.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=122905
Strona 1 z 2

Autor:  Matrim75 [ 21.kwi.2013 22:04:58 ]
Tytuł:  CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Witam Wszystkich Forumowiczów :)

Postanowiłem się wypowiedzieć, bo uważam, że zbyt mało, informacji jest w sieci (prawie żadnej, albo błędne) w tym temacie, dość specyficznym i przecież nierzadko występującym.
Nie jestem, co prawda żadnym specjalistą w dziedzinie, tylko normalnym, zwykłym użytkownikiem samochodu, który chciał podwyższyć parametry, osiągi swojego auta, a także obniżyć spalanie. W samochodach od rocznika 2003, spotykane są pompy wtryskowe VP44, które mają elektroniczne i mechaniczne (nastawnik) blokady powodujące niemożność wykonania podwyższenia mocy i momentu obrotowego w znaczący sposób.
Ale może zacznę od początku...
W 2007 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem A6 2.5TDI Quattro z roku `04 kod silnika BDH.
Po około roku, przyzwyczaiłem się do osiągów i zapragnąłem mieć lepsze osiągi. Pojechałem do wrocławskiego tunera Kazuła Motor Sport, bo wydawał się człowiekiem uczciwym i zajmował się samochodami rajdowymi. Okazało się, że chiptuningiem zajmuje się Pepik, który specjalnie przyjeżdża z Czech i wgrywa te programy. Jako zielony w tych sprawach zaufałem tym panom. Wgrali soft i subiektywnie było lepiej. Wydałem półtora tysiąca złotych polskich, wtedy to była dość duża suma, jak dla mnie. Oczywiście nie mieli hamowni, robili to na oko, a jak wiadomo na oko to chłop w szpitalu umarł. :):
Jednak jakaś moja wrodzona nieufność nie dawała mi spokoju i postanowiłem sprawdzić dane na hamowni. Jedyną w tym czasie hamownią stacjonarną dla aut 4x4 był Jetronik. Wywaliłem 2 stówki i jakież było moje zdziwienie, kiedy dowiedziałem się, że auto ma 179KM czyli tyle, ile ma fabrycznie. Moment obrotowy 364Nm (seria 370Nm), tzn. w granicach normy czy błędu pomiaru. Z powrotem pojechałem do Kazuły, niby "dorzucili koksu" i znowu hamownia; wynik? 177KM i 366Nm, czyli tak samo. Jedynym kumatym człowiekiem w tym temacie był w tamtym czasie (przypominam rok 2008) był p. Bogdan z Jetronika, on to mi powiedział, że pompa ma blokadę i właściwie to są marne szanse, żeby uzyskać tu znaczny wzrost mocy, ale zadeklarował się, że może "powalczyć".
Panowie z Kazuły nic o tym nie słyszeli, nawet podobno dzwonili do swoich współpracowników tunerów z Włoch, którzy też o niczym podobnym nie słyszeli. Po wielu perturbacjach zwrócili mi pieniądze i złośliwie wgrali program, po którym auto miało tylko 163KM i 350Nm.
W Jetroniku natomiast umówiłem się, już przezorny, że płacę tylko za pomiar, w razie braku przyrostu, albo do 1500zł jeśli przyrost będzie sensowny. Oczywiście przyrost był naprawdę marny - auto dostało tylko 7 koni więcej, a moment obrotowy się nie zmienił. Wtedy p. Bogdan zaproponował, że zamiast 2 stów za 8 stów tak zostawi, żeby nie być tym do granic zdegustowany przystałem. Lepiej mieć coś niż nic. Jednak te parę koni nie było praktycznie odczuwalne.
Podobną sytuację miałem w zeszłym roku, gdy nabyłem kabrioleta z silnikiem BFC i udałem się do znajomych tunerów, którzy już chipowali wcześniejsze moje auta z powodzeniem. Niestety oni też nie spotkali się z takim przypadkiem, nie mieli doświadczenia w tej kwestii. Zdiagnozowali, że pompa jest uszkodzona (a nie była) i do wymiany, bo auto, które miało w serii 165KM i 308Nm "udało" się zczipować na 170KM i 310Nm, a wiec powtórka z rozrywki z przed paru lat.
Świadomy doświadczenia z przeszłości zadzwoniłem do Jetronika i powiedziano mi, że ta pompa może, ale nie musi być zblokowana.
Przy tytanicznej POMOCY p. Wojtka Majdziocha z Zaułka Rogozińskiego, przez wiele miesięcy, "walczyliśmy" z bolączką. Wreszcie ustalił (sam też spotkał się z tym po raz pierwszy), że pompa ma blokadę. Straciłem przez to wiele czasu, ale dzięki uczciwości właściciela warsztatu, nie straciłem morza pieniędzy. Diagnoza była następująca. Mam pompę z literką "J" z blokadą sterownika i nastawnika. Przez handlarza części do Audi, poznałem właściciela warsztatu z Nowodworskiej 19 (przepraszam, ale nie pamiętam imienia ani godności tego Pana), który to okazał się nad wyraz i poziom polskiej wiedzy, w tym zakresie, światłym i biegłym człowiekiem. Znał temat i wiedział jak to "ugryźć". Stwierdził, że może mi taką pompę bez blokady (z literką "K") zakupić, zamontować i zaadoptować do auta. Z wielkim dystansem podchodziłem do tej całej operacji. Po wymianie pompy stwierdziłem subiektywnie - auto wyraźnie lepiej zapalało i spalało nieznacznie mniej 0,1-0.2l/100km. Po jakichś 2 tygodniach testowania auta z nową pompą znowu udałem się do znajomych, którzy z rezerwą podeszli też do nowej próby chipowania mojego auta, pamiętając przecież, że byłem u nich ponad pół roku wcześniej i spełzły te starania na niczym. Ja również nie nastawiałem się na nic, żeby nie rozczarowywać się, chociaż p. Wojtek Majdziok zapewniał mnie, że auto na 100% uda się zczipować, pozostawałem nadal jednak bardzo sceptyczny.
Efekt był zaskakujący, chociaż jeśli liczyłem na cokolwiek to dużo mniej mocy, bo z lektur firm chipujących wynikało, że to auto można podnieść na około 190KM i 390Nm, co wiadomo, że zawsze marketingowo te liczby są zawyżane parę procent...
Auto na tej pompie bez blokady, miało nawet prawie 4KM więcej w serii.
Tutaj wykres:
Obrazek


Jeśli ktokolwiek potrzebowałby pomocy, rady, czy też po prostu kontaktu do osób, które są obeznane w tym zakresie, to proszę o napisanie maila, bądź postu. :peace:
Z kilkudniowych obserwacji moich wynika, że auto ma minimalną turbo-dziurę, w przeciwieństwie do mega turbo dziury wcześniej. Jednym słowem jeździ jak szatan! :sylwester:

Przy spokojnej jeździe spalanie spadło o około 0,5-0,7l/100km w cyklu mieszanym, po mieście nieznacznie około 0,1l/100km, na trasie nie miałem okazji sprawdzać, ale naprzemiennie jazda dynamiczna i spokojna na trasie (krótki 40km odcinek ekspresówki), spalił mi mniej więcej tyle samo jak w zeszłorocznym urlopie na całym dystansie podróży jadąc mało dynamicznie.
Zalety:
- jeździ jak szatan (przedtem, pomimo 165KM i dość sporego momentu, uważam, że było to auto do lansu dla emeryta; mała przyjemność z jazdy, teraz diametralna różnica!) :diabel:
- wreszcie przestałem się martwić, że jak spróbuję się wcisnąć z podporządkowanej to będę musiał ze stresem czekać na reakcję silnika przy obrotach rzędu 1500-2500, teraz samochód ciągnie wyraźnie od 1300-1500 obr/min
- moment obrotowy teraz jest godziwy i czasy wyprzedzania uległy znacznemu skróceniu, a to przecież większe bezpieczeństwo na naszych wąskich drogach
Wady:
- dość mocno kopci, przy ruszaniu z jedynki z pełnym gazem, potem coraz mniej wraz z niższymi biegami; 2, 3, itd.(mnie to osobiście nie przeszkadza, bo nie siedzę w samochodzie mnie poprzedzającym)
- istnieje możliwość zatarcia tej pompy (pompy bez blokady nastawnika, są bardziej podatne na awarie, jak mi powiedział p. Wojtek "na pocieszenie" - stara pompa przynajmniej się panu nie zatrze...bo ma blokadę (zatrzymałem ją, pojadę na daleki urlop i zabiorę ją ze sobą i poczekam na rozwój wypadków...)
- wraz z upływem czasu będę mógł podać więcej uwag i opinii :okulary:

Autor:  przemik [ 21.kwi.2013 22:31:54 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Chcialbym zobaczyc logi tego samochodu...

Autor:  Matrim75 [ 21.kwi.2013 22:36:07 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

przemik napisał(a):
Chcialbym zobaczyc logi tego samochodu...


W jakim celu? :)

Autor:  przemik [ 22.kwi.2013 08:18:29 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

W celu oceny tej modyfikacji.... :)

Autor:  Matrim75 [ 10.maja.2013 16:03:33 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Auto po mieście, jeżdżąc spokojnie pali:
- z klimatyzacją 8,1l/100km,
- bez klimatyzacji 7,9l/100km.
Ostrzejsza jazda (sporadycznie) na przemian ze spokojną to wynik 8,5-9l/100km.
Zauważyłem też, że jadąc na niskich biegach (IV, V) przy niskich obrotach silnika silnik ma taką tendencję do delikatnego rwania. Prawdopodobnie dostaje za dużą dawkę paliwa niż może spalić. Występuje poniżej 1100obr/min.
Nadmienię jeszcze, że samochód jest cholernie ciężki.
Zważony z ćwierć baku paliwa bez kierowcy i bez koła zapasowego ważył 1730kg.

Autor:  przemekk74 [ 11.maja.2013 16:47:19 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Czesc,
Twoje auto pojechalo na czipa "popsute" - te fale na wykresie to z duzym prawd wynik nierowno pompujacej turbiny (mozna powiedziec ze tuner powinienbyl odstapic od czipa do momentu naprawy usterki /realia takie, ze jak zarezerwowales czas u tunera to przeciez nie zamknie ob biznesu na pol dnia "bo masz popsute cos"/)
Wyzej pytano Ciebie o logi (a nie bajki o zuzyciu paliwa prawie 2l mniejszym niz deklarowane przez producenta) by zweryfikowac to ze auto na uwalone sterowanie T/badz sama T
To uczucie trzepania to wynik pewnie wlasnie skokow ladowania T (i dlatego masz nielogiczne spadki momentu)
Weryfikacja (pozytywna lub negatywna: przeciez moge sie mylic) tego o czym wspomnialem jest w logu 011D
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
nie napisalem, ze masz zlego czipa (dla jasnosci) ale ze prawd masz klopoty z ladowaniem T

Autor:  Matrim75 [ 12.maja.2013 01:32:43 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Auto było sprawdzane u 3 różnych diagnostów, pod kątem przepływomierza, turbiny itd. Diagnostycznie auto było sprawne. Moment był uzyskiwany wysoko, a to efekt mojego i tylko mojego jeżdżenia "ekonomicznego" po mieście. Po prostu turbina nie jest porządnie przedmuchana. Zrobiliśmy jeszcze jeden pomiar i moment maksymalny zszedł z 3200obr/min na 2700obr/min.
Jakby było coś nie tak to by mi kazali to najpierw naprawiać, stąd wiem, bo to nie pierwsze auto u nich robiłem. Falowanie momentu było przed, co wynika z wykresu, a nie po chipie.

Autor:  Sprinter [ 12.maja.2013 08:07:36 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Wrzuć kolego ten komplet logów silnika po modyfikacji (jak masz to i przed), nic nie stoi na przeszkodzie.

Spalanie miejskie masz wymarzone dla posiadaczy awx'ów.

Autor:  przemekk74 [ 12.maja.2013 09:15:18 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Matrim75 napisał(a):
Auto było sprawdzane u 3 różnych diagnostów, pod kątem przepływomierza, turbiny itd. Diagnostycznie auto było sprawne. Moment był uzyskiwany wysoko, a to efekt mojego i tylko mojego jeżdżenia "ekonomicznego" po mieście. Po prostu turbina nie jest porządnie przedmuchana.

Kolego Drogi... ja nie napisalem, ze masz popsuta turbine (w senie: wymontowac, wywalic na smieci, wstawic druga sprawna) ale ze sterowanie T albo T masz pewnie uwalona
W Logach diagnosci nie maja mozliwoscie sprawdzenie czy T jest popsuta a moze wezyk podcisnienia jest przygiety a moze zapieczone kierownice a moze elektrozaworek N75... logi to jak termometr: powiedza "nie dziala" ale nie powiedza "dlaczego" - dlatego w dniu w ktorym czipowales zamiast do cziptunera powinienesbyl pojechac do mechanika by ten usunal usterka. Z autem niemogacemym utrzymac zadanego cisnienia nie jedzie sie na czipa... ustawiles sie do tunera, on zarezerwowal dla Ciebie n godzin swojego czasu i nie odstapi od czipa bo mialby n godzin w plecy... wiec czipowal. Ty powinienesbyl zweryfikowac stan auta przed czipem, rozpoznac niesprawne ladowanie T i usunac problem (nie wnikam czy przez przepalenie T czy jej wymiane a moze wymiane wezyka podcisnienia)


Cytuj:
Falowanie momentu było przed, co wynika z wykresu, a nie po chipie.

walsnie dlatego, ze bylo falowanie przez czipem byl to doskonaly powod by Ciebie "wygnac" do mechanika by usunal przyczyne falowanie i dopiero ze SPRAWNYM autem wrocilbys do tunera

w przedziale 2000-2600 (po czipie) masz staly moment w okolicy 350 ... ale jednak pozniej rosnie i utrzymuje sie dluzej w okolicy 380... Dlaczego? Przeciez jakby mniejszy moemnt wynikal z rownego zbierania sie T to przeciez i moment by narastal (wraz z T)... a przeciez tak u Ciebie nie jest (utrzymuje sie na stalym poziomie)...
Co to moze oznaczac?
Powiedzmy obrazowo tuner ustawil ogranicznik momentu na wartosci dawki pozwalajace uzyskac moment w okolicach 380 (i pewnie tak ustawil od malych juz obrotow)... poniewaz T (co widac na wykresie serii) w okolicy 2000obr "lapie pewnie dola" wiec i po czipie nie dzialalo to jak trzeba. W ramach czipa masz wyslany ogranicznik dymienia w kosmos (200 koni nie bierze z choinki) wiec w przeciwienstwie do serii spadek ladowania T nie obcina koksu dlatego zamiast dolka jak w serii po czipie nie masz ale nie narasta

Poza 011D jak zdobedziesz 008D (i ewentualnie 003D, 004D) to bedzie mozna potwierdzic badz zaprzeczyc powyzszy wywod

Mozliwe, ze to tez bedzie ciezkio z analiza T bo jezeli to auto nakoksowane jest jak huta Katowice (jak wspomnialem 200koni nie bierze sie z choinki ale z koksu) i ladowanie T ustawione jest wysoko to mozliwe, ze wartosc mierzonego cisnienia w 011D jest i tak poza skala mozliwych do pokazania wartosci (bo te sie konca na 2555 czy jakos tak)...
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
powtorze: nie napisalem, ze masz zlego czipa

Autor:  Matrim75 [ 06.cze.2013 11:26:08 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

231km/h osiągnięte na niemieckim autobahnie (pomiar miarodajny - zmierzony na nawigacji; prędkościomierz pokazywał w tym momencie prawie 250km/h) Auto na całym odcinku przy prędkościach 140-231km/h spaliło średnio 7,7l/100km. :)

Autor:  Yasiek [ 06.cze.2013 11:41:20 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Matrim75 napisał(a):
Jeśli ktokolwiek potrzebowałby pomocy, rady, czy też po prostu kontaktu do osób, które są obeznane w tym zakresie, to proszę o napisanie maila, bądź postu. :peace:


Mam wrażenie kryptoreklamy....
Daremne próby merytotycznej dyskusji wrażenie to potęgują.

Jeśli się mylę - cieszę się Twoim szczęściem :mikolaj:

Autor:  Matrim75 [ 15.cze.2013 00:34:03 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

"Mulisz się" - dziękuję, auto śmiga jak szatan. Za tydzień jadę na dłuższą podróż po Bałkanach. Zdam relację z obserwacji silnika i chipa. Pozdrawiam szyćkich Loginomaniaków - nie potrzebuję waszej wiedzy, bez tego auto jeździ powyżej oczekiwań. :gitara: :gitara:

Autor:  przemekk74 [ 15.cze.2013 09:19:55 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Matrim75 napisał(a):
"Mulisz się" - dziękuję, auto śmiga jak szatan. Za tydzień jadę na dłuższą podróż po Bałkanach. Zdam relację z obserwacji silnika i chipa.

to dobrze, musisz byc szybszy niz kule rebeliantow... taki Madmax tylko szybszy :peace:

Autor:  Matrim75 [ 12.lip.2013 14:23:32 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Mowa raczej o Rebelii w Star Wars. Tam był Sokół Millenium, najszybszy statek w galaktyce...
A poważnie, ten samochód nie będzie nigdy dość szybki, bo za dużo waży konstrukcja samonośna podwozia i usztywnień karoserii.
Wróciłem z urlopu - udanego. Prawie 3tys km łącznie. Strome podjazdy i takież zjazdy górskimi serpentynami. W aucie nie przepaliła się nawet żadna żaróweczka. Ponad 10 godzinna praca silnika i ponad 1150km w ciągu jednego dnia. Z Polski samochód spalił średnio 6,9l/100km ( w tym połowa trasy na włączonej klimie, wycieraczkach i światłach). Jechałem przez front burzowy niestety. W drugą stronę, w ładną pogodę, pół na pół z klimatyzacją - spalił 6,8l/100km. Włączony tempomat na 140km/h czyli rzeczywiście jakieś 133-134km/h jak podawała mi nawigacja. Co do silnika nie wiem, że pracuje, wiem, że jedzie. Jedyna dygresja to taka, że na ich ropie samochód mi więcej kopcił. Teraz jak wróciłem kopcenie ustało.

Autor:  gibon_81 [ 12.lip.2013 17:38:39 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Mi tam pali 17/100 czy z klima czy bez, nawet jak wycieraczki mam włączone to nie wzrasta :D

Autor:  Matrim75 [ 12.lip.2013 17:43:15 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

gibon_81 napisał(a):
Mi tam pali 17/100 czy z klima czy bez, nawet jak wycieraczki mam włączone to nie wzrasta :D


A co to masz 4.2 litra te A8, że pali 17l?

Może masz nogę zerojedynkową. Zero - postój, jeden (gaz do dechy) - jazda?

Ja już się "wyleczyłem" z takiego stylu. Chociaż czasem diabeł przemawia i pocisnę parę kilometrów dla przyjemności oczywiście z rozwagą. Wiadomo - prędkość = przyjemność.

Autor:  ADAM 12 [ 30.paź.2013 21:54:41 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

Ty nie potrzebujesz Loginomaniaków, a my z niecierpliwością czekamy na dziurę w tłoku. Pozdrówki.

Autor:  Matrim75 [ 07.gru.2013 10:38:05 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

ADAM 12 napisał(a):
Ty nie potrzebujesz Loginomaniaków, a my z niecierpliwością czekamy na dziurę w tłoku. Pozdrówki.


Nie doczekasz się...człeku. :mikolaj: :diabel: Silnik jest w doskonałej kondycji. Wszyscy jesteście tutaj zawistni i zazdrośni. Wszystko w temacie. :galy:

Autor:  majkel1615 [ 07.gru.2013 11:36:37 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

To czemu boisz się wstawić logi? :) Jak twierdzisz, że silnik jest w takiej cudnej kondycji... Wg mnie można to sprawdzić albo poprzez logi albo namacalnie poprzez sprawdzenie wałków, głowicy, tłoków itd itp.

Autor:  Matrim75 [ 03.kwi.2014 18:46:21 ]
Tytuł:  Re: CHIP TUNING silnika 2.5TDi V6 z BLOKADĄ pompy wtryskowej

:?: Ciekawi mnie jedna sprawa. Ile zabiera mocy i momentu włączona klimatyzacja podczas badania na hamowni?
W kabriolecie jest wydajniejszy układ chłodzenia/grzania (ma większą pojemność). Nie wiem tylko czy klimatyzacja jest taka sama jak w wersji limuzyna/avant? Czy jest mocniejsza i zabiera więcej kW?
Przypomniało mi się, że pomiar był robiony przy włączonej klimatyzacji, a to na pewno pogorszyło istotnie wyniki.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/