.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
2.3 NG Turbo https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=130180 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Audi_Dziki [ 09.sie.2014 22:57:18 ] |
Tytuł: | 2.3 NG Turbo |
Kupiłem Coupe 2.3 z przeskoczonym rozrządem... tyle w skrócie Przelot coś około 230tys. chyba do końca prowadzony serwis w ASO pomimo braku wpisów w książce ale filtry i paski wszystko z logo Audi. Pozatym z faktów to na 2, 3, 4 i 5 cylindrze 13,5 atmosfer, na pierwszym oberwał zawór wydechowy... Silnik wyjęty rozłożony na czynniki pierwsze i powstał pomysł by to uturbić. Moc docelowa 250+ powinna mnie zadowolić, na co dzień mam v8emki amerykańskie Z racji że nigdy czegoś takiego nie robiłem, liczę na waszą pomoc Wiem że będziecie odradzać ze względu na koszty itp. itd. ale liczę też na fachowe podpowiedzi Więc do dzieła: co zrobić ze słupkiem czyli co doradzacie do głowicy co do bloku? panewki korbowodowe mają minimalne ślady zużycia więc polecą a na ich miejsce myślałem o wersji od razu mocniejszej czyli sputtery, głowica jako że oberwała to mam do wymiany 1 zawór wydechowy, idąc za ciosem może wymienić komplet na sodowe tylko czy takie dostanę lub z jakiegoś 10vT są zamienne? Następnie składanie tego wraz z odprężeniem, spotkałem się z określeniem "kanapki" czyli 2 uszczelki i miedzy nie uszczelka dystansująca kogoś może polecacie kto to dorobi, jakie śruby itd. Idziemy dalej mam Turbo z Subaru Imprezy TD04, lecz sposób jego zamocowania do kolektora jest na 3śruby, kolektor wydechowy myślę że by podpasował od 2,5TDI z C3 lub C4 (ten z C3 bez wyjścia na EGR zauważyłem że jest), ale ma wyjście na turbine montowaną na 4 śruby i tu "chyba" P&P podeszła by taka T16 z Volvo 2.5 benzyny. Turbiny te mają w sobie wastegate więc aku zostaje tam gdzie jest co mi odpowiada. Następne jest podłączenie smarowania z podstawki filtra oleju. Kolektor dolotowy hmm coś się wymyśli ewentualnie czekam na sugestie. Teraz czym to wystroić Na początku były inne myśli, czyli tylko sama zmiania mechanicznego wtrysku na elektroniczny i został zakupiony zestaw od Kris0181. Zestaw na DECu jedzie do mnie... Sprzęgło praktycznie nowe tzn. po regeneracji Meyer & Sehl sam jestem ciekaw ile wytrzyma Jako że przesiaduję u naszych zachodnich sąsiadów będę starał się przy wizytach w PL dokonywać zakupu gratów i wszelkich obróbek, cały projekt więc będzie rozciągnięty w czasie. W Niemczech ceny są po prostu wielokrotnie wyższe płaszczyzna głowicy to tylko 100Euro Mam drugie auto tak więc Coupeta może odpoczywać Siedzę w odrestaurowywaniu starych autek więc mam zaplecze a i zaprzyjaźnionego spawacza nierdzewki |
Autor: | frezika6 [ 10.sie.2014 00:50:56 ] |
Tytuł: | Re: 2.3 NG Turbo |
Ja w tej chwili mam 2,2T MC które chodzi na głowicy z 2.3NF, także wszystko jest zamienne/wymienne |
Autor: | Audi_Dziki [ 10.sie.2014 10:16:38 ] |
Tytuł: | Re: 2.3 NG Turbo |
frezika6 napisał(a): Ja w tej chwili mam 2,2T MC które chodzi na głowicy z 2.3NF, także wszystko jest zamienne/wymienne NF ma przecież inny kolektor dolotowy i wtryski są w nim a nie jak w MC w głowicy. |
Autor: | frezika6 [ 10.sie.2014 10:24:18 ] |
Tytuł: | Re: 2.3 NG Turbo |
Słupek- blok silnika mam MC, a głowicę od wolnossącego 2.3 NF |
Autor: | Audi_Dziki [ 23.sie.2014 20:05:16 ] |
Tytuł: | Re: 2.3 NG Turbo |
jest może ktoś kto zrobił taki projekt ? tu na forum |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |