.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Climatronic umbau https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=16209 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | hans [ 17.kwi.2005 12:05:36 ] |
Tytuł: | Climatronic umbau |
dla zainteresowanych tematem chcialbym oswiadczyc ze udalo mi sie odpalic nowy klumatronic czyli sterownik z 2ma wwysiwetlaczami w Coupecie w ktorej mialem dotad stary sterownik klimatronica wiecej szczegolow soon bo glowny temat czyli klimatyzacja dalej nie jest rozwiazany a co bylo glowna przyczyna takiego posuniecia. automatycznie jeslei wszystko ruszy jak nalezy klimatyzacja bedzi epracowala na czynniku R134a i oleju syntetycznym . niestety elementy ktore posiadam sa w stanie nienajlepszym a konkretnie parownik klimy jest nieszczelny. mam nadzieje ze sprezaka bedzie OK bo w przeciwnym wypadku cala instalacja jest nic nie warta no moze poza czescia elektryuczna ktora wlasnie uruchomilem i dziala ![]() |
Autor: | SIMSOFT [ 18.kwi.2005 01:17:47 ] |
Tytuł: | |
czy jest jakas konkretna roznica w dzialaniu pomiedzy sterownikiem z 1 a 2ma wyswietlaczami ? czy tylko wzgledy estetyczne za tym przemawiaja ? |
Autor: | hans [ 18.kwi.2005 08:12:41 ] |
Tytuł: | |
po pierwsze w starym klimatronicu nie bylo sterowania klapami a byl tylko kilka kombinacji nastawow klap typu Auto Bi-Lev i na szyby , poza tym nie ma plynnej regulacji nawiewu . sterownik sam automatycznie ustawial sobie ta predkosc a mu moglismy jednynie zredukowac nawiew do minimum poprzezwybranie opcji LO lub zwiekszenie nawiewu na max poprzez opcje HI w nowym sterowniku jest pelne rozroznienie kierunkow nawiewu na szyby czy tez na gore jak kto woli , na kratki czyli na twarz i na nogi czyli na podloge , jest 12to stopniowa regulacja sily nawiewu , poza tym jest mozliwosc przy dowolnej konfiguracji nawiewow wylaczenie sprezarki , co w starym klimatronicu bylo mozliwe tylko na opcji Econ ale kierunki nawiewow byly takie same jak na Auto. poza tym w nowym klimatronicu jest lepsza mozliwosc diagnozowania uszkodzen poprzez pamiec bledow i mozliwosc ich odczytania czy to na wyswietlczu klimy czy poprzez PCtalub VAG . kolejna i mysle ze najistotoniejsza zmiana jest wymiana ukladu l;imatyzacji na uklad pracujacy na nowym typie gazu R134 a ktory jest tanszy w zakupie , czesci do tego typu instalacji sa tansze i latwiej dostepne a kupujac uzywane mamy wieksze prawdopodobienstwo kupic sprawne bo a to poprostu nowsze instalacje |
Autor: | Leo [ 18.kwi.2005 08:48:43 ] |
Tytuł: | |
Hans, sorka, że nie mogłem zostać na niedzielę, chętnie bym zobaczył jak to działa in real. Mam nadzieje, ze dziś mama jechała do pracy sprawnym autem ![]() To kiedy bierzemy się za moją instalkę? :] |
Autor: | hans [ 18.kwi.2005 09:19:49 ] |
Tytuł: | |
luzik , za Twojego potworka mozemy sie wziac nie predzej jak odpale klime tutaj i wszystko bedzie finito bo poki co jedyny wolny czas jaki mam musze na to poswiecic a poki co nie wiem jak szybko uda mi sie wszystko sklecic do kupy , licze ze przyszly weekend bedzie dcydujacy i skoncze teemat tej klimy |
Autor: | maciu [ 18.kwi.2005 09:54:19 ] |
Tytuł: | |
dużo gratów trzeba powymieniać żeby pracowała na nowym czynniku? szacowałes koszty? |
Autor: | Leo [ 18.kwi.2005 09:59:25 ] |
Tytuł: | |
OT: Hans, jaki numer OEM ma filtr oleju do 3B ? :] |
Autor: | BiLu [ 18.kwi.2005 10:05:15 ] |
Tytuł: | |
Leo napisał(a): OT: Hans, jaki numer OEM ma filtr oleju do 3B ? :]
http://etka.auto2.ru/au/ACOQ/1992/141/49/1440992/ |
Autor: | Leo [ 18.kwi.2005 10:23:39 ] |
Tytuł: | |
no kurde, musiałem słabo szukać ... |
Autor: | hans [ 18.kwi.2005 22:05:46 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): dużo gratów trzeba powymieniać żeby pracowała na nowym czynniku? narazie nie szacowalem kosztow bo jeszcze nie wylozylem na to ani gorsza ale to co musialem wymienic to silowniki klap gora/dol i centralnej oraz silownik klapy glownej , silownik klapy wewnetrznego obiegu jest taki sam , poza tym zmianie ulegly wszystkie czujniki , po pierwsze ze wzgledu na inne zlaczki a po drugie ze wzgledu na inne parametry elektryczne. poza tym wiazka elektryczna nawiewu i klimatyzacji , sprezarka klimy i osuszacz , chlodnice i parownik mam rowniez ale parownik jest uszkodzony wiec idzie na zlom a w zamian bedzie albo nowy albo ten ze starej instalacji ... w zasadzie to wszystko ... oczywiscie zanim zaczalem cala zabawe oddalem wszystko do sprawdzenia do fachowca od klimatyzacji , dzieki czemu wiem juz ze parownik nadaje sie na zlom , czyli cala nadzieja ze reszta jest OK ale to bede wiedzial jutro jak tez to ile bede musial dolozyc na nowy parownik wzglednie czy bedzie uzyty stary z R12
szacowałes koszty? |
Autor: | maciu [ 19.kwi.2005 07:14:35 ] |
Tytuł: | |
chodziło mi bardziej co trzeba było wymienić w związku z przejsciem na nowy czynnik a nie ze sterszego typu klimatronica na nowszy... rozumiem ze u mnie bylyby to weze i ? sprężarka? |
Autor: | hans [ 19.kwi.2005 08:33:51 ] |
Tytuł: | |
caly problem polaga na tym ze do R12 stosuje sie mineralny olej a do R134a syntetyczny , zeskniecie tych 2 rodzajow olejow powoduje wytworzenie sie piany aby tego uniknac nalezaloby wyminic wszystkie elementy ktore mialy stycznosc z olejem lub ... wyczyscic je bardzo dokladnie poza tym elementy gumowe ktore mialy stycznosc z olejem a takie elementy to elementy sprezarki oraz weze gumowe |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |