.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Drzwi na gładko - kilka pytań
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=41173
Strona 1 z 1

Autor:  Combi [ 12.cze.2006 17:44:23 ]
Tytuł:  Drzwi na gładko - kilka pytań

Witam. Latem moja śliczna (Coupe B4) przywdzieje nowy kolorek i w związku z tym zastanawiałem się nad zrobieniem drzwi na gładko. Początkowo chciałem tylko zaszpachlować zamki (zostanie mi jeden w razie czego w klapie), ale widziałem gdzieś gładkie drzwi otwierane na pilota i wygląda to rewelacyjnie według mnie. Orientujecie się jaki jest koszt założenia mechanizmów otwierających drzwi kierowcy i pasażera, jakie są problemy itp.? (policji nie wliczam bo u mnie w mieście niebiescy są mega tolerancyjni) Dzięki z góry za pomoc!

Autor:  kelix [ 12.cze.2006 18:02:55 ]
Tytuł: 

jeżeli chodzi o przepisy to jest to zabronione, bo nie wyciągną Cie z auta po wypadku. będziesz musiał robić lewe przeglądy :)

Autor:  Combi [ 12.cze.2006 18:41:16 ]
Tytuł: 

Coś znalazłem http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1 Myślę, że razem z montażem w 400 zł bym sie zmieścił, czyli sam mechanizm nie jest taki drogi, niestety trzeba będzie dopłacać do każdego przeglądu ;-)

Autor:  martab99 [ 12.cze.2006 19:49:18 ]
Tytuł: 

Zagadaj do wowo

Autor:  Bilo [ 12.cze.2006 20:28:36 ]
Tytuł: 

Patrzac przez pryzmat wykonywanej pracy uwazam ten pomysl za niebezpieczny i zagrazajacy nie tylko kierowcy ale nieswiadomym konsekwencji "tuningu" pasazerow.... dostatecznie juz trudno jest otworzyc standardowe zakleszczene drzwi a co dopiero te bez klamek. kolejnosc jest przewaznie taka: najpierw dociera karetka potem lawety a na koncu straz lub policja ale zawsze na poczatku brakuje sprzetu... do otwierania puszek.

Autor:  Heveliusz [ 13.cze.2006 01:05:10 ]
Tytuł: 

Nie wiem co ludziska widzą w drzwiach bez klamek. To jest totalnie niepraktyczne, a efekt jest nieadekwatny do trudności eksploatacyjnych. Tak naprawde klamka jest czymś oczywistym i bardziej razi jej brak niż obecność.
Do tego spróbuj kiedyś otworzyć drzwi niosąc 5 siatek wypchanych zakupami. To jest bardzo trudne. Pomnóż to razy 1000 i wyjdzie Ci jak ciężko będzie bez klamki. ;-) Uważam, że nie warto się męczyć podczas eksploatacji, wykonując przeróbkę, której i tak większość laików w ogóle nie zauważy. :diabel:
Lepiej kup sobie za tą kasę fajny alarm z domykaniem szyb i szybra. Zamiast utrudniać ułatwisz sobie życie i będziesz o niebo bardziej zadowolony... :peace:
I do tego "do uratowania" w sytuacji kryzysowej... ;-) (czego oczywiście nie życzę nikomu)...

Autor:  mały v8 [ 13.cze.2006 01:21:00 ]
Tytuł: 

Heveliusz napisał(a):
Nie wiem co ludziska widzą w drzwiach bez klamek. To jest totalnie niepraktyczne, a efekt jest nieadekwatny do trudności eksploatacyjnych. Tak naprawde klamka jest czymś oczywistym i bardziej razi jej brak niż obecność.
Do tego spróbuj kiedyś otworzyć drzwi niosąc 5 siatek wypchanych zakupami. To jest bardzo trudne. Pomnóż to razy 1000 i wyjdzie Ci jak ciężko będzie bez klamki. ;-) Uważam, że nie warto się męczyć podczas eksploatacji, wykonując przeróbkę, której i tak większość laików w ogóle nie zauważy. :diabel:
Lepiej kup sobie za tą kasę fajny alarm z domykaniem szyb i szybra. Zamiast utrudniać ułatwisz sobie życie i będziesz o niebo bardziej zadowolony... :peace:
I do tego "do uratowania" w sytuacji kryzysowej... ;-) (czego oczywiście nie życzę nikomu)...
Hehe jak ktoś ma V8 to ma blokade na wszelki tuning, wiem coś o tym , nie mniej jednak niech chłopaki szaleją, i tak co by nie zrobili to minie sie z pieknym oryginałem :diabel: , wśród znawców tematy oryginalne proste auto daje więcej satysfakcji jak zkundlony tuning.

Autor:  Heveliusz [ 13.cze.2006 01:36:52 ]
Tytuł: 

Nie jestem jakimś antytuningowcem. :peace:
Jednak większość tuningowców wkłada właśnie klamki z OOOO bo są to jedne z najładniejszych na rynku!!! Szkoda je wyrzucać.
Można pomalować w kolor nadwozia i ewentualnie zaspawać zamek. Ale to też tylko do pierwszego "awaryjnego" otwierania cegłą w środku lasu, bo jedyne pozostałe zamki (np. w klapie) mają to do siebie, że bardzo szybko się zepsują. :diabel:

Autor:  Combi [ 13.cze.2006 01:47:07 ]
Tytuł: 

Heweliusz niosąc siatki z zakupami tak czy siak muszę wyciągnąć pilota do otwierania auta. ;)

Wiadomo, że ma to swoje wady i zalety. Zaletą jest lepszy wygląd auta z boku (rzadko spotykany efekt braku klamek), wadami fakty, że zimą siłowniki mogą nie dać rady otworzyć zamarazniętych drzwi oraz konieczność lewych przeglądów i być może kolejny pilot w moim i tak już dużym pęku kluczyków do auta :) Zastanowię się jeszcze nad tym.

Maly V8 - jedyni lubią jeździć serią i wtapiać się w tłum, inni chcą mieć auto wyjątkowe (na plus oczywiście). Dla mnie Coupetka w serii wyglądą bardzo przeciętnie, patrząc na zdjęcia mojej sprzed kilku lat zastanawiam się jak mogło mi się to w ogóle spodobać pod względem stylistycznym :D

Autor:  *Robi* [ 13.cze.2006 05:29:52 ]
Tytuł: 

Oprocz przegladó na lewo to takze przy kontroli misiaczków bedziesz miał problem.Moze i ladnie to wyglada ale ze wzgledów bezpieczenstwa bym tego nie robił,róznie to na ulicy bywa.
W coupecie bym tego nie robił bo jak to sie bedzie gryzło ze zderzakiem S2 uuuu

Autor:  wowo [ 13.cze.2006 08:08:29 ]
Tytuł: 

Użytkuje takie drzwiczki ponad 3 lata.
Mam siłowniki centralnego zamka, płaciłem chyba coś około 70zł szt. (siłownik musi mieć troche więcej siły niż standart. Im mocniejszy tym lepiej, nie przymarznie) Do tego centralka. Tutaj jest spory wybór. Najlepiej zinwestować w dobrą centralke kilkukanałową.
1 kanał - alarm z centralnym zamkiem
2 i kążdy kolejny kanał na poszczególne siłowniki do otwierania.
U siebie mam centralke 2 kanałową, czyli z pilota otwierane mam drzwi kierowcy. Zastosowanie takiej centralki ma zaletę w postaci jednego pilota obsługującego wszystko. Nie ma oczywiście przeszkody zastosować tylu kanałów by sterować każdymi drzwiami. Koszt takiech centralek drastycznie rośnie.
Sam montaż jest banalinie prosty.
Największym kosztem jest usługa blacharsko lakiernicza. tutaj nie oszczędzać tylko powierzyć to dobremy warsztatowi (niestety tu sie troche przejechałem :/ )
Całkowity koszt z siłownikami, centralką i blacharką (2 drzwi) to około 1100zł (2xsiłownik 140zł, centralka 250zł, blacharka 2x350zł, robota przy montażu własna)
Co do eksploatacji, to oprócz tego, że przeglądy jakie są takie są, nie ma żadnych wad. W ościeżach są wstawione sprężyny które po zwolnieniu zamka uchylają drzwi dosyć sporo, także z torbami to jest jeszcze wygodniej.
Drzwi pasażera też są na siłowniku, tyle że sterowane ze środka auta. Na panelu sterowania szybami, mam dołożone dodatkowio 2 przyciski, które sterują siłownikami drzwi kierowca/pasażer (po zajęciu miejsca nie musisz sięgac do drzwi pasażera celem ich otworzenia, tylko sobie klikasz :) ) Troche tylko kijowo wygląda jak się pakujesz do auta, a laska stoii i czeka, a deszczyk pada :diabel:
W przypadku zatrzaśnięcia pilota z kluczami ładujesz sie przez bagażnik, ewentualnie wyciągasz sobie pod auto (w sobie tylko znanym miejscu) dodatkowy prztyczek do otwierania drzwi.
Przez te lata użytkowania nie było żadnej awarii.
Aha jeśli wywalisz klamki, pomyśl o listwach bo nie będzie to pasować. Znowu jeśli wywalisz listwy, to praktycznie masz 6 elementów do roboty, a to już dodatkowe koszta, także warto przemyśleć, czy sie opłaca)
Chyba to wszystko w temacie.

Autor:  Combi [ 13.cze.2006 16:52:46 ]
Tytuł: 

Dzięki Wowo za wyczerpującą informację.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/