.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zwiększanie mocy silnika poprzez zwiększanie dawki paliwka https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=2661 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Martini [ 18.sty.2004 19:35:18 ] |
Tytuł: | Zwiększanie mocy silnika poprzez zwiększanie dawki paliwka |
Witam wszystkich na jedynie słusznym forum tuningowym Nie będzie to temat o rezaniu lusterek czy wycieraczek ale o prawdziwym tuningu - czyli zwiększaniu mocy Do rzeczy. Wiem poniekąd że silniczki 5-Cyl. 2.3 na K-Jetroniku dobrze reagują na zwiększoną dawkę paliwa - lubią być zalewane dzięki czemu lepiej się wkręcają w szczególności na wyższych obrotach (wspominał o tym Kajman na letnim zlocie w Bydgoszczy) Myślę sobie o czymś takim, w wersji drogowej bez znacznego zwiększania dawki paliwa i kombinowaniu przy rozdzielaczu wtrysku. Wystarczyłoby mi zwiększenie dawki na poziomie jaki jest przy zimnym silniku z możliwością włączania i wyłączania tego z pulpitu. Za zwiększenie dawki paliwa na pewno odpowiada komputer który dostaję info o temp. silnika i reguluje (?) jakimś zaworem dawkę / ciśnienie paliwa (może się mylę ) Jeżeli jednak tak jest, to który to przewód podający info o temp. silnika do kompa ? Czy wystarczy jego odłączanie / załączanie ? aby komp. zwiększył dawkę paliwa ? |
Autor: | Czarek_S [ 18.sty.2004 19:50:28 ] |
Tytuł: | |
po pierwsze ten temat powinien być w technikaliach ... a co do tej przeróbki to trochę bez sensu a jeśli już byś chciał isć w tym kierunku to poprostu wystarczyłoby dobrać się do sterowania zaworem od wtryskiwacza rozruchowego i go otworzyć za pomocą podania prądu ale nie wiem czy tak naprawdę coś to da. A miesznie z temperaturą silnika to sobie lepiej odpuść bo skończy się na tym że nie bedziesz mógł odpalić autka. |
Autor: | MariuszD [ 18.sty.2004 20:33:39 ] |
Tytuł: | |
Za otwarcie wtryskiwacza rozruchowego odpowiada sygnal z czujnika temperatury tego 4-stykowego (tak jest na schemacie). Ale jak wlaczysz dodatkowy wtryskiwacz na cieplym silniku to odrazu sonda Lambda o tym powiadomi sterownik (wieksza ilosc syfu w wydechu) i komputer zredukuje to na rozdzielaczu poprzez regulator odsrokowy. Bez obejscia sondy lub regulatora nic nie zrobisz - no chyba ze regulacja tloczka w rozdzielaczu ale bez mozliwosci wlaczania z pulpitu |
Autor: | Martini [ 18.sty.2004 20:55:32 ] |
Tytuł: | Katalizator |
Nie rozumiem dlaczego nie jest to temat tuningowy...... Mi się nic nie popsuło żeby to wrzucać na technikalia ... za to rezanie lusterek czy tuningowanie wycieraczek to jest PRAWDZIWY temat tuningowy O Yeah . Teraz druga sprawa to dlaczego mieszanie z temp. silnika ma doprowadzić do problemów z jego uruchomieniem ? Oświeccie mnie. Odłączenie / załączenie informacji o tym jaką temp. ma silnik spowoduje zmniejszenie / zwiększenie dawki paliwa przez ECU. Ja jedynie mogę oszukać komp. w ten sposób że na rozgrzanym silniku komp.będzie dostawał info. że silnik jest zimny po czym zwiększał dawkę paliwa. W druą stronę nie ma możliwości. Mogę zwiększyć dawkę albo pozostawić nominalną a na zimnym nominalna jest przecież większa ! Więc nie wiem jaki problem z uruchomieniem silnika widzisz Czarku-z ? Najgorzej będzie z oszukaniem sondy lambda Jakieś sugestiie ? |
Autor: | MariuszD [ 18.sty.2004 21:02:10 ] |
Tytuł: | |
Martini pamietaj ze masz u siebie modul sterujacy zaplonem - w zaleznosci od warunkow pracy (min. temperatury) masz zmieniany minimalnie kat zaplonu. Nie oszukuj komputera temperatura, sproboj wykorystac ten wtryskiwacz rozruchowy ale zrob moze jakis emulator sondy Lambda, ze kiedy wlaczysz (umowmy sie TURBO), sygnal zamiast z sondy Lambda bedzie podawany z tego emulatora - cos takiego jak na gazie (jezeli jest). Uwazam ze to najlepszy z najtanszych sposobow, oczywiscie ktore umozliwaja sterowanie (wlaczanie/wylaczanie kiedy chcesz). EDIT: Martini jeszcz edobrze by bylo zrobic sterowanie elektroniczne zalaczenia po ok 3,5 tys obr. Powiem szczerze ze chyba sprobuje takiego rozwiazania u siebie, ale bez emulacji sondy sie nie obejdzie, bo wiem jak bylo kiedy mialem zwalona sonde lambda. No i druga sprawa ze u mnie wtryskiwacz rozruchowy jest sterowany z jednostki centralnej, wiec musze zrobic jakies obejscie zeby nie zwalic driverow w sterowniku. |
Autor: | DeS [ 18.sty.2004 21:37:55 ] |
Tytuł: | |
Temat jest bardzo ciekawy, Martini wiedziałem że mogę na Ciebie liczyć Ja również badam ten temat jak mnie najdzie. Na wykresie który kiedyś wstawiałem i w opisie zmian silniczka jest właśnie między innymi zwiększenie ciśnienia paliwa. Zobaczcie sami: http://www.audis2fast.de/leistung.htm |
Autor: | MariuszD [ 18.sty.2004 21:46:05 ] |
Tytuł: | |
Ale wstyd. 5 lat uczylem sie niemca (ale to bylo juz dawno) i nie daje rady tego zalapac to tam na bazgrolili w przerobkach. Mysle ze szlif glowicy i jeszcze pare pierdolek trzeba zrobic bo raczej nie wierze tylko w zwiekszenie dawki paliwa - mowie o wykresie. |
Autor: | DeS [ 18.sty.2004 21:50:11 ] |
Tytuł: | |
No tam jest: robota głowicy, filtr KN, wtryski standard ale napewno nowe pełno mocne, wydech od 2.2 T 10V no i polerowanie kolektory a także to paliwko i jeszcze wałek schricka.. chyba o niczym nie zapomniałem1 |
Autor: | MariuszD [ 18.sty.2004 21:55:51 ] |
Tytuł: | |
Jestem w stanie uwierzyc w ta moc. Mysle ze na Bydgoszcz zrobie taka przerobke z paliwem, ale u mnie i tak przy 4 tys. dostaje ostro kopa i nie wiem jak to bedzie. Ale sproboje to zrobic. Wlaczanie po 3-4 tys nie jest dla mnie problemem. Problem bedzie z sonda lambda, ale mam juz pomysl. Martini !!! Robimy powrotke na pasie???? Pewnie tak. A nie masz juz klopotow przy 4 tys tak jak to kiedys opisywales? Jak zrobiles to pochwal sie, pewnie inni skorzystaja. Takiej wiedzy nigdy za wiele. |
Autor: | BiLu [ 18.sty.2004 21:58:09 ] |
Tytuł: | |
zagadnienie techniczno-tuningowo-technicze wiec bardziej techniczne. na razie poki co nie mamy forum tuningu technicznego (to jest bardziej stylistyczne) wiec temat laduje na technikaliach. w sumie to i xenon jest zagadnieniem technicznym ale powiedzmy ze potraktowalem to stylistycznie |
Autor: | MariuszD [ 18.sty.2004 22:00:44 ] |
Tytuł: | |
Obudzil sie Niedzwiedz i juz robi zamieszanie |
Autor: | MJ [ 18.sty.2004 23:16:43 ] |
Tytuł: | |
Panowie rezac rezac, bylebyscie wiecej niz moje 2,3 nie wykombinowali bo wtedy i ja bede musial cos sie wysilic Pozdro MJ |
Autor: | Martini [ 18.sty.2004 23:44:17 ] |
Tytuł: | |
MariuszD broń cię Panie Boże masz u siebie tego nie robić !!! To był mój patent Ale u Ciebie raczej to nie wiele da... sądzę że masz lepiej dopracowany silnik i więcej z niego wycisnęli (na to liczę ) U mnie powinieo to przynieść lepsze rezultaty Pozdrawiam |
Autor: | DeS [ 19.sty.2004 13:21:47 ] |
Tytuł: | |
Rezać Panowie Rezać !!! Niech nasze Jetronici pogonią kota tym wszystkim elektronicznym wynalazkom |
Autor: | stefan [ 29.sty.2004 17:37:32 ] |
Tytuł: | |
Panowie a z czego sterowany jest mój wtryskiwacz rozruchowy bo komputera nie posiadam a też bym pokombinował |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |