.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 09:51:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi S4 B8 V6T
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2009 10:54:21
Posty: 10
Chciałem zapytać o dość niespotykane rozwiązanie, przynajmniej w przypadku audi..
Nowy silnik 3.0 tfsi na kompresorze. 333hp/ 440Nm brzmi obiecująco.
Silniki turbo ogarniam, kompresor mniej.. Jak oceniacie potenciał tego motoru?
Z dołu się pięknie zbiera, a górą idzie pociągnąć czy już słabnie? Ktoś z Was na pewno latał G60 na kompresorze! Jak to się w ogóle zachowuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi S4 B8 V6T
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:32:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
cehade napisał(a):
Z dołu się pięknie zbiera, a górą idzie pociągnąć czy już słabnie? Ktoś z Was na pewno latał G60 na kompresorze! Jak to się w ogóle zachowuje?

Genialne porównanie, poprostu wspaniałe.
Kompresor nie ma tu nic do rzeczy, wszystko zależy od tego jak został silnik zestrojony. Nie zapominaj też, że ma zmienne fazy rozrządu valvetronic, co znowu pozwala zmienić charakterystykę silnika.
Potencjał, zapewne pod 400KM, a później zmiana kompresora.

EDIT:
masz wykres seryjnego silnika, odpowiedz sobie na pytanie czy jedzie z dołu, ze średnich czy z górnych:

Obrazek

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Ostatnio edytowano 17.kwi.2009 22:39:28 przez Simpson, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:36:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2009 10:54:21
Posty: 10
Zaznaczyłem wcześniej że nigdy nie miałem do czynienia z kompresorem.
Nie jestem takim znawcą tematu jak niektórzy z Was, stąd moje pytanie! Może i głupkowate ale wolałem zapytać niż nie wiedzieć wcale!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:39:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
cehade napisał(a):
Zaznaczyłem wcześniej że nigdy nie miałem do czynienia z kompresorem.
Nie jestem takim znawcą tematu jak niektórzy z Was, stąd moje pytanie! Może i głupkowate ale wolałem zapytać niż nie wiedzieć wcale!

Silniki z kompresorem mają to do siebie że zachowują się jak wolnossące jednostki, tyle że o większej pojemności. Charakterystyka zależy od tego jak został zestrojony, skonstruowany, jakie wałki itp. Jak w wolnossącym ;)
W przeciwieństwie do silników turbo-doładowanych powietrze jest wtłaczane pod ciśnieniem cały czas, a nie tylko podczas otwartej przepustnicy, więc podczas dodania gazu nie ma efektu "czekania na turbinke". *

*- nie dotyczy kompresorów ze sprzęgłem :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:43:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 22:19:18
Posty: 123
Lokalizacja: Silesia
no to chyba gorzej z żywotnoscią takiego kompresora niz w przypadku turbinki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:44:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
bogdansky napisał(a):
no to chyba gorzej z żywotnoscią takiego kompresora niz w przypadku turbinki?

Nie zapominaj że kompresor kręci się 5 razy wolniej niż wirnik turbiny.
max 20-25 tyś w kompresorze, przy 120-130 tyś obr wirnika turbo jednak robi róznice :):

Edit: edytowałem wartości obr kompresora. W S4 4 wirniki obracają się max 23 tyś/obr min.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Ostatnio edytowano 17.kwi.2009 22:47:35 przez Simpson, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:46:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2009 10:54:21
Posty: 10
Simpson napisał(a):
cehade napisał(a):
Zaznaczyłem wcześniej że nigdy nie miałem do czynienia z kompresorem.
Nie jestem takim znawcą tematu jak niektórzy z Was, stąd moje pytanie! Może i głupkowate ale wolałem zapytać niż nie wiedzieć wcale!

Silniki z kompresorem mają to do siebie że zachowują się jak wolnossące jednostki, tyle że o większej pojemności. Charakterystyka zależy od tego jak został zestrojony, skonstruowany, jakie wałki itp. Jak w wolnossącym ;)
W przeciwieństwie do silników turbo-doładowanych powietrze jest wtłaczane pod ciśnieniem cały czas, a nie tylko podczas otwartej przepustnicy, więc podczas dodania gazu nie ma efektu "czekania na turbinke". *

*- nie dotyczy kompresorów ze sprzęgłem :peace:


Widzę że wiedza na temat jest dość dobra! W związku z tym jeszcze jedno pytanie! Kompresor na górze słabnie, ale mamy maksymalną moc 333hp prawie przez 2000 obrotów (0d 5000 jak kompresor słabnie do 7000), czyli rozumiem że nie ma prawie żadnego spadku mocy.. Ciągnie od 3000 praktycznie pełną parą do końca??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2009 10:54:21
Posty: 10
żle trochę wytłumaczyłem ale na pewno wiesz o co mi chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:53:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
cehade napisał(a):
Kompresor na górze słabnie, ale mamy maksymalną moc 333hp prawie przez 2000 obrotów (0d 5000 jak kompresor słabnie do 7000), czyli rozumiem że nie ma prawie żadnego spadku mocy.. Ciągnie od 3000 praktycznie pełną parą do końca??

Nie do końca, wirnik kompresora wraz ze wzrostem obrotów silnika obraca się coraz szybciej, w związku z czym dostarcza stale podobne nadciśnienie. Z wykresu widać że już od 1,5 tyś obr jest dostępne 350Nm momentu, przy 2 tyś jest to już 400Nm, a powyżej 5.5 tyś nie spada jakoś drastycznie. Dzięki temu powinien bardzo ładnie przyśpieszać w całym zakresie obrotów.

PS. wybrałeś manualną czy 7biegowe S-tronic?

EDIT: odpowiadając na pytanie, baardzo ładnie ciągnąć powinien już od 2 tyś obr :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Ostatnio edytowano 17.kwi.2009 22:54:26 przez Simpson, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2009 10:54:21
Posty: 10
manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 23:00:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2009 10:54:21
Posty: 10
no to fajnie! za jakiś miesiąc powinna być to pozwolę sobie pochwalić się wrażeniami z jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 23:04:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
cehade napisał(a):
no to fajnie! za jakiś miesiąc powinna być to pozwolę sobie pochwalić się wrażeniami z jazdy.

Czekamy :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: