.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 00:36:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bezpieczna modyfikacja wzdłużnego 1.9 TDi AFN
PostNapisane: 22.kwi.2006 10:35:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie. Jak wiadomo turbosprężarki są dosyć kruchym elementem TDi a przy tuningu (w zależności jak mocnym) ich żywot może się jeszcze skrócić. Ponad to jak wiadomo większy może więcej, więc kierując sie powyższym wymieniłem oryginalne turbo w moim Audi Passacie B5 3B ;-) . Oryginalne turbo 110kowe sterowane podciśnieniem z kierownicami zastąpiłem nową turbosprężarką z silnika TDi PD 130km.

http://xs.to/xs.php?f=tupass4.JPG&h=xs77&d=06166

Turbo musi pochodzić z silnika wzdłużnego ewentualnie ze starszego seata ibizy bo w nim jak w każdym wzdłużnym silniku TDi (90, 110, 130) jest ona przykrecana do kolektora wydechowego. Z wierzchu turbo generalnie jest identyczne, różni je wyjście do IC które to w PDkach 130ci jest zrobione na grubszych rurach oraz zapinanych na potocznie nazywanych szybkozłączach. Należy zmnienić całe orurowanie łącznie z IC albo zamontować taką redukcję.

http://xs.to/xs.php?f=tupass1.JPG&h=xs77&d=06166

Turbo z zamontowaną redukcją

http://xs.to/xs.php?f=tupass3.JPG&h=xs77&d=06166

W przypadku auta w którym jest to jeden z kolejnych kroków modyfikacyjnych dobrze byłoby założyć jakiś słuszniejszy (większy) IC ;-)

Do montażu potrzebujemy dostępu od góry i dołu auta. Odkręcamy wydech lekko odsuwając w tył. Zdejmujemy filtr powietrza, rurę między filtr a turbo, kolejną między turbo a wzmocnienie czołowe które w A4/passat stanowi drogę dla powietrza doładowanego. Odkręcamy dopływ i odpływ oleju, luzujemy śruby oraz wyjmujemy kilka innych małych pierdółek stojacych po drodze ;-) a na końcu samo turbo. Montaż juz nie powinien przysporzyć problemów wystarczy wykonywać wszystko w odwrotnej kolejności :D.

Różnice między tymi turbinami wg. softu w sterowniku są dosyć spore (porównanie seryjnych map)

http://xs.to/xs.php?f=ols_mapy.JPG&h=xs77&d=06166

110ka: max ładuje 950mbar a przy końcu obrotów spada poprzez 800mbar aż do 500mbar przy 4700obr

130ka: max ładuje 1350mbar a przy końcu skali spada do 950mbar

Taka sytuacja staje sie bardzo komfortowa, przy zmodyfikowanym sofcie w seyjnej 110ce to nowe turbo będzie pompować mniej niż seryjnie kazałaby mu mapa w TDi 130km. A kolejne wieksze mody nie bedą stanowić problemu. Chyba, że chcemy osiągać naprawde duże moce pod 200km i wiecej wtedy trzeba zakupić wiekszą suszarkę ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 12:21:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Tak u mnie wylazł ostatnio problem turbiny (chociaż jeszcze nie jestem pewien czy to z nią), ale właśnie zastanawiałem się czy nie założyć tyrbiny od PD. Te redukcje po 60zł są do dostania z szybkozłączki na uścisk, a generalnie sama turibna jest nawet tańsza od AFN'owskiej.

Powiedz mi jak sprawa wyglądała z dokręceniem wydechu i kolektora ? Identyczne kształty i rozstawy śrub ? Dojście i odejście oleju też identyczne ?

No i jeszcze jedna kwestia, jakie by to niosło konsekwencje przy seryjnym programie i 110KM ? Mimo wszystko pompuje więcej powietrza.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 15:19:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Kształty są identyczne, dosłownie przekładasz jak klocki lego. Tylko kwestia tego szybkozłącza. Pompować nie będzie wiecej ani mniej bo nadal masz te same ustawienia w sofcie ECU i czujnik ciśnienia. To ona po prostu bedzie mniej obciążona...

PS. mam tych przelotek więcej dorobionych, jednego nie opłacało się robić. Jak coś to napisz na PW ;-)

Do dzieła :diabel:

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 17:38:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
No to git, w najbliższym czasie może wykonam opcję. Demontaż i montaż turbiny mam już w paluszku obcykany :)


P.S. Pisałem do Ciebie ostatnio na PW poniekąd w tej kwestii i brak odpowiedzi :(

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 19:35:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Tak to ty Rogal nigdy nie wrócisz do audi.
A takie były szczytne hasła :P
Dobra robota


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 19:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Flavios: po robię sobie z tekturki loga audi i ponaklejam ;-)

A tak wyglądają logi z pracy tego turbo na seryjnym sofcie. Przez Ciebie Sprinter musiałem wczoraj ECU do serii przywracać, swoją drogą na serii to w ogóle nie jedzie

Zaczynając od początku, macie tutaj:

znacznik czasu - obroty silnika - ciśnienie wymagane - ciśnienie rzeczywiste - stan pracy podciśnienia



,0.01,1596,1111.8,1193.4,43.0,,,,,,,,,,
,0.39,1638,1805.4,1213.8,24.7,,,,,,,,,,
,0.75,1701,1825.8,1417.8,28.7,,,,,,,,,,
,1.12,1806,1876.8,1642.2,43.0,,,,,,,,,,
,1.48,1890,1927.8,1887.0,54.6,,,,,,,,,,
,1.84,1995,1948.2,1948.2,55.8,,,,,,,,,,
,2.22,2100,1948.2,1938.0,56.2,,,,,,,,,,
,2.62,2226,1948.2,1938.0,57.8,,,,,,,,,,
,3.01,2352,1948.2,1968.6,59.8,,,,,,,,,,
,3.37,2478,1948.2,1968.6,60.6,,,,,,,,,,
,3.73,2583,1948.2,1989.0,61.8,,,,,,,,,,
,4.09,2688,1948.2,2019.6,63.8,,,,,,,,,,
,4.44,2772,1948.2,2029.8,64.5,,,,,,,,,,
,4.80,2877,1948.2,2040.0,65.7,,,,,,,,,,
,5.16,2982,1948.2,2029.8,66.5,,,,,,,,,,
,5.52,3108,1948.2,2040.0,67.7,,,,,,,,,,
,5.88,3192,1948.2,2029.8,69.7,,,,,,,,,,
,6.24,3297,1948.2,2019.6,71.3,,,,,,,,,,
,6.61,3402,1948.2,2009.4,72.9,,,,,,,,,,
,6.98,3507,1948.2,1989.0,73.7,,,,,,,,,,
,7.36,3591,1948.2,1978.8,74.1,,,,,,,,,,
,7.76,3696,1948.2,1968.6,74.9,,,,,,,,,,
,8.15,3780,1948.2,1989.0,75.3,,,,,,,,,,
,8.55,3885,1948.2,1989.0,75.7,,,,,,,,,,
,8.94,3990,1948.2,1999.2,76.9,,,,,,,,,,
,9.33,4074,1938.0,2019.6,79.7,,,,,,,,,,
,9.72,4179,1927.8,2040.0,82.1,,,,,,,,,,
,10.11,4242,1907.4,2060.4,84.1,,,,,,,,,,
,10.50,4326,1876.8,2050.2,86.9,,,,,,,,,,
,10.89,4410,1846.2,2019.6,86.5,,,,,,,,,,
,11.28,4473,1805.4,1958.4,87.7,,,,,,,,,,

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 20:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kawal dobrej roboty .....
dzisiaj ogladalem na zywca i wyglada jak ori suszarka i tylko wprawne oko wypatrzy ze cos jest nie tak ;-)
bys jeszcze wskoczyl na rolki i zobaczyl jaka moc drzemie w pasku ..... :diabel:
jak wszystko sie dobrze sie potoczy to moze tez dolacze do grona wydajnieszych suszarek ....... :diabel:
bo juz odczuwam brak mocy ......... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 26.kwi.2006 20:40:41 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 20:39:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jak rolki to tylko obciążeniówka, postaram sie podlecieć do Marka po 1 maja bo teraz ma inne rzeczy na głowie ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 20:42:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rogal napisał(a):
Jak rolki to tylko obciążeniówka, postaram sie podlecieć do Marka po 1 maja bo teraz ma inne rzeczy na głowie ;-)

wiem,wiem.............. to i moze ja podjade , zobacze jak seria u mnie ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 21:21:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Prosze Cie :D . Jak Twoje Audi nie trzyma serii to mi kaktus na ręku wyrośnie ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 07:12:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rogal napisał(a):
Prosze Cie :D . Jak Twoje Audi nie trzyma serii to mi kaktus na ręku wyrośnie ;-)


:D :D :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 07:41:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Rogal napisał(a):
Przez Ciebie Sprinter musiałem wczoraj ECU do serii przywracać, swoją drogą na serii to w ogóle nie jedzie


Hehehe, jak to musiałeś :diabel:

Piękne wyniki :)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 08:03:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2006 17:31:43
Posty: 100
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
czy podobna modyfikacje mozna zrobic z AHU 90ps? podobno turbina od AWX pasuje po lekkim rzezbieniu, jest na forum ktos kto modyfikowal swoje AHU?

na razie w planach jest program i wtryski od AFN ale pewnie turbo tez kiedys padnie wiec chetnie wymienie na wieksze... tylko jakie??

_________________
AUDI A4 AVANT... RS BLUE :)

www.tuning-studio.pl AKCESORIA TUNING & PERFORMANCE
www.xenony.bydgoszcz.pl ZESTAWY XENON DO KAŻDEGO AUTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 21:33:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Od 130ki albo już jakąś hybryde, nie bawiłbym się w półśrodki...

Pytanie - do jakich mocy chcesz kręcić swój motor :?:

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 23:46:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2006 17:31:43
Posty: 100
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
obecnie mam AHU - na pewno chce zmienic wtryski na te z AFN, plus program = z tych dwoch modow chcialbym osiagnac 120 koni lub wiecej :)

nastepnie jesli zdarzy sie ze padnie mi turbo to nastepnym etapem bylaby wymiana suszarki na wieksza i ewentualna poprawa programu

nic wiecej raczej nie chce robic, zmieniac IC nie warto ponizej 150ps, walki i wydech rowniez odpada

docelowo bede sie cieszyc jesli program plus wtryski pozwola mi uzyskac ponad 120 koni i blisko 280-300nm momentu, a turbo to bedzie tak na dodatek, w razie czego...

jak myslicie jest to do zrobienia??

_________________
AUDI A4 AVANT... RS BLUE :)

www.tuning-studio.pl AKCESORIA TUNING & PERFORMANCE
www.xenony.bydgoszcz.pl ZESTAWY XENON DO KAŻDEGO AUTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 05:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Tyle to osiągniesz na turbo od 110ki, a jak bedziesz chciał żeby turbina pracowała bez wysilenia to 130ka to świat i ludzie ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 08:16:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2006 17:31:43
Posty: 100
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
ok wszystko pieknie ladnie tylko na jakiej turbinie ??

chodzi mi konkretnie o jak najmniejsze modyfikacje - czy jakas turbawka od 110 pasuje plug & play do mojego AHU ??

_________________
AUDI A4 AVANT... RS BLUE :)

www.tuning-studio.pl AKCESORIA TUNING & PERFORMANCE
www.xenony.bydgoszcz.pl ZESTAWY XENON DO KAŻDEGO AUTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 14:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Wszystko co będziesz chciał wstawić lepszego niż masz wiąże się z modyfikacją sterowania. Nowe turbo sterowane jest podciśnieniem trzeba dołożyć kilka wężyków, "gruszke", nowy N75 i zmienić soft w sterowniku i będzie banglać.

Wstaw sobie turbine 130ke przy mocach 140-150km będzie dmuchać fabryczne mapy ciśnienia...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: