.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[Coupe AAT] Projekt Coupe 2.5 TDI cdn...
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=124051
Strona 1 z 1

Autor:  arwam [ 15.lip.2013 08:49:41 ]
Tytuł:  [Coupe AAT] Projekt Coupe 2.5 TDI cdn...

witam.
planuje w swoim Coupe podnieść moc do poziomu około 230-240KM i około 430Nm, i tutaj mam pytanie:
mianowicie, ile może wytrzymać układ korbowo tłokowy tego silnika, ewentualnie jaki jest rekord mocy z tego silnika?
nie chciałbym się obudzić z ręką w nocniku.
turbo zakupione jest K24-7001 z silnika MC lub KG wraz z kolektorem, zaworem WG, i całym potrzebnym osprzętem.
są małe komplikacje ze względu na fabryczne umieszczenie akumulatora w tylnej części komory silnika, jednak postanowiłem to obejść poprzez umieszczenie zaworu w innym miejscu.
także jeszcze muszę poczekać na membranę zaworu, ponieważ moja jest uszkodzona.
z początku pewne okoliczności spowodowały chęć sprzedaży całego zestawu jednak po przemyśleniu sprawy stwierdziłem że się z tym pobawię, chyba że trafie się kupiec w dobrej cenie.

także wtryskiwacze będę 240-tki, także powinien być zapas mocy w układzi paliwowym lekki.

nie planuję żadnych dodatkowych chłodnic oleju ani tym podobnych udziwnień ze wględu na to że nawet w silniku AAt pozbawionym chłodnicy oleju po za momentami jazdy w miejskich korkach, nigdy temperatura nie przekroczyła mi 100*C

Pozdrawiam

Autor:  Kliku [ 15.lip.2013 11:18:58 ]
Tytuł:  Re: [C4 AAT] jak wytrzymałość układu korbowo tłokowego?

sa dwa mocne AELe w dziale tuning, najlepiej pogadaj w wlascicielami.
viewtopic.php?f=8&t=110622

Autor:  arwam [ 15.lip.2013 17:00:59 ]
Tytuł:  Re: [C4 AAT] jak wytrzymałość układu korbowo tłokowego?

jak sie sprawa ma z AEL'ami to wiem.
Sam obserwuję temat Arka.

ja Pytam o AAT.

Autor:  gitmar [ 15.lip.2013 17:45:59 ]
Tytuł:  Re: [C4 AAT] jak wytrzymałość układu korbowo tłokowego?

AAT to ten sam ''słupek'' co AEL, a przez to że większość żywota jeździł z mniejszą mocą to i po mojemu wytrzymalszy od AELa....

Autor:  Gustav [ 15.lip.2013 21:09:29 ]
Tytuł:  Re: [C4 AAT] jak wytrzymałość układu korbowo tłokowego?

Mam co prawda mały moment w AAT ale zawsze to jakaś modyfikacja. Poza duzymi wibracjami przy 2000rpm jest wsio ok.

Autor:  spanky [ 17.lip.2013 08:11:58 ]
Tytuł:  Re: [C4 AAT] jak wytrzymałość układu korbowo tłokowego?

arwam napisał(a):
jak sie sprawa ma z AEL'ami to wiem.
Sam obserwuję temat Arka.

ja Pytam o AAT.



i tam masz wszystko
słupek AEL i AAT to jeden "pies"

Autor:  arwam [ 26.lip.2013 16:04:07 ]
Tytuł:  Re: [C4 AAT] jak wytrzymałość układu korbowo tłokowego?

dzięki.
różne źródłą różnie podają i nie wiadomo komu wierzyć...

ja jestem świeżo po zmianie turbo na K24-7000, ale w trochę innym wykonaniu niż się wszyscy spodziewają :)

jest bez zewnętrznego zaworu WG. czuć że auto dostało mimo braku zmian w sofcie delikatnie więcej mocy u góry, jak i reakcja na pedał gazu jest lepsza.
, turbo zaczyna wstawać od 1500rpm.
byłoby wszystko ładnie i pięknie, ale żeby nie było za różowo została zmieniona skrzynia biegów z krótkiej DHL, na długą FHN.
teraz pierwsze trzy biegi ładnie się zbiera ale mały moment obrotowy daje znać o sobie.
wcześniej na piątce było nieco poniżej 2500rpm przy 100km/h i około 3000rpm przy 120km/h, teraz na FHN mamy 2000rpm przy 100km/h, a przy 3000rpm około 155km/h.

także teraz zbieramy na następne dwa etapy, zmian, wtryskiwacze i program.
wtedy nawet ta skrzynia przy tej masie auta może się okazać krótka
jako ciekawostka powiem wam że turbo, nie wymagało przerycia, połowy auta żeby przenieść akumulator lub zmienić umiejscowienie zaworu WG.

turbo zostało wyposażone w zinegrowany zawór WG, i pasuje niemal P&P zamiast ori K14 :P




zgodnie z obietnicą mała porcja fotek, i video;

tak wygląda po "shybrydowaniu" turbo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pierwszy filmik to na dobrą sprawę rozgrzewka ponieważ jeszcze nie wszystkie płyny miały odpowiedni a temp, a dźwięk jest niestety efektem kiepskiego zamocowania kamerki do szyby za pomocą uchwytu na przyssawkę, brak elementów tłumiących drgania zaowocował takimi zakłuceniami :(

http://www.youtube.com/watch?v=_PtdMMCTpGI
http://www.youtube.com/watch?v=BzqtDChlkuA
http://www.youtube.com/watch?v=cuil_8Wucn0
http://www.youtube.com/watch?v=b6XMjhYrdik


mam nadzieję że się podobają zmiany :P
projekt jest w dużej mierze zainspirowany(skopiowany autem kolegi ArekR ale będą małe zmiany jak również będę chciał co nieco ugrać w zakresie obrotów 3400-5000rpm.

Autor:  arwam [ 24.sie.2013 09:25:38 ]
Tytuł:  Re: [Coupe AAT] Projekt Coupe 2.5 TDI cdn...

no i Ciąg dalszy zmian,

narazie coupe dostało nowe ECU z całkiem żawawym Softem, zmiany są na plus, silnik kultury i ogłady nabrał :) dół jest delikatniejszy niż w moim poprzednim ECU ale to chyba z racji tego żę tutaj mamy pisany soft pod duże wtryski a tam pod 210-tki.
za to główna zaleta nowego ECU jest taka że na nowym ECU auto kręci się spokojnie do 4500rpm, dopiero potem zaczyna zauważalnie moc spadać.
teraz mam jeszcze wtryski narazie AAT, takie będą do momentu zmiany, nie będę dwa razy zmieniał tylko raz a dobrze :)

tak że stary ecu jest na zbyciu

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/