.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

swap silnika do V8 D11
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=115825
Strona 1 z 2

Autor:  audiV8q [ 16.lut.2012 13:49:40 ]
Tytuł:  swap silnika do V8 D11

Witam

Może dziwne pytanie ale nie mogę się zdecydować....postanowiłem włożyc zacny silnik do budy V8 D11. Nadwozie mam już przygotowane do włożenia czegoś ale na razie nie mogę się zdecydować co wybrać....drogą eliminacji wybrałem dwa silniki

- 4.2 biturbo 450km z Audi RS6 C5
- 5.2 FSI N/A 450km z Audi S8 D3

oba chciałbym połączyć z tiptroniciem

różnica w cenie jest na korzyść 4.2 (~10000 vs 13000) , reszta plusów to między innymi to, że doładowany silnik łatwiej trochę podkręcić i to, że ma 8 cylindrów a nie 10.
5.2 podobno ma problem z syfieniem kanałów poprzez odmę, cięższy będzie w podrasowaniu ewentualnym.

i to są moje wszystkie dane....pomijam robotę bo przy obu będzie jej po prostu w h** :)

Czy ma ktoś jakieś informację odnośnie tych silników? waga, wytrzymałość, bolączki itp itd żeby mi pomóc w wyborze?

będę wdzięczny...

Autor:  Bobo [ 16.lut.2012 14:00:42 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Nie wiem dokładnie jak wyglądają podłużnice i maglownica w V8, ale jeżeli tak jak w c4 to do V8 Bt musisz doliczyć customowe kolektory wydechowe i już cena Ci się wyrównuje z v10. Jednak jestem za v8. Na pewno będzie to łatwiej odpalić w tej budzie. Poza tym fsi mi nie leży :)

Autor:  Biedron [ 16.lut.2012 14:43:46 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

W tym przypadku pochwalam downsizing.... bierz 4.2BiT. Pewnie będzie też lżejszy więc będzie się lepiej prowadzić...

Autor:  Adamer [ 16.lut.2012 14:45:29 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

4.2BiT - łatwiej wsadzisz i łatwiej podkręcisz.

Autor:  zioolko [ 17.lut.2012 16:23:24 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Ja bym widział w takim zestawieniu manual. Będzie prościej i taniej. Kwestia znalezienia odpowiednio wytrzymałej skrzyni.

p.s.

ukradłeś mój pomysł
p.s.2
jeszcze prościej i taniej będzie wziąć silnik ze skrzynią z s8 d2 manual + kompresor z pes tuning.

Autor:  Leo [ 17.lut.2012 16:24:42 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

ja bym wsadził 2.2T 20v :D ale ja jestem zboczony :D :D :D

Autor:  hubos21 [ 17.lut.2012 17:30:55 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Leo napisał(a):
ja bym wsadził 2.2T 20v :D ale ja jestem zboczony :D :D :D


gdzieś już takie coś robili ale chyba nie skończyli, jakiś projekt był chyba na wschodzie

Autor:  zioolko [ 17.lut.2012 17:35:08 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

jest jeszcze jeden plus włożenia silnika v8 - nie będzie problemów przy przeglądzie

Autor:  KORU [ 17.lut.2012 18:50:05 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Moim zdaniem bierz 4.2 biturbo 450km z Audi RS6 C5. Mniejsze koszta bedą. ;) Na Racingforum powstaje projekt Audi RS4 b5 Sedan z silnikiem 5.0 V10 TFSI. Silnik już siedzi w budzie. Cos tam jeszcze grzebią z kablami i składają całą resztę. Bedzie dopiero latać bo moc bedzie jeszcze podniesiona hyhy.

-> http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... &start=660
Update strona 30

Autor:  zegar [ 17.lut.2012 18:54:03 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Mozesz podeslac linka? z ciekawosci poczytam

Autor:  hubos21 [ 17.lut.2012 18:56:47 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

KORU napisał(a):
Moim zdaniem bierz 4.2 biturbo 450km z Audi RS6 C5. Mniejsze koszta bedą. ;) Na Racingforum powstaje projekt Audi RS4 b5 Sedan z silnikiem 5.0 V10 TFSI. Silnik już siedzi w budzie. Cos tam jeszcze grzebią z kablami i składają całą resztę. Bedzie latać hyhy.


to jest praktycznie budowa auta od podstaw a nie SWAP, silnik siedzi ale ile rzeźby było, cięcia spawanie

Autor:  KORU [ 17.lut.2012 19:03:31 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Tak wiem, a co w Audi V8 bedzie to tylko Plug & Play ? włoży sie tylko sam silnik i maskę mozna już zamknąć ? napewno nie. :!:

PS. Wiedziałem że Leo poda taką konfigurację. :D

Autor:  hubos21 [ 17.lut.2012 19:17:49 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

na pewno wkładając 4.2 nie będzie musiał ruszać wnętrza, spawać nowego tunelu, przesuwać pedałów, kierownicy, foteli czy dawać chłodnicy do bagażnika

Autor:  matysss [ 17.lut.2012 19:54:02 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

4.2BT i ewentualnie skrzynie z S6 C5

Autor:  Olorin [ 19.lut.2012 23:23:59 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Skrzynia z S6 nie podchodzi do bloku silnika RS6. Nawet gdyby, to i tak problem z elektroniką będzie.

Autor:  Yasiek [ 19.lut.2012 23:37:13 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

FSI się syfią i nie trzymają mocy... :/
Wkładaj 4,2 BiT :peace:

Autor:  2rafal7 [ 21.lut.2012 20:15:03 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Olorin napisał(a):
Skrzynia z S6 nie podchodzi do bloku silnika RS6. Nawet gdyby, to i tak problem z elektroniką będzie.


w takim razie jaka manualną skrzynie wkłada MTM do RS6?

Autor:  Bobo [ 21.lut.2012 22:00:03 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

http://www.youtube.com/watch?v=tNGYSS_kxE4
http://www.rs6.com/showthread.php/22631 ... 6-with-01E

Wszystko się da.

Autor:  Olorin [ 21.lut.2012 22:23:16 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

2rafal7 napisał(a):
Olorin napisał(a):
Skrzynia z S6 nie podchodzi do bloku silnika RS6. Nawet gdyby, to i tak problem z elektroniką będzie.


w takim razie jaka manualną skrzynie wkłada MTM do RS6?


MTM "przełożyło" bloki. Tak na prawdę auto nazywało się MTM Rs6 Clubsport i było S6 przedliftową z silnikiem rs6 w bloku S6. Założona klata i na maksa odelżony około 1.4T.

Bobo napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=tNGYSS_kxE4
http://www.rs6.com/showthread.php/22631 ... 6-with-01E

Wszystko się da.


Oczywiście, że się da tu akurat jest "przejścówka", są inne metody np:. przykręcenie skrzyni na 7 śrób, ale zawsze jest jakieś ale ...

Po pierwsze jest to kosztowne, po drugie do tej pory Steve nie ogarął elektroniki. Podstawowe sprawy to systemy kontroli trakcji i "wiszące" wolne obroty na około 1,4K rpm. Sterownik przy automacie podtrzymuje obroty. Z tego co wiem MTM ogarnął temat obrotów ale nie bawił się w pozostałe systemy. Nie wiem jak MRC który również zrobił manuala w rs6. Z tego co wiem zrobił to jeszcze Sportec.

Ogólnie temat przerabiałem jakiś czas temu, jest dosyć złożony i nie prosty w ogarnięciu w naszych warunkach. Kosztowo przewyższa wartość RS6 bez gwarancji na awaryjość na przyzwoitym poziomie. Poza tym ciekawe jak długo pożyje skrzynia manualna (01E) z tym silnikiem.

Edit: Zapomniałem jeszcze dodać, że buda C5 występowała ze skrzynią manualną 01E i silnikiem v8 (S6 przedliftowe) więc takie tematy jak: półosie, dyfer, wał, pompa, pedały, cały montaż skrzyni itp. jest skąd wziąć i podchodzi bez kombinowania jak jest w przypadku V8?

Autor:  Bobo [ 22.lut.2012 00:27:55 ]
Tytuł:  Re: swap silnika do V8 D11

Elektronika według mnie to akurat nie, aż taki problem. Myślę, że któryś z Tunerów jak by chciał i posiedział nad tym dłużej to by dopasował soft by współpracował z manualną skrzynią. Jeżeli jednak by się nie dało to zawsze można wystroić na jakimś SA. Kontrolą trakcji bym sobie głowy nie zaprzątał akurat. Co do półosi, mostu wału itd tak źle nie powinno być. Wał i półosie zawsze można zrobić na zamówienie, a i mocowania skrzyni i dyferencjału jakieś customowe bez problemu można dorobić. Nie takie rzeczy ludzie robili. Co do samej skrzynie wytrzyma do momentu, aż nie padnie. Też nie takie auta, nie z takimi mocami latają na maualu (porobione s4 b5 s4 c4 s6 c4 s2 rs2 wszystko na 500+) i jakoś to jeździ, oczywiście nie ma nic wiecznego i przy takich tematach trzeba się liczyć, że czasem coś klęknie, ale chyba autor tematu bierze to pod uwagę.

Tak w ogóle to gdzie się autor podział ? :galy:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/