.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A6 C4 AEL Avant] Pierwszy taki w PL
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=110622
Strona 1 z 8

Autor:  arekr [ 20.maja.2011 16:32:10 ]
Tytuł:  [A6 C4 AEL Avant] Pierwszy taki w PL

Witam
oto Audi 2.5 TDI AEL z turbem GT2260 VNT

krotki opis wczesniejszych modyfikacji

-wtryski 0.230
-FMIC
-DP 63.5mm
-pompa od T4
-chip Rogalotti
-chlodnica oleju

Teraz doszedl kolektor wydechowy
zrobiony przez chlopakow z firmy http://sport-tig.blogspot.com/

plus suszara GT2260vnt
kilka fotek




http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/589 ... 7fe4a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87e ... 00f06.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a6 ... 7ab11.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb0 ... 015cb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/835 ... 8572e.html

Bylo sporo problemow z umiejscowieniem big turbo
glowno przeszkoda jest podluznica i pochylony na nia silnik
ale to juz poogarniane

Auto jezdzi zostala jeszcze kwestia sterowania kierownicami
narazie akuratorem steruje ECUMASTER 2

Niebawem bedzie ECU 16bit
od T4

Autor:  spanky [ 20.maja.2011 16:42:40 ]
Tytuł: 

grubo, ile ma docelowo dmuchac ?

Autor:  toms001 [ 20.maja.2011 16:45:48 ]
Tytuł: 

Nieźle.

-masz wykres?
-jakie koszta?
-czy w takiej konfiguracji jest mniejsze dymienie jak w ael serii?
edit: -wiem, że skrzynia jest mocna, ale czy bedzie jakaś zmiana ze względu na krótkie przełożenia?
-czy poszły za tym jakieś inne zmiany np. hamulce (bo już przy serii nie ma szału), koła, zawias?

Autor:  KORU [ 20.maja.2011 17:43:51 ]
Tytuł: 

Oto wykres. Grube modyfikacje chyba silnik to wytrzyma. ;) czekam na jakis raport z jazdy.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/841 ... 76464.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/257 ... 4479a.html

Autor:  malcik441 [ 20.maja.2011 18:42:43 ]
Tytuł: 

KORU napisał(a):
Oto wykres. Grube modyfikacje chyba silnik to wytrzyma. ;) czekam na jakis raport z jazdy.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/841 ... 76464.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/257 ... 4479a.html


Nie e, to to akurat było na K24 7000, czekamy na wykres z GT2260, powinno być z 260 KM a może więcej :)

Autor:  przemekk74 [ 20.maja.2011 20:46:18 ]
Tytuł: 

Hi,
wg tej strony
http://www.motofakty.pl/artykul/ford_focus_16_tdci.html
ford 1.6TD ma przy 1750obr moment 240
wg katalogu tutaj
http://www.ford.pl/SBE/gen_ekatalogi/p=1204984993321
takze 240 z chwilowym nawet momentem 260

wg wykresu wynika, ze ten 2.5 podtuningowany ma moment przy 1750 okolo 215

Pamietam jak mi sie do d... jezdzilo astra 1.7cdti, ktora miala taka dziure, ze caly czas ja na obrotach trzeba bylo trzymac (katalogowo ma wysoki moment ale przy 2300 - pewnie ponizej jest jak w tym R5)

Krotko: mimo ze ten diesel bedzie mial 250 koni i moment 500 to jak w okolicy 2tys bedzie slabszy niz 1600cm3 to kicha na maxa bedzie...

Przeciec to wszystko niemala kase kosztuje... nie mozna bylo wybrac lepszej bazy do zabawy?
Pozdrawiam,
Przemek

Autor:  arekr [ 21.maja.2011 07:02:57 ]
Tytuł: 

Docelowo ma dmuchac 1.6 bara
narazie 1.4-1.5 ze wzgledu na mapsensor 2.5b

Narazie walcze z ustawieniem kierownic
poniewarz musialem obrocic pierscien sterujacy lopatkami
zeby przekrecic muszle wydechowa

Powiem tak
skecilem ogranicznik na prawie maks
a turbo wstaje niemrawo i jest dym
przy 2200obr jest 1bar
moze cos podpowiecie
bo nie mam doswiadczenia z VNT :/

Autor:  Kliku [ 21.maja.2011 11:20:56 ]
Tytuł: 

kibicuje projektowi.

Autor:  Baskecior [ 28.maja.2011 21:10:08 ]
Tytuł: 

arekr napisał(a):
Docelowo ma dmuchac 1.6 bara
narazie 1.4-1.5 ze wzgledu na mapsensor 2.5b

Narazie walcze z ustawieniem kierownic
poniewarz musialem obrocic pierscien sterujacy lopatkami
zeby przekrecic muszle wydechowa

Powiem tak
skecilem ogranicznik na prawie maks
a turbo wstaje niemrawo i jest dym
przy 2200obr jest 1bar
moze cos podpowiecie
bo nie mam doswiadczenia z VNT :/

Skoro turbo jest wielkości stodoły to startu z niskich obrotów nie będzie o ile tuner nie naleje mu z dołu, ale wtedy na dole będzie dymił jak Batory ...
Znam ten temat z autopsji ... miałem małe turbo i max moment przy 2000 rpm - bolały plecy, ale góra była słabawa.
Teraz mam duże turbo, ale dół jest słabszy mimo, że dolano paliwa ...
Góra za to jest fajna ... przyspiesza jeszcze tuż przed 5000 rpm ... :D

Coś za coś ... wszystko w rękach tunera.
Przyłączam się do życzeń i kibicuję projektowi.

Autor:  arekr [ 29.maja.2011 12:01:11 ]
Tytuł: 

Na czwartym biegu
przy ok 2100obr mam 1 bar
a max 1,6 bar mam przy 2600obr
bez kopcia z tylu :)

Teraz czekaja mnie syzyfowe prace :|
zmiana sterownika na 16bit a co za tym idzie
prucie instalacji i zmiana kosci do podlaczenia ECU

Mam do wyboru sterownik od AFN tam jest chyba MSA12
lub od T4 ACV tam juz jest MSA15
ale trzeba caly wsad od nowa wgrac
bo tam turbo jest sterowane watgate

Autor:  Arthur [ 29.maja.2011 14:18:51 ]
Tytuł: 

mozna jeszcze wsadzic sterownik z t4 150ps, tam juz jest zmienna geometria ;)

Autor:  spanky [ 30.maja.2011 09:17:51 ]
Tytuł: 

arekr napisał(a):
Na czwartym biegu


Mam do wyboru sterownik od AFN tam jest chyba MSA12


tam tez jest MSA15 ... ;)

Autor:  arekr [ 31.maja.2011 14:40:21 ]
Tytuł: 

Tak masz racje w AFN jest MSA15

i taki sterownik zapodaje do swojego audi

LT 2.5TDI chodzi na takim bez problemu

Autor:  arekr [ 01.cze.2011 13:08:50 ]
Tytuł: 

Do Audi doszedl

MAPsensor 3bar

oraz walek od swiatka 250*


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd4666a6fb9e6cc1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd60e51877917311.html


Czekam jeszcze na ECU MSA15

Autor:  Bobo [ 01.cze.2011 20:07:29 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
arekr napisał(a):
Docelowo ma dmuchac 1.6 bara
narazie 1.4-1.5 ze wzgledu na mapsensor 2.5b

Narazie walcze z ustawieniem kierownic
poniewarz musialem obrocic pierscien sterujacy lopatkami
zeby przekrecic muszle wydechowa

Powiem tak
skecilem ogranicznik na prawie maks
a turbo wstaje niemrawo i jest dym
przy 2200obr jest 1bar
moze cos podpowiecie
bo nie mam doswiadczenia z VNT :/

Skoro turbo jest wielkości stodoły to startu z niskich obrotów nie będzie o ile tuner nie naleje mu z dołu, ale wtedy na dole będzie dymił jak Batory ...
Znam ten temat z autopsji ... miałem małe turbo i max moment przy 2000 rpm - bolały plecy, ale góra była słabawa.
Teraz mam duże turbo, ale dół jest słabszy mimo, że dolano paliwa ...
Góra za to jest fajna ... przyspiesza jeszcze tuż przed 5000 rpm ... :D

Coś za coś ... wszystko w rękach tunera.
Przyłączam się do życzeń i kibicuję projektowi.



Ogarnie sterowanie kierownicami, porządnie wystroi i powinno przyzwoicie wstawać, to tylko gt22 i w końcu 5 garów do rozkręcenia jej,

Autor:  przemik [ 02.cze.2011 19:48:05 ]
Tytuł: 

Czy pakowanie w taki moment bez quattro to dobry pomysl ?

Autor:  lucas3512 [ 02.cze.2011 21:36:46 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Czy pakowanie w taki moment bez quattro to dobry pomysl ?


Pomysł może i dobry, ale jeździć tym, to trzeba będzie delikatnie :D
Znam gościa, co swojego AEL'a w ośce zrobił na 170KM i po pół roku załatwił półośki i przeguby:peace:

Autor:  Bobo [ 02.cze.2011 21:36:58 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Czy pakowanie w taki moment bez quattro to dobry pomysl ?
Zapytam inaczej czy aż taki zły ?

lucas3512 napisał(a):
Pomysł może i dobry, ale jeździć tym, to trzeba będzie delikatnie :D
Znam gościa, co swojego AEL'a w ośce zrobił na 170KM i po pół roku załatwił półośki i przeguby:peace:


Bo były stare i prawdopodobnie od nowości. Seryjnym AEL tez bym CI w pół roku zajeździł , wszystko się da, głowa jest od używania :)

Autor:  lucas3512 [ 02.cze.2011 21:40:00 ]
Tytuł: 

Bobo napisał(a):
przemik napisał(a):
Czy pakowanie w taki moment bez quattro to dobry pomysl ?
Zapytam inaczej czy aż taki zły ?


Na pewno ogarniętemu użytkownikowi da frajdę z jazdy, nie chodzi przecież o pisk opon przy ruszaniu, ale o możliwości jezdne w trasie :peace:

Autor:  arekr [ 03.cze.2011 12:30:29 ]
Tytuł: 

Nie jestem katownikiem :)
po prostu raz na jakis czas lubie sie poscigac :D
pozatym auto sluzy mi do codziennej jazdy

Najlepsza przyjemnosc to jazda w trasie i duzo Nm na 5 i 6tym biegu :diabel:

Strona 1 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/