.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

S6 C5 - Kompresor
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=141398
Strona 1 z 1

Autor:  adriseko [ 22.mar.2017 19:53:08 ]
Tytuł:  S6 C5 - Kompresor

Witajcie

Ostatnio przeszedł mi przez głowę pewien pomysł i chciałbym się poradzić czy ma to sens

Otóż chciałbym dzwignąć trochę moc bydlaka, ale nie o tyle żeby rysował asfalt, liczę na przyrost po programie maks 60/80 koni

Czy jest to wykonalne załóżmy na kompresorze Mercedesa ?
Czy też zwyczajnie będzie za słabo dmuchał do 4.2 i nic z tego nie wyjdzie ?

oczywiście zdaje sobie sprawę że zapewne pompa paliwa będzie do wymiany, program do wgrania itd, ale czy jest to wykonalne ?
Myślę o jakimś starszym kompresorze, nie jakiejś serii z czujnikami, chodzi mi o projekt na takim klasycznym ale solidnym.

Oczywiście wiem że zorganizować miejsce bedzie dosyć trudno, ale nie widzę sensu wrzucania do "auta na co dzień" jakiegoś turbochargera seryjnie pisanego pod to auto.

Autor:  bloku [ 22.mar.2017 21:40:39 ]
Tytuł:  Re: S6 C5 - Kompresor

10k dolców kosztuje pakiet P&Drive do V8 40V. Moc 420KM bo więcej może dół nie wytrzymać. Jak gdzieś odkopię to wrzucę. Ogólnie pomysł fajny ale nie i wiem czy i jak długo to silnik wytrzyma.

Autor:  zgredek27 [ 22.mar.2017 21:52:21 ]
Tytuł:  Re: S6 C5 - Kompresor

https://www.youtube.com/watch?v=E9IO7YfwIF0

coś tam wytrzymują ;) 6ka potwierdzona z przodu jest z tego co wiem

Autor:  bloku [ 22.mar.2017 21:54:58 ]
Tytuł:  Re: S6 C5 - Kompresor

ABZ to całkiem inny silnik niż ten co jest w S6 C5. To sa 32V i doły mają mega mocne co już kilku udowodniło włącznie z V8TT. 40V już jest nieco słabsze i te moce nie są tak wysoko generowane.

Autor:  drookash [ 22.mar.2017 22:22:43 ]
Tytuł:  Re: S6 C5 - Kompresor

Ja bym się dołem czy to w 32 czy w 40v nie martwił - gorzej spiąć to tak by zabanglało z podciśnieniami i milionem innych pierdółek...
Kuty dół do S6 to dziś 6k PLN.

Kiedyś miałem linka gdzie jakiś amerykaniec porównał korby z chyba wszystkich V8 z tamtych lat... S6C5 ma kute korby w serii. Kute poznasz po tym, że połączenie dolnej główki korbowody z korbą jest... łamane a przy korbach zwykłych cięte. Łamane pasuje do siebie idealnie i dzięki temu lepiej wymiar panewek trzyma na wysokich rpm.

Autor:  bloku [ 22.mar.2017 22:29:38 ]
Tytuł:  Re: S6 C5 - Kompresor

Tu nie korby się poddają a trzpienie tłoka oraz sam wał. Źle zagazowane (tak wiem, zaraz mi tu przytkniesz LPG hehehe) potrafią same z siebie wystawić kopyto ze względu na zerwanie się trzpienia.

Autor:  zgredek27 [ 25.mar.2017 19:53:43 ]
Tytuł:  Re: S6 C5 - Kompresor

bloku napisał(a):
ABZ to całkiem inny silnik niż ten co jest w S6 C5. To sa 32V i doły mają mega mocne co już kilku udowodniło włącznie z V8TT. 40V już jest nieco słabsze i te moce nie są tak wysoko generowane.

Faktycznie, nie doczytałem dokładnie tematu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/