.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=124638 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | .:DYZIO:. [ 23.sie.2013 20:24:52 ] |
Tytuł: | Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
Panowie zacznę od tego że bazą jest Audi a6 c5 quattro z 2.5 tdi i 6 biegową skrzynią samochód był przemyślanie kupowany pod swapa (chodziło mi o zdrową budę i napędy) pod wzmocnione 1.9 tdi VP Ale że silnik (2.5) do tej pory nie chce paść i ma się bardzo dobrze ale że za mało jest mocy dlatego idzie w odstawkę W tym czasie uzbierały sie takie graty jak: Pompa 11 Nowe wtryski 0.230 Kolektor awx Turbina arl (ale to pomyłka) A jako słupek chciałem wykorzystać AFN/AVG Więc najlepiej było by zrobić etap 4,1 Etap 4,1 - pompa wtryskowa 11 - 230-tki - GTB17vk + DP 2,5, wycięty kat(turbo 2,7TDI garret) - FMIC - dolot + kolektor dolotowy AWX - wzmocnione sprzęgło - wałek SDI z oznaczeniem 38E - kilka drobiazgów z ARL - map, chłodniczka oleju - wskaźniki AG EGT,Boost, temperatura oliwy I tu rodzi się moje pytanie bo jeśli jeszcze nie mam słupka to może lepiej dać dół od AWX a całą głowicę od ASV do tego etapu 4,1 ![]() ![]() Proszę o pomoc bo chcę uzbierać graty i do zimy wpakować do auta I jakie sprzęgło najlepiej do tego założyć żeby to wszystko ładnie grało i wytrzymało tą moc ![]() Pozdrawiam ![]() |
Autor: | przemik [ 26.sie.2013 09:10:39 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
A nie lepiej budowac motor na bazie silnika PD - AVF/AWX ??? |
Autor: | Gustav [ 26.sie.2013 11:31:03 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
Sprzęgło to od radzikowskiego ewentualnie od VR6 jak podejdzie. Spiekowe będzie ciężki do jazdy dla Twojej żonki. |
Autor: | .:DYZIO:. [ 26.sie.2013 15:10:09 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
przemik napisał(a): A nie lepiej budowac motor na bazie silnika PD - AVF/AWX ??? Tak jak pisałem mam już pompę i wtryski i ogólnie nie chce na pompowtryskach Gustav napisał(a): Sprzęgło to od radzikowskiego ewentualnie od VR6 jak podejdzie. Spiekowe będzie ciężki do jazdy dla Twojej żonki. Kamil żonka ma przecież a4 a a6 jedzie kiedy tylko musi (czyt. gdy jestem nie wstanie by wracać do domu za kierownicą) A czy ktoś wie jak cenowo wygląda spiek u radzikowskiego Ogólnie trochę się rozpatrzyłem w temacie i potrzebny jest prawie cały silnik od asv/alh tylko oprócz dołu nie wiem czy do bloku awx/avf będzie pasowała łapa/podstawa pod pompę/alternator/wspomagania A najwieksza zagadką i przeszkodą w mojej głowie jest znaleziona taka informacja na jakimś chyba forum skody który robił właśnie taki silnik oto cytat: Cytuj: Wiec tak: tarczka od odbrotów wału z PD nie pasuje trzeba ta od VP zdobyc. Czujnik obrotów tez od VP wlozylem, inna osłona rozrzadu, sruby i uszczelke wzialem z serwisu najgrubsza do VP. Byly jaja z tarczka bo mialem problem z czytaniem. Dzieki Bogu Krystian łebski gosc i od razu sie skumal. Pieprszenia jest najwiecej bo trzeba doł rozpiac przez ta tarczke. I napewno jeszcze masa pierdułek o ktorych juz nawet nie pamienta. Czy ta tarczka naprawdę jest inna w PD niż w VP ![]() |
Autor: | arwam [ 26.sie.2013 16:11:54 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
tak jest inna ale jak już stoisz przed składaniem silnika to według mnie głupotę byłoby składać na gratach VP ( nikogo nie zamierzałem urazić) jak w podobnych pieniążkach już poskładasz na gratach z PD, chyba że wkładasz starszego typu silniki, np 1Z'a lub pochodne np AFN'a jeśli składasz silnik od podstaw a chcesz uzyskać rekord mocy z takiego silnika lub nie wiele mniejsze to szukaj koniecznie wału korbowego i korbowodów z ARL'a, albo najlepej cały dół z ARL, a górę od np ASV. |
Autor: | .:DYZIO:. [ 27.sie.2013 10:58:06 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
arwam napisał(a): tak jest inna ale jak już stoisz przed składaniem silnika to według mnie głupotę byłoby składać na gratach VP ( nikogo nie zamierzałem urazić) jak w podobnych pieniążkach już poskładasz na gratach z PD Ale co zyskam jak poskładam na gratach PD ![]() A mi nie zależy na biciu rekordów w osiąganiu mocy chce stworzyć w miarę żwawe auto i co najważniejsze jak najmniej awaryjne |
Autor: | spanky [ 27.sie.2013 22:36:56 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty ![]() zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ... |
Autor: | stawsz [ 31.sie.2013 19:34:43 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
spanky napisał(a): moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty ![]() zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ... dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby ![]() |
Autor: | .:DYZIO:. [ 31.sie.2013 21:47:41 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
stawsz napisał(a): spanky napisał(a): moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty ![]() zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ... dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby ![]() Spanky robię tak jak mówisz wkładam AFN tylko odrazu ściągam głowicę i daję do regeneracji (czyli docieranie planowanie itp) I teraz pytanie czy sa jakieś grubsze/mocniejsze uszczelki pod głowicę do afn-a ![]() I przy okazji może ma ktoś wałek od SDI Stawsz fajnie by tak było jakby dół od awx/avf itp pasował do głowicy afn to by było bez strachu wyskoczyła korba to myk dół od PD ale niestety nie pasuje ![]() |
Autor: | Gustav [ 31.sie.2013 23:04:45 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=224 looknijcie ostatni wpis .... |
Autor: | spanky [ 01.wrz.2013 13:29:37 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
http://www.edc-tuning.pl/index.php?opti ... Itemid=105 ![]() |
Autor: | stawsz [ 01.wrz.2013 22:53:04 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
. ![]() stawsz napisał(a): spanky napisał(a): moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty ![]() zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ... dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby ![]() Spanky robię tak jak mówisz wkładam AFN tylko odrazu ściągam głowicę i daję do regeneracji (czyli docieranie planowanie itp) I teraz pytanie czy sa jakieś grubsze/mocniejsze uszczelki pod głowicę do afn-a ![]() I przy okazji może ma ktoś wałek od SDI Stawsz fajnie by tak było jakby dół od awx/avf itp pasował do głowicy afn to by było bez strachu wyskoczyła korba to myk dół od PD ale niestety nie pasuje ![]() nie wiem jak do AFN-a ale do podobnego motoru jakim jest poprzeczny ALH 90KM VP pasuje na bank PD-k np - ARL,ASZ ATD wiec myśle ze i AFN-a sie ogarnie - obecnie mam ALH wiec wiem co mówie jestem z tematem na bierząco a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie ![]() a z wałkiem to musisz szukać - ja szukałem 3 dni ale szukałem w głowicach na któych widziałem głowice z wałkiem i namówiełem gościa na sprzedaż samego wałka ![]() |
Autor: | .:DYZIO:. [ 02.wrz.2013 08:10:23 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
Cytuj: a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie ![]() To może zdradzisz jakie sa te problemy żebym nie napotkał takich samych Spanky powiedz mi czy turbina od 2.7 tdi (gtb1756vk) podejdzie jakoś pod kolektor od afn ![]() |
Autor: | spanky [ 02.wrz.2013 17:37:42 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
. ![]() Cytuj: a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie ![]() To może zdradzisz jakie sa te problemy żebym nie napotkał takich samych Spanky powiedz mi czy turbina od 2.7 tdi (gtb1756vk) podejdzie jakoś pod kolektor od afn ![]() najlepiej zespawac razem z kolektorem od AFN/AVF/AWX [wszystkie śa takie same] , gruszka moze byc np od turbo AWX/AVF kwestia prawidlowego przerobienia GTB na podciśnienia .... |
Autor: | stawsz [ 03.wrz.2013 22:40:11 ] |
Tytuł: | Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc |
dobra i tania turbinka to od volvo xc90 s80 itp - gtb2056vl- cena ok 500zł - 700zł - chłodzona cieczą- tu masz dobry temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=517082 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |