.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[NG] Zmiana zasilania na Bosch MPI
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=109416
Strona 1 z 1

Autor:  Jarzyn [ 24.mar.2011 23:19:58 ]
Tytuł:  [NG] Zmiana zasilania na Bosch MPI

Witajcie moi drodzy

Robię przymiarki do zmiany sposobu zasilania benzyną silnika NG KE-jet na zestaw Bosch MPI z silnika 7A i tu rodzą się moje wątpliwości
Czy taki gotowy zestaw jest do podłączenia typu p&p do silnika NG w zastępstwie ke-jeta (głównie chodzi o sterownik z 7A czy nie będzie dawał zbyt dużej dawki jak na silnik 10V)
Na jakie problemy mogę napotkać wykonując taki transfer
Czy rozstaw tłoków, gniazd wtrysków jest taki sam w obydwu silnikach a co za tym idzie czy listwe będe mógł wykorzystać do NG bez przeróbek

Proszę tylko o rzeczowe odpowiedzi a nie sugestie zmień motor na 2.2T które nic nie wnoszą do tematu
Tą robotą chce głównie udowodnić że jednak można zrobić coś z NG

Na rozpalenia wyobraźni zamieszczam materiał z podobnym transferem
http://www.youtube.com/watch?v=vUvfKzWjoYM

Autor:  emcior [ 25.mar.2011 00:55:09 ]
Tytuł: 

mozesz sprobowac z osprzetem z t4 2,5 benzyna, na sofcie z 20v moze byc przelany , przynajmniej u mnie tak bylo ;)

Autor:  DeS [ 25.mar.2011 09:43:47 ]
Tytuł: 

emcior napisał(a):
mozesz sprobowac z osprzetem z t4 2,5 benzyna, na sofcie z 20v moze byc przelany , przynajmniej u mnie tak bylo ;)


Digi można chyba nietrudno dostroić ;)

Autor:  Lukasik [ 25.mar.2011 11:50:29 ]
Tytuł: 

ja bym poszedl na to co emcior napisal, jesli byl seryjnie 10v na elektronicznym to powinno smigac.
20v jesli dawkuje na podstawie przeplywki to powinno dobrze podawac paliwo, jednak mam obawy co do prawidlowego zaplonu, bedzie prawdopodobnie na wyzszych obrotach nastepowal za pozno.

Autor:  cygaro-avant [ 25.mar.2011 12:49:12 ]
Tytuł: 

No i sprawa podstawowa: wtryskiwacze od NF/FG mają inne gniazda niż wtyski z NM/7A/3B itp. Jakie wtryskiwacze mają być w aucie? Jesli te Bosch / Hitachi od 7A, to trzeba chyba coś frezować pod nie....

Autor:  hubos21 [ 25.mar.2011 13:51:11 ]
Tytuł: 

też bym wolał bawić się z digifantem z 2.5 od T4, tylko jeden problem, sam ECU na allegro to ok 1000zł, możlie, że można taniej kupić, digifant sie dobrze stroi tylko nie każdy i chyba tylko ten z G60 ma mozliwośc zmiany map zapłonu ale to R4 więc i tak nic tu po nim, jednak dawke można zmienić chyba w każdym, nie wiadomo jak limiter :diabel: za to mniejszy problem z wtryskiwaczami z T4 bo wystarczy wkręcić inne gniazda, ewentualnie niektórzy wciskają na oringach od wtrsyków mechanicznych i też jest spoko

Autor:  emcior [ 25.mar.2011 15:35:43 ]
Tytuł: 

cygaro-avant napisał(a):
No i sprawa podstawowa: wtryskiwacze od NF/FG mają inne gniazda niż wtyski z NM/7A/3B itp. Jakie wtryskiwacze mają być w aucie? Jesli te Bosch / Hitachi od 7A, to trzeba chyba coś frezować pod nie....


Bajki opwiadacie panie Marcinie, przeciez u mnie tez byl Kjet, a teraz mam wtryski z 3B, wystarczy kupic i wkrecic tulejki pod takie wtryski :)

Des a kto zrobi program do Hitachi z 7A ? :d

Autor:  Sprinter [ 25.mar.2011 15:58:43 ]
Tytuł: 

A to ma być udowodnienie dla udowodnienia bez względu na koszty ? Bo to nie będzie tania zabawa.

Autor:  hubos21 [ 25.mar.2011 17:37:38 ]
Tytuł: 

+/- 2000zł za części, nie licząc roboty, ciekawe czy można wykorzystać ori wiązke i zrobić myk z przepięciem PINów jak przy przeróbce 2.0 16V, generalnie to tylko jeden wtryskiwacz dochodzi, najgorsza robota to wiązke podpiąc i mała rzeźba z przepustnicą bo ta z 2.5 chyba nie podejdzie p&p do kolektora z NG, chyba, że do tej z 2.3 przełożyć czujnik od tej z T4 no i nie wiem jak tam zmieścić jakąś listwe wtryskową, raczej żadna z fabrycznych nie zda egzaminu

tak myśle, czy nie będzie to chodziło jak sie włoży cały wtrysk z G60 co prawda to czterocylondrówka ale wtryski są łączone równolegle to nie można pięciu połączyć? :diabel: wtedy takie ECU jest w pełni programowalne i nie kosztuje takich chorych pieniędzy jak ten komp z T4 2.5, nie ma przepływki wtedy bo DF1 ma wbudowany mapsensor, tylko czujnik powietrza do dolotu, przepustnicy nie trzeba ruszać bo G60 też ma dwa swiche,

EDIT
Zasięgnąłem opinii u kogoś kto jest w temacie i można zrobić tak jak wyżej napisałem. Mamy tym samym możliwość założenia DF1 z G60 w którym można zmienić mapy paliwa i zapłonu, tylko zostaje kwestia doboru wtryskiwaczy bo te fabryczne maja 245ccm na przy 3 bar. W 16V na czterech cylindrach po remapie jest dobrze ale do 2.3 lepiej jakby miały mniejszą wydajność. Jak opanujesz schemat instalacji to bez wymiany wiązki też da sie zrobić ale wtedy trzeba sie pobawić z przepieciem PINów. Przepustnicy nie musisz ruszać, dokładasz listwe z wtryskami i wiązką, czujnik niebieski potrzebny jest do ECU, nie wiem jak tam 2,3 ma fabrycznie czy jest czy trzeba dołożyć go na króćcu, czujnik powietrza w dolot i praktycznie wszystko. Krokowiec może zostać z AAR, jakbyś chciał kłaść wiązke z G60 to fabrycznie jest kostka na 3 PINy do krokowca ale można ją przerobić na 2 PINy i podłączyć ori krokowca z 2,3, środowy pin o ile pamietam jest wolny.

Autor:  Jarzyn [ 10.kwi.2011 20:32:34 ]
Tytuł: 

Panowie a co myślicie o osprzęcie z silnika AGZ z palety VW?
dla niewtajemniczonych dodam tylko że jest to mało popularnie znany 2.3VR5 który ma jak NG 10 zaworów
Mam okazje wyrwać w dobrej kasie kompletny silnik z Seata Toledo który jutro wyciągamy z komory
Zapytam jeszcze chłopaków z VW a jak na razie proszę o informacje i doświadczenia

Autor:  hubos21 [ 10.kwi.2011 20:43:00 ]
Tytuł: 

nie widze sensu, nie znam tego silnika ale mam wątpliwości czy jest to wykonalne ze względu na zapłon, sam układ zasilania nie stanowi problemu ale ważna jest kolejność zapłonu do tego dochodzi pewnie jakis czujnik na wale bo V5 nie ma aparatu zapłonowego i pytanie czy można zrobić remap ECU

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/