.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Climatronic umbau
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=16209
Strona 1 z 1

Autor:  hans [ 17.kwi.2005 12:05:36 ]
Tytuł:  Climatronic umbau

dla zainteresowanych tematem chcialbym oswiadczyc ze udalo mi sie odpalic nowy klumatronic czyli sterownik z 2ma wwysiwetlaczami w Coupecie w ktorej mialem dotad stary sterownik klimatronica wiecej szczegolow soon bo glowny temat czyli klimatyzacja dalej nie jest rozwiazany a co bylo glowna przyczyna takiego posuniecia. automatycznie jeslei wszystko ruszy jak nalezy klimatyzacja bedzi epracowala na czynniku R134a i oleju syntetycznym . niestety elementy ktore posiadam sa w stanie nienajlepszym a konkretnie parownik klimy jest nieszczelny. mam nadzieje ze sprezaka bedzie OK bo w przeciwnym wypadku cala instalacja jest nic nie warta no moze poza czescia elektryuczna ktora wlasnie uruchomilem i dziala :)

Autor:  SIMSOFT [ 18.kwi.2005 01:17:47 ]
Tytuł: 

czy jest jakas konkretna roznica w dzialaniu pomiedzy sterownikiem z 1 a 2ma wyswietlaczami ? czy tylko wzgledy estetyczne za tym przemawiaja ?

Autor:  hans [ 18.kwi.2005 08:12:41 ]
Tytuł: 

po pierwsze w starym klimatronicu nie bylo sterowania klapami a byl tylko kilka kombinacji nastawow klap typu Auto Bi-Lev i na szyby , poza tym nie ma plynnej regulacji nawiewu . sterownik sam automatycznie ustawial sobie ta predkosc a mu moglismy jednynie zredukowac nawiew do minimum poprzezwybranie opcji LO lub zwiekszenie nawiewu na max poprzez opcje HI
w nowym sterowniku jest pelne rozroznienie kierunkow nawiewu na szyby czy tez na gore jak kto woli , na kratki czyli na twarz i na nogi czyli na podloge , jest 12to stopniowa regulacja sily nawiewu , poza tym jest mozliwosc przy dowolnej konfiguracji nawiewow wylaczenie sprezarki , co w starym klimatronicu bylo mozliwe tylko na opcji Econ ale kierunki nawiewow byly takie same jak na Auto.
poza tym w nowym klimatronicu jest lepsza mozliwosc diagnozowania uszkodzen poprzez pamiec bledow i mozliwosc ich odczytania czy to na wyswietlczu klimy czy poprzez PCtalub VAG .
kolejna i mysle ze najistotoniejsza zmiana jest wymiana ukladu l;imatyzacji na uklad pracujacy na nowym typie gazu R134 a ktory jest tanszy w zakupie , czesci do tego typu instalacji sa tansze i latwiej dostepne a kupujac uzywane mamy wieksze prawdopodobienstwo kupic sprawne bo a to poprostu nowsze instalacje

Autor:  Leo [ 18.kwi.2005 08:48:43 ]
Tytuł: 

Hans, sorka, że nie mogłem zostać na niedzielę, chętnie bym zobaczył jak to działa in real. Mam nadzieje, ze dziś mama jechała do pracy sprawnym autem ;)

To kiedy bierzemy się za moją instalkę? :]

Autor:  hans [ 18.kwi.2005 09:19:49 ]
Tytuł: 

luzik , za Twojego potworka mozemy sie wziac nie predzej jak odpale klime tutaj i wszystko bedzie finito bo poki co jedyny wolny czas jaki mam musze na to poswiecic a poki co nie wiem jak szybko uda mi sie wszystko sklecic do kupy , licze ze przyszly weekend bedzie dcydujacy i skoncze teemat tej klimy

Autor:  maciu [ 18.kwi.2005 09:54:19 ]
Tytuł: 

dużo gratów trzeba powymieniać żeby pracowała na nowym czynniku?
szacowałes koszty?

Autor:  Leo [ 18.kwi.2005 09:59:25 ]
Tytuł: 

OT: Hans, jaki numer OEM ma filtr oleju do 3B ? :]

Autor:  BiLu [ 18.kwi.2005 10:05:15 ]
Tytuł: 

Leo napisał(a):
OT: Hans, jaki numer OEM ma filtr oleju do 3B ? :]

http://etka.auto2.ru/au/ACOQ/1992/141/49/1440992/

Autor:  Leo [ 18.kwi.2005 10:23:39 ]
Tytuł: 

no kurde, musiałem słabo szukać ...

Autor:  hans [ 18.kwi.2005 22:05:46 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
dużo gratów trzeba powymieniać żeby pracowała na nowym czynniku?
szacowałes koszty?
narazie nie szacowalem kosztow bo jeszcze nie wylozylem na to ani gorsza ale to co musialem wymienic to silowniki klap gora/dol i centralnej oraz silownik klapy glownej , silownik klapy wewnetrznego obiegu jest taki sam , poza tym zmianie ulegly wszystkie czujniki , po pierwsze ze wzgledu na inne zlaczki a po drugie ze wzgledu na inne parametry elektryczne. poza tym wiazka elektryczna nawiewu i klimatyzacji , sprezarka klimy i osuszacz , chlodnice i parownik mam rowniez ale parownik jest uszkodzony wiec idzie na zlom a w zamian bedzie albo nowy albo ten ze starej instalacji ... w zasadzie to wszystko ... oczywiscie zanim zaczalem cala zabawe oddalem wszystko do sprawdzenia do fachowca od klimatyzacji , dzieki czemu wiem juz ze parownik nadaje sie na zlom , czyli cala nadzieja ze reszta jest OK ale to bede wiedzial jutro jak tez to ile bede musial dolozyc na nowy parownik wzglednie czy bedzie uzyty stary z R12

Autor:  maciu [ 19.kwi.2005 07:14:35 ]
Tytuł: 

chodziło mi bardziej co trzeba było wymienić w związku z przejsciem
na nowy czynnik a nie ze sterszego typu klimatronica na nowszy...

rozumiem ze u mnie bylyby to weze i ? sprężarka?

Autor:  hans [ 19.kwi.2005 08:33:51 ]
Tytuł: 

caly problem polaga na tym ze do R12 stosuje sie mineralny olej a do R134a syntetyczny , zeskniecie tych 2 rodzajow olejow powoduje wytworzenie sie piany aby tego uniknac nalezaloby wyminic wszystkie elementy ktore mialy stycznosc z olejem lub ... wyczyscic je bardzo dokladnie poza tym elementy gumowe ktore mialy stycznosc z olejem a takie elementy to elementy sprezarki oraz weze gumowe

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/