Witam jak w temacie.
Ile można ugrać na fabrycznych gratach na takim silniku.
podkreślam że nie wchodzą w grę zmiany wtryskiwaczy, 8i reszty osprzętu, jedynie najwyżej turbo będzie zmienione na inne, niedługo będą wtryskiwacze 0,210-tki. bo pompę właśnie sobie składam już pełnoprawną AEL'owską bo w mojej była inna fala.
auto przedewszystkim ma być najpierw ekonomiczne, a dopiero potem żwawe.
obecnie spalanie oscyluje w okolicach 5l na trasie do 7-7,5l w mieście, i tak ma zostać.
nie chodzi tu o stworzenie auta do wyścigów ale poprawienie warunków przy wyprzedzaniu.
czas obecnie 0-100kmh na poziomie 8,5-9s
turbo być może zmienię na coś większego, ale to przede wszystkim wyznacznikiem tego co będzie włożone to to żeby nie było wielkiej rzeźby pod maską a w szczególności przenoszenia akumulatora do bagażnika.
Temat tuningu TDI R5 dośc obszerny ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznych informacji ile można uzyskać na fabrycznych gratach, ( układ paliwowy).
nad turbem sie zastanawiam z tego względu że może się okazać że jeszcze coś z nim nie gra, i może popuszczać trochę oleju,
w silniku jest FMIC z frontery o sporych możiwościach przepływu, i jeszcze chwilowo wtryski AAT czyli całe 0,180mm
na pompie od AAT starszego typu( dół pompy od wersji z potencjometrycznym nastawnikiem i falą DE003), i tych wtryskiwaczach generował coś takiego:
Uploaded with
ImageShack.us proszę mi nie pisać że to nie dokładne, wiem. traktuję to tylko jako podgląd.
obecnie wlatuje pompa od AEL'a z falą DE007 czyli tu już jest tak jak być powinno,
narazie jeszcze są wtryskiwacze od AAT ale to sie w niedalekiej przyszłości zmieni.
w sterowniku jest program , na około 170KM
chiałbym wiedzieć czy po zamontowaniu wtrysków od AEL'a jest sens coś jeszcze dalej walczyć jesli jedyną zmianą, po za fabrycznym osprzętem, będzie najwyżej zmiana turbo sprężarki na większą, wacham się pomiedzy K24 7000, TD04-13T-4, i ewentuanie nad stworzeniem hybrydy na podstawie Turbo z Volvo 2.4TD.
w niej byłby zmieniony kompresor na możliwie największy.
możliwości części wydechowej są naprawdę spore.
dla Ciekawych:
http://allegro.pl/volvo-740-940-2-4-td- ... 99278.html nad K24 zastanawiam sie ponieważ jej potencjał to około 230KM i 450Nm na takim silniku. ale na przeszkodzie stoi umiejscowienie zewnętrznego WG, a nie chcę ciąć blach.
w aucie, i to jest więcej niż pewne, mogę porzeźbić pod maską ale nie w blachach.
najbliższy jestem wyboru turbinyny TD04, lub T3 z silników D24T, w przypadku tej drugiej już przy max boost może być osiągany w okolicach 2000rpm przy fabrycznym aucie i co prawda nie wielkim sprężu.
myślę że ciśnienie rzędu 1,0 lub 1.5bara byłoby do osiągnięcia przed 3000rpm.
w TD jest mniej spalin niż w TDI a tutaj dodatkowo nam by to poprawiło sytuację, jak również zastosowanie dużego kompresora.
proszę o wypowiedzi szczególnie osoby które się zajmują wirusowaniem aut, i miały styczność z tymi silnikami.
Pierwszym założeniem jest Ekonomia, ponieważ auto jest do jazdy na codzień.
silnik jest zamontowany w Audi Coupe B3.
oprócz programu, i ewentualnie zmiany turbosprężarki nie przewiduję innych zmian w osprzęcie auta.
celem jeśli to jest możliwe do osiągnięcia byłoby około 180-190KM i 400-420Nm o możliwie płaskim przebiegu.
nie znaczy to że jeśli będzie tylko 380Nm to mnie nie zadowoli to.
może inaczej pytanie sformuuję, Czy takie parametry będą możliwie do osiągnięcia przy fabrycznym układzie paliwowym( pompa / wtryskiwacze)= wspomaganie nisko ciśnieniową pompką paliwową?
zmiana pompy na AEL, przyniosła takie efekty:
Uploaded with
ImageShack.us;
wtryskiwacze nadal są AAT:) auto jedzie jeszcze trochę słabo ale charakterystyka, spełnia moje oczekiwania.
mimo spadku momentu obrotowego czas 0-100km/h spadł do poziomu 7-7,4s
pomiary robione kilkukrotnie, i to z logów grupy 06
temat znalazł się i na paru innych forach ale wszędzie doradzają zmianę na wieksze wtryski, a nikt nie potrafi powiedzieć że np można osiągnąć tyle i tyle,
na jednym z forów jak zaczynałem kilka miesięcy temu, przygodę z AAT usłyszałem że nie przekroczę granicy
320Nm i 130KM i to rzekomo przy dużym dymie, na wtryskach od AAT
jesli ktoś sie będzie pytał dlaczego taki dziwny przebieg momentu obrotowego to odrazu mówię. Program Robiony przez Kostrza, na moje indywidualne życzenie, Jego propozycja była trochę inna
po czym na moją prośbę urzeźbił troszkę inny program.
Pozdrawiam
P.S.
proszę mnie nie odsyłać do Tematu Arka
znam go doskonale ponieważ to On mnie zainspirował do stworzenia tego auta, bo silnik jak miałem go na wierchu mogłem sprzedać i kupić 1.9TDI być może nawet PD. ( nie powiem że mnie takie myśli też nie nachodziły)
ale specyfika R5 przeważyła, a dwa że to duży nie wysilony i oszczędny silnik.
spalanie zaczyna się od 5l w trasie przy spokojnej jeździe ( nie mylić z emerycką) do 7-7,5l w miescie, maksymalnie przy upalaniu 8,5l ale to się trzeba naprawdę starać. wiem żę wraz z rosnącą mocą maksymalne wartości spalania będą rosły, jednak chce żeby przy spokojnej jeździe pozostało na obecnym poziomie,
obecnie auto jeździ na pięciobegowej skrzyni DHL, czyli bliźniaczej z BAA z audi 80 B4 TDI, planuję jeszcze skrzynię zmienić na dłuższą, i trochę podnieść moc w okolice 200 może 230KM i na tym koniec.
program będzie prawdopodobnie dalej ewoluował u Mistrza Kostrza
jednak parę rzeczy widzę które będę chciał poprawić żeby turbo szybciej wstawało bo ori softy w AAT i AEL'u do 2500rpm to strzał w kolano jeśli chodzi o reakcję na gaz, chodzi tu o mapy kąta wtrysku przy małych obrotach a dużym obciążeniu, nalepiej to pokazują dwa powyższe wykresy, pierwszy na łagodniejszej fali DE003 z AAT na potencjometrycznym nastawniku, a drugi na ori dole z pompy AEL, w tej mapie oceniam że mozna ugrać szczególnie sporo na momencie obrotowym w dolnych obrotach, w górze już trochę mniej, dole jest za wczesny a w górze za późny. ale to pokaże życie