.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=145756
Strona 1 z 2

Autor:  Gustav [ 21.lip.2018 12:08:10 ]
Tytuł:  [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Witam.

Tak już dumam, kupuję seryjne auta, myślę o przerobienia ale za każdym razem szkoda bo za ładne, bo zniszczę itp. W końcu nastał nie ciekawy moment ale może to dobry czas na podjęcie kroków w celu zbudowania silnik do auta tylko i wyłącznie przeznaczonego na fun.

Dzięki ostudzeniu mojej głowy poprzez rozmowy z Dredem i Noorkiem podjąłem [tak myślę] słuszną decyzję. Zbieram info na temat budowy silnika na bazie słynnego zloku r5 TDI jaki jest AEL. Czy może ktoś miał do czynienia z tym tematem ? Plan:

- blok AEL
- głowica 7A lub AAN
- wałki 7A
- tłoki wossner
- kute krobowody
- panewki glyco
- kolektor wydechowy custom
- kolektor ssący custom
- wydech 3.0"
- wg tial lub bez bo borg ma zintegrowany
- turbosrężarka albo holset hx35 lub borg wagner 7163.
- ecu master - ogarnie to ?
- skrzynia 01E, może DQT ?

No i co najważniejsze, z racji tego iż B2 to temat nie realny bo uparta baba z DE nie chce sprzedać fajnej sztuki to zrodził się w głowie pomysł na inne auto jakim jest A4 B5 quattro przed lift z seryjnym motorem 1.8t aeb. Auto teraz jest bardzo tanie, można je kupić za 3k zł......

Co o tym sądzicie ?

PS: Z racji tego iż strzelił mi rozrząd w Babce [a6 c4 AAT] potrzebuję głowicy, ale rozglądam się za całym autem na chodzi. W ten sposób będę miał już blok pod projekt silnika.

Autor:  Simon_pg0 [ 22.lip.2018 10:23:26 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Planuje podobny projekt tyle, że do auta na weekendowe wypady. Kompletny silnik z T4 już na stojaku wisi. Głowice sprawna chętni odsprzedam.

Martwi mnie tylko ilość rzeźby przy dostosowaniu bloku na potrzeby 20v.

Autor:  Leo [ 22.lip.2018 11:08:27 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

20vsaugertuning.de i google translator, tam do robienia 2.5 z 7A jest tutorial ;)
a poza tym, s2forum. com :)
W skrócie - masa materiału do przejrzenia. Jest kilka dróg.

Autor:  bloku [ 22.lip.2018 15:32:29 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Materialow tam duzo ale czasami sa watki, ktorych nie rozumiem. Zwlaszcza jak stroker wychodzi bardziej na 2.4 niz 2.5.

Pytanie jeszcze w jakie moce celujesz?

Wytapatane szajsungiem

Autor:  Simon_pg0 [ 22.lip.2018 18:19:21 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Różne korby, różne tłoki stad rozbieżności w pojemności. Na stronie fcp enginiering są różne opcje do zakupu.

Autor:  DeS [ 22.lip.2018 20:46:10 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Skoro zakładasz "tylko" takie turbo, to szkoda się bawić w stroker. Robić na serii (kutej) i będzie miodzio.

EMU polecam - sprawdzone.

Autor:  Gustav [ 22.lip.2018 21:06:30 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Dziękuję za cenne wskazówki.

Moc w jaką celuję to 500 PS i 500Nm.

Autor:  Leo [ 23.lip.2018 07:22:57 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

A do czego używane ?
Bo jak na codzień, to w imię momentu niżej , jeśli jest kasa, poszedłbym w strokera jak największego , można nawet 2.7
Jak do wściekania, to seria po zakuciu będzie ok.

Autor:  Leo [ 23.lip.2018 07:28:25 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

ps. no i w większą pojemność nie trzeba tyle dmuchać ;)

Autor:  Simon_pg0 [ 01.sty.2019 16:20:02 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Zasadnicza kwestia to w imię czego sponsor (inwestor) chce zbudować taki silnik. Kwestia odbudowania leciwej jednostki i dostosowanie do obecnych wymagań drogowych czy też postawienie sobie ciekawego celu i dokonanie go;]

Ja z turbiną mam akurat problem z doborem;/ Jednakże póki co temat zostawiam na później. Na chwilę obecną słupek trzeba zamknąć i zacząć uzbrajać. Ja jako, że planuję budować na głowicy 7a bez czujnika wałka "paskowego", rozkminiam rozwiązanie czujnika wałka i "blaszki" z czujnikiem w pokrywie.

Autor:  wordeck [ 13.lut.2019 20:58:34 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Pomysł fajny, ale na Miłosierdzie... Nie do bezsensownej budy A4 B5... Weź co ciekawszego... Nawet B3 80/90 będzie lepsze, niż to A4.... Zwłaszcza Coupe... :D

Pozdrawiam

Autor:  Gustav [ 14.lut.2019 08:03:48 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Baza już jest. A4 B5 Avant 1999 quattro 1.8 20VT

Autor:  Leo [ 14.lut.2019 08:33:04 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Polecam z turbin to Garetta, GTXa 30, albo model wyższą przy wyższej mocy.

Autor:  Gustav [ 14.lut.2019 10:08:49 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Holset HX40 - jakąś hybrydy się z tego wyczaruje.

Autor:  Leo [ 14.lut.2019 10:13:43 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

też ok.

Autor:  Garii [ 19.kwi.2019 08:04:28 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Jak tam Panowie, jakieś postępy, coś się udało zbudować??

Autor:  Simon_pg0 [ 20.kwi.2019 10:22:31 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

JOP.
Blok już przespawany, wypiaskowany, wymalowany i przewiercony.
Kucizna już czeka.
Wał w gotowości.
Głowica czeka na budżet i do dziaków jedzie.
Wałki 7a są.
Miska 7a jest więc powoli się kompletuje.


Wiele jeszcze czasu, kasy i pracy.....


pojemność w mojej konfiguracji 2560cm3 jak pamiętam;]

Autor:  Garii [ 20.kwi.2019 10:49:20 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

No i fajnie :)
Moje 2.8 jest w stanie wskazującym na zużycie :) jeszcze ładnie śmiga, ale kiedyś będę musiał się z nim rozstać :)
Więc kminię co lepiej wybrać, 2.7 z single turbo, czy 2.2T lub jego właśnie rozwojową wersję którą tworzycie :)
Trzymam kciuki za powodzenie operacji.
Pozdrawiam

Autor:  zgredek27 [ 23.kwi.2019 20:49:06 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

wordeck ale b5 przynajmniej się jakoś prowadzi w porównaniu do tych starych rympli ;)

Autor:  Simon_pg0 [ 02.maja.2019 21:35:03 ]
Tytuł:  Re: [7a i AEL] Budowa od podstaw 2.5 20V Turbo

Wszystko co nowe świetnie się prowadzi. b9 idzie lepiej niżeli b8. Jednakże jak b2 pogania b9 jest śmiesznie a jak c3 w avancie goni świeże trupy też jest zabawnie;]

Każdy jeździ czym chce.
Mieszkam tam gdzie chcę a nie gdzie wszyscy mieszkają...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/