Kamil97 napisał(a):
Witam serdecznie.
Mam na imię Kamil.
Piszę do was z bardzo ważnym pytaniem. Parę dni temu kupiłem po liftowe Audi A4 B8 2.0 TDI 143KM . Mam w panie ją nieco podrasować. Między innymi zależy mi na konkretnym zwiększeniu mocy (+220KM). I tutaj pada moje pytanie, ponieważ zastanawiałem się nad chip tuningiem silnika (tylko pytanie ile można maksymalnie w miarę bezpieczny sposób wycisnąć mocy z tego silnika) oraz na zmianie silnika na mocniejszą jednostkę i tutaj polecę totalnie po bandzie mam namysli silnik od po liftowego Audi RS4 B8 powyżej 2013r bądź mniej ambitnie Audi A4 B8 po lifcie 3.0TDI 245KM. Chcę nadmienić, iż nie wiem który z przedstawionych pomysłów byłby najrozsądniejszy.
Kolejną sprawą która muszę poruszyć jest fakt iż, problemem dla mnie jest przedni napęd. I tutaj również chciałbym zapytać, czy jest jakikolwiek cień szansy by z przednio napędowego samochodu można zrobić 4x4 Quattro.
Piszę to pytanie do wszystkich użytkowników forum, ponieważ wiem, że tutaj mogę liczyć na każdą podpowiedź, oraz oprzeć się na waszych doswiadczeniach.
Uswiadomiłem sobie, że każdy z pomysłów wiąże się z ogromnymi wydatkami. Mogą pojawić się komentarze typu :
- "po co kombinować przy silniku jak można kupić taki samochód w danej jednostce silnikowej"
Tutaj pragnę wyjasnić, otóż kupiłem ten samochód naprawdę jak to się mówi po "psich pieniądzach" i dlatego naszedł mnie pomysł na takie zmiany.
Proszę wszystkich, by przychylnie rozpatrzyli moje pytanie. Za każdą odpowiedź naprawdę gorąco z całego serca dziękuje!
Pozdrawiam.
Quattro można dołożyć, nie ma z tym problemu. Wymagana wymiana tylnego zawieszenia w komplecie na takie z dyfrem. Potem skrzynia pod quattro i dołożenie wału. Do kompletu
MUSI iść nowy sterownik ABS.
Wymiana silnika na inny. Owszem, ale lepiej oddać to komuś, kto to już robił. Np. taki Nosb. A grzanek mu elektronikę podogrywa.
najlepiej proponuję zmienić turbo i wtryski a potem sprzęgło (nie wytrzymuje 200+ KM) i cieszyć się żwawym autem.