.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[B4 Avant Quattro] Swap na 4.2 V8 bi-turbo https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=106316 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | lucasb [ 13.lis.2010 16:15:21 ] |
Tytuł: | [B4 Avant Quattro] Swap na 4.2 V8 bi-turbo |
Witam wszystkich. W czerwcu sprzedałem swoje Audi Cabrio i od tego czasu szukam BMW M3 E36. Niestety do tej pory nie znalazłem egzemplarza, który spełniłby moje oczekiwania. W związku z tym zaprzestałem poszukiwania i postanowiłem podwyższyć budżet i na wiosnę szukać M3 E46 lub Nissana 350Z. Do głowy wpadł mi jednak szalony pomysł zbudowania wyjątkowo szybkiego sleepera na bazie Audi 80 B4 Avant. Zaznaczę, że to takie luźne przemyślenia bez napalania się. Przechodząc do sedna sprawy - pomyślałem o zakupie Audi B4 Avant Quattro (koniecznie zdrowe nadwozie i napędy, silnik może być zajechany), wstawienie do niej silnika z Audi RS6 C5 lub C6 ( mało prawdopodobna opcja z powodu bardzo niskiej dostępności silnika przy i tak małej podaży motorów od C5?), zamontowaniu odpowiedniego zawieszenia i hamulców, odchudzeniu auta. Odpada zakup S2 Avant - nie jestem aż takim fanem marki. Podoba mi się przerobienia "starego sztrucla" w killera i auto jedyne w swoim rodzaju, dlatego pod uwagę brałbym raczej tylko B4 Avant Quattro. Pytanie do Was - jak widzicie taki pomysł? Czy ma to sens? Czy napędy wytrzymałyby? Jaka byłaby potencjalna awaryjność takiej hybrydy? Odnośnie kosztu - bez jakiej kwoty w ogóle nie warto podchodzić do tematu? Dodam, że kwestię swapa powierzyłbym fachowcom, bo sam nie mam ku temu warunków. Samochód pełniłby rolę zabawki. Zaznaczam, że to moje luźne przemyślenia bez konkretów. Jeśli jednak okazałoby się, że taka zabawa ma sens, być może skusiłbym się na to zamiast kupna typowego sportowego auta. Z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi. |
Autor: | Maroonio [ 13.lis.2010 16:27:40 ] |
Tytuł: | |
Daj spokój na tym forum z takimi przemyśleniami Tu Ci zaraz napiszą, że koszta Ci zjedzą, że bez sensu i kup sobie lepiej rs6 itd itp... |
Autor: | hubos21 [ 13.lis.2010 16:53:01 ] |
Tytuł: | |
jak znajdziesz dobrego fachowca to powinien CI jakoś to wycenić w przybliżeniu, zawsze jest jeszcze tańsza opcja 2.7 BiT |
Autor: | martab99 [ 13.lis.2010 17:02:27 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): zawsze jest jeszcze tańsza opcja 2.7 BiT
A w którym momencie ta opcja jest tańsza? |
Autor: | Maroonio [ 13.lis.2010 17:27:07 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A w którym momencie ta opcja jest tańsza?
Silnik może się da taniej kupić |
Autor: | przemik [ 13.lis.2010 17:32:40 ] |
Tytuł: | |
Fajny pomysl. Naprawde godny uwagi. Silnikow 4.2 BiT jest baaardzo malo i wystepowaly tylko ze skrzynią automatyczną w RS6. Mysle ze spokojnie wytrzyma skrzynia od S2/RS2. Sam jestem na etapie rozwazania kupna "weekendowego" szybkiego auta ale ja rozwazam tylko S2 ew. Impreze. Po rozmowach z osobami, ktore mają sporą wiedze w temacie - wybilem sobie z glowy "budowanie" hybrydy czyli B3q/B4q plus ABY/AAN. Lepiej kupic dobrą "baze" doprowadzic do serii i modzic w miare mozliwosci finansowych. Pozdrawiam serdecznie |
Autor: | DeS [ 13.lis.2010 17:32:52 ] |
Tytuł: | |
Z tego wszystkiego to chyba najrozsądniejsze byłoby faktycznie przeszczepienie 2.7 Biturbo w miejsce 2.6/2.8V6 w B4 avant quattro. Teraz można kupić cały zestaw na 600ps za 25 000 zł. Plus koszty montażu i dodatkowych gratów. Byłoby fajnie |
Autor: | hubos21 [ 13.lis.2010 17:58:57 ] |
Tytuł: | |
Maroonio napisał(a): Cytuj: A w którym momencie ta opcja jest tańsza? Silnik może się da taniej kupić sam silnik 2.7 to 1/3 ceny silnika z RS6 nie mówiąc o dostępności tego z RSa i jakby nie patrzeć V6 w miejsce V6 jest prościej włożyć, może ktoś kto siedzi na tych wszystkich zagranicznych forach trafił na 4.2 BiT w B4, jak ktoś wyżej wspomniał 4.2 to tylko automaty a 2.7 można wystroić na ori ECU lucasb załóż temat na racingforum tam wszystko jest do zrobienia nawet audi s4 b5 z silnikiem z rs6 c6 czyli 5.0 tfsi |
Autor: | lucasb [ 13.lis.2010 19:20:01 ] |
Tytuł: | |
Czy uważacie, że napęd Quattro w B4 Avant wytrzyma moc rzędu 500+ KM? Przyznam szczerze, że pomysł wstawienia 2.7 biturbo też brzmi interesująco, a cena 25 tys. za zestaw na 600 kucy wydaje mi się bardziej niż rozsądna, tylko jak wyglądałaby awaryjność przy tak wysilonej jednostce? Nie oczekuję auta bezobsługowego, ale też nie chciałbym robić poważnych napraw co kilkaset kilometrów albo mieć obawy czy bez awarii przejadę te 200 czy 300 km. Na allegro są obecnie 3 silniki V8 4.2 biturbo w cenie 8-10 tys. PLN, co moim zdaniem nie jest kwotą wyśrubowaną. Fakt, że do tego musiałbym doliczyć skrzynię i inne graty. Wydaje mi się, że większy silnik zrobiony na 600+ KM byłby odporniejszy na awarie niż bardziej wysilony 2.7, choć może się mylę. Druga sprawa - jak widzicie B4q przy takiej mocy w kwestiach prowadzenia. Czy dałoby się tym autem jechać inaczej niż na wprost? Jakie są możliwości odchudzenia Avanta (bez wersji hardcore-do gołej blachy)? |
Autor: | zioolko [ 13.lis.2010 21:17:28 ] |
Tytuł: | |
kupujesz a8/s8 (lepiej manual S8) przedliftowe za 15+ tyś, zakładasz zestaw kompresor PES za 18 tyś (6400 $) i za 33 tyś masz 400 konnego potworka. Kit PES obejmuje: customowy kolektor dolotowy ze zintegrowaną sprężarką, wydajniejsze wtryski, program Wszystko P&P http://www.pes-tuning.com/ Uważam że powyższe wyjdzie taniej i lepiej będzie niż wsadzanie 4.2 biturbo do B4. A jak ma być taniej i z wykopem - kupić za 10 tyś V8 D11 w manualu i samemu kompresor eatona z mustanga zapodać (vems + strojenie + wtryski z S8 D2 + regulator ciśnienia + kompresor + przeróbka powinna się w 10-15 tyś zł zamknąć) i za 20+ tyś masz klasyczne auto wciągające fryzjerów w tańszych prosiakach. |
Autor: | Papel [ 14.lis.2010 01:01:15 ] |
Tytuł: | |
lucasb napisał(a): Druga sprawa - jak widzicie B4q przy takiej mocy w kwestiach prowadzenia. Czy dałoby się tym autem jechać inaczej niż na wprost? Jakie są możliwości odchudzenia Avanta (bez wersji hardcore-do gołej blachy)?
Kwestia prowadzenia podejrzewam że będzie tak samo jak w golfach vr6 - ciężki silnik będzie powodował że auto będzie mocno podsterowne. Ciekawym pomysłem an zabawkę jest zakup repliki np. lotusa 7 przykładowo taką: http://moto.allegro.pl/lotus-super-7-re ... 25867.html kolega sobie takie auto kupił z silnikiem 2.0 r6 z BMW e36. Frajda z jazdy jest niesamowita. Ludzie ciągle się oglądają a do tego 150 KM w aucie ważącym ok 800 kg naprawdę robi wrażenie. |
Autor: | To_JA_! [ 14.lis.2010 09:46:56 ] |
Tytuł: | |
Papel napisał(a): Ciekawym pomysłem an zabawkę jest zakup repliki np. lotusa 7 przykładowo taką: http://moto.allegro.pl/lotus-super-7-re ... 25867.html
kolega sobie takie auto kupił z silnikiem 2.0 r6 z BMW e36. Frajda z jazdy jest niesamowita. Ludzie ciągle się oglądają a do tego 150 KM w aucie ważącym ok 800 kg naprawdę robi wrażenie. Ale takim czymś nikogo nie "zagnie" po prostu widać że wyścigówka. Z różnych propozycji to chyba najciekawsza ta B4 z silnikiem 2,7 bit. Pozdrawiam Tomek. |
Autor: | Canibal [ 14.lis.2010 10:08:37 ] |
Tytuł: | |
ostatnio ogladalem filmiki z kolesiem z czech bodajze ,lub gdzies za wschodniej granicy i mial b4 coupe q z silnikiem 4,2 wiec jak widac zawias i napedy wytrzymuja mial chyba cos ponad 300koni. |
Autor: | hubos21 [ 14.lis.2010 10:18:23 ] |
Tytuł: | |
Canibal napisał(a): ostatnio ogladalem filmiki z kolesiem z czech bodajze ,lub gdzies za wschodniej granicy i mial b4 coupe q z silnikiem 4,2 wiec jak widac zawias i napedy wytrzymuja mial chyba cos ponad 300koni.
na tym forum znajdziesz nawet 90tke z 4.2 ABZ pod maską |
Autor: | Marianb [ 14.lis.2010 10:39:24 ] |
Tytuł: | |
http://www.youtube.com/watch?v=6tobwaVKI_Q |
Autor: | hubos21 [ 14.lis.2010 10:48:32 ] |
Tytuł: | |
Marianb napisał(a): http://www.youtube.com/watch?v=6tobwaVKI_Q
daje rade |
Autor: | lucasb [ 14.lis.2010 16:22:16 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za rady! Replika Lotusa 7 zdecydowanie odpada, nie chce typowo torowej zabawki. A8/S8 i V8 też nie leżą w obszarze moich zainteresowań. Być może lepszą bazą od B4 byłoby B5 Avant Quattro, chyba łatwiej znaleźć sensowny egzemplarz i pewnie łatwiej zniósłby sensowne modyfikacje. W tym przypadku nie byłoby już jednak sensu wkładać 2.7 bit, bo lepiej od razu kupić RS4. Jak Waszym zdaniem wygląda potencjał 2.7 bit w porównaniu do 4.2 bit, jeśli chodzi o przyrost mocy? |
Autor: | hubos21 [ 14.lis.2010 16:31:08 ] |
Tytuł: | |
lucasb napisał(a): Dzięki za rady!
Replika Lotusa 7 zdecydowanie odpada, nie chce typowo torowej zabawki. A8/S8 i V8 też nie leżą w obszarze moich zainteresowań. Być może lepszą bazą od B4 byłoby B5 Avant Quattro, chyba łatwiej znaleźć sensowny egzemplarz i pewnie łatwiej zniósłby sensowne modyfikacje. W tym przypadku nie byłoby już jednak sensu wkładać 2.7 bit, bo lepiej od razu kupić RS4. Jak Waszym zdaniem wygląda potencjał 2.7 bit w porównaniu do 4.2 bit, jeśli chodzi o przyrost mocy? www.racingforum.pl tam znajdziesz dużo tematów o 2.7 |
Autor: | Bobo [ 14.lis.2010 20:32:12 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): Maroonio napisał(a): Cytuj: A w którym momencie ta opcja jest tańsza? Silnik może się da taniej kupić sam silnik 2.7 to 1/3 ceny silnika z RS6 nie mówiąc o dostępności tego z RSa i jakby nie patrzeć V6 w miejsce V6 jest prościej włożyć, może ktoś kto siedzi na tych wszystkich zagranicznych forach trafił na 4.2 BiT w B4, jak ktoś wyżej wspomniał 4.2 to tylko automaty a 2.7 można wystroić na ori ECU lucasb załóż temat na racingforum tam wszystko jest do zrobienia nawet audi s4 b5 z silnikiem z rs6 c6 czyli 5.0 tfsi Do tego 2.7 zawiśnie na łapach od aah, bez problemu połączysz go ze skrzynią od aah, zapodasz jednomas z aah z 91 roku. |
Autor: | ArtHurO [ 14.lis.2010 20:36:29 ] |
Tytuł: | |
Bobo napisał(a): hubos21 napisał(a): Maroonio napisał(a): Cytuj: A w którym momencie ta opcja jest tańsza? Silnik może się da taniej kupić sam silnik 2.7 to 1/3 ceny silnika z RS6 nie mówiąc o dostępności tego z RSa i jakby nie patrzeć V6 w miejsce V6 jest prościej włożyć, może ktoś kto siedzi na tych wszystkich zagranicznych forach trafił na 4.2 BiT w B4, jak ktoś wyżej wspomniał 4.2 to tylko automaty a 2.7 można wystroić na ori ECU lucasb załóż temat na racingforum tam wszystko jest do zrobienia nawet audi s4 b5 z silnikiem z rs6 c6 czyli 5.0 tfsi Do tego 2.7 zawiśnie na łapach od aah, bez problemu połączysz go ze skrzynią od aah, zapodasz jednomas z aah z 91 roku. Bobo, to co piszesz to takie Plug&Play? Może ja sie pozbęde swojego AAH i wstawię to sławetne 2,7 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |