.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=120608
Strona 1 z 1

Autor:  urabus [ 07.gru.2012 18:55:37 ]
Tytuł:  audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

witam jestem nowy na forum szukam audi do zabawy na torze jakie jest wasze zdanie co jest lepsze do latania bokiem a4 z torsenem czy a3 z haldexem może to głupie pytanie ale zaczynam przygode z audi i jestem w tym temacie zielony proszę o pomoc w zakupie odpowiedniego audi zależy mi tylko na quattro pozdrawiam i dziękuje za podpowiedz :mikolaj:

Autor:  zgredek27 [ 07.gru.2012 23:20:53 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

Jeśli zależy Ci na quattro to torsen, quattro na haldexie to takie quattro tylko z nazwy. Jakie A4 i A3? Bo to dość istotne.

PS. przywitaj się w odpowiednim temacie.

Autor:  urabus [ 08.gru.2012 06:27:52 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

zgredek27 ja potrzebuje auto na tor do ścigania i zabawy myślałem o modelu a4 2,8 z lat 95-2001 tylko nie daje mi spokoju to eds które wyhamowuje koło abs i słychać jakieś zgrzyty to przeczytałem ale jeszcze nie testowałem , a co myślisz o audi 80 coupe quattro 2,8 znalazłem na alegro w małopolsce za 12500 zł z 91 roku ja jestem z Brzeska Okocim gdzie można kogoś spotkać w Krakowie co ogarnia temat quattro,albo kiedy się spotykacie pozdrawiam

Autor:  Leo [ 08.gru.2012 09:02:02 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

w Krakowie to quattro serwis, jedź do nich to Ci światopogląd naprostują w tej sprawie ;)

Autor:  Zagor [ 08.gru.2012 09:38:57 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

Jeśli A4, to z 1.8T, V6 ma ciężki ryj i będzie płuło przodem jak diabli :(
EDS byc musi, inaczej auto będzie miało napęd na 2 koła :(, to on odpowiada za rozłożenie napędu na koła osi.

Autor:  martab99 [ 08.gru.2012 12:12:13 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

Wszystko jak powyżej z tą uwagę, że... praktycznie żadne Audi bez kosztownych adaptacji i modyfikacji tak na prawdę nie nadaje się na tor :peace:

Seryjnie wszystkie te auta ważą prawie 1500 kg, a to skutecznie kastruje zarówno możliwości jak i fun. Wiadomo, możesz wybebeszyć auto do zera, ale dalej będzie cięższe od seryjnej Imprezy GT (którą nota bene w solidnym,"torowym" stanie spokojnie kupisz już za 15k). W zasadzie jedynym plusem jaki bym widział w zastosowaniu Audi do takich zabaw jest trwałość napędu ;)

Jak wyżej, o V6 zapomnij bo silnik zdecydowanie za ciężki do takich zabaw. Jak musi być Audi, poszukaj A4 1.8T quattro (torsen, czyli stały napęd bez żadnej elektroniki). Dłubnięte na jakieś 200 km/300+ Nm trochę frajdy pewnie przyniesie :peace:

Autor:  Zagor [ 08.gru.2012 16:31:45 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

Skoro to wózek na tor, to można wyjąć te wszystkie zbędne elementy (klima, fotele, kanapa, wygłuszenia, zostawić, budę, silnik, napędy i to co konieczne aby te trzy elementy działały, wstawić jakie Sparco, czy cokolwiek innego do siedzenia, a jak się pozbędzie tego całego szpeju, to się okaże, że ~200KM robi robotę, w autku, co waży 1100, bo myślę, że ~400kg spadnie.

Autor:  urabus [ 08.gru.2012 17:35:10 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

dzięki za podpowiedz widziałem na torze w szczurowej jak latało bokami a4 2.8 na czas równo z subaru gt ,chcę kupić audi bo subaru już miałem i lecą panewki,skrzynie,

Autor:  speco [ 08.gru.2012 19:05:08 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

Widziałem jak na torze Viper, mam nadzieję, że nie pomyliłem nicka, pędzał białą 80 z 4.2 na pokładzie.



Autor:  stawsz [ 09.gru.2012 15:30:17 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

Zagor napisał(a):
Skoro to wózek na tor, to można wyjąć te wszystkie zbędne elementy (klima, fotele, kanapa, wygłuszenia, zostawić, budę, silnik, napędy i to co konieczne aby te trzy elementy działały, wstawić jakie Sparco, czy cokolwiek innego do siedzenia, a jak się pozbędzie tego całego szpeju, to się okaże, że ~200KM robi robotę, w autku, co waży 1100, bo myślę, że ~400kg spadnie.


400 to by spadło jak bys wyrzucił jeszcze silnik i skrzynie :D po wybebeszeniu auta waga jest lzejsza o 80-100 Kg po wymianie drzwi na te włukien węglowych w ilosci 2 szt dodatkowo ok 30 Kg po zastapieniu szyb na te z plexiglasu ok 20 -30 Kg, po wymianie zbiornika paliwa na miniejszy i lzejszy dodatkowo ok 10KG i to jest maks - po wrzyceniu klatki bezpieczenistwa dorzucamy do masy jakies 30- 60 Kg w zależności od klasy klatki wiec w najlepszym razie po montarzu klatki mamy auto lzejsze od fabrycznego ok 150 Kg i to wszystko

szukaj kolego subaru , bardziej rozwojowe lub lacera evo nawet starego

Autor:  Leo [ 09.gru.2012 16:35:15 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

ze subaru to trochę przesadziłeś, ale lanser jak najbardziej.

Autor:  zgredek27 [ 10.gru.2012 16:11:50 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

Z ciekawosci, co z subaru nie tak?

Autor:  martab99 [ 10.gru.2012 16:18:08 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

Obracające się panewki i słabiutke seryjne skrzynie ;)
Panewki trzeba liczyć raz na 100k km, skrzynie- w zależności od fantazji :D Ale wtedy przy zmianie skrzyni wystarczy wsadzić JDM-ową (względnie STI, ale to droga zabawa) i problem znika :P

Autor:  urabus [ 11.gru.2012 07:31:51 ]
Tytuł:  Re: audi a4,a3 co lepsze na tor haldex czy torsen

panewki masz racje ,skrzynia też nie wytrzymuje, a żeby założyć skrzynie od type r ,sti to trzeba wymienić skrzynie dyfer półosie koszt około 6-8 tysięcy jeszcze zakuć silnik 12tyś i jest niezła suma

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/