.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=126189
Strona 1 z 2

Autor:  matex91 [ 04.gru.2013 12:57:02 ]
Tytuł:  audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Witam mam audi 100 c4 94 avant była benzyna 2.0 16 V 140 Km zmieniłem na 2.0 TD 100 koni model silnika NC :) teraz takie pytanie 100 koni niby mało ale daje rade nawet ale martwi mnie to ze leci tylko 160 km / h ,ale może to być czasem przyczyna ze skrzynia biegow jest wlasnie z tej benzyny ? :)

Autor:  matex91 [ 04.gru.2013 13:04:38 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Jeszcze do tego zapytanie czy szloby jakie modyfikacje zrobić żeby trochę mu podnieść moc .Jakies minimalne ale zawsze to cos :)

Autor:  Blt [ 05.gru.2013 23:00:48 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Jeżeli nie zmieniłeś skrzyni to nic dziwnego, że jedzie trochę więcej jak maluch.
Dlaczego nie wsadziłeś 2.5 TDI skoro chcesz więcej mocy? Przecież były tam takie fabrycznie i bez problemu byś znalazł jakiś na przekładkę.
Nie wiem czy ktoś podkręcał NC, nic takiego nie słyszałem.
PS. posty edytuj, nie pisz jednego pod drugim.

Autor:  matex91 [ 10.gru.2013 17:57:30 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

szukałem 2.5 TDI ale ciężko było cos konkretnego znaleźć :) teraz chce się tym silnikiem chce zajac pouszczelniac wymienić co trzeba , żeby nie było problemów mechanicznych . A tak teraz poszukuje silnika z S4 2.2 Turbo benzynę ,żeby mieć jakiu śsilnik w zapasie ,bo buda zdrowa jest wiec nie ma co samochodu zmieniac :)

Autor:  hubos21 [ 10.gru.2013 18:08:46 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

diesel na skrzyni od ACE to jakaś kompletna pomyłka, to najkrótsza skrzynia jaka była w Audi

Autor:  matex91 [ 10.gru.2013 18:47:13 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

a jaka by przypasowala oprócz z diesla 2.0 nc bo szczerze ciężko dostać ta skrzynie :) nie wiem z nowszy modeli audi .:) może bys cos poradzil ?:)

Autor:  Klax [ 10.gru.2013 22:26:48 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

matex91 napisał(a):
szukałem 2.5 TDI ale ciężko było cos konkretnego znaleźć :) teraz chce się tym silnikiem chce zajac pouszczelniac wymienić co trzeba , żeby nie było problemów mechanicznych . A tak teraz poszukuje silnika z S4 2.2 Turbo benzynę ,żeby mieć jakiu śsilnik w zapasie ,bo buda zdrowa jest wiec nie ma co samochodu zmieniac :)


Trzeba było go sobie uszczelniać jak był "na stole", byłoby wygodniej :)

Autor:  Blt [ 11.gru.2013 12:41:29 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Szukaj skrzyni od diesla, zwykła od wolnossącego 2.0 D powinna podpasować. Będzie o wiele dłuższa jak ta z benzyny.
Ciężko było coś konkretnego znaleźć w 2.5? Wystarczy dobrze poszukać i nie licz na silnik w idealnym stanie. Nie ma nic za darmo. Znalezienie AAN w dobrym stanie jest mało prawdopodobne. Zmieniasz te silniki jak rękawiczki. Włóż jeden konkretny i doprowadź go do dobrego stanu. Mniej wydasz i mniej się narobisz.
PS. masz tam quattro? Jeżeli nie to wsadzenie AAN jest nieporozumieniem, ponad 200KM na przednie koła? :):

Autor:  Dymian [ 11.gru.2013 17:09:12 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Blt napisał(a):
PS. masz tam quattro? Jeżeli nie to wsadzenie AAN jest nieporozumieniem, ponad 200KM na przednie koła? :):


focus'y st robią na sporo ponad 300KM i daje radę.

Autor:  zgredek27 [ 11.gru.2013 19:13:05 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Ale focus ma seryjnie szperę?

Aczkolwiek dalej jest to dla mnie nieporozumieniem :mikolaj:

Autor:  Klax [ 11.gru.2013 21:07:19 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

zgredek27 napisał(a):
Ale focus ma seryjnie szperę?

Aczkolwiek dalej jest to dla mnie nieporozumieniem :mikolaj:


Zgadzam się z przedmówcą, pojeździłem ostatnio TT z 1,8T (ośka) i bez quattro przy takiej mocy to nie jazda.. non stop się kontrola trakcji włączała.

Autor:  matex91 [ 17.gru.2013 20:54:37 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

nie mam tam quatrro .Wiem silniki zmieniam jak rękawiczki narazie poki co jest diesel 2.0 NC , mówisz z 2.0 D może przypasować bo ta strasznie mi haczy chyba sychronizatory się koncza. Jakby było tak daleko to może bym kombinowal żeby zamontować w nim qauttro choć wiem ze to może być dość kosztowne . I wgl watpie żeby ktoś kumaty się tego podjol :)

Autor:  martab99 [ 17.gru.2013 20:58:08 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

No to wsiądź jeden z drugim do Focusa RS, pojeździjcie trochę (po mokrym też) i wtedy pogadamy... :)

A wracając do tematu- Kolega nigdzie nie pisał o AAN, a w silniku o który pyta nadwyżki mocy mu nie grożą więc nie ma się co rozwodzić nad trakcją ;)

Autor:  matex91 [ 17.gru.2013 21:02:17 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

wręcz bym powiedział brakuje tej mocy ale chyba nie wyciagne z tego silnika zbytnio nic bo brakuje tej elektroniki :) ale ogolnie tez ciężko spotkać kogos z tym silnikiem

Autor:  arwam [ 14.kwi.2014 16:13:47 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

silniki 2.0TD są bardzo wdzięczne, to taki 1.6TD z dodatkowym cylindrem.
podaj wymiar wewnętrznych przegubów na półosiach, jeśli 130mm to zakładaj albo z krótszych DHL BAA, potem odrobinę dłuższe DHF,CUS APL, jak chcesz coś naprawdę długiego to polecam FHN lub GGB., ale tych dwóch ostatnich do C4 z silnkiem 2.0TD bym nie polecił jeśli Ci na sprintach zależy, jeśli na ciszy w aucie to tak, to są za długie skrzynie, a silnki 2.0TD jest sinlkiem krótkoskokowym o skoku 86,5mm.
to powoduje że nigdy nie będą demonami momentu obrotowego, one poprostu lubią lżejszą pracęz obrotami pomiędzy 1800-3000rpm i w tych obrotach się czują bdb.
jak chcesz go podkręcić poszukaj pompy wtryskowej od 2.5TDI na części i można twoją przerobić, w oryginale masz K24 więc turbo dość rozwojowe, zawsze możnaz włożyć dość mocniejszego.
sam mam w coupe 2.5TDI ale powiem szczerze że po za spalaniem, i elastycznością charakter 2.5TDI mi nie odpowiada, znacznie lepiej się czujęjeżdżąc silnikami na komorze wirowej.
ja bym Ci polecił osprzęt prezenieść z 2.0TD na 2.4D stosowany w C4 większy skok tłoka daje większy moment obrotowy. to już przekłada się na małe spalanie szczególnie przy długiej skrzyni, ( u mnie w coupe przy płynnej jeździe spalanie zaczyna się od 4,4l/100km) i przyjemniejszą jazdę bo rzadziej jesteśmy zmuszeni sięgać do dźwigni zmiany biegów.
wada silników 2.0TD to delikatne głowice jak w silnikach 1.6/1.9/2.0/2.4 wysokoprężnych, problem twki w dużym termicznym obciążeniu, ( przy umiejętnej eksploatacji) możnja żyć z tą przypadłością nawet prezy mocy 220KM z silnika 1.9TD myślę że 2.0 z racji dodatkowego cylindra można osiągnąć poziom 230-240KM do momentu gwałtownego skakania temp prezy przyspieszaniu, przy 1.6TD korby gieły się przy momencie około 360Nm ja myślę że w 2.0 z racji dodatkowego cylindra i rozłożenia obciążenia na pięć a nie cztery cylindry, ta granica będzie około 380-400Nm w połączeniu z krótsząskrzynią będzie niezły przecinak, jedynie jeśli chcesz mocno żyłować silnik odrazu mówię szukaj dużego turbo na WG. będziesz zadowolony, z początku niewiele siędzieje, do około 2500-3000rpm jedziejsz jak zwykłym dieslem ale później szał pał jest. :P
te silniki zniosą spokojnie kręcenie do około 6000rpm wyżej już pompa będzie ograniczać.
silnik masz na hydro popychaczach czy na płytkowych?
szkoda że nie ja trafiłem na 2.0TD tylko na 2.5TDI
minus to oporność na wysokie obroty i wysoki koszt modyfikacji, plus to małe spalanie i brak problemów ze spalaniem. ale do jazdy na codzień w C4 trudno marzyć o lepszym silniku niż 2.0TD lub uturbionym 2.4D.
szczególnie jeśli się auto eksploatuje na krótkich przebiegach.
a to że 2.0TD nie ma elektroniki to jego zaleta a nie wada, dla kogoś kto zna specyfikę pracy silników na komorach wirowych to cała elektronika jest zbędna.
ode mnie duży :peace: :peace: :peace: :diabel: za ten silnik w tym aucie
sam bym takie chciał, ewentualnie z 2.4D jako bazę do przeróbek :)

Autor:  stawsz [ 14.kwi.2014 18:35:23 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

arwam napisał(a):
silniki 2.0TD są bardzo wdzięczne, to taki 1.6TD z dodatkowym cylindrem.
podaj wymiar wewnętrznych przegubów na półosiach, jeśli 130mm to zakładaj albo z krótszych DHL BAA, potem odrobinę dłuższe DHF,CUS APL, jak chcesz coś naprawdę długiego to polecam FHN lub GGB., ale tych dwóch ostatnich do C4 z silnkiem 2.0TD bym nie polecił jeśli Ci na sprintach zależy, jeśli na ciszy w aucie to tak, to są za długie skrzynie, a silnki 2.0TD jest sinlkiem krótkoskokowym o skoku 86,5mm.
to powoduje że nigdy nie będą demonami momentu obrotowego, one poprostu lubią lżejszą pracęz obrotami pomiędzy 1800-3000rpm i w tych obrotach się czują bdb.
jak chcesz go podkręcić poszukaj pompy wtryskowej od 2.5TDI na części i można twoją przerobić, w oryginale masz K24 więc turbo dość rozwojowe, zawsze możnaz włożyć dość mocniejszego.
sam mam w coupe 2.5TDI ale powiem szczerze że po za spalaniem, i elastycznością charakter 2.5TDI mi nie odpowiada, znacznie lepiej się czujęjeżdżąc silnikami na komorze wirowej.
ja bym Ci polecił osprzęt prezenieść z 2.0TD na 2.4D stosowany w C4 większy skok tłoka daje większy moment obrotowy. to już przekłada się na małe spalanie szczególnie przy długiej skrzyni, ( u mnie w coupe przy płynnej jeździe spalanie zaczyna się od 4,4l/100km) i przyjemniejszą jazdę bo rzadziej jesteśmy zmuszeni sięgać do dźwigni zmiany biegów.
wada silników 2.0TD to delikatne głowice jak w silnikach 1.6/1.9/2.0/2.4 wysokoprężnych, problem twki w dużym termicznym obciążeniu, ( przy umiejętnej eksploatacji) możnja żyć z tą przypadłością nawet prezy mocy 220KM z silnika 1.9TD myślę że 2.0 z racji dodatkowego cylindra można osiągnąć poziom 230-240KM do momentu gwałtownego skakania temp prezy przyspieszaniu, przy 1.6TD korby gieły się przy momencie około 360Nm ja myślę że w 2.0 z racji dodatkowego cylindra i rozłożenia obciążenia na pięć a nie cztery cylindry, ta granica będzie około 380-400Nm w połączeniu z krótsząskrzynią będzie niezły przecinak, jedynie jeśli chcesz mocno żyłować silnik odrazu mówię szukaj dużego turbo na WG. będziesz zadowolony, z początku niewiele siędzieje, do około 2500-3000rpm jedziejsz jak zwykłym dieslem ale później szał pał jest. :P
te silniki zniosą spokojnie kręcenie do około 6000rpm wyżej już pompa będzie ograniczać.
silnik masz na hydro popychaczach czy na płytkowych?
szkoda że nie ja trafiłem na 2.0TD tylko na 2.5TDI
minus to oporność na wysokie obroty i wysoki koszt modyfikacji, plus to małe spalanie i brak problemów ze spalaniem. ale do jazdy na codzień w C4 trudno marzyć o lepszym silniku niż 2.0TD lub uturbionym 2.4D.
szczególnie jeśli się auto eksploatuje na krótkich przebiegach.
a to że 2.0TD nie ma elektroniki to jego zaleta a nie wada, dla kogoś kto zna specyfikę pracy silników na komorach wirowych to cała elektronika jest zbędna.
ode mnie duży :peace: :peace: :peace: :diabel: za ten silnik w tym aucie
sam bym takie chciał, ewentualnie z 2.4D jako bazę do przeróbek :)



Awram widzę że swojego golfa II pozbyłeś się i przesiadłeś się do jedynej słusznej marki :D - sory za OT

Autor:  adiaudi [ 15.kwi.2014 08:07:32 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Może poszukaj 6biegowej?
Skoro idzie kasa na przróbki, to jakie znaczenie ma tutaj spalanie? Problem dla mnie śmieszny w tym układzie, tym bardziej, że to klekoty, a kolega ma chęci na benzynę... :):

Autor:  arwam [ 15.kwi.2014 10:49:16 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Cytuj:
Awram widzę że swojego golfa II pozbyłeś się i przesiadłeś się do jedynej słusznej marki


niestety robię to z bólem serca.
ale kiedyś wrócę do golfa tylko w trochę bardziej "bestialskiej" postaci :)


Cytuj:
Może poszukaj 6biegowej?


na szóstce 2.0TD długo nie pociągnie, to nie jest długoskokwy silnik.
auto będzie już widziało górę niż kierowca, te silnika mają swój urok, ale moment obrotowy nie jest ich mocną stroną


zaś co do problemów ze spalaniem, to stwierdzam fakt, nie zaglądam nikomu do kieszeni.
zresztą spalanie nawet w bardoz mocnym dieslu może być przyjemne, tak jak w golfie w trasie było około 5-5,5l przy spokojnej jeździe jak się gazem za dużo bawiłeś do i 25l potrafił zeżreć a czasem i lepiej.
w coupe jeszcze nigdy poziomu 8.5nie przeżuciłem.
dobra, pomijając kwestię spalania, prawda jest taka że 2.0TD nie zostało zaprojektowane do oddawania dużego momentu obrotowego

Autor:  matex91 [ 07.lip.2014 23:37:10 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Dawno nie pisalem tu choc troche sie zmienilo ale skrzyni dalej poszukuj z 2.0TD .Na dzien dzisiejszy rozrzad wymieniony ,jutro koncowki wtryskow bede nowe zrobione i pompa wtryskowa zregerowana kompletnie bo strasznie kopcil na czarno a nie chcialem zeby pieknego dni wypalil tloki :) myslalem nad ta 6 biegowa skrzynia ale zrezygnowalem z tego . Ciezko cos z szrotu znalezc .

Autor:  matex91 [ 11.lip.2014 14:00:16 ]
Tytuł:  Re: audi 100 c4 byla benzyna jest diesel :)

Poszukuje gumowy listew nad progiem co sa :) gdzie takie cos moge dostac takiego :)bo juz mi odchodza chyba ze starosci:)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/