.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

I się zaczęło - mój 1Z :-)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=23920
Strona 1 z 1

Autor:  Rogal [ 20.paź.2005 21:19:17 ]
Tytuł:  I się zaczęło - mój 1Z :-)

Witajcie. Dzisiaj w końcu znalazłem chwilkę dla swojego auta i udałem sie na wymianę wtrysków z 1Z-owych oryginałów (dla przypomnienia mam Audi B4 `95 1Z) na nowe ASV. Po montażu nowych wtrysków oraz wyregulowaniu dawki na wolnych obrotach oraz ustawieniu dynamicznego kąta wtrysku (nawet tego nie regulowałem wcześniej – oj rozleniwiłem się :lol: ) auto zostało shamione 8) . Wynik to 110-km i 238Nm czyli parametry seryjnej 110-ki. Przypominam, że moje auto jeszcze :wink: jest seryjne – to znaczy wszystko oryginał oprócz wtrysków. Zapraszam do obejrzenia foto relacji.

Nowe wtryski ASV:

główny/sterujący - 038 130 202E
pozostałe trzy - 038 130 202A

Złota kropka 220/300bar

http://xs.to/xs.php?f=ein.JPG&h=xs51&d=05424

Nowe wtryski juz siedzą w głowicy

http://xs.to/xs.php?f=zwei.JPG&h=xs51&d=05424

Trzeba obciąć wtyczkę od nowych wtrysków i przylutować od 1Z-owych

http://xs.to/xs.php?f=drei.JPG&h=xs51&d=05424

Obalony mit mocy AFNów (w poprzednim 1Z z AFN`ami miałem tylko 99km i 230Nm)

http://xs.to/xs.php?f=wykres.JPG&h=xs51&d=05424


To początek mocnego końca :twisted: :twisted: :twisted:

Autor:  spanky [ 20.paź.2005 21:29:13 ]
Tytuł: 

tutaj tez Ci pogratuluje.. :P
i zadam to samo pytanie....... ile mialo autko przed wymiana wtryskow .... :P

Autor:  Simpson [ 20.paź.2005 21:29:26 ]
Tytuł: 

Gratuluje :peace:
Co planujesz dalej :>

Autor:  Rogal [ 20.paź.2005 21:34:05 ]
Tytuł: 

Spanky: nie było sensu sprawdzać ile auto miało przed modyfikacją bo miałem przestawiony kąt wtrysku i dawke :!:. Co wiązało by się z podwójną robotą - bo na nowych wtryskach trzeba znów te parametry skorygować. Obstawiam, że nie było 90km nawet :D :D

Simpson: napewno turbo od 130-ki, i komputer 16-bitowy. Postaram się w niego wgrać najnowsze oprogramowanie i dopiero je modyfikować (pewnie soft od jakiegoś golfa, octavi albo a3 będzie). Potem zobaczymy ile pociągnie ta pompa wtryskowa - jak poniżej 140km to będzie przebudowa - pewnie zakończy sie na wymianie fali.

Pozdro.

Autor:  BiLu [ 20.paź.2005 21:57:03 ]
Tytuł: 

a mi mowia ze 200 PS z AELa to kosmos ;-)
3mam kciuki za Twoj projekt Witek :peace:
mam nadzieje ze bedziesz wszystko w miare mozliwosci dokladnie dokumentowac zdjeciowo oraz informacyjnie abym mogl potem dolaczyc ten watek do grona podwieszonych instrukcji "how to..."
ciekawe kiedy trakcja sie skonczy :P

Autor:  maciu [ 20.paź.2005 22:14:51 ]
Tytuł: 

trakcja to juz sie skonczyla... teraz to bedzie z dwójki ruszał :P

Autor:  spanky [ 20.paź.2005 22:25:04 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
trakcja to juz sie skonczyla... teraz to bedzie z dwójki ruszał :P

jaka trakcja ??? w B4 TDI nie ma trakcji..... :P

Autor:  Rogal [ 20.paź.2005 23:18:26 ]
Tytuł: 

Bilu: oczywiście :D . Cieszy mnie fakt, że dalej coś nowego odkrywam w 1Zetach pomimo tego, że 3 lata temu wydawało mi się, że już wszystko wiadomo. Jeszcze do dzisiaj Tora myślał, że wtryski ASV czy AFN to jedno i to samo w 1Z a tu niespodzianka. Jest większa moc i możliwość dalszej przebudowy samych wtrsków czego nie da się z owocnymi skótkami zrobić z AFN/AHF.

Co do samej trakcji jedynie co mogę zrobić to założyć 18cali. Plusem tego będzie 1cm wieksze na średnicy koło co spowoduje wydłużenie przełożenia głównego (mógłbym odłożyć w czasie wymiane skrzyni na dłuższą AFNową lub jakąś 6ke), lepszą przyczepność i oczywiście loooook.

Autor:  Warm [ 21.paź.2005 07:51:07 ]
Tytuł: 

uuuuuuuuuuu lala to sie bedzie działo :D no Rogalik brawo
juz sie nie moge doczekac i zobaczyc jak to teraz jezdzi
czy juz lepiej od czerwonego twojego avanta ??

Autor:  maciu [ 21.paź.2005 08:11:30 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
Co do samej trakcji jedynie co mogę zrobić to założyć 18cali. Plusem tego będzie 1cm wieksze na średnicy koło co spowoduje wydłużenie przełożenia głównego (mógłbym odłożyć w czasie wymiane skrzyni na dłuższą AFNową lub jakąś 6ke), lepszą przyczepność i oczywiście loooook.


Rogal, o ile zakładasz wieksze koła i dajesz odpowiedniki to nic lub prawie
nic (bo jednak jest jakas tolerancja) sie w obwodzie nie zmienia.

A jak chcesz zmienić w ogóle obwód koła to niemusisz zapodawać 18ek
wystarczy opona o wiekszym profilu... ale wtedy bedzie przekłamywał
predkosciomierz i wszystko co jest znim związane.

Autor:  Rogal [ 21.paź.2005 08:56:45 ]
Tytuł: 

Warm: dzięki :peace: . Oczywiście jest jeszcze dużo słabszy od czerwonego B4. Czuć, że przyspiesza dużo lepiej ale po czipie jednak TDiki robią się naprawde agresywne. Myśle, że nie będzie źle, teraz mam 10km gratisowo wiecej niż wtedy...

Maciu: liczyłem na kalkulatorze i podawałem wyniki w wątku dot. 18-stek. Teraz już nie pamiętam dokładnie ale chyba przy 18 calach i oponie 225/40 albo 225/35 było około 0.8cm na średnicy całego koła wiecej.

Autor:  maciu [ 21.paź.2005 08:59:04 ]
Tytuł: 

wyrzuc kalkulator... www.opony.com.pl

to samo możesz osiagnać nawet na 14kach...

Autor:  Rogal [ 21.paź.2005 09:01:29 ]
Tytuł: 

Ja wiem, że mogę osiągnąć to na 14-stkach tylko myslę także o prowadzeniu, przyczepności i wyglądzie auta :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/