.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 01:25:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 C4 2.4 D - ZAŁOŻENIE TURBINY.
PostNapisane: 06.mar.2011 15:22:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2011 15:19:27
Posty: 14
Lokalizacja: Ostróda
Witam. Posiadam C4 z 1991r z silnikiem 2.4D (82km.) Jak wiadomo samochód jest duży,ciężki no a silnik to wolno ssący diesel o mocy 82km. Nie zbytnio to zachwyca. Widziałem kilka razy audi c3 2.0TD .. Zastanawiałem się czy jest możliwość założenia turbiny od starszej siostry ? Co wy na to?. Przepraszam jak pomyliłem dział.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 16:34:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Lepiej sprzedać to co masz, i dozbierać do c4 2.5 tdi... Chyba wiele osób podzieli moje zdanie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 21:40:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2011 15:19:27
Posty: 14
Lokalizacja: Ostróda
Niestety, myśle że to nie możliwe. Do tej Audi mam sentyment. Jest u mnie w rodzinie od 2000r. Kosztowała nas 24tyś co w tamtych czasach było ogromną sumą. jak kupiliśmy miała 60 tyś przebiegu !! teraz ma 240 tyś i nic nie było robione. Wiem na czym stoje, wiem że jest bezwypadkowe. A w teraz kupić ładną c4 to cięzko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 22:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 15:46:33
Posty: 44
Lokalizacja: Opole - Okolice
Auto: Passat Variant AVF 130 KM
Uturbienie tego silnika jest bezsensowne, prócz kupna turbiny musisz przerobić pompę wtryskową aby miała bost-pin . Zresztą uturbienie tego silnika wiele mocy ci nie da. Prędzej proponował bym zrobić swapa na AEL-a.
A tak poza tym na obecnym silniku jeszcze dużo tyś. km przejedziesz. :peace:


Ostatnio edytowano 06.mar.2011 22:14:13 przez rprt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 22:13:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
KondzioR napisał(a):
Niestety, myśle że to nie możliwe. Do tej Audi mam sentyment. Jest u mnie w rodzinie od 2000r. Kosztowała nas 24tyś co w tamtych czasach było ogromną sumą. jak kupiliśmy miała 60 tyś przebiegu !! teraz ma 240 tyś i nic nie było robione. Wiem na czym stoje, wiem że jest bezwypadkowe. A w teraz kupić ładną c4 to cięzko


To zmień silnik.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 00:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2011 15:19:27
Posty: 14
Lokalizacja: Ostróda
Jeździlem 2.0TD ma 100km w kombi, i idzie super, 200km/h bez problemowo było na autobanie.. myśle że moja miała by ok 110km z turbiną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 05:44:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Kolego a co ze skrzynia, polosiami, hamulcami, zawiasem,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 07:31:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Zależy na co komu auto.
Do wyścigów to raczej tylko turbo benzyna, a jak juz chcieliście diesla to cieszcie sie spalaniem i jak pisałeś wyżej bezproblemowością.
Ja miałem 2.0 D i byłem z niej bardzo zadowolony.
Samo wkładanie turba nie ma sensu, raczej przejrzyj neta z jakimś kompletnym silnikiem dokładnie takim jak jest niżej napisany :)

Chociaż szczerze mówiąc jeśli wiesz co masz to sie ciesz z tego :) Po co to psuć.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 08:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Jak jest 2,4D i mowisz wiesz co masz to pokochaj ja taka jaka jest albo sprzdaj

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 13:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2011 15:19:27
Posty: 14
Lokalizacja: Ostróda
Może i macie rację, chciałbym pogadać z kimś kto to zrobił. Samochód jest szybki, 200km/h osiąga.. Ale najgorzej mnie boli jak doganiam tira i musze go wyprzedzić.. jade 80km/h na 5 nie ma opcji, redukuje do 4 i kita.. czasem jak jest wkurzony to i 3 zapinam i do 120 ciągne, wtedy jest moc ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 14:21:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
przy 85 jak zwykle jeżdzą cieżarówki (lub więcej) wbicie 3 biegu ... w dieslu ... hmm ... a no ok, przyzwyczajony jestem do 1Z :)

a co do tematu - zobaczc ile kosztuje zrobinie dobrego programu z poprawieniem jakości sprzętu w aucie któe juz ma turbo :) Wyjdzie na to samo + kilka groszy za domowe samoróbki :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 14:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2011 15:19:27
Posty: 14
Lokalizacja: Ostróda
Rysiek troche nie za bardzo rozumiem co proponujesz..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 14:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
KondzioR napisał(a):
Rysiek troche nie za bardzo rozumiem co proponujesz..


Nic nic, passat ojca ma 1Z pod maską i przy opisanej wyżej operacji myśle, że silnik wyskoczyłby z ramy :)

A to niżej to radziłęm spojrzeć na koszty przeróbki np 1.8T. Koszt grzebnięcia 1.8 T bedzie taki jak dołożenie do Twojego turba :) (tak myśle)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 22:26:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
ratmasta napisał(a):
Kolego a co ze skrzynia, polosiami, hamulcami, zawiasem,


A kolega się chyba za dużo naczytał :) Myślisz, że heble 288 nie wystarczą, myślisz, że półosie pourywa a zawias się rozpadnie pod naporem tego demona 2.4TD ? To nie ma być streetracingowa fura tylko trochę szybszy diesel.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 23:55:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2008 23:41:38
Posty: 104
Lokalizacja: Beskidy/Bieszczady
KondzioR napisał(a):
Może i macie rację, chciałbym pogadać z kimś kto to zrobił.

Rozumiem, że masz na myśli zmianę silnika - swap
Ja gdy miałem C4 1.9tdi przerabiałem ten temat. Tzn zrobiłem rozeznanie: ile będzie mnie kosztował silnik i inne graty które trzeba by wymienić, objechałem chyba wszystkie warsztaty w regionie, paru sprawdzonych mechaników, itd. itp.

Suma sumarum wyszło - nie opłaca się.

Chyba że masz kogoś znajomego kto ci to zrobi tanio i dobrze...

Jak nie, zostaw - wiesz co masz, lub sprzedaj i szukaj innego.

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
Panda 1.2 ;-D
było: Passat B5 FL awx, A6 C4 1.9 TDI, MERCEDES 814 6.o D, Golf Ǝ 1.8, Polo II, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Poldek,Łada,126P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 21:55:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
2.4 D to silnik z LT lub Volvo 740...
I Volva i LT były z Turbo, kolegi Volvo 740 z turbiną i IC dysponuje ok 120KM i to na prawdę fajnie jedzie...
Jeśli dałoby się zakupić kolektor wydechowy od LT/Volvo i podpasować go do Twojego audi, dołożyć Intercooler to może jakoś specjalnie drogo by nie wyszło...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 15:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
myszon90 napisał(a):
2.4 D to silnik z LT lub Volvo 740...
I Volva i LT były z Turbo, kolegi Volvo 740 z turbiną i IC dysponuje ok 120KM i to na prawdę fajnie jedzie...
Jeśli dałoby się zakupić kolektor wydechowy od LT/Volvo i podpasować go do Twojego audi, dołożyć Intercooler to może jakoś specjalnie drogo by nie wyszło...

tam jest silnik 6cyl

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 15:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
arekr napisał(a):
myszon90 napisał(a):
2.4 D to silnik z LT lub Volvo 740...
I Volva i LT były z Turbo, kolegi Volvo 740 z turbiną i IC dysponuje ok 120KM i to na prawdę fajnie jedzie...
Jeśli dałoby się zakupić kolektor wydechowy od LT/Volvo i podpasować go do Twojego audi, dołożyć Intercooler to może jakoś specjalnie drogo by nie wyszło...

tam jest silnik 6cyl
A w audi C4 nie :?: :?:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 15:37:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
myszon90 napisał(a):
arekr napisał(a):
myszon90 napisał(a):
2.4 D to silnik z LT lub Volvo 740...
I Volva i LT były z Turbo, kolegi Volvo 740 z turbiną i IC dysponuje ok 120KM i to na prawdę fajnie jedzie...
Jeśli dałoby się zakupić kolektor wydechowy od LT/Volvo i podpasować go do Twojego audi, dołożyć Intercooler to może jakoś specjalnie drogo by nie wyszło...

tam jest silnik 6cyl
A w audi C4 nie :?: :?:



Niestety nie: AAS 82Km 2.4cm3 5 cyl 5/1991 do 7/1994 Audi 100 ON DIESEL

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 00:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2008 23:41:38
Posty: 104
Lokalizacja: Beskidy/Bieszczady
:568: Czyli zostaje na moim.. :):


KondzioR, nasze wozy to stare Paździeże są.. Ja bym sie w swapa nie pchał, lepiej strawić co sie ma, lub zmienić. Pozdro

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
Panda 1.2 ;-D
było: Passat B5 FL awx, A6 C4 1.9 TDI, MERCEDES 814 6.o D, Golf Ǝ 1.8, Polo II, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Poldek,Łada,126P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: