.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 100 C4 2.4 D - ZAŁOŻENIE TURBINY.
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=108972
Strona 1 z 3

Autor:  KondzioR [ 06.mar.2011 15:22:23 ]
Tytuł:  Audi 100 C4 2.4 D - ZAŁOŻENIE TURBINY.

Witam. Posiadam C4 z 1991r z silnikiem 2.4D (82km.) Jak wiadomo samochód jest duży,ciężki no a silnik to wolno ssący diesel o mocy 82km. Nie zbytnio to zachwyca. Widziałem kilka razy audi c3 2.0TD .. Zastanawiałem się czy jest możliwość założenia turbiny od starszej siostry ? Co wy na to?. Przepraszam jak pomyliłem dział.

Autor:  majkel1615 [ 06.mar.2011 16:34:19 ]
Tytuł: 

Lepiej sprzedać to co masz, i dozbierać do c4 2.5 tdi... Chyba wiele osób podzieli moje zdanie ;)

Autor:  KondzioR [ 06.mar.2011 21:40:14 ]
Tytuł: 

Niestety, myśle że to nie możliwe. Do tej Audi mam sentyment. Jest u mnie w rodzinie od 2000r. Kosztowała nas 24tyś co w tamtych czasach było ogromną sumą. jak kupiliśmy miała 60 tyś przebiegu !! teraz ma 240 tyś i nic nie było robione. Wiem na czym stoje, wiem że jest bezwypadkowe. A w teraz kupić ładną c4 to cięzko

Autor:  rprt [ 06.mar.2011 22:13:11 ]
Tytuł: 

Uturbienie tego silnika jest bezsensowne, prócz kupna turbiny musisz przerobić pompę wtryskową aby miała bost-pin . Zresztą uturbienie tego silnika wiele mocy ci nie da. Prędzej proponował bym zrobić swapa na AEL-a.
A tak poza tym na obecnym silniku jeszcze dużo tyś. km przejedziesz. :peace:

Autor:  Bobo [ 06.mar.2011 22:13:26 ]
Tytuł: 

KondzioR napisał(a):
Niestety, myśle że to nie możliwe. Do tej Audi mam sentyment. Jest u mnie w rodzinie od 2000r. Kosztowała nas 24tyś co w tamtych czasach było ogromną sumą. jak kupiliśmy miała 60 tyś przebiegu !! teraz ma 240 tyś i nic nie było robione. Wiem na czym stoje, wiem że jest bezwypadkowe. A w teraz kupić ładną c4 to cięzko


To zmień silnik.

Autor:  KondzioR [ 07.mar.2011 00:15:37 ]
Tytuł: 

Jeździlem 2.0TD ma 100km w kombi, i idzie super, 200km/h bez problemowo było na autobanie.. myśle że moja miała by ok 110km z turbiną.

Autor:  ratmasta [ 07.mar.2011 05:44:39 ]
Tytuł: 

Kolego a co ze skrzynia, polosiami, hamulcami, zawiasem,

Autor:  Rysiek88 [ 07.mar.2011 07:31:03 ]
Tytuł: 

Zależy na co komu auto.
Do wyścigów to raczej tylko turbo benzyna, a jak juz chcieliście diesla to cieszcie sie spalaniem i jak pisałeś wyżej bezproblemowością.
Ja miałem 2.0 D i byłem z niej bardzo zadowolony.
Samo wkładanie turba nie ma sensu, raczej przejrzyj neta z jakimś kompletnym silnikiem dokładnie takim jak jest niżej napisany :)

Chociaż szczerze mówiąc jeśli wiesz co masz to sie ciesz z tego :) Po co to psuć.

Autor:  ScaniaDriver [ 07.mar.2011 08:26:08 ]
Tytuł: 

Jak jest 2,4D i mowisz wiesz co masz to pokochaj ja taka jaka jest albo sprzdaj

Autor:  KondzioR [ 07.mar.2011 13:50:53 ]
Tytuł: 

Może i macie rację, chciałbym pogadać z kimś kto to zrobił. Samochód jest szybki, 200km/h osiąga.. Ale najgorzej mnie boli jak doganiam tira i musze go wyprzedzić.. jade 80km/h na 5 nie ma opcji, redukuje do 4 i kita.. czasem jak jest wkurzony to i 3 zapinam i do 120 ciągne, wtedy jest moc ..

Autor:  Rysiek88 [ 07.mar.2011 14:21:36 ]
Tytuł: 

przy 85 jak zwykle jeżdzą cieżarówki (lub więcej) wbicie 3 biegu ... w dieslu ... hmm ... a no ok, przyzwyczajony jestem do 1Z :)

a co do tematu - zobaczc ile kosztuje zrobinie dobrego programu z poprawieniem jakości sprzętu w aucie któe juz ma turbo :) Wyjdzie na to samo + kilka groszy za domowe samoróbki :)

Autor:  KondzioR [ 07.mar.2011 14:37:43 ]
Tytuł: 

Rysiek troche nie za bardzo rozumiem co proponujesz..

Autor:  Rysiek88 [ 07.mar.2011 14:55:14 ]
Tytuł: 

KondzioR napisał(a):
Rysiek troche nie za bardzo rozumiem co proponujesz..


Nic nic, passat ojca ma 1Z pod maską i przy opisanej wyżej operacji myśle, że silnik wyskoczyłby z ramy :)

A to niżej to radziłęm spojrzeć na koszty przeróbki np 1.8T. Koszt grzebnięcia 1.8 T bedzie taki jak dołożenie do Twojego turba :) (tak myśle)

Autor:  Bobo [ 07.mar.2011 22:26:07 ]
Tytuł: 

ratmasta napisał(a):
Kolego a co ze skrzynia, polosiami, hamulcami, zawiasem,


A kolega się chyba za dużo naczytał :) Myślisz, że heble 288 nie wystarczą, myślisz, że półosie pourywa a zawias się rozpadnie pod naporem tego demona 2.4TD ? To nie ma być streetracingowa fura tylko trochę szybszy diesel.

Autor:  Wardek [ 08.mar.2011 23:55:19 ]
Tytuł: 

KondzioR napisał(a):
Może i macie rację, chciałbym pogadać z kimś kto to zrobił.

Rozumiem, że masz na myśli zmianę silnika - swap
Ja gdy miałem C4 1.9tdi przerabiałem ten temat. Tzn zrobiłem rozeznanie: ile będzie mnie kosztował silnik i inne graty które trzeba by wymienić, objechałem chyba wszystkie warsztaty w regionie, paru sprawdzonych mechaników, itd. itp.

Suma sumarum wyszło - nie opłaca się.

Chyba że masz kogoś znajomego kto ci to zrobi tanio i dobrze...

Jak nie, zostaw - wiesz co masz, lub sprzedaj i szukaj innego.

Autor:  myszon90 [ 09.mar.2011 21:55:22 ]
Tytuł: 

2.4 D to silnik z LT lub Volvo 740...
I Volva i LT były z Turbo, kolegi Volvo 740 z turbiną i IC dysponuje ok 120KM i to na prawdę fajnie jedzie...
Jeśli dałoby się zakupić kolektor wydechowy od LT/Volvo i podpasować go do Twojego audi, dołożyć Intercooler to może jakoś specjalnie drogo by nie wyszło...

Autor:  arekr [ 10.mar.2011 15:04:34 ]
Tytuł: 

myszon90 napisał(a):
2.4 D to silnik z LT lub Volvo 740...
I Volva i LT były z Turbo, kolegi Volvo 740 z turbiną i IC dysponuje ok 120KM i to na prawdę fajnie jedzie...
Jeśli dałoby się zakupić kolektor wydechowy od LT/Volvo i podpasować go do Twojego audi, dołożyć Intercooler to może jakoś specjalnie drogo by nie wyszło...

tam jest silnik 6cyl

Autor:  myszon90 [ 10.mar.2011 15:28:24 ]
Tytuł: 

arekr napisał(a):
myszon90 napisał(a):
2.4 D to silnik z LT lub Volvo 740...
I Volva i LT były z Turbo, kolegi Volvo 740 z turbiną i IC dysponuje ok 120KM i to na prawdę fajnie jedzie...
Jeśli dałoby się zakupić kolektor wydechowy od LT/Volvo i podpasować go do Twojego audi, dołożyć Intercooler to może jakoś specjalnie drogo by nie wyszło...

tam jest silnik 6cyl
A w audi C4 nie :?: :?:

Autor:  ArtHurO [ 10.mar.2011 15:37:31 ]
Tytuł: 

myszon90 napisał(a):
arekr napisał(a):
myszon90 napisał(a):
2.4 D to silnik z LT lub Volvo 740...
I Volva i LT były z Turbo, kolegi Volvo 740 z turbiną i IC dysponuje ok 120KM i to na prawdę fajnie jedzie...
Jeśli dałoby się zakupić kolektor wydechowy od LT/Volvo i podpasować go do Twojego audi, dołożyć Intercooler to może jakoś specjalnie drogo by nie wyszło...

tam jest silnik 6cyl
A w audi C4 nie :?: :?:



Niestety nie: AAS 82Km 2.4cm3 5 cyl 5/1991 do 7/1994 Audi 100 ON DIESEL

Autor:  Wardek [ 11.mar.2011 00:42:49 ]
Tytuł: 

:568: Czyli zostaje na moim.. :):


KondzioR, nasze wozy to stare Paździeże są.. Ja bym sie w swapa nie pchał, lepiej strawić co sie ma, lub zmienić. Pozdro

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/