.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, VR6 ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=144620
Strona 1 z 2

Autor:  chepri80q [ 01.mar.2018 15:44:30 ]
Tytuł:  Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, VR6 ?

zaczne od tego , ze wiem ze sie nie oplaca, mam inne auta, do innych celow.

Chce zmienic silnik w moim ukochanym q, obecny jeszcze sie nie popsul, ale denerwuje bolaczkami mechanicznego wtrysku i brakiem mocy,
zmiana silnika jest czescia wiekszego projektu, wyniklego z decyzji" audi zostaje na zawsze", bardziej zalezy mi na dailydriverze niz potworze, ale moze mnie poniesc w fazach kolejnych na duzo wiecej mocy wiec potencjal jest bardzo wazny.

Zalezy mi na w miare plug&play swapie, wygladzie zblizonym do seryjnego.

silniki które biore pod uwage:

2.3 v5 170 koni - to raczej odpada ale serce o dzwieku wspomina
2.0 FSI - duza dostepnosc niskie przebiegi
vr6 - to rzezba , magik potrzebny
2.8 v6 193km - moj typ nr 1
3.0 v6 220 km - idealny ale bardzo drogi czyli troche bez sensu
1.8 t - lekki, duzo mozliwosci zmian, dosc drogi

no i 4.2 v8 ale masa z przodu pewnie zabija cala przyjemnosc

no wlasnie ta masa z przodu, gdybym lubil silnimki turbo to bym sie nie zastanawial, ale nie cierpie, wolalbym mocnego wolnossaka

btw. Mam juz wnetrze z s2, zamowione nowe materialuy na obicie foteli o boczkow z audi tradition, felgi porsche cup3 (szukam adapterów pod piasty)

Koszty sa elastyczne, value for money najwazniejszy czynnik.

Pozdrawiam

Autor:  myszon90 [ 01.mar.2018 20:23:29 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

2.8 V6 fajny motor, ale do tej budy w miejsce R4 to raczej drugie R4 tylko z T... ;)

Autor:  Leo [ 01.mar.2018 21:24:26 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

no raczej ;)

Autor:  bloku [ 01.mar.2018 22:18:06 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Tylko R4T. Wszystko inne będzie wymagało dużego nakładu a w takich przypadkach jak 2,8 czy 3,0 to nie ma dalszego rozwoju w poszukiwaniu mocy.

Autor:  zgredek27 [ 02.mar.2018 20:54:10 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Wszystko to rzeźba, ale temat 1.8t ogarniety na 10tą stronę, do tego reszta praktycznie pasuje, albo jest dostępna od innego modelu.

3.0 v6 fajnie bierze wode na cylindry, dlatego drogi :D
fsi to juz nie wspominam, bo zatęsknisz za bolączkami kajeta
2.8 30v miałem w b5q, fajny silnik, ale po co pchać nierozwojowego kloca na łapy r4 i rzeźbić. Uszczelniania + rozrządy wyjdą tyle co reg turbo, plus 2 nastawniki i robi się dobra kwota.
o vr sie nie wypowiem, bo tego tematu nie zgłebiałem w b4, ale to wieksza rzeźba więc i ceny adekwatne.

poczytaj troche wiecej, bo masz chyba małe pojęcie o silnikach które proponujesz.

Jak masz skarbonke do rozbicia i silnik na stole, to na upartego w kilka dni wyjedziesz po swapie na 1.8t

Autor:  chepri80q [ 03.mar.2018 02:58:03 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Dziękuje za odpowiedzi.

@zgredek27
masz racje , nie jestem mechanikiem, costam poczytalem i naogladalem sie troche projektow czyli wiem ZERO.
takie tez by było kupa ? - http://allegro.pl/audi-2-0-tfsi-a4-a5-q ... 55305.html

Czyli sprawa jest w zasadzie jasna, musze wsadzic 1.8t jak nie chce sie użerać.

Jakich oznaczeń silników szukać? Co jest poza tym potrzebne do swapa? Na co zwrócić uwagę?
Czy moze lepiej kupic slupek i osprzet dokupić, odrazu wieksze turbo wtryski ?
Do kogo w Polsce się zwrócić w sprawie SWAPA ?

kupilem siedzenia recaro i brak mocowań do nich co potrzebuje zeby zamontowac je? sprzedajacy krzyknal 1000 zl za pare adapterow.



mamy taki silniczek:
http://allegro.pl/silnik-bam-vw-seat-sk ... 77869.html

Czy jest mozliwosc sprawdzic przebieg w kompie ?

jak zamontowac felgi od porsche? jak dobrze rozumiem rs2 ma piasty z porsche, chciałbym pojsc ta sama droga, zeby hamulce mozna było tez podebrać, wole na to wydac kase niz na udziwniony swap
priorytetem jest stosunek ceny do mocy

Autor:  rodzynek [ 03.mar.2018 11:50:24 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Dużo Cię to będzie kosztować, bo chcesz, ale nie wiesz jak.

Autor:  chepri80q [ 03.mar.2018 12:40:12 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

zawsze mozesz podzielić sie tu wiedzą która mnie uchroni od niepotrzebnych kosztów

Autor:  rodzynek [ 03.mar.2018 12:53:51 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Niewiele to zmieni w temacie kosztów, skoro gross prac będą dla Ciebie robili inni. A chodzi tu i o koncept, wykonanie (dorobienie) poszczególnych elementów jak i o montaż.

Autor:  zgredek27 [ 03.mar.2018 15:37:55 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

z tfsi masz taki fajny pakiet na dzień dobry, uciągające się łancuchy rozrządu, co w ostateczności skutkuje pokrzywieniem zaworów :D Więc częśc kupki z $ na dzień dobry przeznacz na komplet ślizgów i łancuchów (mówię komplet, bo są tam 3 łancuchy). O reszcie lecących rzeczy nie będę się rozpisywał, jak poszukasz to wszystko jest.

Najprościej to 1.8t

większośc pakuje AEB bo to na lince, proste, bla bla bla... generalnie najstarsze z a4 b5 (i najtańsze), plusem głowa na szerokim kanale, ale stawiam, że przy Twoich docelowych mocach, nie jest Ci do niczego potrzebna. Usuwają klimę, o ile ją masz itp. Bo to podobno cooler się nie mieści itp, co lepsi wsadzają ori malutki cooler wrzucony gdzieś w komorę. Drutów nie brakuje, trzeba pomyśleć i zrobić to mądrze. Bo wszystko się mieści.

Dużo opisów masz na audi80.pl, wpiszesz swap 1.8t b4 itp i wyskoczy.

Potrzebujesz, łap, węży, kompletnego silnika, kumatego mechanika ew. elektromechanika który to podłączy i zespoli z resztą (od strony el. chociażby). Przeglądnąc wiązke itp itd.

najprostszy sposób to wyjąc, uszczelnić, zrobić rozrząd i co potrzeba.

Później to ograniczy Cie tylko kasa i fantazja.

Moje 1.8t (APU) wiszące na wieszaku w skrócie dostało:

hybryde
kol. wydechowy
wtryski
nowe paski, rozrzad itp
napinacz
uszczelnienie calosci
odmy
pierdoly z osprzetu
milion rzeczy odnowiona i ew kolor
o jakiś podstawach typu świece, cewki nie wspominam...

PS. nie pamiętam jak ma 16ka, ale jesli nie masz klimy i dlugi wentylator (połaczony paskiem z drugim) to on tez nie pasuje, trzeba z wersji z klimą, do tego jeśli silnik z dawcy ma visco, to je tez trzeba usunąć.

niby wszystko pasuje, ale jednak :)
Duży hamulec zrobisz bez felgi porsche, felgą przejmowałbym się na samym końcu.
Powodzenia.

Autor:  myszon90 [ 03.mar.2018 20:11:59 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Visca nie trzeba usuwać w B3 więc chyba tym bardziej w B4.. ;)
A mając zderzak S2/cabrio to i klimę zmieści i IC-ka...

Kolego, masz albo planujesz mieć auto, do którego włożono już chyba wszystko...poszperaj troszku w internetach i zacznij zadawać konkretne pytania, bo wychodzisz na kompletnego ignoranta...

Autor:  hubos21 [ 03.mar.2018 20:39:09 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

W Cabrio były ADRy fabrycznie to możne trochę rzeczy wykorzystać, chociaż fanty już pewnie swoją cenę mają, znajomy SWAPował do C4 1.8T to tam jeszcze prościej bo wszystko praktycznie z ADRa pasuje łącznie z rurkami do klimy i można kupić to w cenie złomu

Autor:  zgredek27 [ 04.mar.2018 17:03:16 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

myszon90 napisał(a):
Visca nie trzeba usuwać w B3 więc chyba tym bardziej w B4.. ;)
A mając zderzak S2/cabrio to i klimę zmieści i IC-ka...

Kolego, masz albo planujesz mieć auto, do którego włożono już chyba wszystko...poszperaj troszku w internetach i zacznij zadawać konkretne pytania, bo wychodzisz na kompletnego ignoranta...


no tak jak napisalem wyzej... mozna drutem zostawiajac krecace sie visco nie wiadomo po co, albo zalozyc rolke bez visco... cóż.

To ze sie da zmieścić to ja wiem, odniosłem się do tego co ludzie twierdzą, żeby go wyprowadzić z błędu od razu.

Autor:  chepri80q [ 04.mar.2018 20:19:39 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

@myszon90

Mimo drugiego zdania o ignirancji ,mimo wszystko uchroniles mnie od dodatkowych kosztow, zderzaki chcialem seryjne, teraz wiem ze musze szukac jednak tych z cabrio.
Wiele nocy juz nie przespałem mowiac szczerze czytajac i planujac. Czesc z tych rzeczy to knoh how za ktore sie placi i ludzie wcale tak nie rozrzuczaja tego info :)

Chce to zrobic bez drutu, wszystko ma działać.

Silnik napewno bedzie odswiezony po zakupie, TFSI mozna dostac nowe dlatego je rozważałem.

@zgredek27

Felgi już czekają, must have.

Silnik z tego widze najmocniejszy dostępny to BEX, czytałem o roznicach w silnikach, panowie mieli z tym stycznosc, kazdy ma swoja opinie, jaka jest wasza czy warto kupic ta wersje ?

Autor:  hubos21 [ 04.mar.2018 21:10:42 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

najmocniejszy to on jest w serii co nie znaczy, że najtrwalszy, silniki na starym bloku mają mocniejsze bebechy

Autor:  zgredek27 [ 04.mar.2018 21:35:30 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Bex jest na innym bloku, bedziesz mial wiecej rzezby.

Poczytaj sobie to:
40 pare stron, ale cos Ci rozjasni:
https://www.audi80.pl/topics9/allprzekl ... 98,300.htm

Najprosciej będzie z blokiem do 2000 roku ;) te z pompa na pasku, nie na rozrządzie

Autor:  Sprinter [ 04.mar.2018 22:16:56 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Do porządnego strojenia lepiej mieć jednak jak najnowszą wiązkę ze sterownikiem, a nie antics z AEB. To prawie taki must have. ;)

Autor:  hubos21 [ 04.mar.2018 22:23:35 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

AEB to już nikt chyba nie tyka, gotowce sprzedają, APU już kręcą nosem dlatego najlepiej sterownie brać z AWT

Autor:  zgredek27 [ 07.mar.2018 20:19:37 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

Raczej, podziwiam dalej tych którzy szukają oldschoolowych AEBów... motywując to linką itp :D

Autor:  Luki147 [ 18.mar.2018 02:29:25 ]
Tytuł:  Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V

chepri80q napisał(a):
zaczne od tego , ze wiem ze sie nie oplaca, mam inne auta, do innych celow.

Chce zmienic silnik w moim ukochanym q, obecny jeszcze sie nie popsul, ale denerwuje bolaczkami mechanicznego wtrysku i brakiem mocy,
zmiana silnika jest czescia wiekszego projektu, wyniklego z decyzji" audi zostaje na zawsze", bardziej zalezy mi na dailydriverze niz potworze, ale moze mnie poniesc w fazach kolejnych na duzo wiecej mocy wiec potencjal jest bardzo wazny.

Zalezy mi na w miare plug&play swapie, wygladzie zblizonym do seryjnego.

silniki które biore pod uwage:

2.3 v5 170 koni - to raczej odpada ale serce o dzwieku wspomina
2.0 FSI - duza dostepnosc niskie przebiegi
vr6 - to rzezba , magik potrzebny
2.8 v6 193km - moj typ nr 1
3.0 v6 220 km - idealny ale bardzo drogi czyli troche bez sensu
1.8 t - lekki, duzo mozliwosci zmian, dosc drogi






no i 4.2 v8 ale masa z przodu pewnie zabija cala przyjemnosc

no wlasnie ta masa z przodu, gdybym lubil silnimki turbo to bym sie nie zastanawial, ale nie cierpie, wolalbym mocnego wolnossaka

btw. Mam juz wnetrze z s2, zamowione nowe materialuy na obicie foteli o boczkow z audi tradition, felgi porsche cup3 (szukam adapterów pod piasty)

Koszty sa elastyczne, value for money najwazniejszy czynnik.

Pozdrawiam



Mamy na forum jednego speca , co przerabiał ten temat ,... więc daleko nie trzeba szukać .... :):

viewtopic.php?f=33&t=21680&start=420

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/