po prostu następuje samo podtrzymanie napięcia na cewce przekaźnika (X+56b+56). Żeby zgasić światła trzeba wyłączyć silnik lub prubować włączyć długie (wtedy rozłącza się styk 56b z 56). Ale dzięki takiemu stanowi rzeczy dwukrotnie zmniejszam częstość iskrzenia w przełączniku świateł (dłużej sobie pożyje) ponieważ w czasie wyłączania świateł obwód jest rozwierany przez przekaźnik. A tu kilka fotek (tyle co z telefonu). http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_184954.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_185022.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_185135.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_185814.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_190052.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_191529.jpg http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/041208_191550.jpg |
Autor: | Maridk [ 06.gru.2004 13:57:41 ] |
Tytuł: | |
Piękna robota. Cyknij jeszcze fotkę na aucie z włączonymi lampami. |
Autor: | wowo [ 06.gru.2004 15:00:04 ] |
Tytuł: | |
soczewka bixenonowa jet od jakiegoś autka? czy uniwersalna? |
Autor: | DeS [ 06.gru.2004 15:11:07 ] |
Tytuł: | |
Mistrzostwo świata - super opisy pod zdjęciami! |
Autor: | BiLu [ 06.gru.2004 15:15:54 ] |
Tytuł: | |
czy mocowania soczewki bi-xenonowej pasuja bez wiekszej rzezby? |
Autor: | wowo [ 06.gru.2004 15:19:11 ] |
Tytuł: | |
Właśnie. Więcej szczegułów. Jakieś komplikacje, koszta itp. |
Autor: | DeS [ 06.gru.2004 15:22:47 ] |
Tytuł: | |
Ja się jeszcze zapytam szanownego towarzystwa gdzie nabędę soczewki bi-xenonowe, bo na allegro właśnie ktoś nabył i już nie ma |
Autor: | BiLu [ 06.gru.2004 15:25:01 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Ja się jeszcze zapytam szanownego towarzystwa gdzie nabędę soczewki bi-xenonowe, bo na allegro właśnie ktoś nabył i już nie ma
co chwile ktos na allegro ma takie. poza tym gielda, szroty, ci ktorzy trudnia sie rezaniem xenonow zawodowo, forum "ogloszenia" etc ps. cuz za spamerskie pytanie |
Autor: | mq [ 06.gru.2004 15:31:46 ] |
Tytuł: | |
hoho DeS w C3 bedziesz bi-ksenon robil ? |
Autor: | DeS [ 06.gru.2004 15:37:20 ] |
Tytuł: | |
mq napisał(a): hoho DeS w C3 bedziesz bi-ksenon robil ?
Niestety koszty... wyliczyłem, że to około 1200 zł... |
Autor: | jajek2 [ 06.gru.2004 15:48:36 ] |
Tytuł: | |
Uzupełniłem pierwszy post. I jeszcze czas od zdjęcia lamp do wyjazdu na bi-xenonach to ok. 24 h pracy. Ja to rozłożyłem sobie na 3 dni. |
Autor: | wowo [ 06.gru.2004 16:20:34 ] |
Tytuł: | |
Bardzo ładanie. A ile to pochłomęło $$ |
Autor: | jajek2 [ 06.gru.2004 21:24:19 ] |
Tytuł: | |
Tak jak napisał Des. Mnie bez kosztów wysyłki kosztowało to 1000,00 PLN. Czasem warto pomarudzić. |
Autor: | Timo [ 06.gru.2004 23:16:03 ] |
Tytuł: | |
Pelen podziw. Lubie takie robotki reczne |
Autor: | Maridk [ 09.gru.2004 11:31:28 ] |
Tytuł: | |
cd http://members.lycos.co.uk/maridk/akp/bixenon/2/ |
Autor: | maciu [ 09.gru.2004 13:17:07 ] |
Tytuł: | |
bi-ksenon to mijania i długie razem? co ze starymi długimi? |
Autor: | jajek2 [ 09.gru.2004 13:49:52 ] |
Tytuł: | |
Bi-xenony to mijania i drogowe razem, więc drugie drogowe zbędne, ale ja wszystko zostawiłem tylko nie wpiąłem kabelka do żarówki. Zastanawiam się czy nie podłączyć tam jakiś stroboskopów. Może inne pomysły? No i dzięki Maridk za kolejne wklejenie. |
Autor: | Karli [ 10.gru.2004 00:31:03 ] |
Tytuł: | |
jajek2 napisał(a): Bi-xenony to mijania i drogowe razem, więc drugie drogowe zbędne, ale ja wszystko zostawiłem tylko nie wpiąłem kabelka do żarówki.
Zastanawiam się czy nie podłączyć tam jakiś stroboskopów. Może inne pomysły? No i dzięki Maridk za kolejne wklejenie. Super robota Jajek i extra opis. Co do stroboskopów to pomysł dobry, będza szybciej zjezdzać. Ja u siebie musiałem przerobić dekielki trochę inaczej, ale też jest dobrze i w miarę szczelnie. |
Autor: | leon [ 23.sie.2006 21:52:50 ] |
Tytuł: | |
możecie odkopać temat czyli zamieścić jeszcze raz fotki z rezania bixenonów oraz mam pytanie jakie soczewki zamontować?? od czego?? nie mogę sie jeszcze zdecydoać czy robić xenon czy bi. może ktoś podrzuci za i przeciw jaka różnica kosztów rezania xenonów a bixenonów? ma ktoś może namiar na kogos kto w atrakcyjnej cenie sprzeda taki zestaw do przeróbki? jakies linki z allegro kto ostatnio kupował bo zestawów jest tyle i w tak różnej cenie że nie wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie. no i najważniejsze od jakiego auta dawcy wziąć soczewki xenon lub bixenon??? |
Autor: | AMIGO [ 23.sie.2006 22:11:09 ] |
Tytuł: | |
Co prawda marza mi sie tylko mono-xenony ale bede sledzil watek i chyle czola przed Toba! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |