.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Bezpieczna modyfikacja wzdłużnego 1.9 TDi AFN
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=34366
Strona 1 z 1

Autor:  Rogal [ 22.kwi.2006 10:35:10 ]
Tytuł:  Bezpieczna modyfikacja wzdłużnego 1.9 TDi AFN

Witajcie. Jak wiadomo turbosprężarki są dosyć kruchym elementem TDi a przy tuningu (w zależności jak mocnym) ich żywot może się jeszcze skrócić. Ponad to jak wiadomo większy może więcej, więc kierując sie powyższym wymieniłem oryginalne turbo w moim Audi Passacie B5 3B ;-) . Oryginalne turbo 110kowe sterowane podciśnieniem z kierownicami zastąpiłem nową turbosprężarką z silnika TDi PD 130km.

http://xs.to/xs.php?f=tupass4.JPG&h=xs77&d=06166

Turbo musi pochodzić z silnika wzdłużnego ewentualnie ze starszego seata ibizy bo w nim jak w każdym wzdłużnym silniku TDi (90, 110, 130) jest ona przykrecana do kolektora wydechowego. Z wierzchu turbo generalnie jest identyczne, różni je wyjście do IC które to w PDkach 130ci jest zrobione na grubszych rurach oraz zapinanych na potocznie nazywanych szybkozłączach. Należy zmnienić całe orurowanie łącznie z IC albo zamontować taką redukcję.

http://xs.to/xs.php?f=tupass1.JPG&h=xs77&d=06166

Turbo z zamontowaną redukcją

http://xs.to/xs.php?f=tupass3.JPG&h=xs77&d=06166

W przypadku auta w którym jest to jeden z kolejnych kroków modyfikacyjnych dobrze byłoby założyć jakiś słuszniejszy (większy) IC ;-)

Do montażu potrzebujemy dostępu od góry i dołu auta. Odkręcamy wydech lekko odsuwając w tył. Zdejmujemy filtr powietrza, rurę między filtr a turbo, kolejną między turbo a wzmocnienie czołowe które w A4/passat stanowi drogę dla powietrza doładowanego. Odkręcamy dopływ i odpływ oleju, luzujemy śruby oraz wyjmujemy kilka innych małych pierdółek stojacych po drodze ;-) a na końcu samo turbo. Montaż juz nie powinien przysporzyć problemów wystarczy wykonywać wszystko w odwrotnej kolejności :D.

Różnice między tymi turbinami wg. softu w sterowniku są dosyć spore (porównanie seryjnych map)

http://xs.to/xs.php?f=ols_mapy.JPG&h=xs77&d=06166

110ka: max ładuje 950mbar a przy końcu obrotów spada poprzez 800mbar aż do 500mbar przy 4700obr

130ka: max ładuje 1350mbar a przy końcu skali spada do 950mbar

Taka sytuacja staje sie bardzo komfortowa, przy zmodyfikowanym sofcie w seyjnej 110ce to nowe turbo będzie pompować mniej niż seryjnie kazałaby mu mapa w TDi 130km. A kolejne wieksze mody nie bedą stanowić problemu. Chyba, że chcemy osiągać naprawde duże moce pod 200km i wiecej wtedy trzeba zakupić wiekszą suszarkę ;-)

Autor:  Sprinter [ 22.kwi.2006 12:21:27 ]
Tytuł: 

Tak u mnie wylazł ostatnio problem turbiny (chociaż jeszcze nie jestem pewien czy to z nią), ale właśnie zastanawiałem się czy nie założyć tyrbiny od PD. Te redukcje po 60zł są do dostania z szybkozłączki na uścisk, a generalnie sama turibna jest nawet tańsza od AFN'owskiej.

Powiedz mi jak sprawa wyglądała z dokręceniem wydechu i kolektora ? Identyczne kształty i rozstawy śrub ? Dojście i odejście oleju też identyczne ?

No i jeszcze jedna kwestia, jakie by to niosło konsekwencje przy seryjnym programie i 110KM ? Mimo wszystko pompuje więcej powietrza.

Autor:  Rogal [ 22.kwi.2006 15:19:49 ]
Tytuł: 

Kształty są identyczne, dosłownie przekładasz jak klocki lego. Tylko kwestia tego szybkozłącza. Pompować nie będzie wiecej ani mniej bo nadal masz te same ustawienia w sofcie ECU i czujnik ciśnienia. To ona po prostu bedzie mniej obciążona...

PS. mam tych przelotek więcej dorobionych, jednego nie opłacało się robić. Jak coś to napisz na PW ;-)

Do dzieła :diabel:

Autor:  Sprinter [ 22.kwi.2006 17:38:48 ]
Tytuł: 

No to git, w najbliższym czasie może wykonam opcję. Demontaż i montaż turbiny mam już w paluszku obcykany :)


P.S. Pisałem do Ciebie ostatnio na PW poniekąd w tej kwestii i brak odpowiedzi :(

Autor:  flavios [ 23.kwi.2006 19:35:39 ]
Tytuł: 

Tak to ty Rogal nigdy nie wrócisz do audi.
A takie były szczytne hasła :P
Dobra robota

Autor:  Rogal [ 23.kwi.2006 19:52:49 ]
Tytuł: 

Flavios: po robię sobie z tekturki loga audi i ponaklejam ;-)

A tak wyglądają logi z pracy tego turbo na seryjnym sofcie. Przez Ciebie Sprinter musiałem wczoraj ECU do serii przywracać, swoją drogą na serii to w ogóle nie jedzie

Zaczynając od początku, macie tutaj:

znacznik czasu - obroty silnika - ciśnienie wymagane - ciśnienie rzeczywiste - stan pracy podciśnienia



,0.01,1596,1111.8,1193.4,43.0,,,,,,,,,,
,0.39,1638,1805.4,1213.8,24.7,,,,,,,,,,
,0.75,1701,1825.8,1417.8,28.7,,,,,,,,,,
,1.12,1806,1876.8,1642.2,43.0,,,,,,,,,,
,1.48,1890,1927.8,1887.0,54.6,,,,,,,,,,
,1.84,1995,1948.2,1948.2,55.8,,,,,,,,,,
,2.22,2100,1948.2,1938.0,56.2,,,,,,,,,,
,2.62,2226,1948.2,1938.0,57.8,,,,,,,,,,
,3.01,2352,1948.2,1968.6,59.8,,,,,,,,,,
,3.37,2478,1948.2,1968.6,60.6,,,,,,,,,,
,3.73,2583,1948.2,1989.0,61.8,,,,,,,,,,
,4.09,2688,1948.2,2019.6,63.8,,,,,,,,,,
,4.44,2772,1948.2,2029.8,64.5,,,,,,,,,,
,4.80,2877,1948.2,2040.0,65.7,,,,,,,,,,
,5.16,2982,1948.2,2029.8,66.5,,,,,,,,,,
,5.52,3108,1948.2,2040.0,67.7,,,,,,,,,,
,5.88,3192,1948.2,2029.8,69.7,,,,,,,,,,
,6.24,3297,1948.2,2019.6,71.3,,,,,,,,,,
,6.61,3402,1948.2,2009.4,72.9,,,,,,,,,,
,6.98,3507,1948.2,1989.0,73.7,,,,,,,,,,
,7.36,3591,1948.2,1978.8,74.1,,,,,,,,,,
,7.76,3696,1948.2,1968.6,74.9,,,,,,,,,,
,8.15,3780,1948.2,1989.0,75.3,,,,,,,,,,
,8.55,3885,1948.2,1989.0,75.7,,,,,,,,,,
,8.94,3990,1948.2,1999.2,76.9,,,,,,,,,,
,9.33,4074,1938.0,2019.6,79.7,,,,,,,,,,
,9.72,4179,1927.8,2040.0,82.1,,,,,,,,,,
,10.11,4242,1907.4,2060.4,84.1,,,,,,,,,,
,10.50,4326,1876.8,2050.2,86.9,,,,,,,,,,
,10.89,4410,1846.2,2019.6,86.5,,,,,,,,,,
,11.28,4473,1805.4,1958.4,87.7,,,,,,,,,,

Autor:  spanky [ 26.kwi.2006 20:38:11 ]
Tytuł: 

kawal dobrej roboty .....
dzisiaj ogladalem na zywca i wyglada jak ori suszarka i tylko wprawne oko wypatrzy ze cos jest nie tak ;-)
bys jeszcze wskoczyl na rolki i zobaczyl jaka moc drzemie w pasku ..... :diabel:
jak wszystko sie dobrze sie potoczy to moze tez dolacze do grona wydajnieszych suszarek ....... :diabel:
bo juz odczuwam brak mocy ......... ;-)

Autor:  Rogal [ 26.kwi.2006 20:39:45 ]
Tytuł: 

Jak rolki to tylko obciążeniówka, postaram sie podlecieć do Marka po 1 maja bo teraz ma inne rzeczy na głowie ;-)

Autor:  spanky [ 26.kwi.2006 20:42:06 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
Jak rolki to tylko obciążeniówka, postaram sie podlecieć do Marka po 1 maja bo teraz ma inne rzeczy na głowie ;-)

wiem,wiem.............. to i moze ja podjade , zobacze jak seria u mnie ....

Autor:  Rogal [ 26.kwi.2006 21:21:09 ]
Tytuł: 

Prosze Cie :D . Jak Twoje Audi nie trzyma serii to mi kaktus na ręku wyrośnie ;-)

Autor:  spanky [ 27.kwi.2006 07:12:53 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
Prosze Cie :D . Jak Twoje Audi nie trzyma serii to mi kaktus na ręku wyrośnie ;-)


:D :D :D

Autor:  Sprinter [ 28.kwi.2006 07:41:38 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
Przez Ciebie Sprinter musiałem wczoraj ECU do serii przywracać, swoją drogą na serii to w ogóle nie jedzie


Hehehe, jak to musiałeś :diabel:

Piękne wyniki :)

Autor:  FELIPE [ 28.kwi.2006 08:03:02 ]
Tytuł: 

czy podobna modyfikacje mozna zrobic z AHU 90ps? podobno turbina od AWX pasuje po lekkim rzezbieniu, jest na forum ktos kto modyfikowal swoje AHU?

na razie w planach jest program i wtryski od AFN ale pewnie turbo tez kiedys padnie wiec chetnie wymienie na wieksze... tylko jakie??

Autor:  Rogal [ 28.kwi.2006 21:33:31 ]
Tytuł: 

Od 130ki albo już jakąś hybryde, nie bawiłbym się w półśrodki...

Pytanie - do jakich mocy chcesz kręcić swój motor :?:

Autor:  FELIPE [ 28.kwi.2006 23:46:33 ]
Tytuł: 

obecnie mam AHU - na pewno chce zmienic wtryski na te z AFN, plus program = z tych dwoch modow chcialbym osiagnac 120 koni lub wiecej :)

nastepnie jesli zdarzy sie ze padnie mi turbo to nastepnym etapem bylaby wymiana suszarki na wieksza i ewentualna poprawa programu

nic wiecej raczej nie chce robic, zmieniac IC nie warto ponizej 150ps, walki i wydech rowniez odpada

docelowo bede sie cieszyc jesli program plus wtryski pozwola mi uzyskac ponad 120 koni i blisko 280-300nm momentu, a turbo to bedzie tak na dodatek, w razie czego...

jak myslicie jest to do zrobienia??

Autor:  Rogal [ 29.kwi.2006 05:40:33 ]
Tytuł: 

Tyle to osiągniesz na turbo od 110ki, a jak bedziesz chciał żeby turbina pracowała bez wysilenia to 130ka to świat i ludzie ;-)

Autor:  FELIPE [ 29.kwi.2006 08:16:01 ]
Tytuł: 

ok wszystko pieknie ladnie tylko na jakiej turbinie ??

chodzi mi konkretnie o jak najmniejsze modyfikacje - czy jakas turbawka od 110 pasuje plug & play do mojego AHU ??

Autor:  Rogal [ 29.kwi.2006 14:31:06 ]
Tytuł: 

Wszystko co będziesz chciał wstawić lepszego niż masz wiąże się z modyfikacją sterowania. Nowe turbo sterowane jest podciśnieniem trzeba dołożyć kilka wężyków, "gruszke", nowy N75 i zmienić soft w sterowniku i będzie banglać.

Wstaw sobie turbine 130ke przy mocach 140-150km będzie dmuchać fabryczne mapy ciśnienia...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/