.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=124638 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | .:DYZIO:. [ 23.sie.2013 20:24:52 ] |
Tytuł: | Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
Panowie zacznę od tego że bazą jest Audi a6 c5 quattro z 2.5 tdi i 6 biegową skrzynią samochód był przemyślanie kupowany pod swapa (chodziło mi o zdrową budę i napędy) pod wzmocnione 1.9 tdi VP Ale że silnik (2.5) do tej pory nie chce paść i ma się bardzo dobrze ale że za mało jest mocy dlatego idzie w odstawkę W tym czasie uzbierały sie takie graty jak: Pompa 11 Nowe wtryski 0.230 Kolektor awx Turbina arl (ale to pomyłka) A jako słupek chciałem wykorzystać AFN/AVG Więc najlepiej było by zrobić etap 4,1 Etap 4,1 - pompa wtryskowa 11 - 230-tki - GTB17vk + DP 2,5, wycięty kat(turbo 2,7TDI garret) - FMIC - dolot + kolektor dolotowy AWX - wzmocnione sprzęgło - wałek SDI z oznaczeniem 38E - kilka drobiazgów z ARL - map, chłodniczka oleju - wskaźniki AG EGT,Boost, temperatura oliwy I tu rodzi się moje pytanie bo jeśli jeszcze nie mam słupka to może lepiej dać dół od AWX a całą głowicę od ASV do tego etapu 4,1 i do głowicy ASV dać wałek od SDI Proszę o pomoc bo chcę uzbierać graty i do zimy wpakować do auta I jakie sprzęgło najlepiej do tego założyć żeby to wszystko ładnie grało i wytrzymało tą moc Pozdrawiam |
Autor: | przemik [ 26.sie.2013 09:10:39 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
A nie lepiej budowac motor na bazie silnika PD - AVF/AWX ??? |
Autor: | Gustav [ 26.sie.2013 11:31:03 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
Sprzęgło to od radzikowskiego ewentualnie od VR6 jak podejdzie. Spiekowe będzie ciężki do jazdy dla Twojej żonki. |
Autor: | .:DYZIO:. [ 26.sie.2013 15:10:09 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
przemik napisał(a): A nie lepiej budowac motor na bazie silnika PD - AVF/AWX ??? Tak jak pisałem mam już pompę i wtryski i ogólnie nie chce na pompowtryskach Gustav napisał(a): Sprzęgło to od radzikowskiego ewentualnie od VR6 jak podejdzie. Spiekowe będzie ciężki do jazdy dla Twojej żonki. Kamil żonka ma przecież a4 a a6 jedzie kiedy tylko musi (czyt. gdy jestem nie wstanie by wracać do domu za kierownicą) A czy ktoś wie jak cenowo wygląda spiek u radzikowskiego Ogólnie trochę się rozpatrzyłem w temacie i potrzebny jest prawie cały silnik od asv/alh tylko oprócz dołu nie wiem czy do bloku awx/avf będzie pasowała łapa/podstawa pod pompę/alternator/wspomagania A najwieksza zagadką i przeszkodą w mojej głowie jest znaleziona taka informacja na jakimś chyba forum skody który robił właśnie taki silnik oto cytat: Cytuj: Wiec tak: tarczka od odbrotów wału z PD nie pasuje trzeba ta od VP zdobyc. Czujnik obrotów tez od VP wlozylem, inna osłona rozrzadu, sruby i uszczelke wzialem z serwisu najgrubsza do VP. Byly jaja z tarczka bo mialem problem z czytaniem. Dzieki Bogu Krystian łebski gosc i od razu sie skumal. Pieprszenia jest najwiecej bo trzeba doł rozpiac przez ta tarczke. I napewno jeszcze masa pierdułek o ktorych juz nawet nie pamienta. Czy ta tarczka naprawdę jest inna w PD niż w VP |
Autor: | arwam [ 26.sie.2013 16:11:54 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
tak jest inna ale jak już stoisz przed składaniem silnika to według mnie głupotę byłoby składać na gratach VP ( nikogo nie zamierzałem urazić) jak w podobnych pieniążkach już poskładasz na gratach z PD, chyba że wkładasz starszego typu silniki, np 1Z'a lub pochodne np AFN'a jeśli składasz silnik od podstaw a chcesz uzyskać rekord mocy z takiego silnika lub nie wiele mniejsze to szukaj koniecznie wału korbowego i korbowodów z ARL'a, albo najlepej cały dół z ARL, a górę od np ASV. |
Autor: | .:DYZIO:. [ 27.sie.2013 10:58:06 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
arwam napisał(a): tak jest inna ale jak już stoisz przed składaniem silnika to według mnie głupotę byłoby składać na gratach VP ( nikogo nie zamierzałem urazić) jak w podobnych pieniążkach już poskładasz na gratach z PD Ale co zyskam jak poskładam na gratach PD Bo każdy mówi że jak robić swapa to tylko na PD ale nikt nie umie dać pozytywnych argumentów Przecież moc z VP i PD można osiągnąć porównywalną a jak wiadomo zwykła pompa plus wtryski jest to mniej awaryjne wyjście niż pompowtryskiwacze A mi nie zależy na biciu rekordów w osiąganiu mocy chce stworzyć w miarę żwawe auto i co najważniejsze jak najmniej awaryjne |
Autor: | spanky [ 27.sie.2013 22:36:56 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ... |
Autor: | stawsz [ 31.sie.2013 19:34:43 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
spanky napisał(a): moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ... dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby to założysz dół od PD-ka i tyle - AVF, AWX (wzdłużne), lub ArL,ASZ,ATD,(poprzeczne) mają te same doły silnika a w sobie podkuwane korby i inny wał wiec wiecej wytrzymują - jeżdża takie składaki i nic sie nie dzieje przy mocy ok 240 KM i 450Nm |
Autor: | .:DYZIO:. [ 31.sie.2013 21:47:41 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
stawsz napisał(a): spanky napisał(a): moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ... dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby to założysz dół od PD-ka i tyle - AVF, AWX (wzdłużne), lub ArL,ASZ,ATD,(poprzeczne) mają te same doły silnika a w sobie podkuwane korby i inny wał wiec wiecej wytrzymują - jeżdża takie składaki i nic sie nie dzieje przy mocy ok 240 KM i 450Nm Spanky robię tak jak mówisz wkładam AFN tylko odrazu ściągam głowicę i daję do regeneracji (czyli docieranie planowanie itp) I teraz pytanie czy sa jakieś grubsze/mocniejsze uszczelki pod głowicę do afn-a I przy okazji może ma ktoś wałek od SDI Stawsz fajnie by tak było jakby dół od awx/avf itp pasował do głowicy afn to by było bez strachu wyskoczyła korba to myk dół od PD ale niestety nie pasuje |
Autor: | Gustav [ 31.sie.2013 23:04:45 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=224 looknijcie ostatni wpis .... |
Autor: | spanky [ 01.wrz.2013 13:29:37 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
http://www.edc-tuning.pl/index.php?opti ... Itemid=105 |
Autor: | stawsz [ 01.wrz.2013 22:53:04 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
.YZIO:. napisał(a): stawsz napisał(a): spanky napisał(a): moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ... dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby to założysz dół od PD-ka i tyle - AVF, AWX (wzdłużne), lub ArL,ASZ,ATD,(poprzeczne) mają te same doły silnika a w sobie podkuwane korby i inny wał wiec wiecej wytrzymują - jeżdża takie składaki i nic sie nie dzieje przy mocy ok 240 KM i 450Nm Spanky robię tak jak mówisz wkładam AFN tylko odrazu ściągam głowicę i daję do regeneracji (czyli docieranie planowanie itp) I teraz pytanie czy sa jakieś grubsze/mocniejsze uszczelki pod głowicę do afn-a I przy okazji może ma ktoś wałek od SDI Stawsz fajnie by tak było jakby dół od awx/avf itp pasował do głowicy afn to by było bez strachu wyskoczyła korba to myk dół od PD ale niestety nie pasuje nie wiem jak do AFN-a ale do podobnego motoru jakim jest poprzeczny ALH 90KM VP pasuje na bank PD-k np - ARL,ASZ ATD wiec myśle ze i AFN-a sie ogarnie - obecnie mam ALH wiec wiem co mówie jestem z tematem na bierząco a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie )i na podobnych gratach jak w linkach które szanowni koledzy zamieścili a z wałkiem to musisz szukać - ja szukałem 3 dni ale szukałem w głowicach na któych widziałem głowice z wałkiem i namówiełem gościa na sprzedaż samego wałka |
Autor: | .:DYZIO:. [ 02.wrz.2013 08:10:23 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
Cytuj: a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie )i na podobnych gratach jak w linkach które szanowni koledzy zamieścili To może zdradzisz jakie sa te problemy żebym nie napotkał takich samych Spanky powiedz mi czy turbina od 2.7 tdi (gtb1756vk) podejdzie jakoś pod kolektor od afn czy trzeba spawać lub może jakiś inny kolektor podpasuje (bo szczerze nie trzymałem w rekach turbo od 2.7) i jeszcze jedno jaką gruszkę zastosować do sterowania |
Autor: | spanky [ 02.wrz.2013 17:37:42 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
.YZIO:. napisał(a): Cytuj: a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie )i na podobnych gratach jak w linkach które szanowni koledzy zamieścili To może zdradzisz jakie sa te problemy żebym nie napotkał takich samych Spanky powiedz mi czy turbina od 2.7 tdi (gtb1756vk) podejdzie jakoś pod kolektor od afn czy trzeba spawać lub może jakiś inny kolektor podpasuje (bo szczerze nie trzymałem w rekach turbo od 2.7) i jeszcze jedno jaką gruszkę zastosować do sterowania najlepiej zespawac razem z kolektorem od AFN/AVF/AWX [wszystkie śa takie same] , gruszka moze byc np od turbo AWX/AVF kwestia prawidlowego przerobienia GTB na podciśnienia .... |
Autor: | stawsz [ 03.wrz.2013 22:40:11 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
dobra i tania turbinka to od volvo xc90 s80 itp - gtb2056vl- cena ok 500zł - 700zł - chłodzona cieczą- tu masz dobry temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=517082 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |