.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

filtr stozkowy do TDI
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=20472
Strona 1 z 1

Autor:  Idzi [ 01.sie.2005 22:35:35 ]
Tytuł:  filtr stozkowy do TDI

mam pytanie,czy jest mozliwe zamontowac filtr stozkowy do B4 TDI ?? i co by to dalo czy moze cos zaszkodzilo ??
pozdrowionka

Autor:  spanky [ 01.sie.2005 22:38:42 ]
Tytuł:  Re: foltr stozkowy do TDI

Idzi napisał(a):
mam pytanie,czy jest mozliwe zamontowac filtr stozkowy do B4 TDI ?? i co by to dalo czy moze cos zaszkodzilo ??
pozdrowionka

wszystko jest mozliwe tylko pytanie po co ???
nic nie da ....... szkoda czasu i pieniedzy..........
wymysl cos innego ... :P ;-)

Autor:  BiLu [ 01.sie.2005 23:11:44 ]
Tytuł: 

w wolnossacym walczy sie o kazdy gram tlenu - stozek jest sens zakladac (niewielki ale jest ;-) ).
w turbodoladowanym ilosc tlenu zwiekszana jest wyzszym cisnieniem doladowania.

Autor:  zuru [ 05.sie.2005 15:10:07 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem moze CI to nieznacznie poprawic dol. Zanim turbina sie rozkreci, silnik musi ssac powietrze jak zwykly wolnossacy...ale niestety na drodze w dolocie jest zimna strona turbiny, ktora stawia opor. Seryjny filtr ma napewno wiekszy opor powietrza niz wkladki sportowe i dlatego w fazie przed rozkreceniem turba oraz w trakcie moze to troche podniesc sprawnosc motoru....zaznaczam, ze dywaguje sobie tylko bo nie jestem macherem i jedynie probuje logicznie zastanowic sie nad Twoim pytaniem :)

Autor:  jaca [ 06.sie.2005 12:49:34 ]
Tytuł: 

zuru napisał(a):
Moim zdaniem moze CI to nieznacznie poprawic dol. Zanim turbina sie rozkreci, silnik musi ssac powietrze jak zwykly wolnossacy...ale niestety na drodze w dolocie jest zimna strona turbiny, ktora stawia opor. Seryjny filtr ma napewno wiekszy opor powietrza niz wkladki sportowe i dlatego w fazie przed rozkreceniem turba oraz w trakcie moze to troche podniesc sprawnosc motoru....zaznaczam, ze dywaguje sobie tylko bo nie jestem macherem i jedynie probuje logicznie zastanowic sie nad Twoim pytaniem :)


pewnie masz troche racji tylko nasuwa sie pytanie, czy seryjny filtr przez to ze stawia wiekszy opór lepiej filtruje to powietrze, a w przypadku stożka nie odbije się to na żywotności silnika. Nie ma problemu na jakiś zawodach jak i tak przygotowuje się silniki tylko na zawody, ale przy normalnym codziennym użytkowaniu przez setki km i w różnych warunkach drogowych zwłaszcza latem w kurzu stosunek zysku do straty żywotności silnika jest chyba nie opłacalny. Ja do siebie specjalnie szukałem trochę lepszego filtra od filtrona i stanęło na Purflux-ie, nie po to by pogorszyć silnikowi ale polepszyć.
Ale to jest moje zdanie, chętnie posłucham innych.

Autor:  PiotruS [ 06.sie.2005 14:36:42 ]
Tytuł: 

W/g mnie nie ma sie co pakować sie w koszty(filtr stożkowy),jak i w nieco droższe filtry naprzykład od filtrona. Osobiście wymieniam olej do ~9-10kkm wraz z filtrem powietrza nawet gdy jest super czysty ......

Autor:  zuru [ 08.sie.2005 09:45:44 ]
Tytuł: 

Wlasnie jaca, ja juz stracilem jeden silnik przez wkladke...wlasnie z powodu pylu - wiec wole pozostac przy serii zmienianej co 10 tysia razem z olejem :)

Autor:  jaca [ 10.sie.2005 08:08:15 ]
Tytuł: 

zuru napisał(a):
Wlasnie jaca, ja juz stracilem jeden silnik przez wkladke...wlasnie z powodu pylu - wiec wole pozostac przy serii zmienianej co 10 tysia razem z olejem :)


Dlatego jestem za serią, a zapłacenie 10 zł więcej za lepszy filtr nie jest dla mnie problemem, a tak naprawdę nikt nie robił chyba testów czy gorsze filtry (gorzej filtrujące ) mają wpływ na zużycie silnika. Dlatego jeszcze raz podkreślam przy obecnej cenie paliwa i kosztów ubezpieczeń itp wydatek na lepszy filtr nie powinien mieć znaczenia, a być może silnik odwdzięczy ci się długowiecznością i niskim zużyciem oleju.

Autor:  Saberek [ 21.lut.2008 22:59:01 ]
Tytuł: 

Witam
A co sadzicie o takim czyms
http://moto.allegro.pl/item310379950_re ... _ciag.html

Autor:  GrzesB [ 21.lut.2008 23:42:47 ]
Tytuł: 

Buaaaaaahahhhahhhaaaaaaa :peace: :diabel:


Nominacja do "neodymanego magesu" roku :peace:

Autor:  arthurr [ 21.lut.2008 23:53:27 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
Buaaaaaahahhhahhhaaaaaaa :peace: :diabel:




co się śmiejesz, na tej aukcji już 2 kupujących :!!:

na opakowaniu pewnie jest wskazówka: "nie montować pionowo - zagrożenie uniesieniem samochodu" :diabel: :diabel:

Autor:  mammoth [ 22.lut.2008 00:21:34 ]
Tytuł: 

co do stozka w TDI to jak masz 1Z lub AFN to najprawdopodobniej jedyne co Ci to da to czestą wymiane przepływomierza...

a co do tego smigielka w filtrze zapewne daje duzo mocy, momentu, lachonow, pomyslnosci, szczescia, zdrowia i urody no i kury sie lepiej niosa... a tak na powaznie to takie smigielko to niezla zwezka w dolocie...

Autor:  rob555 [ 22.lut.2008 15:39:02 ]
Tytuł:  Re: foltr stozkowy do TDI

Idzi napisał(a):
mam pytanie,czy jest mozliwe zamontowac filtr stozkowy do B4 TDI ?? i co by to dalo czy moze cos zaszkodzilo ??
pozdrowionka


Seryjne fitry daja rade do 200KM spokojnie...
Po co wiec montowac cos co moze wpuscic syf na turbine (grozi wywaleniem ladera) i bedzie syfic przeplywke olejem (chyba ze fittr suchy)
pozdr

Autor:  Saberek [ 22.lut.2008 22:07:59 ]
Tytuł: 

Hej
Jest jeszcze inny patent na te turbinke
http://motors.search.ebay.co.uk/tornado ... acatZ14761
albo tu lepiej widac ten wynalazek
http://motors.search.ebay.co.uk/tornado ... acatZ14761

Autor:  mAlIbOr [ 23.lut.2008 13:14:31 ]
Tytuł: 

arthurr napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Buaaaaaahahhhahhhaaaaaaa :peace: :diabel:




co się śmiejesz, na tej aukcji już 2 kupujących :!!:

na opakowaniu pewnie jest wskazówka: "nie montować pionowo - zagrożenie uniesieniem samochodu" :diabel: :diabel:


Ale patrząc na to z drugiej strony to jak by to zamontoać pionowo z ciągiem w dół to jak zajebiście musi dociskać auto do gleby w czasie jazdy na wysokich obrotach :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/