.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[V8] dane jednostki 3.6 biturbo DTM https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=114042 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | audiV8q [ 10.lis.2011 21:54:44 ] |
Tytuł: | [V8] dane jednostki 3.6 biturbo DTM |
Czy ktoś posiada jakieś skany z gazet albo inne żródła wiarygodnych informacji o danych technicznych tego silnika. Będe wdzięczny za każde info edit: 2gie pytanie... ile momentu obrotowego wytrzyma seryjna skrzynia z 3.6 5spd? |
Autor: | zioolko [ 12.lis.2011 14:57:37 ] |
Tytuł: | Re: [V8] dane jednostki 3.6 biturbo DTM |
audiV8q napisał(a): Czy ktoś posiada jakieś skany z gazet albo inne żródła wiarygodnych informacji o danych technicznych tego silnika. Będe wdzięczny za każde info
edit: 2gie pytanie... ile momentu obrotowego wytrzyma seryjna skrzynia z 3.6 5spd? Z tego co się orientuje to ten silnik to zakuty był, inne były głowice, wtryski, etc. Jak chcesz iść w tuning 3.6 to kup eatona M90 + wtryski S8 i przerób kolektor dolotowy na wzór tego co robią w PES tuning. Jak się poważnie za to zabierzesz i będziesz zbierał graty (m.in. wydajniejsza pompa, regulator ciśnienia paliwa), wiedzę i znajdziesz kogoś kto to ogranie to się mogę podłączyć do tematu. Z eatonem wyjdzie taniej i bezpieczniej niż bawienie się w biturbo w niezakutym silniku. Żeby robota miała ręce i nogi i nie trzeba było bawić się w nieskończoną liczbę flansz, mocowań, etc. fajnie byłoby mieć zaprzyjaźnionego metalurga, coby sporządził formę i odlew customowoego kolektora dolotowego pod eatona. O ile się nie myle był na forum link do V8, bodajże nawet to 3.6 było (albo 3.6 ze swapem na 4.2 ABH) z eatonem, przerobionym na RWD. Koleś się w DE, albo Niderlandach bawi w drfitng. Jak poszukasz w sieci są fajne zdjęcia komory silnika, widać gdzie przepływka poszła, jak jest wszystko porobione, jak idą paski. Według mnie to ta piątka do 400 Nm + starczy, ale jak tam chcesz wydmuchać z 500 tymi turbinami to się pewnikiem rozsypie. |
Autor: | audiV8q [ 12.lis.2011 16:06:32 ] |
Tytuł: | |
kompresor mechaniczny hmmm to też jakaś opcja ale suma sumarum opcja z turbosprężarkami jest lepsza i bardziej rozwojowa... Tym bardziej, że napewno nie zamierzam tego robić na nie zakutym motorze. W każdym razie jestem na etapie kompletowania części..narazie muszę wyliczyć zapotrzebowanie na powietrze silnika i wtedy dobrać odpowiednie turbosprężarki - nie celuję w osiąganie potężnych mocy...myślę, że 380-400 koni mi starczy i zachowam przy tym w miarę optymalną charakterystykę krzywej momentu obrotowego względem obrotów silnika. co do flansz itp itd to nie przeraża mnie to zupełnie, a wręcz wole robić to sam, niż kupować gotowe graty za 2 tygodnie powinienem mieć w domu zapasowe 3.6 więc zaczne rozbierać i przygotowywać dół silnika aha, czy fabryczne głowice 3.6 są takie same jak 4.2? średnica zaworów, kształ kanałów, komora spalania? Aha co do skrzynii to tylko 400nm? fabryczne 3.6 ma 366nm chyba....to nie dobrze bo skrzynie już zakupiłem |
Autor: | darekwawa [ 17.lis.2011 16:39:54 ] |
Tytuł: | |
Jesteś pewny, że to było biturbo? Wydaje mi się, że jednak wolnossak, bo chyba od 1990 turbo w DTM było zakazane. Jedyne co wiem, że odróżniało ten silnik od zwykłego to płaski wał (od roku 1992, za co zresztą musieli się wycofać) i sucha miska. To drugie będzie Ciebie kosztować >10 kpln, to pierwsze to nie wiem ile, bo musiałbyś znaleźć kogoś, kto od podstaw to zrobi. Pewnie w okolicach tej miski wyjdzie. Potem custom głowice, dolot i wydech i po strojeniu może uda się przebić 100KM z litra Taniej będzie jednak doładować dziadka Co do skrzyni to w V8 masz chyba dość szeroki tunel - nie wpasujesz tam manuala 6spd np z S4B5? Znoszą naprawdę wiele. |
Autor: | audiV8q [ 17.lis.2011 17:13:19 ] |
Tytuł: | |
tak mi się obiło o uszy..ale rozsądniej będzie po prostu to doładować niż rzezbić replikę tego silnika jak napisałeś. Także idę w biturbo, na razie mam sillnik rozbieram go powoli, po pomiarach zdecyduję co dalej tak naprawdę. Napewno będe musiał odprężyc motor więc będe szukać tłoków..słyszałem, że od 2.2 turbo maja taką samą średnice (81mm) teoretycznie dało by rade zakuc cały silnik ale to juz koszta...JE PISTONS mi zrobi customowe tłoki za 2000 dolarów, nie chce wiedzieć na razie ile wał i korby co do skrzyni to już kupiłem ta 5 biegów...na razie muszę ją i tak wsadzić bo mi automat pada |
Autor: | darekwawa [ 17.lis.2011 17:49:06 ] |
Tytuł: | |
Z tego, co pamiętam to 3.6 V8 jest podobny tłokami i korbami do starego 1.8 a więc i z 2.2 t może podejdą. 81 średnica, 86,4 skok. 500 niutonometrów to nawet seryjne V8 powinny znieść, to przecież tylko 62,5 NM z cylindra. Korba i tłok z 2.2t bezproblemowo obsłużą więcej. Co do wału to sie nie wypowiem, ale też nie sądzę, aby się poddał. Audi zwykło robić naprawdę solidne wały korbowe. Skrzynia i sprzęgło to też umowna sprawa. Wszystko zależy od zestrojenia i traktowania. To musi być biturbo/turbo? Kompresor daje liniowy przyrost doładowania i nie obciąża tak mocno układu korbowego jak turbo. Łatwiej wysterować, ciut mniej modyfikacji potrzebne. |
Autor: | Papel [ 17.lis.2011 20:47:32 ] |
Tytuł: | |
z tego co wiem to 3.6 v8 to "połączone" silniki 1.8 z golfa II GTI więc tłoki powinny pasować. Sprawdź ten trop to kute tłoki powinny Cię mniej kosztować |
Autor: | audiV8q [ 17.lis.2011 22:25:06 ] |
Tytuł: | |
sprawdzę trop z 1.8 i 2.2t - dzieki Czy musi być turbodoładowanie? w sumie nie musi ale z uwagi na to, że do tej pory budowałem same silniki z kompresorami (amerykańskie chevy V8) to teraz chciałbym turbosprężarki..zdaję sobie sprawę z wiekszych kosztów nie tylko budowy a też zestrojenia potem ale cóż, coś za coś silnik z turbosprężarkami ma większą sprawność oraz przy odpowiednim dobraniu turbosprężarek będzie miał większe możliwości... pytanie kolejne - potrzebuje mapy turbosprężarek stosowanych w popularnych autach...jest jakaś strona z takimi informacjami? Potrzebuje tego do ich doboru. Planuje coś dobrać z jakiegoś auta popularnego żeby potem w razie awarii nie szukać ze świecą turba |
Autor: | darekwawa [ 18.lis.2011 15:30:49 ] |
Tytuł: | |
Chyba rozsądnie byloby dobrać coś od VAGowskich 1.8T 20V lub 2.7Bit, czyli KKK-K03 lub KKK-K04. Niestety jest ich sporo wersji, ale mapy spokojnie wygooglasz. P.S. Nie wiem czy sprawdzałeś, Czy nie taniej będzie kupić motor z RS6 C5. Wiem, że standardowo spięty z tiptronem, ale seryjnie ma co trzeba Ostatnio widziane przeze mnie ceny kompletów na swapa to 10-13 tysi. (silnik z pełnym osprzętem i skrzynia, wszystkie wiązki i komputery) Sam silnik z osprzętem wyrwiesz pewnie poniżej tego, dorzucasz jakiś SA i jedziesz |
Autor: | audiV8q [ 18.lis.2011 17:09:45 ] |
Tytuł: | |
mysle, że muszę poświęcić trochę czasu na rozeznanie się w różnych opcjach ale dziękuję za propozycję ad.1 widzę, że za 10tys się kupi nawet 5.2 FSI V10....tylko nawet jakbym to siła upchnał pod maską to nie wiem właśnie z jaką skrzynią to miałbym spiąć bo włozyc to można pewnie duzo ale żeby zrobić z tego bezawaryjne auto to drugie |
Autor: | audiV8q [ 19.lis.2011 10:09:05 ] |
Tytuł: | |
panowie mam jeszcze pytanie ile zniosą napędy quattro w V8? silnik to jedno a przeniesienie tego na asfalt to drugie. cholera dużo niewiadomych na razie ale nikt nie powiedział, że będzie łatwo panowie czy ktoś z etką może wkleić mi tutaj rozrysowany układ napędowy S8 5.2 FSI? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |