.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 16:14:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lakierowanie piecowe
PostNapisane: 26.lut.2006 14:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2006 16:04:42
Posty: 19
Chciałym się dowiedzieć jak poznać lakier który był kładziony piecowo, jakie są jego wady i zalety, czy jest mocniejszy i trwalszy od zwykłego lakieru i czy ktoś mógłby wstanie ocenić po zdjęciach które mógłbym przesłać komuś na emaila. Najlepiej prosiłbym o porade audilakierników chyba że może to stwierdzić byle posiadacz każdej niuni. No i jeszcze intersowałby mnie ile ktoś zainwestował w to auto, bo praktycznie było całe rozbierane.

_________________
Audi A6 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 15:23:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Z tego co wiem piecowo malowało się tylko w fabrykach aut.Auto było gołe w takim piecu bo inaczej to się by plastiki pofalowały.Tam jest inna temeratura niż w komorze.Ale teraz jest tyle dobrych lakierów np HS SUPER.Inne lakiery ECO są dobre jak nie przejedziesz koło gałęzi :) i juz zostaje mała ryska do polerowania.Tu chodzi o twardość lakieru.Zobacz nawet jak narobi ptak i zostawisz to już widać matowy kawałek.Jak jest dobry lakier i dobry lakiernik,komora to bez przyrządów tego nie poznasz.Chodzi o grubośc lakieru.Nie chodzi że masz super lakier HS i malujesz 3 razy bo to też jest żle.Długo schnie lub nie wyschnie tak jak powinno być.HS maluje sie na 1,5 raza.Chodzi o krycie i twardość. Pamiętaj najlepiej jest jak się urzywa składników jednej firmy :szpachle,podkłady,baza,rozcięczalnik,lakier i utwardzacz.Potem masz możliwość jak coś wyjdzie na reklamację :!: Ciężko poznać piecowe i dobrze zrobioną w komorze.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 16:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2006 16:04:42
Posty: 19
Kolejne pytanie do Pana z drawska. Ile kosztuje położnie srebrnego metaliku i to w dodatku perłe. Czy jak ktoś robi coś takiego to też moze zrobić fuszerkę? Z tego co wiem tak mówił kolega, że kiedy potracił dzika i dał auto do serwisu (toyota corolla) to malowali mu piecowo, chyba że i mu tak tylko powiedzieli a tak naprawde to tylko w jakieś komorze gdzie było ciepło. Jeśli była odwalona fuszerka to ile lat jest w stanie wytrzymać ten lakier? Czy perłą ma dodatkowe właściwości wzmacniające czy tylko daje lepszy efekt wyglądu?

_________________
Audi A6 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 16:29:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
michalmg napisał(a):
Kolejne pytanie do Pana z drawska. Ile kosztuje położnie srebrnego metaliku i to w dodatku perłe. Czy jak ktoś robi coś takiego to też moze zrobić fuszerkę? Z tego co wiem tak mówił kolega, że kiedy potracił dzika i dał auto do serwisu (toyota corolla) to malowali mu piecowo, chyba że i mu tak tylko powiedzieli a tak naprawde to tylko w jakieś komorze gdzie było ciepło. Jeśli była odwalona fuszerka to ile lat jest w stanie wytrzymać ten lakier? Czy perłą ma dodatkowe właściwości wzmacniające czy tylko daje lepszy efekt wyglądu?


W zależności gdzie malujesz.Znam ludzi co za pomalowanie całego auta biorą 10tys zł.Zawsze można zrobić fuszerką.Koledzę na pewno nie malowali piecowo tylko w komorze.Jak jest fuszerka to widać nawat od razu lub po zimie i lecie. Jak pod kątem widać, ze blachy spod lakieru są pofalowane to lipa.Latem np czarna blacha nagrzewa się do 90 stopni i szpachel pęka.Np na zderzaki kładzie się inny podkład,szpachel do lakieru dodaje się zmiękczaczy.Na dach i maskę inny szpachel odporny na temperaturę.Farby są rózne : akryl,baza,perła,kameleon.Perła nie ma dodatkowych właściwosci.Tu chodzi o wygląd.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 07:04:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
KrzysiekR napisał:
Cytuj:
Jak pod kątem widać, ze blachy spod lakieru są pofalowane to lipa.Latem np czarna blacha nagrzewa się do 90 stopni i szpachel pęka.

Lakiernikiem to chyba nie jesteś.
"Pofalowanie blch pod lakierem" to fuszerka zgadza sie ale nie lakierowania tylko przygotowania podłoża (kładzenie i darcie szpachli). Co do czarnego nadwozia, to nic nie pęka, ewentualnie jeśli zasosuje sie żywicę to potrafi długo odparowywać i odparzyć lakier.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 09:05:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
wowo napisał(a):
KrzysiekR napisał:
Cytuj:
Jak pod kątem widać, ze blachy spod lakieru są pofalowane to lipa.Latem np czarna blacha nagrzewa się do 90 stopni i szpachel pęka.

Lakiernikiem to chyba nie jesteś.
"Pofalowanie blch pod lakierem" to fuszerka zgadza sie ale nie lakierowania tylko przygotowania podłoża (kładzenie i darcie szpachli). Co do czarnego nadwozia, to nic nie pęka, ewentualnie jeśli zasosuje sie żywicę to potrafi długo odparowywać i odparzyć lakier.


Lakier jest ostanią warstwą to więć pod czym miałem napisać :?: Ja wiem,ze to jest od podłoża.Ale czasami nawet jak są rysy pod lakierem co delikatnie szpachel siądzie można spolerować i nie widać.Nie każdy wie ,ze nawet jak kładziesz szpachel i wycierasz to po wytarciu powinno się przemyć zmywaczem antysilikonowym i dopiero na to szpachel.Nie wystarczy odmuchać!Nie pęka jak ktoś używa dobrych szpachli a nie lekką szpachluje cały samochód lub economy.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: