.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 06:50:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi a6 c5 2.7Q AJK
PostNapisane: 17.kwi.2017 02:06:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2017 00:08:36
Posty: 2
Auto: A6 C5 2.7Q AJK
Witam, co prawda jestem nowy na forum ale chciałbym założyć temat by móc uzyskać pomoc w paru kwestiach. Zacznę od tego ze niedawno kopiłem własnie a6 99r 2.7 quattro z silnikiem AJK 230hp dodam również ze jest ona z skrzynia automatyczna tiptronic. Z Szwajcarii wyjechała rok temu z przebiegiem 178000 sprawdzone po numerze Vin, obecnie znalazła się w moim posiadaniu z przebiegiem około 201000.
Pisze ponieważ proszę o pomoc i konsultacje z wami w sprawie zmian jakie chce wprowadzić w swojej audi a chciałbym nadmienić ze planuje zwiększenie mocy.. Nie mam niestety zbyt dużej wiedzy w tej kwestii dlatego bardzo gorąco proszę o wsparcie mimo iż już to mówiłem jestem tutaj Świeżak. Podam po prostu wstępny plan co planuje kupić by zmienić i proszę o jak najwięcej opinii w tej kwestii. Dodam również ze mam dostęp do zniżek własnie w intercars dlatego podane linki są własnie głownie z tej strony.
A wiec zacznę wypisując w pkt krok po kroku :)
Najpierw części :

Rozrząd postanowiłem zamówić komplet firmy HEPU o oznaczeniu PK05603TH http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3330301333320-PK05603TH-O8968-rozrzad-kpl-%20pasek---rolka---pompa-cieczy.html

Pasek wielorowkowy 6PK1733 http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1519171520160-6_PK_1733-O8968-pasek-wielorowkowy.html

Olej silnikowy LIQUI MOLY Synthoil High Tech (5L) 5W40 http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1718151822141-LIM1856-olej-silnikowy,scr_dItems.html

Filtr oleju KNECHT http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3014143220350-OC485-O8968-filtr-oleju.html

Olej do skrzyni biegów Rvenol ATF 5/4 HP FLUID 1L http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215302130221-RAV_ATF_5|4_HP_FLUID_1L-olej-atf,scr_dItems.html

Filtrem powietrza wciąż mam dylemat czy kupować standard do puchy czy jednak zmienić na stożkowy ?

Również z olejem do tylnego mostu chce zrobić porządek i chciałbym go wymienić lecz nie mam pojęcia na jaki..

Kolejna kwestia w której potrzebuje wsparcia hamulce które aktualnie znajdują się w mojej audi są krótko mówiąc do kitu..
Chciałbym by mój samochód zarówno świetnie przyspieszał ale tez i hamował nie wiem zatem czy kupować tarcze i klocki od większej siostry jak Q5/Q7 czy innych modeli ?
Świece również potrzebuje wsparcia NGK ?

Chciałbym również abyście do doradzili mi i zwrócili uwagę o czym powinienem pamiętać podczas tych prac. Na pewno chce sprawdzić stan filtra po wymianie co tak naprawdę siedzi w środku.. zarówno planuje przeczyścić odmę jak i przepustnice i kolejne pytanie czy ona adaptuje się samoistnie czy jest proces który muszę przeprowadzić ? Kolejna kwestia to to jaka ewentualna moc jest dopuszczalna z skrzynia która mam założona ? Planuje podjechać na hamownie po tych pracach sprawdzić wykaz i podnieść zakres mocy w gore. Zmiana mapy, jaki zakres może pomoc mi uzyskać bez mechanicznych zmian? a jeśli z nimi to od czego zacząć? :)
Wiem ze sporo tego ale to jedyne miejsce gdzie mogłem się z tym zwrócić..


Gorąco wyczekuje odpowiedzi i pozdrawiam Snopy. ( Jeśli to zły dział przepraszam i proszę o przeniesienie :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 c5 2.7Q AJK
PostNapisane: 29.kwi.2017 20:50:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
2.7T być może nie ma genialnych hebli, ale z całą pewnością są dość wydajne. Ja wspominam heble bardzo dobrze - w mojej były bardzo skuteczne.
Skrzynia w serii to już jakieś nieporozumienie, więc... :D Samą mapą podejdziesz pod jakieś 280-290KM i 420-450Nm.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 c5 2.7Q AJK
PostNapisane: 09.maja.2017 09:36:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Ja bym proponował przed chipsem sprawdzic stan żeliw w turbinach czy nie sa popękane. Bez tego nie ma sensu nawet kręcić i lepiej zostawić serie. Nie mówiąc juz o seryjnych ick-ach.

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6 c5 2.7Q AJK
PostNapisane: 15.maja.2017 19:50:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Nie ma sensu sprawdzać, 99% k03 ma popękane muszle :)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: