.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=143344 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adriseko [ 05.paź.2017 20:20:21 ] |
Tytuł: | [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
Witajcie, sprezentowałem sobie do garażu dodatkowo A4 B5 jako bazę na obalanie mitów. Tu też. Zainteresowałem się tematem "Zwiększania mocy" Wertowanie forów dało mi jedynie ogląd "Wylutuj Pan płytkę i hot airem się pobaw a zrobisz chip tuning domowej roboty" Ale przeszła mnie też pewna myśl... W przypadku 1.9 TDI, na pompie, dawkę można regulować ręcznie prawda ? jednocześnie z wzrostem Dawki, wzrośnie zapotrzebowanie na powietrze, czyli teoretycznie, to samo co zakłada "chip tuning" Prawidłowa dawka oscyluje między 2.8-3,2mg z tego co się orientuje... I teraz pytanie, czy jeżeli zwiększe mu dawkę, w oparciu o Vaga, to załóżmy takie czynniki jak "spalanie" spadnie ? Wyciągam taki wniosek, ponieważ ruszyć taką baryłę 90koniami od 0 do 80km/h, graniczy z cudem i wymaga deptania gazu, natomiast jeżeli dostanie na początku większą dawkę to wystarczy go "pykać" i dużo szybciej i delikatniej osiągnie zamierzoną prędkość. A teraz czekam na "wyprowadzę cię z błędu" bo szczerze ciekawi mnie temat pomp. |
Autor: | spanky [ 06.paź.2017 10:10:15 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
zwiekszenie dawki za pomocą VCDS'a (jezeli już nie jest ustawiona na 3-3.5 mg) nie da zauważalnych/odczuwalnych przyrostów ... chyba , że usatwiona jest teraz na 8-9 mg (to i tak może dojdzie 5 PS , ale wtedy trzeba mechanicznie ruszyć nastawnik , bo zakres VCDS-em bedzie za mały ... jednym słowym , jak spodziewasz się jakis przyrostów po tej operacji to bedziesz zaskoczony .... |
Autor: | adriseko [ 08.paź.2017 08:52:48 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
Aktualnie w vcdsie pokazuje 4.5mg... takze cos ruszyc mozna ale to juz nie vcdsem. Pytanko... gdzie dostane ten magiczny klucz od pompy ? Bo nie idzie tego odkrecic |
Autor: | Baskecior [ 08.paź.2017 13:05:27 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
adriseko napisał(a): Aktualnie w vcdsie pokazuje 4.5mg... takze cos ruszyc mozna ale to juz nie vcdsem. Pytanko... gdzie dostane ten magiczny klucz od pompy ? Bo nie idzie tego odkrecic Na allegro kosztuje 18 zł. Wpisz hasło "klucz do nastawnika pompy wtryskowej" Poza tym - dobicie nastawnika poprawi nieco dół i doda parę KM, ale jeśli szukasz wrażeń - czeka Cię większy wydatek |
Autor: | adriseko [ 08.paź.2017 19:00:53 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia. |
Autor: | Probe041 [ 08.paź.2017 21:03:49 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
Na początek to wyczyść kolektor ssący, powinno wystarczyć |
Autor: | spanky [ 09.paź.2017 14:03:42 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
adriseko napisał(a): Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia. głównym problemem w tych silnikach jest układ wtryskowy, 20 letnia pompa i wtryski z reguły są mocno podmęczone i stąd są braki w mocy .... chcesz podnieść moc bez ingerencji w program , wymien pompa wtryskową na 10-tke od silnika AFN , włóż wtryski od AFN (0.205) i wted poczujesz różnicę ... to co chcesz zrobic , dawka,egr,kolektor ... pomoże jak umarłemu kadzidło ... a tak wogółe to zacznij od logów dynamicznych .... |
Autor: | Baskecior [ 09.paź.2017 19:12:53 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
adriseko napisał(a): Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia. Najpierw wycieczka na hamownię w towarzystwie ogarniętego mechanika, który zauważy braki i doprowadzi motor do serii. Ten motor zdrów musi pojechać > 90 KM i > 202 Nm. To punkt wyjścia. Gramatura jest fabrycznie ustawiona aby motor mieścił się w fabrycznych wytycznych i w tym zakresie musi generować założone parametry. Jeśli chcesz uzyskać fabrykę opierając nastawnik o ścianę , tudzież poprzez inne egzorcyzmy - nie tędy droga ... Żółta farbkę na trójkątnej śrubie masz? |
Autor: | adriseko [ 10.paź.2017 10:24:56 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
Baskecior napisał(a): adriseko napisał(a): Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia. Najpierw wycieczka na hamownię w towarzystwie ogarniętego mechanika, który zauważy braki i doprowadzi motor do serii. Ten motor zdrów musi pojechać > 90 KM i > 202 Nm. To punkt wyjścia. Gramatura jest fabrycznie ustawiona aby motor mieścił się w fabrycznych wytycznych i w tym zakresie musi generować założone parametry. Jeśli chcesz uzyskać fabrykę opierając nastawnik o ścianę , tudzież poprzez inne egzorcyzmy - nie tędy droga ... Żółta farbkę na trójkątnej śrubie masz? A no mam, stąd podejrzenie że ktoś kręcił... |
Autor: | spanky [ 10.paź.2017 11:41:15 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
adriseko napisał(a): Baskecior napisał(a): adriseko napisał(a): Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia. Najpierw wycieczka na hamownię w towarzystwie ogarniętego mechanika, który zauważy braki i doprowadzi motor do serii. Ten motor zdrów musi pojechać > 90 KM i > 202 Nm. To punkt wyjścia. Gramatura jest fabrycznie ustawiona aby motor mieścił się w fabrycznych wytycznych i w tym zakresie musi generować założone parametry. Jeśli chcesz uzyskać fabrykę opierając nastawnik o ścianę , tudzież poprzez inne egzorcyzmy - nie tędy droga ... Żółta farbkę na trójkątnej śrubie masz? A no mam, stąd podejrzenie że ktoś kręcił... czyli nikt nie kręcił ... |
Autor: | adriseko [ 14.paź.2017 10:36:25 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
No i EGR zaślepiony, powiem szczerze, rewelacji nie ma, ale wyraźnie czuć przyrost z dołu i z góry. Dynamiczniej się zbiera i mniej Pali. Z Kopceniem jak niektórzy pisali po forach, nie prawda... |
Autor: | Baskecior [ 15.paź.2017 09:05:29 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
Co pisali o kopceniu? |
Autor: | adriseko [ 16.paź.2017 03:28:00 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
Naczytalem sie po forach ze zaslepienie egr skutkuje raptownym zwiekszeniem dymienia, podobnie jak i rozkrecenie pompy |
Autor: | Baskecior [ 16.paź.2017 08:06:53 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :) |
Po zaślepieniu tego dziadostwa dymienie powinno się zmniejszyć. Silnik oddycha świeżym powietrzem. Co do przestawienia nastawnika bliżej ściany - ECU automatycznie zwiększy dawkę powietrza, stąd kolejny mit obalony. Nie dotyczy silników ze zużytym układem wtryskowym ... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |