.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[S2 2.2t 20V]chce slyszec turbine!!!!!!
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=2009
Strona 1 z 4

Autor:  kostos [ 07.gru.2003 01:07:34 ]
Tytuł:  [S2 2.2t 20V]chce slyszec turbine!!!!!!

mam audi s2.Jest taki motyw ze chcialbym zeby turbinka dawala sie bardziej uslyszec,tzn niby jest takie syczenie przy 6 -7 tys ale to nie to.chcialbym takie fajne syczenie jak np. na fast and furious,przy zmianie biegow lub nawet na postoju przy gazowaniu.Jest wogole taka mozliwosc?Jak to zrobic?

Autor:  hans [ 07.gru.2003 01:13:25 ]
Tytuł: 

to robi zawor upustowy powietrza doladowanego ... na seryjnym programie i turbinie to szkoda zachodu ... spadna ci osiagi ... chodzi o to ze po zamknieciu przepustnicy turbina caly czas jeszcze pompuje ... sila bezwladnosci wirnika .... i zeby nie wydmuchalo przepustnic to to cisnienie jest wyuwalane z porotem przed turbine ... jezeli chcialbys to uslyszec to wystaczy zdiac wezyk ktorym to cisnienie wraca do dolotu ... albo wymienic zaworek na BOV ...czyli taki ktory wypyuszcza to cisnienie do atmosfery...

Autor:  kostos [ 07.gru.2003 01:24:31 ]
Tytuł: 

czyli najpierw nalezaloby wlozyc chipa?tak wogole ile to moze kosztowac i gdzie najlepiej to robic?dzieki za wczesniejsza wyczerpujaca odpowiedz:))

Autor:  hans [ 07.gru.2003 01:40:24 ]
Tytuł: 

w tej chwili turbina pompuje 0,7 - 0,8 bara ... chipem podniesiesz cisnienie do 1.1 bara max ... wiecej turbina nie da rady .... to ci da jakies 270 KM ... wtedy juz bez przerabiania zaworka bedziesz ja slyszal ... ale taniej napewno wyszloby zrobic cos z tym zaworkiem .... chip ... taki gotowiec ... kosztuje okolo 1500-2000 pln ... jakbys chcial naprawde podejsc powanie do tematu modyfikacji to proponowalbym komputer programowalny czyli na przyklad Unichip ... o wiele lepiej daje sobie rade z dopasowaniem parametrow pracy silnika ... wiadomo kazdy silnik jest inaczej zuzyty ... taki chipo gotowiec zaklada nastawy dla jakiegos tam konkretnego egzemplarza ... w innym aucie moze nie dac juz tyle co zalozyl producent ... poza tym chip gotowiec nie da ci wiecej nic jest zapisane w programie i nie mozna tego zmienic ... Unichipa mozesz do woli programowac z PCta jak tylko cos zmodyfikujesz w silniku ... napewno jest to bardziej rozwojowe ale koszt urzadzenia to kolo 4000 pln ... sa oczywiscie drozsze rozwiazania ale wszystko rozbija sie o kase i o pytanie :" czy mi akurat to jest akurat tak bardzo i niezbednie potrzebne a czego nie zrobi sprzet o polowe tanszy " :) ... no i ostatnia sprawa ... wytrzymalosc starych silnikow przy podnoszeniu mocy spada ... szczgolnie jezeli liczymy na przyrosty rzedu 100 %

Autor:  DeS [ 07.gru.2003 09:33:38 ]
Tytuł: 

Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.

Autor:  kostos [ 07.gru.2003 11:38:05 ]
Tytuł: 

hmm...teraz juz nie wiem.Co byscie zrobili na moim miejscu,tzn.jak zwiekszyc moc tak do np.300 km,bez jakis wielkich wydatkow.Co oprocz chipa?Turbine nową.?

Autor:  hans [ 07.gru.2003 12:07:35 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.


to moze dowiedz sie szczegolow bo to co piszesz troche sie kupy nie trzyma ...


a co do 300 KM to juz nie jest to takie tanie jak sam chip bo musisz przede wszystkim wymienic turbine .. o ile dobrze pamietam to najtansza to K26 ... poza tym trzeba juz wymienic kolektor wydechowy, intercooler ... wywalenie seryjnego wydechu i wstawienie czegos o wiekszej srednicy tez byloby bardzo wskazane ... takim popularnym zestawem do robienia mocy w okolicach 320 KM jest pakiet z Audi RS2 .. czyli wymieniasz turbo , kolekttory ssacy i wydechowy , wtryski (wymieniajac je masz juz spory zapas nawet pod 400 KM) Intercooler ... jeszcze jedna rzecz ktora predzej czy pozniej musisz wymienic to MAP sensor ...czujnik cisnienia w kolektorze ... seryjny jest do 1 bara ... zalozenie MAPa z S4 da ci zapas do 1,5 bara ale z kolei jak zalozysz turbo o wiekszej srednicy to spadnie cisnienie przy jednoczesnym zachowaniu ilosci powietrza tloczonego do cylindrow ..tak wiec troche kombinacji z tym jest ... a i tak wszystko zaczyna sie i konczyu na zasobnosci portfela :D ... najlepiej powiedza ci o tym Leo czy Volki

Autor:  Leo [ 07.gru.2003 12:52:17 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
DeS napisał(a):
Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.


to moze dowiedz sie szczegolow bo to co piszesz troche sie kupy nie trzyma ...


a co do 300 KM to juz nie jest to takie tanie jak sam chip bo musisz przede wszystkim wymienic turbine .. o ile dobrze pamietam to najtansza to K26 ... poza tym trzeba juz wymienic kolektor wydechowy, intercooler ... wywalenie seryjnego wydechu i wstawienie czegos o wiekszej srednicy tez byloby bardzo wskazane ... takim popularnym zestawem do robienia mocy w okolicach 320 KM jest pakiet z Audi RS2 .. czyli wymieniasz turbo , kolekttory ssacy i wydechowy , wtryski (wymieniajac je masz juz spory zapas nawet pod 400 KM) Intercooler ... jeszcze jedna rzecz ktora predzej czy pozniej musisz wymienic to MAP sensor ...czujnik cisnienia w kolektorze ... seryjny jest do 1 bara ... zalozenie MAPa z S4 da ci zapas do 1,5 bara ale z kolei jak zalozysz turbo o wiekszej srednicy to spadnie cisnienie przy jednoczesnym zachowaniu ilosci powietrza tloczonego do cylindrow ..tak wiec troche kombinacji z tym jest ... a i tak wszystko zaczyna sie i konczyu na zasobnosci portfela :D ... najlepiej powiedza ci o tym Leo czy Volki


Hans, Ty brutalu :D

Kostos, żeby słyszeć turbinę trzeba mieć zainstalowany BOV a nie DV jak jest oryginalnie w S2. Jest jedno ważne przeciwskazanie wywalania powietrza w atmosferę zamiast spowrotem do obiegu: komputer sygnalizuje błędy. Zainstaluj jak chcesz zawór DV jakiegoś renomowanego producenta, zamiast oryginalnego, wtedy będzie lepiej słyszalny, ale napewno nie tak, jak w 1.8T. Silnik w S2 ma zarówno MAP i MAF i jeżeli któreś z wartości zczytanych się nie zgadzają wobec siebie elektronika daje tryb awaryjny z miejsca. To tak, jakbyś miał dziurę w dolocie.

pod 300 KM zestaw wygląda tak:

turbina k26 jakaś
elektronika odpowiednia
map sensor (jeżeli masz silnik ABY to odpada bo tam w serii jest 1.5 bar)
jeśli chcesz to intercooler
cały wydech

i finito...

Jeżeli chcesz się w to bawić , najpierw sprawdź silnik, czy jest dobry jeszcze na takie zabawy.

Autor:  Leo [ 07.gru.2003 12:55:58 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
Akurat Unichip w S2 jest dosyć oporny - Albert miał pewne problemy ze strojeniem - zawsze wracał do komputera fabrycznego z przestrojonymi kościami. Ostatecznie jednak Unichip jeździ w aucie - dzisiaj zobaczymy na spociku jak udało się go zestroić.


DeS zrób proszę dla mnie kilka zdjęć fury Alberta, chodzi mi o mechanikę, PLIISSSS

Autor:  kostos [ 07.gru.2003 13:53:49 ]
Tytuł: 

czyli zrobic zamiane tego DV na BOV?No tak ale ,gdzie takie cos dostac,na pewno nie w kazdym sklepie z czesciami..?Wogole jak mam powiedziec o co mi chodzi,wiecie ja jestem raczej laikiem w tych sprawach .Wiec mam isc i poprosic o zawor BOV a gosciu bedzie wiedziec o co chodzi?Tak troche z innej beczki,wczoraj spadl pierwszy snieg i chcialem troche bokiem powchodzic ale w zyciu wczesniej quattro na niegu nie jezdzilem,no i sie rozczarowalem bo chyba nie umiem tego robic.Baczka to jeszcze krecilem jak na maksa kierownice w bok zrobilem i but.Niech mi ktos powie jak sie slizgac na sniegu przy guatrto?troche glupie pytanie,ale wybaczcie:)wruuuuummm ppssssssttttttttt

Autor:  kostos [ 07.gru.2003 14:08:07 ]
Tytuł: 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=18238080 ,co o tym myslicie?Pewnie lipa co?

Autor:  hans [ 07.gru.2003 15:03:06 ]
Tytuł: 

co do BOV czy DV to sa to zawory upustowe powietrza doladowanego ... BOV to zawor zewnetrzny a DV do zawor wewnetrny ... a tak jak pisal Leo ... zainstalowanie BOVa w seryjnym silniku moze spowodowac bledy w komputerze ... dlatego szukaj innego DV ...glosniejszego ... eventualnie jezeli zastosujesz inny komputer moze sie okazac ze juz zastosowanie BOVa nie bedzie powodowalo bledow ..


co do quattro ... masz do dyspozycji tyle mocy ze kazdy luk pokonuujac na jedynce i przy wdepnieciu do dechy powinienes przechodzic bokiem ... staraj sie unikac gazowania na maxymalnie skreconych kolach bo rozwalisz pompe wspomagania ... najlepiej przyjedz na zlot ... tutaj bedziesz mial miejsce i mozliwosci podszkolenia sie w jezdzeniu quattro :)

Autor:  DeS [ 07.gru.2003 15:41:51 ]
Tytuł: 

Niestety... Alberta nie było - nie mam ani informacji ani zdjątek - maybe next time. :|

Autor:  Leo [ 07.gru.2003 15:50:41 ]
Tytuł: 

a jak wyszły pomiary mocy???

Autor:  hans [ 07.gru.2003 15:54:28 ]
Tytuł: 

Leo , poczekaj .. .spot pewnie jeszcze trwa ... a relacja pewnie bedzie na glownym :)

Autor:  DeS [ 07.gru.2003 16:04:00 ]
Tytuł: 

Leo napisał(a):
a jak wyszły pomiary mocy???


Jak będą wykresy to napewno je wkleimy :)

Autor:  kostos [ 07.gru.2003 16:24:21 ]
Tytuł: 

gdzie sa te zaworki?w ktorym miejscu?w silniku oczywiscie?

Autor:  hans [ 07.gru.2003 16:36:39 ]
Tytuł: 

zawor jest umieszczony pomiedzy pasem przednim a turbina u jest porzymocowany do 2 wezy gumowych , trzeci cieniutki idzie do kolektora za przepustnice ...nr czesci to 034 145 710 A

Autor:  Leo [ 07.gru.2003 17:34:37 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
zawor jest umieszczony pomiedzy pasem przednim a turbina u jest porzymocowany do 2 wezy gumowych , trzeci cieniutki idzie do kolektora za przepustnice ...nr czesci to 034 145 710 A


... i jest plastikowy. Podstawową przeróbką jest jego wymiana na taki z TT 225 PS.

A syczącego BOVa nie założysz bez odpowiedniej elektroniki.

Autor:  kostos [ 07.gru.2003 19:29:46 ]
Tytuł: 

pytalem sie wczesniej co myslicie o takiej ofercie na allegro,odpiszcie mi czy moge takie cos zalozyc,w sumie jest niedrogie a niby dobre.adres dalem troche wczesniej.No i co z tym zaworkiem wrescie zrobic ?Ostateczna decyzja,mam kupic taki z TT 225 PS?Jesli tak to ok,i jeszcze jedno zajebiscie wazne pytanie :skad ja to wezme?Gdzie mam to kupic?
Z inne j beczki,czy stozek ma wplyw na ten dzwiek?Nie mam stozka ale chce kupic ,jest taki za 240 zl z jakas izolacja aluminiową,ale oprocz jego wlozenia mam jakies dodatkowe rzeczy tam robic,jakies przewody,węzyki czy cos takiego?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/