.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[ COUPE quattro] Odrestaurowałem hamulce :)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=34344
Strona 1 z 2

Autor:  Maroonio [ 21.kwi.2006 23:17:56 ]
Tytuł:  [ COUPE quattro] Odrestaurowałem hamulce :)

Przy okazji spalenia hebelków w mojej Coupeci, postanowiłem kompleksowo się nimi zająć :diabel: Tak wyglądały przednie (zdjęci niestety zrobione telefonem):
Obrazek
Zaciski zaraz po zdjęciu:
Obrazek
Potem spędziłem jakieś dwa dni na czyszczeniu z rdzy zacisków, jarzm, blaszanych osłon, w międzyczasie kupiłem reperaturki, smar do tłoczków i grafitowany.
Po czyszczeniu przyszła kolej na cepelię czyli malowanie :D :
Obrazek
A taki jest efekt końcowy zaraz przed założeniem i po założeniu na samochód:
Obrazek
Obrazek
Ponieważ ręczny w tylnych zaciskach stał, stwierdziłem, że zamiast bawić się w regenerację kupię inne. Udało mi się nabyć komplet z 96 roku od B4 2,8 V6. Tak wyglądały po zakupie:
Obrazek
Do wymiany były tłoczki, wszystkie gumki ale były wypiaskowane i dzwigienka od ręcznego chodzi jednym palcem. Wymieniłem wszystko, przesmarowałem i teraz tylne hamulce prezentują się tak:
Obrazek
Jeszcze tylko odpowietrzanie i zaczynam testy :diabel:

ps. Podziękowania dla Adama12 który dzielnie realizował moje zachcianki :peace:

Autor:  para [ 22.kwi.2006 06:45:24 ]
Tytuł: 

gratulacje :))) ladnie to wyglada

czeka mnei podobny zabieg jakos w niedalekiej przyszlosci bo hamulce co rusz mi popiskuja jak jade.

nie myslales zeby wymienic od razu gumowe wezyki? koszt niewielki ale glowa spokojna ze przy mocniejszym zahamowaniu nie pojda w kosmos (nie mile uczucie jak pedal wpada w podloge)

Pozdrawiam:)

Autor:  michal95 [ 22.kwi.2006 09:27:30 ]
Tytuł: 

Pięknie, pięknie :peace: . Obpowiedni kolorek, podoba mi się!

Pozdrawiam!

Autor:  Maridk [ 22.kwi.2006 12:07:54 ]
Tytuł: 

Super robota. Pamiętam jak niedawno przechodziłem podobny zabieg i szlag mnie trafiał przy czyszczeniu centralek. Czym czyściłeś że tak równiutko Ci wyszło? Ja walczyłem szczotką drucianą i wiertarką ale tak ładnie nie wyszło jak u Ciebie.

Autor:  Kliku [ 22.kwi.2006 12:33:44 ]
Tytuł: 

ladnie to wyglada, a mzoe jakies fotki na aucie

Autor:  FranoF1 [ 22.kwi.2006 13:12:54 ]
Tytuł: 

bardzo ładnie teraz to wygląda :) z jakiej firmy masz farbe? pozdrawiam

Autor:  jmm [ 22.kwi.2006 17:05:21 ]
Tytuł: 

A mnie na szczescie narazie taki zabieg nie czeka, no moze oprócz wymiany tarcz z tyłu i pomalowania zacisków :peace:

Autor:  Maroonio [ 22.kwi.2006 21:49:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
z jakiej firmy masz farbe?

HAMERITE ;)

Cytuj:
ladnie to wyglada, a mzoe jakies fotki na aucie

fotki na aucie będą niedługo a raczej całego auta. Narazie stoi jeszcze na zimowym komplecie więc nie ma co oglądać :P

Cytuj:
Czym czyściłeś że tak równiutko Ci wyszło? Ja walczyłem szczotką drucianą i wiertarką ale tak ładnie nie wyszło jak u Ciebie.

Czyściłem dokłądnie tym samym co Ty, szczotka na wiertarkę i jazda. dosyć mozolna praca ale da radę zrobić :)

Cytuj:
czeka mnei podobny zabieg jakos w niedalekiej przyszlosci bo hamulce co rusz mi popiskuja jak jade.

nie myslales zeby wymienic od razu gumowe wezyki? koszt niewielki ale glowa spokojna ze przy mocniejszym zahamowaniu nie pojda w kosmos (nie mile uczucie jak pedal wpada w podloge)


Ja zrobiłem ten zabieg bo hamulce nie piszczały tylko ich nie było :diabel: Tarcze miały duże ranty, od wewnętrznej strony fiolet. Malowanie to tylko estetyka i zabezpieczenie jako takie przed syfem z rdzy. Wężyki owszem miałem wymieniać ale...raz że paczka z nimi zgineła....dwa że przednie baaardzo ciężko odkręcić (specjalnym do tego kluczem nie dało rady) a tylnych w zamienniku po prostu nie mogłem znaleźć a oryginały 100/szt.
Obejżałem dokładnie te stare i nie są złe więc póki co zostaną.
Pozdrawiam

Autor:  zuru [ 18.lip.2007 15:58:32 ]
Tytuł: 

Spoko robota, ja zrobilem to samo, tylko pomalowalem zaciski proszkowo. A skoro przewodziki oryginalne kosztuja 100 PLN/szt to w tej cenie masz Goodridge stalowe.

Autor:  ClNEK [ 18.lip.2007 20:14:16 ]
Tytuł: 

gdzie mozna kupic takie stalowe przewody ?

to ja sie pochwale moimi zaciskami 2 tloczkowymi ktorych nie mam jeszcze na aucie tylko przez to ze zwrotnice w porownaniu do 1 tloczkowych maja inne ET

po piaskowaniu, ja polecam tak to robic bo jest to duza oszczednosc czasu i koszt nie duzy

Obrazek

efekt koncowy
Obrazek
Obrazek

a tu cale zaciski w czesciach

Obrazek

Autor:  Maroonio [ 18.lip.2007 23:30:28 ]
Tytuł: 

no właśnie, gdzie kupić te stalowe przewody?

Autor:  Route 66 [ 19.lip.2007 02:38:37 ]
Tytuł: 

http://www.goodridge.net/uk/index.htm

Autor:  ClNEK [ 19.lip.2007 22:39:30 ]
Tytuł: 

troche to skomoplikowane :) myslalem ze jakis przedstawiciel jest

Autor:  zuru [ 20.lip.2007 09:03:41 ]
Tytuł: 

Jest przedstawiciel. Zadzwoncie sobie do Artka to Wam sprawdzi ceny: 502-512-543. On mi to kupowal wiec najlepiej bedzie z nim pogadac. Moze sie okazac, ze trzeba bedzie troche poczekac. Polecam tez odrazu zapodac sobie stalowy przewod do sprzegla, napewno nigdy nie walnie.

Autor:  Andrew^ [ 29.wrz.2007 15:08:17 ]
Tytuł: 

Witam,
Przepraszam ze odgrzebuje taki stary temat :) ale czy ktos wie jak przebiegal proces regeneracji zaciskow jaki przeprowadzil Cinek ??
Piaskowianie,
malowanie podkladem (calosci lacznie z komorami tloczkow)??
Naniesienie farby zarodpornej ??

Czy mogl by mi ktos wylozyc jak on to zrobil od A-Z bo mam zamiar tez takie sobie zorbic ;)

Autor:  zuru [ 01.paź.2007 17:06:24 ]
Tytuł: 

No coz to proste.
Rozbierasz zaciski, wszystko czyscisz na blysk, wywalasz wszystkie stare gumki zastepujac je nowymi dostepnymi w zestawach naprawczych. Piaskujesz zaciski, malujesz proszkowo, wymieniasz odpowietrzniki na nowe i najlepiej przewody na stalowe, gwintujesz gwintownikiem wszystkie dziurki w ktore cos sie wkreca, zapodajesz nowy smar do prowadnic no i gotowe :peace:

Autor:  martab99 [ 01.paź.2007 17:27:26 ]
Tytuł: 

zuru, napisz jakie sa odczuwalne benefity zamiany przewodów zwykłych na te w stalowym oplocie...?

Autor:  zuru [ 01.paź.2007 17:31:57 ]
Tytuł: 

Wyczucie hamulca Stachu...niby tak na poczatku sie nie skapniesz, ale jak przyjdzie Ci heblowac awaryjnie to masz ABS wbudowany w noge !!! Naprawde, jest taka kontrola podczas hamowania, ze warto wydac ta kase !!! Lewa noga hamujesz prawie jak prawa ! Wypas.

Autor:  martab99 [ 01.paź.2007 17:54:13 ]
Tytuł: 

Pytam, bo wywalam ABS i chce zrobic jakis rozsadny upgrade hamulcow.
Tarcze juz sa solidne (300 mm), zaciski 4-ro tloczkowe, wiec tu nie bede juz kombinowal bo do cywilnej jazdy wystarcza az nadto.
Chcialbym zaczac wlasnie od przewodow w oplocie, pozniej jak sie skoncza klocki to pojda Ferrodo DS2500

Autor:  zuru [ 01.paź.2007 18:02:27 ]
Tytuł: 

A nie mozesz zrobic odlaczanego ABS na przycisk ? Chocby obwod zasilajacy rozlaczalo i spokoj ? Wydaje mi sie, ze to lepsze, jesli ABS dziala Ci poprawnie. Poprostu czasem przyjdzie kobiecie zasiasc do Twego bolida...no i wiesz :D

Ja tam nie lubie ABS i nie chce sie do niego przyzwyczajac, zwlaszcza, ze niestety nie mam tego cudownego odruchu napierania na hebel z calej sily w razie zagrozenia, wiec to urzadzenie nie chce ze mna wspolpracowac jak nalezy :/

Poza tym, uwazam, ze DS2500 to sa heble dobre na tor, w miescie wydaja takie dzwieki jakbys widelcem tarl w talerz :/ :/ powodujac konsternujace spojrzenia wszystkich...nie wiem czy podczas jazdy po drogach publicznych dasz rade wykorzystac ich potencjal...ale znajac Ciebie moze Ci sie to udac hehe

:):

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/