.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Hid w A6 C4 pytanie o montaz
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=105947
Strona 1 z 1

Autor:  Kliku [ 28.paź.2010 08:17:39 ]
Tytuł:  Hid w A6 C4 pytanie o montaz

Zakupilem owy zestaw i wydaje mi sie, ze trzeba wyciac dekielek w lewym reflektorze. Moze ktos juz montowal i jest w stanie sie wypowiedziec, nie wiem czy hid h1 zmiesci sie i klapka reflekotra sie zamknie. Mocna przeszkoda jest jeszcze zbiorniczek spryskiwaczy, ktory jest za reflektorem, ciezko wyjac klapke reflektora. Prosze o odpowiedz osoby, ktore przerabialy temat. Mysle ze bez wyciagania reflekotrow sie nie obejdzie, tylko czy robic dziure w dekielku z tylu zarowki czy gdzies na dole.

Autor:  To_JA_! [ 28.paź.2010 08:34:47 ]
Tytuł: 

Osobiście zrobiłem otwory w dole reflektora, dzięki temu nie widać kabli i przetwornic (schowane pod podłużnicą). Dodatkowo mam łatwy dostęp do innych żarówek bo dekielek mogę zdemontować całkiem (nie wisi na kabelkach).
Gdybyś chciał usunąć HID'y to nie będzie tego widać /wystarczy dać jakąś gumową zaślepkę.

Wada takiego rozwiązania to konieczność demontażu reflektora gdy chcesz wymienić palnik (ciężko przeciągnąć kabelki).

W moim pojeździe założyłem HID w miejsce H3 przeciwmgielnych, które skorygowałem do kąta opadającego zgodnego z światłami mijania, dodatkowo przeciwmgielny świeci symetrycznie i nie razi snopem światła doświetlającego pobocze. Mam również możliwość użycia mijania H1 + HID przeciwmgielne równocześnie nie rażąc jadących z przeciwka.
Niestety jadąc na samych przeciwmgielnych nie działa regulacja zasięgu (pozostaje w pozycji jaką wyregulowano jadąc na mijania).

Podczas przeróbki polecałbym zdemontowanie szkieł reflektorów i soczewek celem umycia (płynem do mycia okien), można dotknąć też odbłyśniki ale bardzo delikatnie ponieważ łatwo uszkodzić (polecam raczej odmoczenie z większą ilością detergentu i dotknięcie miękką watą - przetestować w nieistotnym/niewidocznym obszarze). Po umyciu wnętrza reflektorów byłem zaskoczony jak skuteczne jest oświetlenie fabryczne w tym pojeździe (przyrost światła odczuwalny na poziomie 30-40%).

Pozdrawiam Tomek.

Autor:  golob [ 28.paź.2010 14:30:30 ]
Tytuł: 

Kolego To_JA_! możesz napisać jak zrobiłeś tą korekcję do kąta opadającego zgodnego ze światłami mijania?

I ogólnie jak się sprawdza HID w miejsce halogenów H3? Chodzi mi głównie o jazdę nocną na trasie. Do miasta na co dzień nie potrzebuje HIDów także właśnie nie wsadząłbym ich w mijania H1 tylko w przecimgielne H3, tak żeby sobie wyjeżdzając w nocną trasę używać. Polecasz to rozwiązanie?

Autor:  Kliku [ 28.paź.2010 15:13:39 ]
Tytuł: 

rownie dobrze mozesz jezdzic na halogenach w miescie, a hidy w mijania miec na trase. Halogeny swieca mocno w dol i maja krotszy zasieg niz mijania.

Juz doszukalem sie odpowiedzi na moje pytanie, zarowka miesci sie w dekielku, takze zakladamy hida kable przeciagamy do dolu. Na dolnej czesci reflektora wycinamy dziury okolo 25 mm, przeciagamy tamtedy kable zakladajac gumke, ktora znajduje sie w zestawie hid. Calosc podlaczamy, proponuje mase przylutoac na stale w celu dobrego polaczenia, gdyz jezeli zrobimy na okretke, przetwornica moze sie nam spalic przez brak dobrego przeplywu -takich informacji udzielil mi gosc, ktory to montuje.

Autor:  falko29 [ 28.paź.2010 15:45:17 ]
Tytuł: 

Aco na to prawo ? Czy "Panowie Miśkowie", czy też diagnosta na przeglądzie nie będzie czepiał się, że np:
1. Na reflektorze nie ma oznaczeń, "DC " , czyli że to reflektor dostosowany do xenonów.
2. Czy nie przyczepią się do tego, że nie ma spryskiwaczy ?
3. o samopoziomowaniu nie wspomnę, choć słyszałem, że nie jest to wymóg konieczny. Że niby całe samopoziomowanie jest aktywne tylko w momencie uruchomienia świateł. Potem nie pracuje, gdyz i tak w trakcie jazdy korygowanie świateł do poziomu, mija się z celem, system nie nadążyłby korygować.

Autor:  speco [ 28.paź.2010 16:31:31 ]
Tytuł: 

falko29 napisał(a):
1. Na reflektorze nie ma oznaczeń, "DC " , czyli że to reflektor dostosowany do xenonów

Oznaczenia DC są na nowych autach (kloszach). U siebie mam fabryczne xenony bez spryskiwaczy i samopoziomowania, niestety kogoś nie było stać na żarniki i wywalił xenon drutująć H7. U kolegi jest fabryczny xenon i ma spryskiwacze.
W obu przypadkach sa identyczne klosze, takie jak na zdjęciu i nie ma tam DC.
Obrazek

Pamiętaj, że mówimy o starym aucie, za czasow A6 C4 to byly to dodatkowo platne gadzety, a nie elementy wymagane prawem - wtedy nie bylo jeszcze takich przepisow.

Nie moge teraz znalezc, ale chyba jakos jak weszly modele C5 wowczas pojawil sie przepis wymuszajacy przy xenonach spryskiwacze i samopoziomowanie. Moze ktos poda dokladniejsza date i przepis?

Diagnosta nie powinien przyczepic sie jak bedziesz mial to z glowa zrobione, a nie druciarstwo na maxa z waleniem po oczach wszystkich na drodze. Stare auta maja wypalone odblysniki i jest to jedna z metod poprawiania widocznosci, a za tym idzie bezpieczenstwa.

Co do policji powiem Ci, co kiedys powiedzial mi policjant z drogowki:
Za czasow maluchow i zukow na drodze w radiowozach zdarzal sie sprzet do kontroli swiatel - teraz tego nie maja. Na oko to mozna z luku strzelac, a nie oceniac poprawnosc i katy oswietlenia. Aby stwierdzic, ze w samochodzie jest zalozony niedozwolony xenon musieliby zobaczyc zarnik - musieliby wyciagnac go z klosza. "Ty go nie wyciagasz, bo sie na tym nie znasz i mozesz cos uszkodzic". Jak policjant chce to niech sam wyciaga, ale jak uszkodzi to bedzie musial za to placic, a zarniki nie sa tanie. Jak zabierze Ci dowod, a zarnika nie wyjmowal, czyli ocena na oko, to wyciagniesz xenon, wstawisz stare oswietlenie i jedziesz na badania. Pozniej na policje po dowod i na skarge na policjanta.

Autor:  falko29 [ 28.paź.2010 16:42:59 ]
Tytuł: 

Czyli teoretycznie mogę wrzucić do moejgo auta palniki H.I.D. ? Bez montowania zadnych wodotrysków i innych systemów samopoziomowania?
Mam co prawda 100 C4 Rocznik '93, lecz mam założone soczewy z A6C4.

Autor:  speco [ 28.paź.2010 16:45:52 ]
Tytuł: 

falko29 napisał(a):
Czyli teoretycznie mogę wrzucić do moejgo auta palniki H.I.D. ? Bez montowania zadnych wodotrysków i innych systemów samopoziomowania?

Nie wolno, ale jakos to przejdzie :)

Autor:  falko29 [ 28.paź.2010 16:54:20 ]
Tytuł: 

Dowiem się w lokalnej stacji diagnostycznej jak wygląda taki manewr. I chyba musiałbym wozić w schowku papier z wyciagiem z przepisu mówiącego, że kiedyś tam nie były wymagane systemy samopoziomowania, oraz oznaczenia na kloszach. Spryskiwacze mogę sobie założyć, myślę, zę to najmniejszy problem w całej zabawie.

Autor:  Madness [ 28.paź.2010 17:06:23 ]
Tytuł: 

Ja mam założone od chyba 4 lat i spokojnie autko przechodzi przegląd. Diagnosta pyta tylko o samopoziomowanie - a ja go uświadamiam, że w C4 tego jeszcze nie było. Spryski sobie dorezałem (na razie same dysze) i nikt się nie czepia a kilka razy kontrola policyjna już była. Oczywiście przesłony mam opuszczone aby światło było odcinane równiutko i prosto, dbam o czystość lamp i nikt się nie skarży. W nocy na drodze biało jak w dzień - żarniki to standard 4200K. Oczywiście przed operacją montażu hid rozbierałem lampy i wyczyściłem odbłyśniki oraz szkła.

Autor:  Kliku [ 28.paź.2010 19:52:04 ]
Tytuł: 

hidy zalozone, efekt bardzo dobry, na razie zostawilem tak jak bylo nie przestawialem przeslony, zobaczymy.
1. dziura w dekielku w dolnej czesci, otwiera sie bez problemu
2. przetwornice przykrecone pod reflektorem na podluznicach
Oczywiscie nie obylo sie bez wyciagania reflektorow bo w dieslu wszystko upchane, nie da sie inaczej zamontowac.

Autor:  golob [ 28.paź.2010 21:08:39 ]
Tytuł: 

Kliku czyli założyłeś normalnie w mijania H1? Jaka temp? W jakąś listopadową niedziele pod MM podjade to pokażesz jak to wygląda :)

Autor:  dice111 [ 29.paź.2010 00:15:50 ]
Tytuł: 

speco napisał(a):
Pamiętaj, że mówimy o starym aucie, za czasow A6 C4 to byly to dodatkowo platne gadzety, a nie elementy wymagane prawem - wtedy nie bylo jeszcze takich przepisow.

Dokłaldnie. Prawo nie działa wstecz

speco napisał(a):
Nie moge teraz znalezc, ale chyba jakos jak weszly modele C5 wowczas pojawil sie przepis wymuszajacy przy xenonach spryskiwacze i samopoziomowanie. Moze ktos poda dokladniejsza date i przepis?

Na przykładzie A8 - spryski bodajże po roku czasu wejścia na rynek (95, lub 96r) były automatycznie dokładane gdy ktoś zamawiał xenon, natomiast samopoziomowanie od roku modelowego 98r (czyli m.in gdy weszło przed liftowe S8). Tak, więc można spotkać zarówno A8 z xenonem bez spryskiwaczy i samopoziomowania, lub bez samopoziomowania.
Co do szkieł - są identyczne, różnia sie tylko oznaczeniami (dla halogenów - HC, HR, dla xenona DC HR). Teraz już nowych szkieł z innymi oznaczeniami niż DC kupić się nie da do A8. Podobnie ma się sprawa z A6 C4.

speco napisał(a):
Diagnosta nie powinien przyczepic sie jak bedziesz mial to z glowa zrobione, a nie druciarstwo na maxa z waleniem po oczach wszystkich na drodze. Stare auta maja wypalone odblysniki i jest to jedna z metod poprawiania widocznosci, a za tym idzie bezpieczenstwa.

Mało kto to sprawdza, tym bardziej jeśli widzą spryskiwacze i soczewkę (to samo jest z miśkami)

speco napisał(a):
Aby stwierdzic, ze w samochodzie jest zalozony niedozwolony xenon musieliby zobaczyc zarnik - musieliby wyciagnac go z klosza. "Ty go nie wyciagasz, bo sie na tym nie znasz i mozesz cos uszkodzic". Jak policjant chce to niech sam wyciaga, ale jak uszkodzi to bedzie musial za to placic, a zarniki nie sa tanie. Jak zabierze Ci dowod, a zarnika nie wyjmowal, czyli ocena na oko, to wyciagniesz xenon, wstawisz stare oswietlenie i jedziesz na badania. Pozniej na policje po dowod i na skarge na policjanta.

Wystarczy, że sprawdzi oznaczenia na szkle. "Koledze" z klubu A8 zabrano dowód, za to, że miał nowe szkła i policmajster twierdził, że dołożył se xenon (auto było z fabrycznym xenonem BOSCHa, tylko z nowymi szkłami w dodatku z oznaczeniami DC). Zależy na kogo trafi..

Autor:  Morgi [ 29.paź.2010 07:35:10 ]
Tytuł: 

Mam samoróbki keseony:
Bxenon na przesłonie, soczewka od merca, reflektor od Audi.
Spryskiwacze (fabryczne) są pomiżo że fabrycznie ksenonu brak
Poziomowania brak
Auto z 10.1994.
Kolor to oryginalne (nie HID) 4300K, dodatkowo na długich podnosi się przesłona (ksenon na długich) i zapalają sie dodatkowe H1
Mam już 3,5 roku, każdy przegląd bez problemu
:peace:

Autor:  To_JA_! [ 29.paź.2010 08:07:59 ]
Tytuł: 

golob napisał(a):
Kolego To_JA_! możesz napisać jak zrobiłeś tą korekcję do kąta opadającego zgodnego ze światłami mijania?

I ogólnie jak się sprawdza HID w miejsce halogenów H3? Chodzi mi głównie o jazdę nocną na trasie. Do miasta na co dzień nie potrzebuje HIDów także właśnie nie wsadząłbym ich w mijania H1 tylko w przecimgielne H3, tak żeby sobie wyjeżdzając w nocną trasę używać. Polecasz to rozwiązanie?


Ogólnie jest zajefajnie światła dostatek i można normalne mijania używać do doświetlenia pobocza.

Fabrycznie reflektor ma wyregulowane przeciwmgielne około 1-1.5% niżej niż mijania. Konstrukcja reflektorów A6 C4 ma sztywne lustro "długich" i dwa projektory soczewkowe (mijania i przeciwmgielne). Owe projektory są dokręcone do lustra "długich" poprzez śrubki z dystansową tulejką gumową. Wystarczy dokręcić odpowiednie nakrętki żeby przeregulować kąt świecenia. Najłatwiej gdy mamy dostęp do przyrządu takiego jak ma stacja diagnostyczna, jednakże wystarczy biała ściana w odległości kilku metrów i zaznaczona kreska na wysokości linii odcięcia świateł mijania obniżona o odległość między soczewkami (różnicę wysokości projektorów mijania / przeciwmgielne).

Jeżeli wystąpią dziwne cienie w świeceniu przeciwmgielnych trzeba włożyć w innym położeniu palnik do H3 (podpiłować jeżeli konieczne) - niestety w A6 jeden jest poprawnie drugi do góry nogami (dali takie same oprawki, a żarówce halogenowej to obojętne, HID ma pręcik stykowy).

Ja założyłem ostatnio nowe palniki 4300K i jestem mega zadowolony.
Takie rozwiązanie mogę śmiało polecić wszystkim posiadaczom C4 - dodatkowo na przeglądzie nikt zwykle nie patrzy na przednie przeciwmgielne więc problem HID odpada. Można też w razie kontroli na drodze po zatrzymaniu szybko przełączyć na mijania i udawać Greka - że niby się policmajstrowi przywidziało bo mamy wyczyszczone soczewki to tak super świecą.

Pozdrawiam Tomek.

Autor:  Kliku [ 29.paź.2010 08:21:11 ]
Tytuł: 

To samo pomyslalem, jak mnie zatrzymaja, zapale halogeny. I tak zaden policjant sie nie kapnie, ktora to soczewka swiecila. :D
Golob zalozylem w mijania 6000, swieci moim zdaniem dobrze, jest lekka poswiata wpadajace w niebieski, ale bardzo mala. Podobno hid po okolo 10h pracy uzyskuje swoja prawdziwa barwe, zobczymy. Czas roboczy zalozenia 2h. Lece jutro w trase 400 km, wiec zobacze co to warte :)

Autor:  golob [ 29.paź.2010 10:12:35 ]
Tytuł: 

To_JA_! dzięki za wyjaśnienia! Też włożę w HID w przeciwmgielne.
Kliku w sumie masz racje, że można w mieście jeździć na przeciwmgielnych a HID jest w mijania. Ja sam parę razy jeździłem na przeciwmgielnych na co dzień jak miałem spaloną żarówkę w mijania, i nikt nigdy tego nawet nie zauważył, a jeździłem i w dzień i w nocy.

Autor:  To_JA_! [ 29.paź.2010 11:46:12 ]
Tytuł: 

golob napisał(a):
To_JA_! dzięki za wyjaśnienia! Też włożę w HID w przeciwmgielne.
Kliku w sumie masz racje, że można w mieście jeździć na przeciwmgielnych a HID jest w mijania. Ja sam parę razy jeździłem na przeciwmgielnych na co dzień jak miałem spaloną żarówkę w mijania, i nikt nigdy tego nawet nie zauważył, a jeździłem i w dzień i w nocy.


Ale HID w mijania razi asymetryczną przesłoną (inny kształt niż dla ksenon ori).
W przeciwmgielnych masz symetrycznie więc szansa na oślepienie / doczepienie się mniejsza.
4300K dają bardzo ładne białe światło które świetnie sprawdza się jako przeciwmgielne.

Autor:  dice111 [ 29.paź.2010 14:20:09 ]
Tytuł: 

U mnie mnóstwo C4 i D2 jeździ w dzień na halogenach. Pomijając wg mnie idiotyczny przepis świecenia w dzień wcale im się nie dziwię, tym bardziej jeśli mieli by zamiar świecić xenonem.
Można ew zrobić coś jak to, o czym pisałem w tym temacie: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... &start=220
Z luxeonem jednak jest trochę babrania, ale efekt jest bardzo dobry.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/