.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zmiana foteli w V8 na eskowe Recaro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=112835 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zioolko [ 09.wrz.2011 20:11:55 ] |
Tytuł: | Zmiana foteli w V8 na eskowe Recaro |
Zmiana kierownicy na nową z modelu D3 nową przyspieszyła proces decyzyji wymiany oryginalnych skórzanych manualnych taboretów na kubełki. Poszedłem po najmniejszej linii oporu i wymieniłem na Recaro z S8 D2 (miałem chęć na D3) Do wymiany potrzebne: Fotele Wiązka z aso Jedna sztuka V8 Zaprzyjaźniony blacharz http://www.easy-rider.pl/audi/fotele/fotel1.JPG http://www.easy-rider.pl/audi/fotele/zlaczka.JPG http://www.easy-rider.pl/audi/fotele/fotel3.JPG http://www.easy-rider.pl/audi/fotele/fotel4.JPG http://www.easy-rider.pl/audi/fotele/fotel5.JPG http://www.easy-rider.pl/audi/fotele/fotel9.JPG fotele wygniecione od montażu, wnętrze brudne i upaćkane, zdjęcie robione po ciemku z fleszem. Tak więc jakość zdjęcia i wnętrza, na zdjęciu jest problematyczna Jak ktoś jest zainteresowany wkleję więcej jak porobie w dzień. Fotele są w lepszym stanie niż na foto, a w bagażniku czekają nowe dywaniki, które przyjechały z luxemburga. W czasie jazdy nie latam już po całej kabinie, fotele lepiej "resorują" i trzymają na boki. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek z jedną z wtyczek (fotel przejechal po kablu), było małe spięcie i nie działa mi teraz: - zegarek - oświetlenie wnętrza - komputer spalania - pamięć ustawień klimy - radio Ponieważ jest późno i ciemno nie sprawdzałem bezpieczników, mam nadzieję, że tam tkwi problem Fotele tymczasowo podłączone wtyczkami do gniazda zapalniczki, w wolnej chwili podepnę się pod skrzynkę bezpieczników. Pozostało teraz zakupić nowy podłokietnik, do wyboru z: - q7 (jak ktoś może zmierzyć szerokość byłbym wdzięczny) - d3 - d2 polift |
Autor: | mały v8 [ 09.wrz.2011 20:36:17 ] |
Tytuł: | |
No fotele elegancko pasują, ale kierownica to jak by do malucha założył od poloneza, już stary telewizor z epoki lepiej mi podchodzi. |
Autor: | zioolko [ 09.wrz.2011 20:50:30 ] |
Tytuł: | |
Stara kierownica nie pasuje mi wyglądem do rns-e. A obecne radio w spadku po poprzednim właścicielu zaczyna mnie irytować |
Autor: | adrianzxv [ 09.wrz.2011 21:35:49 ] |
Tytuł: | |
Czy fotele pasowały plug&play? Czy musiałeś przerabiać szyny? |
Autor: | zioolko [ 09.wrz.2011 21:56:50 ] |
Tytuł: | |
Nic niestety nie było P&P. Szyny są inne - w V8 są bo bokach tunelu i progu, w A8 w podłodze. W V8 trzeba wyciąć garb wychodzący z podłogi do mechanizmu przesuwu manuali. Dospawać w przedniej części podłogi profile z otworami pod fotele (u mnie poszedł profil z podłogi MB 124). W tylnej części przyspawane płaskowniki do ori szyn z V8. Trzeba pociąć trochę wykładzinę podłogową z przodu i pozbyć się części gabki. Dodatkowo jak w oryginale nie ma foteli elektrycznych to trzeba zanabyć w aso kostki żenskie i wiązki kabli i podłączyć do instalacji. To samo tyczy się grzania, z tym, że w tym przypadku niestety w ASO nie ma już w sprzedaży kostek żeńskich do męskich w fotelach. No i do całej zabawy trzeba ściągać wykładzinę. :edit - cała elektryka w aucie już działa, winny był bezpiecznik numer 4. |
Autor: | sebos17 [ 11.wrz.2011 19:04:08 ] |
Tytuł: | |
daj fotki jak wygląda to mocowanie, dużo z tym rzeźby z tego co piszesz, cięcie i spawanie podłogi |
Autor: | zioolko [ 11.wrz.2011 19:41:50 ] |
Tytuł: | |
Zdjęcia mocowań mogę zrobić najwcześniej pod koniec tygodnia, bo cierpię na niedosyt wolnego czasu. Odnośnie rzeźbienia - jestem przekonany, że mam zrobione fachowo i nie jest to rzeźba - oprócz ukrytych śladów wycięć na wykładzinie, praktycznie nie do odróżnienia dla laika od serii. Przeróbka jest zrobiona przez człowieka, który w branży działa 20 parę lat. Jakby miała być lipa to bym się nawet nie podejmował cięcia podłogi. Podłoga defacto jest cięta i spawana na garbie wystąjącym prawie 20 cm od jej powierzchni, więc nie ma mowy o jakiejś korozji lub osłabieniu konstrukcji. Reasumując samemu w domu z podstawowymi narzędziami nie ma się co za to zabierać (a taki pierwotnie miałem zamiar). Fachowiec stracił 7 godzin życia Dla porównania różnic w wyglądzie starych i nowych foteli wrzucam zdjęcie tych, które wyjechały z auta (są w dziale ogłoszenia) |
Autor: | Kliku [ 12.wrz.2011 07:52:56 ] |
Tytuł: | |
gut joob, ladnie to wyglada i swietnie, ze wszystko dziala. Zrob jakie lepsze fotki. Ciekawi mnie jak ta kiera komponuje sie z tymi fotelami, a guzki na kierownicy tez podlaczasz? |
Autor: | zioolko [ 12.wrz.2011 08:33:32 ] |
Tytuł: | |
@kliku Kupię jakieś smarowidło do skóry i pod koniec tygodnia pofocę. Jak ktoś może polecić coś do czarnej skóry to czekam na sugestie. Kierownica bardzo ładnie się komponuje z fotelami (opinia oczywiście subiektywana moja i kilku osób, które na żywo widziały połączenie) Zastanawiam się tylko jaki podłokietnik się najlepiej dokomponuje. Odnośnie przycisków na kierownicy, żeby działały jak w oryginale trzeba byłoby ostro pomodzić taśmę taśmę z d3 i oryginalną, nie wiem czy operacja wogóle by się udała, tym bardziej, że kierownicę mam już przerobioną pod oryginalną taśmę. Jak zagości docelowe audio (albo audio-video) w aucie wtedy będe kombinował z zamontowaniem w kierownicy bebechów pilota bezprzewodowego (jest wystarczająco dużo miejsca pod przyciskami). Myśle, że będzie to prostszym rozwiązaniem. Minusem będzie brak podświetlenia przycisków (chyba że jakąś drogę na skróty wymyślę) |
Autor: | sebos17 [ 12.wrz.2011 21:11:39 ] |
Tytuł: | |
polecam GLIPTONE jako preparat czyszcząco/konserwujący, do retuszowania trzeba użyć innych preparatów, zależy co chcesz uzyskać |
Autor: | zioolko [ 13.wrz.2011 08:36:21 ] |
Tytuł: | |
sebos17 napisał(a): polecam GLIPTONE jako preparat czyszcząco/konserwujący, do retuszowania trzeba użyć innych preparatów, zależy co chcesz uzyskać
Chcę przyczernić miejsca delikatnie odbarwione. Wstępną konserwację zrobiłem mleczkiem z ASO do skór. |
Autor: | BiLu [ 13.wrz.2011 09:00:50 ] |
Tytuł: | |
zioolko napisał(a): sebos17 napisał(a): polecam GLIPTONE jako preparat czyszcząco/konserwujący, do retuszowania trzeba użyć innych preparatów, zależy co chcesz uzyskać Chcę przyczernić miejsca delikatnie odbarwione. Wstępną konserwację zrobiłem mleczkiem z ASO do skór. Ja do tego celu używam pasty do butów Bufalo, ale nie tradycyjną tylko z piankowym aplikatorem: . Tu efekty na przykładzie etui (taki stan jest do dzisiaj, a minął już ponad rok): http://www.rezacze.pl/bilu/s8/etui/index.html Zrobiłem boczek w fotelu kierowcy i jest OK - trwałe, nie barwi ubrań. |
Autor: | slaid [ 13.wrz.2011 11:19:35 ] |
Tytuł: | |
Ja zachwycony działaniem pasty bufalo pocisnąłem cały fotel i niestety brudził i to dość mocno. Polerowanie na nic się zdało. |
Autor: | dorzan [ 14.wrz.2011 19:56:29 ] |
Tytuł: | |
zakładałeś też zestaw do pamięci fotela? ja aktualnie walczę ze zgraniem przycisków z fotelem, pasami elektrycznymi i modułem lusterek z a8 d2 |
Autor: | zioolko [ 14.wrz.2011 21:10:31 ] |
Tytuł: | |
dorzan napisał(a): zakładałeś też zestaw do pamięci fotela? ja aktualnie walczę ze zgraniem przycisków z fotelem, pasami elektrycznymi i modułem lusterek z a8 d2 Jestem obecnie na etapie szukania w dobrej cenie przycisków memory wraz z rączką do V8. Jak nie znajdę, kupie przyciski memory od A8 + wiązkę (mam nadzieję, że z kupnem wiązki nie będzie takiego samego problemu jak z wiązką zasilającą do foteli). Wydaje mi się, że przyciski memory z V8 i A8 tak samo sterują pamięcią fotela kierocy (fotel pasażera mam bez modułu memory) Jeżeli masz jakieś rozpiski pinów w kostce fotela i przyciskach, które są odpowiedzialne za memory (jest ich w sumie 8 na 10 w kostce) to prosiłbym o foto / rozpiskę. Temat elektrycznych pasów na chwilę obecną odkładam (może do niego wrócę, ale nie sądze - chyba że przetrzesz szlaki) slaid napisał(a): Ja zachwycony działaniem pasty bufalo pocisnąłem cały fotel i niestety brudził i to dość mocno. Polerowanie na nic się zdało.
Sprawdziłem dzisiaj, czy masz rację - kupiłem bufalo i się pobawiłem. Niestety miałeś rację, same boczki fotela nie brudzą, ale jak pociągnąłem siedziska to po jeździe zostają ślady na ubraniu. |
Autor: | Marianb [ 19.wrz.2011 10:59:36 ] |
Tytuł: | |
zioolko napisał(a): dorzan napisał(a): zakładałeś też zestaw do pamięci fotela? ja aktualnie walczę ze zgraniem przycisków z fotelem, pasami elektrycznymi i modułem lusterek z a8 d2 Jestem obecnie na etapie szukania w dobrej cenie przycisków memory wraz z rączką do V8. [...] Znalazłem na E-bay coś takiego: http://cgi.ebay.pl/Fensterheberschalter ... 2eb41641ad Zioolko podaj mi swojego maila, prześlę Ci schematy elektryczne V8. Książka jest po angielsku, ale wydaje mi się że jest rozdział poświęcony fotelom. |
Autor: | davidos [ 19.wrz.2011 11:10:28 ] |
Tytuł: | |
slaid napisał(a): Ja zachwycony działaniem pasty bufalo pocisnąłem cały fotel i niestety brudził i to dość mocno. Polerowanie na nic się zdało.
Nie wiem jak w samochodach, ale ja w domu jakiś czas temu bawiłem sie w renowację skórzanych mebli. Narazie zrobiony fotel - nic nie brudzi ani się nie zdziera. Preparaty brałem od sprzedawcy z allegro o nicku Lachmans69 |
Autor: | zioolko [ 19.wrz.2011 15:13:18 ] |
Tytuł: | |
davidos88 napisał(a): slaid napisał(a): Ja zachwycony działaniem pasty bufalo pocisnąłem cały fotel i niestety brudził i to dość mocno. Polerowanie na nic się zdało. Nie wiem jak w samochodach, ale ja w domu jakiś czas temu bawiłem sie w renowację skórzanych mebli. Narazie zrobiony fotel - nic nie brudzi ani się nie zdziera. Preparaty brałem od sprzedawcy z allegro o nicku Lachmans69 Póki siedzi się spokojnie to nie brudzi, gorzej gdy ktoś zaczyna sie wiercić i siedzi w białych spodniach. Odnośnie zabawy z elektryką przydałby mi sie opis pinów we wtyczce grzania zadków w A8 i V8 - wtyczki się niestety różnią, a jak pisałem w ASO są już nie do dostania, najprościej chyba będzie ściągnąć wtyczkę ze starych foteli i założyć do recaro. Robi się powoli zimno z rana i przydałoby się przywrócić tą funkcję w fotelach. |
Autor: | dorzan [ 19.wrz.2011 16:15:41 ] |
Tytuł: | |
zioolko napisał(a): Jestem obecnie na etapie szukania w dobrej cenie przycisków memory wraz z rączką do V8. Jak nie znajdę, kupie przyciski memory od A8 + wiązkę (mam nadzieję, że z kupnem wiązki nie będzie takiego samego problemu jak z wiązką zasilającą do foteli).
Wydaje mi się, że przyciski memory z V8 i A8 tak samo sterują pamięcią fotela kierocy (fotel pasażera mam bez modułu memory) Jeżeli masz jakieś rozpiski pinów w kostce fotela i przyciskach, które są odpowiedzialne za memory (jest ich w sumie 8 na 10 w kostce) to prosiłbym o foto / rozpiskę. Temat elektrycznych pasów na chwilę obecną odkładam (może do niego wrócę, ale nie sądze - chyba że przetrzesz szlaki) Mam 1 przyciski memory i 3 wtyczki do nich - każda wtyczka mia inaczej rozmieszczone piny i inne kolory - więc zabawa nie kończy się na podpięciu. Opis pinów to częściowo jest taki jak tutaj - http://www.diakom.ru/CAR/Audi/1992/V8%2 ... /fig04.pdf chociaż kolory nie wszystkie zgadzają się. Strona kierowcy ma już pasy założone, ale jeszcze nie podpięte pod pamięć. |
Autor: | marek1989 [ 20.wrz.2011 18:15:17 ] |
Tytuł: | |
Witam i od razu przepraszam ze nie z tej beczki gdyż mam takie pytanie odnośnie foteli kubełkowych w a4 b6 Wiecie może czy airbag spasuje do kubełkowych ze zwykłych foteli z a4 b6 ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |