.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.gru.2024 04:06:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 23.mar.2015 22:37:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Z silnikiem już się zdążyłem polubić :) Ostatnia awaria zniknie za kilka dni - mianowicie cieknąca pompa tandemowa LUK wyleci i wpadnie BOSCH z końcówką 209Q za jakiegoś nowszego auta.
Wiem, że jest wiele gotowych przepisów krok po kroku by wyjść na jakąś tam cyfrę - ale wszyscy celują w max... Mnie interesuje 130 > 170-180PS. Jak już wstępnie zdecydowałem to Spanky będzie moim zaklinaczem chipa.
Na tą chwilę wywaliłem katalizator, wystukany - została ori obudowa. Wymieniłem dwumasę i docisk z tarczą z silnika BRD - mocniejszy docisk i mocniejsza 8-sprężynowa tarcza. Przeczyszczona turbina, logi OK, masa drobnych wężyków, uszczelek itd powymieniana - tak by było jak za nowości. Realny przebieg mojego motorka to coś koło 350-360tyś, mimo iż na budziku 235 tyś pokazuje - norma.
W najbliższych dwóch miesiącach zakupię turbinę od silnika BRD i... no właśnie - co poza softem trzeba tu jeszcze dodać by bezpiecznie dobić do tych 170-180PS?
Zależy mi by silnik wyglądał na pierwszy rzut oka na całkowitą serię - bynajmniej na razie.
Myślałem o FMICu z silnika 2.5 ale... czy będzie pasował do pasa przedniego 1.9TDI ? Nie chcę by wisiał na "trytkach" - ma wyglądać jak ORI.
Czy jest wymagany do takich mocy ? Co jeszcze by bezpiecznie pojeździć ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 24.mar.2015 05:38:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Przecież 170ps to samym programem na seryjnych gratach zrobisz, bez kata tym bardziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 24.mar.2015 08:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wiem... 170PS zrobię na samym sofcie zgadza się, jednak zależy mi na trwałości rozwiązania. Zrobione 170 na serii wydaje mi się lekko naciągnięte. Spał będę spokojnie gdy wpadnie turbina która się przy tym nie zmęczy i ICek który to ogarnie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 24.mar.2015 09:09:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
drookash napisał(a):
Wiem... 170PS zrobię na samym sofcie zgadza się, jednak zależy mi na trwałości rozwiązania. Zrobione 170 na serii wydaje mi się lekko naciągnięte. Spał będę spokojnie gdy wpadnie turbina która się przy tym nie zmęczy i ICek który to ogarnie.


nikt nie broni wlożenie kolejnych kilku tysięcy złotych w auto ... z BRD (pasuje p&p) i FMIC mozna juz pokusić sie o okolice 190 PS jak pompki jeszcze jako tako zyją ...

osobiście zaczał bym od zrobienia samego programu bez zyłowania czyli okolice 165 PS i 370 Nm ,daje już frajdę z jazdy i przy świadomym użytkowaniu nie trzeba sie martwic, że coś padnie ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 24.mar.2015 21:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Spanky... za kilka dni wsadzę pompę na nowych uszczelkach - oby to było powodem wyceku a nie jej rozszczelnie... docelowo jak pisałem 209Q pójdzie ale to znów 800PLN.
Potem - dzwonię do Ciebie i mi softa na 165PS zrobisz w dobrej cenie :D Jak już wsadzę BRD to znów logi i soft...
Teraz pytania pomocnicze :
Czy zwiększona pojemność układu dolotowego spowodowana wymianą ICka na większy nie wpłynie na opóźnione osiąganie wymaganego ciśnienia doładowania ? Nie będzie efektu później wstającej turbiny ? Jeżeli tak to czy można to choć w małym stopniu skorygować poprzez wcześniejsze wysterowanie kierownic i zwiększenie doładowania ? Będzie się miała turbawka z czego zasilić ?
Co z kątem synchronizacji - Twój soft jest pod 0,0 czy lekko na minusie trzeba jak to Aligator robi przy bardziej dłubniętych ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 24.mar.2015 22:51:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
@drookash
Pytanie pomocnicze .... są gdzies logi Twojego AVF na forum ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 25.mar.2015 09:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
drookash napisał(a):
Spanky... za kilka dni wsadzę pompę na nowych uszczelkach - oby to było powodem wyceku a nie jej rozszczelnie... docelowo jak pisałem 209Q pójdzie ale to znów 800PLN.
Potem - dzwonię do Ciebie i mi softa na 165PS zrobisz w dobrej cenie :D Jak już wsadzę BRD to znów logi i soft...
Teraz pytania pomocnicze :
Czy zwiększona pojemność układu dolotowego spowodowana wymianą ICka na większy nie wpłynie na opóźnione osiąganie wymaganego ciśnienia doładowania ? Nie będzie efektu później wstającej turbiny ? Jeżeli tak to czy można to choć w małym stopniu skorygować poprzez wcześniejsze wysterowanie kierownic i zwiększenie doładowania ? Będzie się miała turbawka z czego zasilić ?
Co z kątem synchronizacji - Twój soft jest pod 0,0 czy lekko na minusie trzeba jak to Aligator robi przy bardziej dłubniętych ?



wszsytko zalezy jaki FMIC założysz (objetość) ale generlanie nie wpłynie , a jezeli to nie jest to problemem ...
co do synchro to softy robie pod aktualny stan auta

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 25.mar.2015 10:05:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2010 08:23:39
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
spanky napisał(a):
co do synchro to softy robie pod aktualny stan auta


To znaczy że dobrze było by robić co jakiś czas takie sprawdzenie/synchronizację?
Stan których elementów silnika ma wpływ na to że coś trzeba by było ewentualnie zmienić/poprawić?

_________________
A6 C4 AVANT AEL q 97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 25.mar.2015 10:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
> Przemik - nie ma... no uwierz mi, że nie miałem jeszcze okazji "podręcznikowo" zlogować AVFa mojego silnika. Zrobię to dziś / jutro i wrzucę komplecik. Specjalnie pod ten wątek...i dla Ciebie ;)

> pharao - teoretycznie nie powinno się nic zmieniać, w praktyce pasek po większym przebiegu lekko się wyciąga, napinacz niedomaga itd. Są tolerancje i najczęściej nawet jak rozrząd ma pod 90 tyś to i tak nadal się w nich spokojnie mieści.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 29.mar.2015 20:38:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Moje logi z dziś do analizy i przyszłego tuningu przez Spankego ;)

Statyczne :
MB 000 - http://vaglog.pl/log_211089.html
MB 001 - http://vaglog.pl/log_211087.html
MB 003 - http://vaglog.pl/log_211090.html
MB 004 - http://vaglog.pl/log_211088.html
MB 007 - http://vaglog.pl/log_211085.html
MB 013 - http://vaglog.pl/log_211084.html
MB 018 - http://vaglog.pl/log_211083.html
MB 023 - http://vaglog.pl/log_211086.html

Basic Settings :
BS 000 - http://vaglog.pl/log_211091.html
BS 003 - http://vaglog.pl/log_211093.html
BS 011 - http://vaglog.pl/log_211092.html

Dynamiczne :
000, 001, 003 - http://vaglog.pl/log_211095.html
004, 008, 010 - http://vaglog.pl/log_211094.html
008, 011 - http://vaglog.pl/log_211096.html

Zapomniałem ustawić synchro na 0,00. Na co dzień mam -0,6 do -1,1 w idle bo tak się lepiej po mieście jeździ :)
Nie wiem skąd wynika różnica RPM w dynamicznym 008+011 - może z samplowania w czasie... ale widać o co kaman.

Czekam na odzew Panowie !

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Ostatnio edytowano 29.mar.2015 21:10:26 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 29.mar.2015 20:55:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Jest ok

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 29.mar.2015 21:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Eee... myślałem, że choć troszkę obiegam od normy :(
Poszukaj czegoś proszę bo nie lubię jak przy silniku nie trzeba nic robić. Gdzieś muszę kasę ładować ;)
Powiedz mi, czy wyciek z pompy tandemowej może mieć wpływ na korekty PDków ? Na codzień po normalnej jeździ po mieście mam korekty w okolicach -15 do +25 max a tutaj przyjechałem "na ogniu" na parking i zabrałem się za logowanie i jakieś duże wyszły :/
Hehehe.. ogień był ostry aż prawie 92C złapała maszyna :D

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 29.mar.2015 21:57:29 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Drookash, nie szukaj dziury w całym, odkladaj na eSe :)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 29.mar.2015 22:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Tu nie chodzi o szukanie dziury w całym. Jeżeli jest coś co choć odrobinę mogę poprawić w tym silniku to chcę to zrobić... i dla siebie i dla Audi :) To, że pojawił się wyciek z pompy tandemowej to tylko jej wina - bo to LUK, czyli ten model z którego zrezygnowano i wsadzono Bosch z końcówką 209Q, jakie szły chyba aż do 2009 roku w Skodzie Superb np.
Jeszcze wpadnie przemik - może coś znajdzie...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 30.mar.2015 09:01:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
spanky napisał(a):
Jest ok


Tak generalnie sie z tym zgadzam. Nie zeby szukal dziury w .... ale grucha VTG cos w małym zkresie przestawia kierownice.....
aczkolwiek regulacja cisnienia doladowania pracuje dobrze.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 30.mar.2015 09:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Też to zauważyłem - gruszkę będę zmieniał wraz z trubiną BRD, ta co jest chodzi z dość dużym oporem, dziurawa nie była.
Jeśli dobrze widzę i interpretuję - jest jakby delikatne opóźnienie w reakcji na wysterowanie z dołu. Same kierownice chodzą idealnie - miałem turbinę wyjętą i ruszały się od min do max całkiem luźno - bez żadnych oporów. Praktycznie obracając korpus turbiny gwałtownie w powietrzu ramię VNT samo się przestawiało. Ty by wskazywało na gruszkę lub na brak właściwego podciśnienia.

Tak jak wspomniałem mam wyciek z tandem-pompy co pewnie wiąże się również z jej rozszczelnieniem po stronie podciśnienia czyli pewnie obniżeniem jego wartości. Czasami ale sporadycznie miewam delikatnie twardszy hamulec przy mocniejszym hamowaniu po butowaniu - czyli wówczas gdy może brakować podciśnienia w akumulatorze gdyż poszło na regulację VNT - dobrze myślę ???

Wszystko powinno wrócić do normy po uszczelnieniu a właściwie wymianie pompy. Problem w tym, że z pompą chcę wymienić wężyk chłodzenia, a nie wiem jaki ma numer OEM :( Idę patrzeć pod maskę - może się zachował i da radę odczytać.

Dzięki za opinię przemik - zależało mi na niej.
Zaraz piszę PW do Spankyego po numer konta i programik :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 30.mar.2015 20:50:49 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
ja już od roku się do Spankiego wybieram ale tą moją garbatą coś zawsze boli.. tej wiosny to już przegina

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 30.mar.2015 21:21:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zarathustra napisał(a):
ja już od roku się do Spankiego wybieram ale tą moją garbatą coś zawsze boli.. tej wiosny to już przegina


Spanky czy garbata ? :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 30.mar.2015 22:08:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
hehehe, garbata :)
Spanky może też, ale nic mi o tym nie wiadomo :D

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AVF] - Którą ścieżką iść ku mocy ???
PostNapisane: 31.mar.2015 09:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
To zrzuć garbatą z mostu w Toruniu i przyjedź po moją ropę :D

Szukam siedzeń takich jak mam... bo poszarpałem rzepem od spodni siedzisko... f**k... Widzę jakieś w Toruniu... no i w Szczecinku jakieś są z Alcantary... to w sumie też dzial tuning.

Mam dokładnie taką LUK końcówka 209A, zastąpię ją na 99% tą Bosch 209Q.
Kupiłem komplet uszczelek głowica / pompa z ASO. Same uszczelnienia dla LUK są niedostępne - pompa w całości. Koszt pompy w ASO - około 1320PLN, koszt BOSCHA 209Q w normalnym sklepie - około 800PLN... trzeba będzie zainwestować.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Ostatnio edytowano 31.mar.2015 20:43:42 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: