.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Dolot w V6
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=14489
Strona 1 z 1

Autor:  wowo [ 08.mar.2005 11:11:16 ]
Tytuł:  Dolot w V6

Kto w naszym pięknym kraju wykona mi jakiś sensowny dolocik do 2.8 V6 AAH. Jakie to sa koszta?

Autor:  mAr$zx [ 02.gru.2006 03:20:48 ]
Tytuł: 

A kto wogóle może pochwalić się jakimś fajnie przyrezanym dolotem w AAH??

Autor:  wowo [ 02.gru.2006 09:13:20 ]
Tytuł: 

Poszukaj na forach www.12v.org
Jest kilka fajnych rozwiązań.

Autor:  qbaA6 [ 02.gru.2006 12:00:50 ]
Tytuł:  Re: Dolot w V6

wowo napisał(a):
Kto w naszym pięknym kraju wykona mi jakiś sensowny dolocik do 2.8 V6 AAH. Jakie to sa koszta?




http://www.el-tec.pl/

Autor:  mAr$zx [ 03.gru.2006 02:31:42 ]
Tytuł: 

Mam strumieniczki EL-TEC i muszę powiedzieć że polecam polecam. Wowo masz jakieś fotki tego swojego przerobionego dolotu? dokładnie to mam na myśli puszke filtra.

Autor:  ozzy [ 03.gru.2006 02:39:19 ]
Tytuł: 

Z wypowiedzi wynika,że on nie ma dolotu zkleconego. Poza tym dolot nie jest tak prosto poprawić. Trzeba dokładnie obliczyć długość,średnice każdego z kanałów a potem mądrze toi upchnąć pod machą.

Autor:  yooo25 [ 03.gru.2006 13:04:06 ]
Tytuł: 

http://rezacze.pl/warsztat/tlumik/tlumik.html

Autor:  wowo [ 03.gru.2006 16:00:27 ]
Tytuł: 

U siebie nie mam. Poszukaj na forum zestrony którą podałem. Jest tam kilka ciekawych rozwiązań.
Najczęściej stosowanym i przynąszącem najlepsze rezultaty jest dolot świerzego powietrza ze zderzaka z wwierceniem się w oryginalną puche, rozwiercenie małej przepustnicy do maksymalnych rozmiarów, zastosowanie kolanka na przepustnice z S3, stalowy dolot ze złączkami silikonowymi, poodpinanie odm i zaworka EGR.

Autor:  ozzy [ 03.gru.2006 23:06:21 ]
Tytuł: 

Wowo a masz jakieś konkretniejsze info dotyczące tej przeróbki czy to tylko obiektywna opinia być może potwierdzona głównie efektem placebo. Główny nacisk przy konstruowaniu/poprawianiu dolotu powinno sie kłaść na efekt tzw. doładowania dynamicznego (bezprężarkowego) pozwalającego w pewnych wartościach obrotowych uzyskanie zjawiska rezonansowego ułatwiającego zwiększanie napełnienia mieszanką cylindrów.

Autor:  mAr$zx [ 03.gru.2006 23:21:42 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
i zaworka EGR.

Co to za zaworek i jak sie go reza?

Autor:  ozzy [ 04.gru.2006 00:27:04 ]
Tytuł: 

Tak w telegraficznym skrócie EGR (exhaust gas recilculation) to nic innego jak recylkulacja spalin czyli nie zważając na normy emisji nic dobrego dla naszego auta bo poza świeżym powietrzem dostaje to co wysrał czyli część spalin.Najlepiej jakkby do cylindra dostawała się czysta mieszanka tlenu i paliwa,ale raczej takiej możliwości nie mamy.Ale wracając do tematu: Egr łączy dwa kolektory ssacy i wydechowy a otwierany jest poprzez doprowadzone do niego wężykiem podciśnienie - jezeli jest otwarty do droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.Podciśnienie zkolei sterowane jest zaworem sterowanym elektrycznie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu przez przekaźnik. Cały "tuning" polega poporostu na odpieciu wężyka podciśnienia od EGR'a co spowoduje że bedzie on cały czas zamknięty-jedynie co mozemy osiagnać to lekkie odetkanie sie silnika. To chyba tyle ;)

Autor:  mAr$zx [ 04.gru.2006 01:37:17 ]
Tytuł: 

I właśnie o to mi chodziło :D dzięki ozzy :) więc jeśli odłącze ten zaworek EGR to czy mam zaślepić ten wężyk z podciśnieniem? czy mozna zostawić go bez zaślepiania? a tak OT to tu jakiś zaworek tam jakieś odmy, jakieś strumieniczki zamiast katów, odpięcie gorącego powietrza z puchy filtra i doprowadzenie świeżego z pod zderzaka + wkładka K&N to chyba zawsze coś lepiej :D dla silniczka. Pozdrawiam was AKP skład :D

Autor:  wowo [ 04.gru.2006 08:41:35 ]
Tytuł: 

Jeszcze raz odsyłam na forum z 12v.org
Jest tam full przeróbek V6 poczynając na stożkach, a kończąc na uturbianiu. Część z nich jest potwierdzona na hamowni, ewentualnie poprawionym czasem na 1/4 mili. Bardzo dobra kopalnia wiedzy na temat poprawiania 2.8 AAH

Autor:  mAr$zx [ 04.gru.2006 13:32:37 ]
Tytuł: 

Szukałem na 12v.org ale nie znalazłem nic o dolocie. jedyne na co trafiłem to opisy silnika gdzie jaki czujnik itp.

Autor:  ozzy [ 04.gru.2006 18:24:51 ]
Tytuł: 

Nie, niczym nie zaślepiaj. Jak to czymś zatkasz to wtedy w wężyku zacznie tworzyć się nadciśnienie i może gdzieś wyskoczyć jakaś nieszczelność.Lepiej zostawić swobodny wypływ gazu do atmosfery.

Autor:  mAr$zx [ 07.gru.2006 01:02:44 ]
Tytuł: 

Wiecie co..... dziś chciałem odpiąć podciśnienie do tego EGR'a hehe i wiecie co sie okazało że w ogóle go nie mam a w miejscu jego mocowania do kolektora jest taka zaślepka na dwie śruby. Czemu u mnie go nie ma? A ta zaślepka wygląda jakby tak było w oryginale bo jest tak dobrze spasowana i ma nawet chyba uszczelkę. Czyżbym miał wersję silnika przeznaczoną na rynek gdzie EGR nie był wymogiem?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/