Siemanko!!
Pozbyłem się katalizatora, jego miejsce zajął tłumik rozprężny i pojawił się problem z sondą tzn. check engine (błąd bodajże 16804), auto czasami jakby zduszone brakuje też mocy. Podobno AWT jest bardzo wrażliwe na błędny odczyt drugiej (diagnostycznej) lambdy.
Pierwsze co przyszło mi do głowy to tulejka oszustka z allegro. Ponoć czasem rozwiązują problem.. W moim przypadku wydłużyła tylko czas od skasowania błędu do ponownego pojawienia o jakieś 50 km. Są jeszcze te elektroniczne emulatory... ale wole już nie kombinować.....
Postanowiłem pogrzebać w ECU i wyłączyć ją, postudiowałem trochę na zagranicznych forach i doszedłem do wniosku że można spróbować samemu niby nie taka skomplikowana operacja... a jednak trochę ryzykowna. Dlatego może ktoś doświadczony w tych sprawach trochę mi podpowie albo pomoże.
Sprawa wygląda tak:
Programem NEFMOTO zgrałem swoje ECU oraz ECU Info (przydał się kabel VAG 232RL, 231 NEFMOTO nie widział)
Teraz za pomocą TunerPro trzeba zmienić program...
Stoję w miejscu bo nie mam pliku XDF do swojego ECU, w sieci znaleźć nie mogę a samemu nie potrafię takowego stworzyć....
Czy znalazła by się wśród Was jakaś dobra dusza która przerobi mi plik .BIN i wyłączy Sondę lub chociaż podeśle mi XDF pod mój soft???
Dane ECU:
Hardware Number:
0261207636Software Number:
1037362358 4B0906018DC - 0001
Plik BIN z ECU:
http://speedy.sh/qjjZJ/moje-ecu.binP.S. proszę mnie nie krytykować że zabieram się za coś na czym się nie znam, chyba od tego też jest to forum żeby pytać.. Liczę się z konsekwencjami gdyby coś poszło nie tak.
Pozdrawiam i z racji zbliżających się Świąt Wesołych wszystkim miłośnikom Audi
) !!!!!!