.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A3 AHF 110PS Podniesienie mocy https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=122475 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | suli91 [ 26.mar.2013 15:08:02 ] |
Tytuł: | A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
Witam Myślałem ostatnio nad podniesieniem mocy mojej seryjnej AHF, patrzyłem na oferty chipowania i dużo ofert było na podniesienie mocy na jakieś 130 KM. Skłaniałbym się raczej ku większej mocy i modyfikacjach mechanicznych. W planach miałbym wymianę turbo na takie od ARL albo AWX (nie wiem co dokładnie dobrze podejdzie) i do tego wymiana coolera na jakiś wydajniejszy również z mocniejszych silników. Do tego napisana konkretna mapa i strojenie pod nowe podzespoły.. I teraz moje zapytanie: co o tym sądzicie i czy osiągnięcie mocy ok 150KM mogłoby się obyć bez wymiany reszty części: 216-stek, pompy, customowego ic, sprzęgła itd, przy założeniu, że auto jest zdrowe? Również byłbym ciekawy ile momentu dałoby radę wyciągnąć na takiej przeróbce? Pozdrawiam |
Autor: | majkel1615 [ 26.mar.2013 15:10:26 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
Pab_lo napisał(a): Macie troche fachowej wiedzy
Jak wiadomo silnik 1,9 czy to na pompie czy na pompowtryskach jest łatwy w tunnigu, co pewien czas ktos pyta sie co za ile i ile będzie. Postanowiłem zgromadzic informacje w jednym wątku. Decydujac sie na tunnig diesla pamietajcie BOX to ZŁO Silniki VP Silniki AFN/AVG w przypadku AHU/1Z jest nieco inaczej na poczatku, trzeba przerobić turbo na wersje z VNT wysterowac układ podcisnien i zmienić kompa na 16bit. Osiągnięte wyniki są zalezne od stanu motorowni Więc można to podzielić na poszczególne etapy Seryjny AFN 0-100 robi w 11,5-12s, Q +1s Etap 1 - program - wyciecie kata Wynik - 135-140km 300-320nm Przyrost - 25-35km 30% Koszt - 700-1200zł Przyspieszenie 0/100 - 9,5-10s urywa ok 2s od serii Przykładowy wykres http://images48.fotosik.pl/85/986d9a6f4ba02bb9m.jpg Etap 2 - zmiana turbo na AWX - program - wyciecie kata Wynik - 140-150km 325nm Przyrost - max 40km Przyspieszenie - 9s koszt - 2tys przy załozeniu że soft kosztuje 1200zł, turbo uzywka 600-700zł Przykładowy wykres http://images35.fotosik.pl/69/72b9d3b7c7e44826m.jpg Etap 2.1 - zmiana turbo na AWX - wtryski 216(bosio lub Bosch) - FMIC - program - wyciecie kata - zmiana sprzęgła np AWX http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-74/all-...ml#post3041153 Wynik 150-160km max 350nm Przyrost - 40-50km Przyśpieszenie 8,5-9s Koszt -3-3,5tys na bide + 500 za sprzegło program - 1200/turbo - 700/FMIC-800/wtryski- 1000 Przykładowy wykres http://s1.postimage.org/4kz7mar4r/IMG_0751.jpg Etap 2,2 - turbo BRD - wtryski 216(bosio lub Bosch) - FMIC - wyciecie kata - program - zmiana sprzegła Wynik 155-170km Przyrost - max 60km Przyspieszenie - 8s (wysokie 7 do zrobienia) Koszt - ~5tys turbo - 1200/wtryski - 1000/FMIC - 800/program - 1200/sprzegło - 500 ewentualnie koło dwumasowe 1000 Przykładowy wykres http://img9.imageshack.us/img9/8076/dscn2466mi.th.jpg Etap 2,3 to samo co poprzedni tylko wtryski 230 dziesietne sekundy urwie w przyspieszeniu, koszt wiekszy zakupu wtrysków 1100zł no wiec finalnie ~5tys Przykładowy wykres http://img688.imageshack.us/img688/4834/wykresx.th.jpg Etap2,4 - turbo hybryda/BRD - wtryski 216(bosio lub Bosch) - FMIC - mocniejsze sprzęgło - pompa 11mm - program Wynik - 160-175km 350-370nm Przyrost max 65km Przyspieszenie 7,5-8s Koszt- 5-6tys+ 1tys za dwumas turbo - 1200/wtryski - 1000/FMIC - 800/sprzęgło - 500/pompa(samoróba/używka/przeróbka regeneracja) - 500-1500/ program - 1200 Przykładowy wykres http://img51.imageshack.us/img51/2369/kowimod.th.jpg Etap3 - turbo hybryda- BRD - wtryski 230 - pompa 11mm - FMIC - sprzęgło wzmocnione - program Wynik 175-190km Przyśpieszenie 7-7,5s Przyrost - 80km Koszt 6,5tys +1tys dwumas turbo - 1200/wtryski - 1100/FMIC - 800/pompa - 500~1500/sprzegło wzmocnione - 700/program-1200 Przykładowy wykres http://s14.postimage.org/qv0frll19/wykresik_185_377.jpg Etap 4 - Pompa 11mm - Turbo BRD - Wtryski 260 - Mapsensor 2bar - FMIC - program - wzmocnione sprzegło Wynik 190-200 400-420nm Przyrost - 90km Przyspieszenie ponizej 7s spokojnie Koszt - 6-7tys turbo BRD - 1200/ wtryski - 1600/FMIC - 1000(większy)/mapsensor + orurowanie - 500/sprzegło - 700~1000/ program - 1200 Przykładowy wykres http://img510.imageshack.us/img510/2...safn202.th.jpg Etap 4,1 - pompa wtryskowa 11 - 230-tki - GTB17vk + DP 2,5, wycięty kat(turbo 2,7TDI garret) - FMIC - dolot + kolektor dolotowy AWX - wzmocnione sprzęgło - wałek SDI z oznaczeniem 38E - kilka drobiazgów z ARL - map, chłodniczka oleju - wskaźniki AG EGT,Boost, temperatura oliwy Wynik: 205-220km http://s8.postimage.org/vk1qoacxt/15...66988878_n.jpg Etap 5 Wynik 240-260km - 460nm - słupek silnika po kompleksowej przeróbce wzmacniajacej min dół od ARL góra z ASV - Turbo GT2260V z kolektorem customowym - FMIC z orurowaniem - wydech 2.5c" z DP 3" - pompa wtryskowa tzw. "11tka" z dodatkowymi zmianami - wtryskiwacze z koncówkami Fratelli Bosio Race 0,260 - sportowy filtr powietrza - duzy MAP-sensor - mocne sprzegło z kołem jednomasowym Przyspieszenie: 90% aut objeżdzasz na ulicy Koszt ponad 10tys Przykładowy wykres MR-MOTORS - chiptuning / kompleksowe modyfikacje programowe oraz mechaniczne / warsztat samochodowy / Od etapu 2 należało by dodatkowo doliczyc - zmiana wężyków podcisnienia - koszty max 50zł - zmiana hamulców na 312 (jarzma od 60zł/szt) tarcze i klocki koszt - 400zł Od czeego szukać Golf IV 1.8T 180 AUQ / 2.3 170KM AQN / 2.8 204KM AQP AUE BDE A3 1.8T 180KM AJQ APP ARY AUQ S3 209KM AMK / APY BAM Leon 1.8T 180KM APP AUQ / 209KM AMK / 225KM BAM / 2.8 AUE New Beetle 1.8T 180KM AWP BNU / 2.3 170KM AQN Toledo 1.8 T APP AUQ / 2.3 170KM AQN Octavia RS 1.8T 180KM AUQ / Superb 2.8 193KM AMX / 2.5 TDI 155KM AYM / 163KM BDG A6 C5 2.5 TDI 180KM AKE BAU BDH do 2002r. Passat 2.5 TDI 180KM AKE BAU BDH TT 8N 1.8T 150KM AUM / 163KM BVP / 180KM AJQ APP ARY AUQ / 190KM BVR / 224KM APX BAM / 240KM BFV - zmiana kolektora ssącego na AWX - koszt 50-150zł w tym flansza do usunięcia EGR - uszczelki pierdołki i inne srubki dzikie weże - max 150zł - wskaznik doładowania - map sensor 2barowy - 90zł końcówka numeru 051C - dolot pełny z kwasiaka pod map - 300-700zł - rozrząd - 700-1200zł - dwumas bądź jednomas - komputer w przypadku silników z kompem 8bitowym (1Z) SILNIK 1.9 AHH Modzi sie tak samo jak AFN/AVG z tym że na starcie jest w lepszej sytuacji, ponieważ seryjnie ma pompe 11mm, ale wtryski bardzo słabe, zmieniajac wtryski na te od AFNa, wyniki wychodzi 145-150km z wtryskami 216 auto moze osiagnac nawet 170-180km przy zmianie turbo na AWX/BRD i dołozeniu FMIC Do wszystkiego trzeba doliczyć robocizne, wiec tunning TDI jest drogi ale przyrost jest adekwatny do wydanych pieniedzy. jesli ktos posiada 1,9 TDI AHU i chce robić moce rzedu 170-180km to naprawde niech przemysli swap silnika na PD 130km, kasa ta sama a baza do modzenia lepsza. Zamiast FMIC mozna zamontować IC od Alfy 2,0, jest wiekszy od seryjnego, po drobnych przeróbkach pasuje w fabryczne miejsce. Nie myślcie że sama zmiana IC coś da, taki zabieg poprawia chłodzenie, normuje posiadana moc, nie daje przyrostu, lecz również pozwala na rozwiniecie wiekszej mocy na załozonych gratach Seryjny cooler jest w pewnym momencie ogranicznikiem :gwizdanie: Niektórzy pewnie by taniej zrobili, ale ja biore pod uwage rezacza który nie ma dojscia do tańszych czesci, nie zna sie z tunerem, nie oszczedza na pierdołach tak jak to Armi ujął, tylko robi tak by było dobrze Cytat Zamieszczone przez armistead Ja zakładam, że wszystko robi się z głową. I jeśli te 230KM wymaga zmiany dołu silnika to trzeba go zmienić. Dobrze wiesz, że jeśli ktoś się decyduje na modyfikacje mechaniczne to musi zdawać sobie sprawę, że tu nie ma miejsca na oszczędności. Każda pseudo oszczędność prawdopodobnie wyjdzie bokiem. Bałbym się jechać w daleką trasę "grubo modząc po taniości": - ee tam sprzegła zmieniać nie trzeba - po co mi fmic? - syntetyk? pf szkoda $$, zmieniać olej co 10k km? dobre - strojenie? nieee kupię chipa z allegro - samochód nie jedzie jak seria - trzeba zrobić chipa - pompa umiera - zrobimy chipa - zbliża się wymiana rozrządu - szkoda kasy, wymienię tylko pasek etc etc etc Wiadomo mozna sobie FMIC uklepać za 200zł, ale to jest DRUCIARSTWO, nie trzeba spawac dolotu mozna kupic pare starych węży gumowych komplet opasek sklepać tak by tylko działało, ALE PO CO? skoro niebawem trzeba będzie tam zajrzeć ponownie, mozna zrobic program za 300zł i taniej bo kolega ogarnia, tylko pytanie na ile ogarnia, póxniej wychodza kwiatki typu przeładowanie, telepanie dwumasem, skaczaca dawka paliwa, najtańsze wtryski z chin, czyli ciagle remonty, a silnik robiony tanim tunningiem jest ciezki dla normalnego mechanika do zdiagnozowania, ponieważ oni w tym zakresie mniej wiedzą i dziwuja po co to wszystko jest zrobione Każda zmiana w silniku wymaga korekty programu, jeżdzenie na wiekszych wtryskach bez korekty nawet seryjnego programu prowadzi do zpaieczenia turbo i łapania trybu awaryjnego. Sama zmiana turbiny bez korekty nie powoduje tego zjawiska lecz nie daje również odczuwalnych róznic w mocy auta, wiec kazda modyfikacja powinna być przestrojona Silniki PD AJM/ATJ Przyspieszenie w serii wynosi 10s Etap 1 - program - wywalenie kata Wynik 140-145km 340nm Przyspieszenie - 9s Koszt - 700-1200 przykładowy wykres http://img510.imageshack.us/img510/7...esrogal.th.jpg Etap 2 - zmiana turbiny na AWX - program - FMIC(na seryjnym IC to samo do uzyskania) Wynik 155-160km 370nm koszt - 2tys Przykładowy wykres http://images41.fotosik.pl/244/411c4eaa683756f0m.jpg Etap 2,1 - zmiana turbiny na AWX - zmiana popmpowtryskiwaczy na AL Etap 3 - zmiana turbiny na BRD - zmiana wtryskiwaczy na AL - FMIC - sprzegło Wynik 210km 400nm koszt - 5tys Przykładowy wykres http://img36.imageshack.us/img36/212...bfi1273.th.jpg Silniki AWX W serii 130km pozwala na przyspieszenie w okolicach 10s Etap1 - program Wynik: max 175km i 385nm Koszt: - 700-1200zł Przyśpieszenie - 8s Przykładowy wykres http://s2.postimage.org/9t5svogqd/a4_awx_mod.jpg Etap2 - turbo BRD - FMIC - program - brak EGR - DP - pompki seria Wynik: max 200km 400nm Koszt: 3,5tys zł Turbo BRD - 1200zł, FMIC-500:1500zł, program - 1200 przykładowy wykres http://s15.postimage.org/a9ttpuw93/wykres_alli.jpg Etap3 - turbo BRD - FMIC - pompowtryski AL - brak EGR - program - DP Wynik : max 210km 430nm Koszt: 6tys turbo BRD - 1200zł, FMIC-500:1500zł, program - 1200, wtryski nowe- 1400-2200(cena u cowboya za komplet) Przykładowy wykres http://images41.fotosik.pl/270/2ce912ad91436198m.jpg Etap 3.1 - turbo GT22 - FMIC - pompowtryski AL - brak EGR - program - DP - wzmocnione sprzęgło Wynik: max 230km 460nm Cena podobna do poprzedniej konfuguracji Przykładowy wykres http://images45.fotosik.pl/451/1f26848c1269dcd0m.jpg oferta pompowtryskiwaczy NOWE CENY ! Pompowtryski PD / Wtryski VP - 216 stki, Race 783... - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum Każda ingerencja w mechanikę wymaga korekty softu! Spalanie po modyfikacjach mechanicznych nie spadanie wzgledem tego co było w serii, wzrost spalania nie zrujnuje kieszeni! takze nie zdziwcie sie że spalanie bedzie na poziomie 6-8l Przyrost mocy jest przyrostem szacowanym (+/-). Pisząc ten watek przejrzałem naprawde sporo wykresów, podane przeze mnie moce nie są wyssane z palca, lecz podparte wykresami cenionych tunerów.Jesli ktoś twierdzi że da sie wiecej na takiej konfiguracji niech podeprze sie przynajmniej dwoma wykresami z róznych hamowni 2 innych projektów, |
Autor: | suli91 [ 26.mar.2013 15:17:07 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
Przeglądałem forum, ale na to nie trafiłem akurat. Dzięki i pozdrawiam! Z tym, że te wszystkie silniki które opisuje Pab_lo to są silniki a4/6. Czy to nie robi aby różnicy? |
Autor: | spanky [ 26.mar.2013 22:27:21 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
suli91 napisał(a): Witam Myślałem ostatnio nad podniesieniem mocy mojej seryjnej AHF, patrzyłem na oferty chipowania i dużo ofert było na podniesienie mocy na jakieś 130 KM. Skłaniałbym się raczej ku większej mocy i modyfikacjach mechanicznych. W planach miałbym wymianę turbo na takie od ARL albo AWX (nie wiem co dokładnie dobrze podejdzie) i do tego wymiana coolera na jakiś wydajniejszy również z mocniejszych silników. Do tego napisana konkretna mapa i strojenie pod nowe podzespoły.. I teraz moje zapytanie: co o tym sądzicie i czy osiągnięcie mocy ok 150KM mogłoby się obyć bez wymiany reszty części: 216-stek, pompy, customowego ic, sprzęgła itd, przy założeniu, że auto jest zdrowe? Również byłbym ciekawy ile momentu dałoby radę wyciągnąć na takiej przeróbce? Pozdrawiam do 170 PS i 360 Nm to zaloz wtryski 216-tki i turbo od ARL + FMIC ... jak chcesz moc okolo 150 PS to zrob sam program i bedziesz mial ~ 140 PS , wszytko powyzej to juz zmiany mechaniczne w aucie ... |
Autor: | majkel1615 [ 27.mar.2013 01:31:28 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
Hmm czy moje informacje o ułożeniu silników tzn że jest poprzecznie albo wzdłużnie były błędne? Dlatego post został skasowany ? sorki za ot. |
Autor: | suli91 [ 27.mar.2013 08:29:21 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
Dzięki spanky, a orientujesz się może ile kosztowałoby strojenie auta po tych modyfikacjach na 170ps (czy to wszystko indywidualne ustalenia)? I kogo ewentualnie mógłbyś polecić w ok. Wrocławia najlepiej? Opcja samego programu na starych gratach również wchodzi w grę.. |
Autor: | Kliku [ 29.mar.2013 12:03:25 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
We Wrocławiu z hamownia masz firme Ecu Projekt. |
Autor: | suli91 [ 29.mar.2013 21:36:22 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
Tyle że jest, to wiedziałem. Chodziło mi o polecenie/opinie osoby która u nich była.. Robiłeś coś u nich Kliku? Ew. czy ktoś z forum u nich coś modyfikował/wgrywał wirusa? Miałbym jeszcze zapytanie co do samej turbiny. Jak to jest z kompatybilnością? Np. miałbym dostęp do GT 1749VA od ASZ w dobrej cenie.. Musiałbym do niej załatwiać jakieś przejściówki czy coś takiego? A jak to jest z kolei w przypadku turbo od AWX/ARL? |
Autor: | kimboax [ 22.lip.2013 00:56:45 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
Witam! Zakupiłem całkiem przypadkowo Audi a3 1.9tdi 110km 98rok. Jako, że był to zakup przypadkowy bo wcześniej planowałem BMW 320D to oczywiście postanowiłem coś przy niej pomodzić.. ![]() Mam pytanie interesuje mnie dojście do etapu 2.2 - Czy muszę wszystko na raz kupować i montować na koniec kończąc programem czy też mogę po woli dokupywać graty ? - Jeśli można powoli dokupując graty to od czego najlepiej zacząć i co kupować następne ? Oczywiście dziękuje za odpowiedź |
Autor: | spanky [ 22.lip.2013 10:20:58 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
kimboax napisał(a): Witam! Zakupiłem całkiem przypadkowo Audi a3 1.9tdi 110km 98rok. Jako, że był to zakup przypadkowy bo wcześniej planowałem BMW 320D to oczywiście postanowiłem coś przy niej pomodzić.. ![]() Mam pytanie interesuje mnie dojście do etapu 2.2 - Czy muszę wszystko na raz kupować i montować na koniec kończąc programem czy też mogę po woli dokupywać graty ? - Jeśli można powoli dokupując graty to od czego najlepiej zacząć i co kupować następne ? Oczywiście dziękuje za odpowiedź najlepiej zrobić kompleksowo, choć można montować graty po kolei bez strojenia [auto moze gorzej jezdzic , poddymiac itp] ale zeby kompletowanie gratów nie przeciagalo sie w nieskończoność ... |
Autor: | kimboax [ 22.lip.2013 21:04:47 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
A jeszcze jeden pomysł przeszedł mi przez głowę ![]() Czy da się wmontować napęd quattro do zwykłej a3 ? Jeśli tak to czy są to duże koszta ? |
Autor: | przemik [ 23.lip.2013 08:36:06 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
kompletnie nieopłacalny zabieg.... |
Autor: | spanky [ 23.lip.2013 10:32:35 ] |
Tytuł: | Re: A3 AHF 110PS Podniesienie mocy |
kimboax napisał(a): A jeszcze jeden pomysł przeszedł mi przez głowę ![]() Czy da się wmontować napęd quattro do zwykłej a3 ? Jeśli tak to czy są to duże koszta ? nie quattro , tylko haldex ... i generalnie temat sobie odpusc ... ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |